Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lifewave Godt eller skidt hvad mener du/i ?

Side 4 ud af 12 (119 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
Nei, nei, nei! En personlig opplevelse som et resultat av en forventning (priming) er slett ingen sikkerhet for at produktet faktisk virker. Det er derimot den enkleste måte å lure seg selv på.

Se, det er jo præcis her kæden hopper af, når du debatterer med personer, der går ind for "alternativ" medicin. Du vil ALDRIG komme til at møde et kompromis, eller få folk til at se tingene fra din vinkel, for udgangspunkterne er så langt fra hinanden, som de overhovedet kan være. 

I min verden, så er vestlig medicin den alternative medicin - forstået på den måde, at i mange tusind år - over 6000, så har grundlaget for medicin været planter, urter og mineraler. Og det er det stadig den dag i dag - også inden for vestlig medicin. Nogle af de ting, som blev nedskrevet for 4000 år siden gælder stadig den dag i dag, og meget af denne gamle viden bliver stadig benyttet til at fremstille vestlig, syntetisk medicin. 

Jeg har altid - og vil altid - være fortaler for, at man forsøger at helbrede og forebygge med naturlige remedier. Først hvis dette ikke virker - så kan man supplere med det, der for mig er alternativ medicin - altså medicin på recept, fremstillet syntetisk. 

Forskellen på "gammeldags traditionel medicin" og "nutidig traditionel medicin" er, at nutidig medicin er fremstillet syntetisk - af den primære årsag, at så kan det patenteres. Først når man kan patentere det, kan man lave en profitabel forretning ud af det - og derfor ser man ikke store dobbeltblindede randomiserede forsøg med naturmedicin, for det kan ikke komme til at løbe rundt i sidste ende - med mindre man vælger at syntetisere det efterfølgende - og så ryger hele formålet med natur-medicin jo!

En anden årsag til at syntetisere naturlige produkter er selvfølgelig også, at man på den måde kan fjerne nogle af de bivirkninger der potentielt kan være i naturlige midler - hvilket selvfølgelig er ganske fint, for mig vil det primære alternativ dog altid i første omgang være at finde et andet naturprodukt uden de potentielle bivirkninger.

Mange argumenterer for, at hvis man imiterer naturprodukter syntetisk, så er det stadig naturprodukter - da oprindelsen er naturlig, men det er jo så her der er 2 forskellige opfattelser af "naturlig". 

Jeg har fx aldrig set et dobbeltblinded randomiseret forsøg der undersøger, om kamille-the er godt mod øjenbetændelse. Alligevel har jeg ingen problemer med at ty til kamille-the'en, når junior har øjenbetændelse, og i de fleste tilfælde virker det glimrende. 

Så selv om en professor pludselig skulle finde på at udtale sig om, at det var rent kvaksalveri at bruge kamille-the, så ville jeg ikke stoppe med det, når nu jeg har oplevet, at det virker. 

Hvis jeg har forstået dig korrekt, så ville du straks stoppe med noget du har oplevet virker, hvis et metastudie viste, at det gjorde det ikke alligevel?

4brooker:
Det er for å avsløre slikt at den vitenskapelige metode er så viktig.

Jeg har masser af links til artikler og bøger, fra bl.a. Politiken, Information, Hjerteforeningen og Danmarks Radio, hvor det tydeligt fremgår, at der i stor stil fuskes med den videnskabelige metode, bivirkninger hemmeligholdes, negative tests bliver fordrejet til at vise positive resultater, og produkter, godkendt efter den videnskabelige metode, der har været skyld i alvorlige bivirkninger og dødsfald etc. etc. etc. 

Jeg er helt enig med dig i, at hvis der fandtes en videnskabelig metode, der kunne kaldes for 100% fejlsikker, og som ikke kunne forfalskes, så var det da helt klart vejen frem, at teste alt det vi putter i kroppen efter denne metode - problemet er bare, at den findes ikke, og derfor er vi under alle omstændigheder i sidste ende nødt til at stole på vores egen sunde fornuft og personlige erfaringer. 

Nu kender du mit standpunkt (og mange andres) - inden for emnet. 

Jeg håber, at det kan give anledning til nogle mindre ophedede debatter, for denne type debatter kommer vi nok ikke særlig meget længere med, når det er fundamentale modsatrettede grundholdninger, som bliver spillet ud mod hinanden. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Se, det er jo præcis her kæden hopper af, når du debatterer med personer, der går ind for "alternativ" medicin. Du vil ALDRIG komme til at møde et kompromis, eller få folk til at se tingene fra din vinkel, for udgangspunkterne er så langt fra hinanden, som de overhovedet kan være.

