Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Soulaima Gourani single?

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

iVinkel:

Snart er de vestlige elbiler ved at være modne og så skal koreanerne starte helt forfra.

Kender du BYD, den kinesiske el-bil?

Nej. Jeg er nemlig ikke alvidende og forbeholder mig altid ret til at blive klogere.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:32

iVinkel:

Martin E. Jensen:
Du taler om fortiden, som om den kommer til at bestå i al fremtid.

iVinkel:
Jamen, jamen ... vi kan altså konkurrere og for Apples vedkommende er det, sandt for dyden ikke på prisen. Og så er vi tilbage til min påstand igen. Vi ka sagtens klare os i mange år endnu ved at være 10 år foran og være dem der skaber de nye produkter og markeder.

Nej, vi KUNNE konkurrere, men vi kommer ikke til at blive ved med at være "10 år foran".

Det fastslår du som en kendsgerning, forstår jeg.

Engang (for ikke ret længe siden) var det i Amerika at alt skete 10 år før det skete i Europa.

Den udvikling indenfor IT og kommunikation, som vi har set i de seneste 10-15 år, har virkelig fået Asien med, og alting går bare meget hurtigere end for bare få år siden.

Vi i vesten må ikke lægge os til at sove de selvfedes søvn, for så går der ikke længe (vi taler om ganske få år) inden vi er indhentet, og hvis vi ikke kommer i omdrejninger, så bliver vi overhalet.

Som jeg nævner i et indlæg tidligere, så kommer der i disse år en masse nye højtuddannede kinesere på banen, og de er både dygtige og meget villige til at arbejde på et højt niveau, og kræver mindre ferie og fritid, arbejder flere timer hver uge end danskere, og de gør det på et niveau, der er lige så højt (eller højere) end de fleste danskere.

At du bare ignorerer denne udvikling, er simpelthen uforståelig.

iVinkel:

jeg savner endnu et se et eksempel på eet eneste produkt eller en tjeneste (ud over shushi) fra et kinesisk eller koreanske selskab, der har været nyskabende og sat gang i et worldwide forbrug.

Men hvorfor basere vores fremtid 100% på, hvad der er sket historisk, i stedet for at tænke os om?

Det er lidt ligesom de farlige vejkryds - der skal lig på bordet, før der gøres de nødvendige sikkerhedsforanstantninger, og samme taktik vil du nu anvende på Danmarks fremtid.

Vi har her "et farligt vejkryds", og du siger bare "jamen, der er jo aldrig nogen der før er blevet slået ihjel i krydset", til trods for at alle kan se, at der kommer mere og mere trafik i krydset, og at det bare er et spørgsmål om tid, inden der er nogen der dør i krydset.

Når der så er nogen der dør, så vil dit argument nok være "Jamen, det er jo kun en enkelt, og der kommer nok ikke flere".

Det er sådan en tankegang, der er med til at ødelægge Danmarks fremtid, og den vil jeg meget gerne være med til at redde, for jeg kan nemlig godt lide at bo i Danmark, og synes vi har et dejligt land, som jeg gerne vil være med til at bevare.

...og det kan vi kun, hvis vi ikke bare læner os tilbage og siger, jamen vi er jo også så skide dygtige, at ingen andre mennesker i verden er (eller bliver) lige så kloge som os.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 11:34

Jesper:

Hvorfor i alverden skulle man starte virksomhed i Danmark?

Og derudover at Danmark har behov for en kulturændring.

Hvis du/vi gerne finde svar på vores spørgsmål, skal vi spørge os:
Ønsker vi at lære af fortidens fejl?
Hvad tror du på kapitalisme eller velfærdssamfund?

Har du set denne film: The International (Clive Owen og Naomi Watts)
Hvem vil gerne løse problemet når alle mennesker ”støtter problemet”? Idea

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 11:37

Martin E. Jensen:
Se på en bil som Kia, der er gået far at være en billig skrammelkasse, men nu er en bil helt på højde kvalitetsmæssigt med det der produceres i vesten. Forskellen er bare prisen

Nok ikke det rigtige valg til sammenligning :) den er hel europæisk den bil, men beholder navnet fordi et andet Koreansk selskab ejer 40% af KIA, men bilen er faktisk helt europæisk.

Se hvem der kom fra AUDI til Kia, se hvor den bliver laver (Slovakiet) undervognen er Ford osv. osv. Så kia er som så mange andre biler af Europæisk topkalsse. 

