Nej. Jeg er nemlig ikke alvidende og forbeholder mig altid ret til at blive klogere. |
iVinkel:Martin E. Jensen:Du taler om fortiden, som om den kommer til at bestå i al fremtid.iVinkel:Jamen, jamen ... vi kan altså konkurrere og for Apples vedkommende er det, sandt for dyden ikke på prisen. Og så er vi tilbage til min påstand igen. Vi ka sagtens klare os i mange år endnu ved at være 10 år foran og være dem der skaber de nye produkter og markeder.Nej, vi KUNNE konkurrere, men vi kommer ikke til at blive ved med at være "10 år foran".
Det fastslår du som en kendsgerning, forstår jeg.
Engang (for ikke ret længe siden) var det i Amerika at alt skete 10 år før det skete i Europa.
Den udvikling indenfor IT og kommunikation, som vi har set i de seneste 10-15 år, har virkelig fået Asien med, og alting går bare meget hurtigere end for bare få år siden.
Vi i vesten må ikke lægge os til at sove de selvfedes søvn, for så går der ikke længe (vi taler om ganske få år) inden vi er indhentet, og hvis vi ikke kommer i omdrejninger, så bliver vi overhalet.
Som jeg nævner i et indlæg tidligere, så kommer der i disse år en masse nye højtuddannede kinesere på banen, og de er både dygtige og meget villige til at arbejde på et højt niveau, og kræver mindre ferie og fritid, arbejder flere timer hver uge end danskere, og de gør det på et niveau, der er lige så højt (eller højere) end de fleste danskere.
At du bare ignorerer denne udvikling, er simpelthen uforståelig.
iVinkel:jeg savner endnu et se et eksempel på eet eneste produkt eller en tjeneste (ud over shushi) fra et kinesisk eller koreanske selskab, der har været nyskabende og sat gang i et worldwide forbrug.
Men hvorfor basere vores fremtid 100% på, hvad der er sket historisk, i stedet for at tænke os om?
Det er lidt ligesom de farlige vejkryds - der skal lig på bordet, før der gøres de nødvendige sikkerhedsforanstantninger, og samme taktik vil du nu anvende på Danmarks fremtid.
Vi har her "et farligt vejkryds", og du siger bare "jamen, der er jo aldrig nogen der før er blevet slået ihjel i krydset", til trods for at alle kan se, at der kommer mere og mere trafik i krydset, og at det bare er et spørgsmål om tid, inden der er nogen der dør i krydset.
Når der så er nogen der dør, så vil dit argument nok være "Jamen, det er jo kun en enkelt, og der kommer nok ikke flere".
Det er sådan en tankegang, der er med til at ødelægge Danmarks fremtid, og den vil jeg meget gerne være med til at redde, for jeg kan nemlig godt lide at bo i Danmark, og synes vi har et dejligt land, som jeg gerne vil være med til at bevare.
...og det kan vi kun, hvis vi ikke bare læner os tilbage og siger, jamen vi er jo også så skide dygtige, at ingen andre mennesker i verden er (eller bliver) lige så kloge som os.