Folk må få mene det de vil, og du må gjerne mene personlig at jorden er flat og at Elvis lever. Forskjellen er at når du selger et MLM-produkt er du underlagt lovverket for markedsføring som krever at du må kunne dokumentere de påstander du fremsetter om produktet. Fordi det ikke er tilstrekkelig dokumentert effekt av de fleste alternative behandlinger er det f.eks. ikke lov å markedsføre disse som effektive mot spesifikke sykdommer. Når du forteller en potensiell kjøper av dine MLM-produkter at de virker fantastisk på din gikt, migrene eller øyebetennelse er det altså et krav om at du skal kunne dokumentere dette. De samme regler gjelder om disse påstandene fremsettes i en TV-reklame eller i et privat selskap. Din egen opplevelse av at det virker er ikke tilstrekkelig dokumentasjon etter lovverket, da skulle det også være lovlig å reklamere med homeopati mot kreft, da mange kreftpasienter har en opplevelse av at det hjelper dem.

Allan I:
Så selv om en professor pludselig skulle finde på at udtale sig om, at det var rent kvaksalveri at bruge kamille-the, så ville jeg ikke stoppe med det, når nu jeg har oplevet, at det virker.

Nei, det er det heldigvis ingen som nekter deg. Men dersom du selger kamille-te under påstand om at det virker mot øyebetennelse bryter du loven.

Allan I:
Hvis jeg har forstået dig korrekt, så ville du straks stoppe med noget du har oplevet virker, hvis et metastudie viste, at det gjorde det ikke alligevel?

Normalt ja. Nå beskriver du forresten meget presist en av hovedårsakene til at du og jeg kan forvente å leve minst 10 år lenger enn våre oldeforeldre kunne. Den vitenskapelige utvikling består ikke bare i å finne nye metoder og behandlinger, det er minst like viktig å forkaste behandlinger som påvises som effektløse eller farlige. På 1800-tallet følte alle at årelating hjalp, men ved hjelp av den vitenskapelige metode fant man ut at det var en behandling uten effekt og som til gjengjeld var svært farlig. Det medførte at man sluttet med årelating. Tilsvarende validering gjøres kontinuerlig innen skolemedisinen, mens det sjelden eller aldri gjøres på alternativ behandling.

Allan I:
Jeg er helt enig med dig i, at hvis der fandtes en videnskabelig metode, der kunne kaldes for 100% fejlsikker, og som ikke kunne forfalskes, så var det da helt klart vejen frem, at teste alt det vi putter i kroppen efter denne metode - problemet er bare, at den findes ikke, og derfor er vi under alle omstændigheder i sidste ende nødt til at stole på vores egen sunde fornuft og personlige erfaringer.
 

Vitenskapen kontrollerer seg selv hele tiden, det er også årsaken til at forskningsjuks oppdages. De beste måtene for å avsløre forskningsjuks er fagfellevurdering, metastudier og replikering. Det var f.eks. slik man oppdaget forskningsjukset til Andrew Wakefield som mente det var en sammenheng mellom MMR-vaksinen og autisme. Til sammenligning er det ingen tilsvarende kontroll med naturmidler, kosttilskudd og alternative behandlingsmetoder.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

4brooker:
Forskjellen er at når du selger et MLM-produkt er du underlagt lovverket for markedsføring som krever at du må kunne dokumentere de påstander du fremsetter om produktet.

Hele finten er jo, at i traditionel MLM sælger jeg ikke produktet - jeg anbefaler det, på præcis samme måde, som jeg anbefaler en biograf-film, eller en restaurant. 

Og jeg anbefaler det selvfølgelig kun, hvis jeg mener, at der hold i mine påstande, specielt hvis det er til en person jeg kender - for jeg har selvfølgelig ikke lyst til at fremstå som en løgner.

Og her er vi jo også dybt inde i forskellen på pyramidesalg og traditionel MLM. 

I pyramidesalg kan "forhandlerne" være bedøvende ligeglad med, hvad personen synes om konceptet eller produkterne efterfølgende, for de skal bare have så mange til at tegne sig op som muligt. 

I traditionel MLM er det derimod vigtigt, at personen man opretter som partner både synes om produkterne og konceptet, for ellers får ingen af dem noget ud af det. Og i første omgang er det vigtigt at personen synes om produkterne - for ellers får man dem selvfølgelig aldrig til at oprette sig som partner.

Og heri ligger jo så også implicit, at produkterne er nødt til at være af en ordentlig kvalitet - helst bedre end dem man kan få i detailhandelen.  

