Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 17 ud af 22 (220 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/7/2006 10:38:32 PM Forfatter: Import-Mesteren
Hvad gør vi i EU i tilfælde af et boykot af mellemøsten, hvis de lukker for olien??

Det tvivler jeg nu på at de gør, eftersom det er deres absolut største indtjeningskilde - desuden er en stor del af olieproduktionen finanseret af udenlandske penge i en sådan grad, at de ikke kan lukke for olien uden at overtræde så mange aftaler og kontrakter at det ville føre konflikten ud på et niveau, hvor en krig kunne blive slutningen.
I Danmark vil det teoretisk set ikke være et problem, at de lukker for olien. Vi pumper mere olie op af nordsøen end vi selv forbruger - det samme tror jeg er tilfældet med Norge.

Indrømmet, det er ikke et voldsom dybt svar, men spørgsmål virker nu også noget hypotetisk.

Edit:
>Hordan kan en dansk pølsemand kende forskel
>på om overfaldsmændene var tyrkere, arabere el kurdere??

Der er rygter om at historien er fup. Hvis det er rigtigt, er det en usandsynlig dum måde at smide benzin på bålet - den reele trussel, som jeg ser den, kommer først hvis vi får en mindre borgerkrig herhjemme i Danmark. Boykot, afbrænding af ambassader og en lukket oliehane skal vi nok overleve - det er ikke noget jeg vil gå og frygte.

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:25
Dato: 1/29/2006 8:37:27 PM Forfatter: Freelancejournalisten
Uanset om man er for eller imod JP, Arla eller Fru Kjærsgaard kunne det måske været lidt smart, at denne debat foregik et andet sted end på Amino, for jeg kan faktisk ikke rigtigt se, hvad debatten om JP´s Muhammed tegninger har med vores udmærkede iværksætter forum at gøre.
Jeg ved godt, at Amino et åbent forum, hvor der ikke er regler for, hvad vi kan og må diskutere, men der findes en lang række udmærkede offentlige fora rundt omkring på nettet, hvor diskutionen omkring denne problemstilling er langt mere passende.

Kære Jonas

At de fleste på amino.dk er iværksættere der på sigt kommer til at danne en del af de virksomheder der skal drive den økonomiske side af Danmark i fremtiden, betyder at vi rent faktisk også nu eller på sigt kommer til at tage del i den offentlige debat, medmindre vi blot vil stikke hovedet i busken og tro at hvis vi blot tier, så forsvinder problemet nok af sig selv.

Vi har i PL Brake f.eks valgt at lægge en direkte afstandstagen til JPs tegninger på vores hjemmeside www.plbrake.dk på h.h.v dansk og engelsk, fordi vi mener at alle bør reagerer fremfor "blot at stikke hovedet i busken"

Med venlig hilsen

Lars C
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 08:02

Hej

Lige som gik og troede, at JP ikke kunne synke dybere begår Flemming Rose topmålet af idoti. At trykke tegninger, som nedgør andre religioner skal nok hjælpe..... virkelig god idé, Rose.

Og endnu engang viser JP, at der overhovedet ikke kommunikeres internt. Den avis er en sørgelig parodi på en smudsig tabloid tryksag; fra værste skuffe.

mvh Kim N

PS.

For engang skyld kan jeg kun være enig med Uffe E (læs artikel).

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:15
Ja, jeg må også indrømme at jeg i denne sag er meget enig med Uffe Ellemand - at Jyllandsposten i første omgang valgte at bringe tegningerne var, og er, en pupertetsagtig demonstration (se, vi kan trykke lige hvad vi vil æhh bæhh). At denne tåbelige handling så har fået SÅ alvorlige konsekvenser som vi ser nu, ville normalt få enhver ansvarlig leder til træde tilbage.

Det er jo rigtig nok som Uffe Ellemand siger, at hvis politikere eller andre erhvervsledere begår samme type fejl, så er aviserne lynhurtige til at kræve at de går af, men når det så rammer dem selv kan de slet ikke se at det skulle være nødvendigt. Magen til barnlig dobbeltmoral skal man sgu lede længe efter.

Jeg synes Uffe har en god pointe i det faktum at vi i dag lever i et globalt rum, og hvis vi gerne vil have folk i dette globale rum til at købe vores produkter og samarbejde med os, så må vi respektere de forskelligheder der eksisterer indenfor dette rum. Og hvis det så betyder at vi må lægge bånd på os selv en gang imellem, so be it.
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:25
Dato: 2/9/2006 8:15:12 AM Forfatter: Mikkel deMib
Jeg synes Uffe har en god pointe i det faktum at vi i dag lever i et globalt rum, og hvis vi gerne vil have folk i dette globale rum til at købe vores produkter og samarbejde med os, så må vi respektere de forskelligheder der eksisterer indenfor dette rum. Og hvis det så betyder at vi må lægge bånd på os selv en gang imellem, so be it.

Er der overhovedet nogen grænser for hvad vi skal acceptere for at undgå boycut af vores varer? skal vi aceeptere tortur?

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 08:47

Er der overhovedet nogen grænser for hvad vi skal acceptere for at undgå boycut af vores varer? skal vi aceeptere tortur?

[/QUOTE]

Vi skal ikke afvige fra vores normale måde at håndtere medmenneskelige relationer, som f.eks at være imod tortur.

Umiddelbart virker dit spørgsmål lidt søgt, idet det i denne situation er JP (Danmark) der har overskredet grænsen for det acceptable ved at bringe tegninger af profeten som er i klar modstrid med Islam.

