Dato: 2/7/2006 10:38:32 PM Forfatter: Import-Mesteren
Hvad gør vi i EU i tilfælde af et boykot af mellemøsten, hvis de lukker for olien??
Det tvivler jeg nu på at de gør, eftersom det er deres absolut største indtjeningskilde - desuden er en stor del af olieproduktionen finanseret af udenlandske penge i en sådan grad, at de ikke kan lukke for olien uden at overtræde så mange aftaler og kontrakter at det ville føre konflikten ud på et niveau, hvor en krig kunne blive slutningen.
I Danmark vil det teoretisk set ikke være et problem, at de lukker for olien. Vi pumper mere olie op af nordsøen end vi selv forbruger - det samme tror jeg er tilfældet med Norge.
Indrømmet, det er ikke et voldsom dybt svar, men spørgsmål virker nu også noget hypotetisk.
Edit:
>Hordan kan en dansk pølsemand kende forskel
>på om overfaldsmændene var tyrkere, arabere el kurdere??
Der er rygter om at historien er fup. Hvis det er rigtigt, er det en usandsynlig dum måde at smide benzin på bålet - den reele trussel, som jeg ser den, kommer først hvis vi får en mindre borgerkrig herhjemme i Danmark. Boykot, afbrænding af ambassader og en lukket oliehane skal vi nok overleve - det er ikke noget jeg vil gå og frygte.
|
Dato: 1/29/2006 8:37:27 PM Forfatter: FreelancejournalistenUanset om man er for eller imod JP, Arla eller Fru Kjærsgaard kunne det måske været lidt smart, at denne debat foregik et andet sted end på Amino, for jeg kan faktisk ikke rigtigt se, hvad debatten om JP´s Muhammed tegninger har med vores udmærkede iværksætter forum at gøre.Jeg ved godt, at Amino et åbent forum, hvor der ikke er regler for, hvad vi kan og må diskutere, men der findes en lang række udmærkede offentlige fora rundt omkring på nettet, hvor diskutionen omkring denne problemstilling er langt mere passende.