4brooker:
Når du forteller en potensiell kjøper av dine MLM-produkter at de virker fantastisk på din gikt, migrene eller øyebetennelse er det altså et krav om at du skal kunne dokumentere dette.

Men ikke når jeg anbefaler det - så er det jo op til personen selv at drage sine egne konklusioner, og kommer de frem til, at det ikke virker, så får de deres penge retur. (hvis de har betalt for produktet i første omgang)

Derfor vil jeg til enhver tid mene, at MLM, når det bliver gjort rigtigt, er langt den mest reelle, og fair måde at forhandle produkter på - i modsætning til at kaste x-antal millioner efter diverse reklamekampagner, som fortæller langt flere løgne end de fleste MLM'ere, og som gør slutproduktet dyrere for kunderne. :-)

Af en eller anden årsag er det dog fuldt lovligt at insinuere stort set lige hvad man har lyst til i en TV-reklame, men jeg må ifølge lovgivningen ikke fortælle andre om min positive oplevelse med xx-produkt. Jeg synes det er latterligt - og jeg tror langt fra, at jeg er den eneste, som ønsker at lave om på dette.

4brooker:
Til sammenligning er det ingen tilsvarende kontroll med naturmidler, kosttilskudd og alternative behandlingsmetoder.

Nej, ikke ud over de millioner af mennesker som benytter disse produkter dagligt, og som fortæller om deres erfaringer med produkterne, både til hinanden, til læger, behandlere, journalister mv. - og engang imellem bliver nogle af påstandene jo også testet af uafhængige laboratorier - nogle med negativt og nogle med positivt resultat. 

Og så kører hele møllen en gang til, hvor medicinal-industrien og tilhængere af den videnskabelige metode kræver specifikke tests af produkterne - men hvor tilhængerne af alternativ medicin blot er tilfredse med at høre om andres erfaringer, samt at drage sine egne konklusioner... ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Hele finten er jo, at i traditionel MLM sælger jeg ikke produktet - jeg anbefaler det, på præcis samme måde, som jeg anbefaler en biograf-film, eller en restaurant. 

Så lenge du får en annen person til å kjøpe et produkt som du anbefaler og du mottar en prosentandel av det kunden betaler, har du initiert et salg. Det betyr at de samme regler for markedsføring gjelder for deg som for alle andre selgere. At du personlig mener at det ikke er et salg fritar deg ikke for det juridiske ansvaret. Du kan gjerne sjekke dette med en jurist eller DSA, så vil du bekreftet at du tar feil.

Allan I:
Og så kører hele møllen en gang til, hvor medicinal-industrien og tilhængere af den videnskabelige metode kræver specifikke tests af produkterne - men hvor tilhængerne af alternativ medicin blot er tilfredse med at høre om andres erfaringer, samt at drage sine egne konklusioner...
 

Nå må vi skille mellom selgere og kjøpere her. Det er fullstendig likegyldig hvilke krav kjøperne har, lovverket gjelder den som markedsfører og selger et produkt, og her stiller loven de samme krav til en uavhengig LifeWave-konsulent og et stort legemiddelfirma når det gjelder dokumentasjon om effekt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

4brooker:
Så lenge du får en annen person til å kjøpe et produkt som du anbefaler og du mottar en prosentandel av det kunden betaler, har du initiert et salg. Det betyr at de samme regler for markedsføring gjelder for deg som for alle andre selgere. At du personlig mener at det ikke er et salg fritar deg ikke for det juridiske ansvaret. Du kan gjerne sjekke dette med en jurist eller DSA, så vil du bekreftet at du tar feil.

Jeg tror du tænker på dørsalgsloven. Hvis jeg opsøger en person, udelukkende for at anbefale et produkt, hvor jeg får procenter af salget, så ja, så har jeg initieret et salg. 

Hvis jeg derimod møder en person i Føtex, og vi falder i snak omkring hudpleje, så er det ikke et salg, hvis jeg anbefaler produkter fra et andet firma. 

Og hvis det er, så må jeg indrømme, at jeg er ret ligeglad, hvis jeg mener, at jeg hjælper et andet menneske - men det har du nok luret allerede. ;-)

Så skulle man jo også til at tjekke alle der anbefaler en bestemt biograf, om de har aktier i biografen, om de har familiemedlemmer der arbejder i den pågældende biograf - eller på anden måde har økonomisk gevinst af en øget omsætning i pågældende biograf - og det er vel ikke den form for overvågningssamfund du ønsker???

4brooker:
Nå må vi skille mellom selgere og kjøpere her. Det er fullstendig likegyldig hvilke krav kjøperne har, lovverket gjelder den som markedsfører og selger et produkt, og her stiller loven de samme krav til en uavhengig LifeWave-konsulent og et stort legemiddelfirma når det gjelder dokumentasjon om effekt.