Og dermed skal vi stoppe vores fremfærd, fremfor at blive fornærmede over at vi skal udvise tilbageholdenhed og give den helt uforbeholdende undskyldning.

Hvad ville der f.eks ske hvis en dansk avis som en satire valgte at brænde Stars & Stripes af, tror du den amerikanske befolkning ville synes det var morsomt?

Problemet er vel, at fordi de muslimske lande er så langt væk, og at de ikke har samme syn som os på mange ting, så er det ok at træde på deres værdier?

Iøvrigt er der mange andre lande end muslimsk dominerede der udøver tortur.

Måske vi skal sætte os lidt ned og pille i vores navle og ende med at resonnere at alle lande der ikke er som os danskere, dem vil vi ikke respektere?

Med venlig hilsen

Lars C
plbrake.dk
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:49

Du har fuldkommen misforstået sagen hvis du tror det handler om "accept" - det handler om "respekt" og det er en helt anden ting. Hvis ikke vi vil respektere de andre i det globale rum - hvorfor skulle de så respektere os? Eller handle med os?

Jeg synes også det er godt at se, at Danmark faktisk står ret alene med sit syn på om Jyllandsposten skulle have trykt de tegninger. USA, England, Rusland og (naturligvis) hele mellemøsten mener at Jyllandsposten skulle have undladt denne pupertetsagtige demonstration. De støtter os ALENE i det faktum at vold ikke er svaret på Jyllandspostens åndssvage demonstration. Protester, folkelig boycot af vores varer osv er derimod helt legitime aktionsformer.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:57

Ja, jeg må give Mikkel ret.

Man kan sagtens respektere at muslimer ikke vil have profeten afbilledet, uden at det betyder at man samtidig accepterer krænkelser af menneskerettigheder.

mvh Carsten

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:24
Dato: 2/9/2006 12:25:25 AM Forfatter: Lars C
Dato: 1/29/2006 8:37:27 PM Forfatter: Freelancejournalisten
Uanset om man er for eller imod JP, Arla eller Fru Kjærsgaard kunne det måske været lidt smart, at denne debat foregik et andet sted end på Amino, for jeg kan faktisk ikke rigtigt se, hvad debatten om JP´s Muhammed tegninger har med vores udmærkede iværksætter forum at gøre.
Jeg ved godt, at Amino et åbent forum, hvor der ikke er regler for, hvad vi kan og må diskutere, men der findes en lang række udmærkede offentlige fora rundt omkring på nettet, hvor diskutionen omkring denne problemstilling er langt mere passende.

Kære Jonas
At de fleste på amino.dk er iværksættere der på sigt kommer til at danne en del af de virksomheder der skal drive den økonomiske side af Danmark i fremtiden, betyder at vi rent faktisk også nu eller på sigt kommer til at tage del i den offentlige debat, medmindre vi blot vil stikke hovedet i busken og tro at hvis vi blot tier, så forsvinder problemet nok af sig selv.
Vi har i PL Brake f.eks valgt at lægge en direkte afstandstagen til JPs tegninger på vores hjemmeside www.plbrake.dk på h.h.v dansk og engelsk, fordi vi mener at alle bør reagerer fremfor 'blot at stikke hovedet i busken'
Med venlig hilsen
Lars C

Hej Lars

At mange iværksættere i dette forum på sigt vil mærke konsekvenserne af denne internationale krise direkte på pengepungen, er jeg nu ikke enig med dig i. Kun to procent af den samlede danske eksport går til mellemøsten og de arabiske lande, og det skal vi hurtigt får hentet ind på andre markeder. Men det er der ingen grund til, at vi fortsætter med at diskutere, for det har vi en masse superkloge økonomer, som ved meget mere om - end mig ihvertilfald.....

Grunden til at jeg forslog debatten kunne foregå et anden sted er, at alle debatindlæg ikke nødvendigvis altid er lige sobre og velovervejede - som jeg et andet sted i debatten har påpeget. En gang i fremtiden når stormen forhåbentlig har lagt sig - vil det være lidt ærgerligt, at Amino-debatten bliver ved med at poppe op i søgemaskinerne, når der søges på "Muhammedtegninger".

At mange virksomheder - inklusiv jer selv - finder det nødvendigt at tilkendegive jeres holdninger til krisen direkte på virksomhedens hjemmeside, synes jeg faktisk er tankevækkende og lidt skræmmende. Jeg kan forstå, det er nødvendigt for Jyllands Posten - og for den sags skyld også Ahmed Akkari - da begge parter i aller højeste grad står med et alvorligt forklaringsproblem....

Fortsat god dag

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Dato: 2/9/2006 8:49:15 AM Forfatter: Mikkel deMib

Hvis ikke vi vil respektere de andre i det globale rum - hvorfor skulle de så respektere os? Eller handle med os?

Hvorfor kan den ikke vendes om? Når de ikke respektere os/andre religioner, hvorfor skulle vi så respektere dem? De arabiske aviser gør helt rutinemæssigt grin med den jødiske tro - og to hellige Buddha statuer på omkring 181fod og 110fod i Afghanistan blev sprængt i luften af muslimerne da Taliban kom til magten, selvom disse havde stået siden år -350 og bliver betragtet som hellig af buddister over hele verdenen...
Jeg synes helt ærlig muslimernes reaktion er usandsynlig hykleriske.

Hvis nogen så vores udenrigsminister på tv i går, gjorde han også opmærksom på at det drejer sig om meget mere end bare de tegninger. De skulle nok have fundet noget andet, så det virker ligegyldig at blive ved med at kører rundt i dem.
Side 17 ud af 22 (220 indlæg)