Jeg er personligt af den holdning, at så længe man ikke hemmeligholder, at man har økonomiske interesser i det pågældende firma, så er der rene linjer - hvis det er ulovligt, så må folk jo hive mig i retten - det plejer de bare ikke, når man har hjulpet dem med noget. :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Hvis jeg derimod møder en person i Føtex, og vi falder i snak omkring hudpleje, så er det ikke et salg, hvis jeg anbefaler produkter fra et andet firma.

Nei, hvis du anbefaler et hudpleieprodukt til din venn og han går og kjøper det i en tilfeldig butikk har du ikke gjort et salg. Men hvis du selv selger hudpleieprodukter og anbefaler et av disse til ham for at du skal få provisjon av salgssummen, da har du gjort et salg.

Allan I:
Så skulle man jo også til at tjekke alle der anbefaler en bestemt biograf, om de har aktier i biografen, om de har familiemedlemmer der arbejder i den pågældende biograf - eller på anden måde har økonomisk gevinst af en øget omsætning i pågældende biograf - og det er vel ikke den form for overvågningssamfund du ønsker???

Nei, det er ikke det jeg ønsker, og loven er heller ikke laget for slike spissfindigheter. Det er selvfølgelig umulig for myndighetene å følge opp at alle MLM'ere holder loven når de anbefaler sine produkter. Det betyr ikke at det er lovlig, det betyr bare at de fleste MLM'ere kan drive ulovlig markedsføring og slippe unna med det. Kyäni-selgeren som ble avslørt i Operation X er heller ikke blitt straffet av myndighetene selv om det ble bevist at han hevdet at produktene kunne helbrede kreft.

Det jeg ønsker er en ansvarliggjøring av selskapene som driver med MLM ved at de kan bli svartelistet av myndighetene dersom deres distributører bryter reglene. Dette kan håndheves ved at de først får advarsler, og dersom det ikke hjelper havner selskapet på en offisiell liste over selskaper det advares spesifikt mot. Det vil bety at selskapene vil begynne å utøve en selvdisiplin, i motsetning til hvordan praksis er i dag hvor distributørene oppfordres til å bryte loven, men når det blir en sak med myndighetene eller i media skylder de straks på enkeltdistributørene.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Charly Olsen:
Spændende, hvilke to hospitaler drejer det sig om? Og hvor kan man læse disse over 70 studier, der er offentliggjort?

Jeg skriver ikke noget om 2 hospitaler. Godkendelsen er fransk, og gælder derfor i hele Europa.

De studier der er lavet, ligger frit tilgængeligt på http://www.lifewave.com/danish/research.asp

Og husk nu at vi IKKE hævder at kunne kurere noget som helst. Vi siger at plastrene genskaber balancen i energistrømmen i kroppen, og det betyder at kroppen bedre kan reparere sig selv.

Her kan du læse om et nyt studie der er på vej fra flere franske hospitaler https://www.facebook.com/LifeWaveHQ/posts/10151605892387458

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
Nei, nei, nei! En personlig opplevelse som et resultat av en forventning (priming) er slett ingen sikkerhet for at produktet faktisk virker. Det er derimot den enkleste måte å lure seg selv på. Det er nøyaktig på denne måten kvakksalvere har drevet på i århundrer og solgt slangeolje og askeavkok med påstander om fantastiske helseeffekter. Det er for å avsløre slikt at den vitenskapelige metode er så viktig.

Du gør det igen. Du opkaster dig selv til dommer over folks oplevelser. Det er både arrogant og utroværdigt. Folk som dig vil altid kræve endnu en ny slags bevis fordi i allerede har besluttet jer for at det bevis der ligger - som lever op til god videnskabelig skik - ikke er godt nok.

Lifewave har bevist det. Du afviser at der er tale om bevis. Du ønsker ikke at modbevise det. Og så kommer vi ikke længere.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Sue:
OG nu spørger du jo i overskriften selv om vi synes Lifewave er godt eller skidt!!!!! Som man siger - kan du ikke tåle svaret, så lad være at stille spørgsmålet!

Du siger jeg skal læse hvad du skriver, og så kommer den her? Det er ikke mig der har startet tråden eller skrevet overskriften :-) Kig lige på din tone og din tegnsætning. Det virker meget aggressivt.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejvind:
Kig lige på din tone og din tegnsætning. Det virker meget aggressivt.

Det var ikke ment på nogen måde aggressivt... undskylder hvis det tog sig sådan ud. Big Smile

Fortsat god dag.

Mvh Sue

Side 4 ud af 12 (119 indlæg)