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 11:46

Martin E. Jensen:
Som jeg nævner i et indlæg tidligere, så kommer der i disse år en masse nye højtuddannede kinesere på banen, og de er både dygtige og meget villige til at arbejde på et højt niveau, og kræver mindre ferie og fritid, arbejder flere timer hver uge end danskere, og de gør det på et niveau, der er lige så højt (eller højere) end de fleste danskere.

De første billige regnskabfolk fra Kina er allerede her, så om ikke så længe koster det kun 1000 kr. at få lavet et hel års regnskab, så ned med skatten, så vi kan få flere af den type til at lave vores regnskab, da skatten er får høj, så det er en forhindring for os andre til at få adgang til den helt store firmafest hvad andgår administrative lav budget arbejder.  kan forkomme sarkasmeWink ... i dette indlæg .. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:47

Juul:

Martin E. Jensen:
Se på en bil som Kia, der er gået far at være en billig skrammelkasse, men nu er en bil helt på højde kvalitetsmæssigt med det der produceres i vesten. Forskellen er bare prisen

Nok ikke det rigtige valg til sammenligning :) den er hel europæisk den bil, men beholder navnet fordi et andet Koreansk selskab ejer 40% af KIA, men bilen er faktisk helt europæisk.

Se hvem der kom fra AUDI til Kia, se hvor den bliver laver (Slovakiet) undervognen er Ford osv. osv. Så kia er som så mange andre biler af Europæisk topkalsse. 

Hvor er det dog heldigt, at alle asiater har en gen-fejl, der gør at de aldrig bliver lige så kloge og dygtige som europæere og amerikanere. Tongue Tied

PS. ironi kan forekomme!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:54

Juul:

De første billige regnskabfolk fra Kina er allerede her, så om ikke så længe koster det kun 1000 kr. at få lavet et hel års regnskab, så ned med skatten, så vi kan få flere af den type til at lave vores regnskab, da skatten er får høj, så det er en forhindring for os andre til at få adgang til den helt store firmafest hvad andgår administrative lav budget arbejder.  kan forkomme sarkasmeWink ... i dette indlæg .. 

Ja, enig! Hvis en udlænding kan gøre regnskabet billigere, så skal man da netop spare de penge. Netop derfor er vi alle presset!

Skatten er dog ikke det største problem, men de danske lønninger er.

Hvis danskerne skal kunne leve for en lavere løn, så skal skatteprocenten også ned.

Så ned med skatten og ned med lønnen, så er vi et skridt videre på vej til en bedre fremtid!

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:01

Martin E. Jensen:
Hvor er det dog heldigt, at alle asiater har en gen-fejl, der gør at de aldrig bliver lige så kloge og dygtige som europæere og amerikanere.

Den må stå for din egen regning, kan ikke genkende jeg har skrevet noget om det ? 

Men de næste 20 år smider Kina 100 mil. top tunet akademiker på markedet, og indtil nu har de fravalgt Danmark pga. den høje personskat og lave løn, men de skal nok komme og de lever gerne 10 sammen i en 3 værelse lejlighed, så deres leveomkostninger her i landet er meget lave og derved trykker de lønprisen også på regnskab området, som sagt er  de her allerede og jeg kender da en del som bliver her og vil arbejde her, men de gør det gerne for en lav løn og nej det er ikke som rengøring eller køkken arbejde, det er top tunet akademiker, som er her for at studerer. Måske er det godt vi har en høj skat og en lav løn, da det indtil nu har været en god grund til at kineserne har valgt andre lande at dumpe deres lønarbejde i.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:14

Juul:

Martin E. Jensen:
Hvor er det dog heldigt, at alle asiater har en gen-fejl, der gør at de aldrig bliver lige så kloge og dygtige som europæere og amerikanere.

Den må stå for din egen regning, kan ikke genkende jeg har skrevet noget om det ?

Nej, du har ikke sagt det direkte, men det var vel derfor du skød argumentet med Kia ned, og konkluderede som du gjorde? Altså at koreanerne ikke selv kan finde ud af at producere deres egne biler, og derfor sender produktionen til Europa. 

Der er vel mere tale om en strategisk genistreg fra koreanerne, at de netop benytter eksisterende europæiske teknologier, for at skabe en bil til det europæiske marked, som de ved går rent ind.

Juul:

Men de næste 20 år smider Kina 100 mil. top tunet akademiker på markedet, og indtil nu har de fravalgt Danmark pga. den høje personskat og lave løn, men de skal nok komme og de lever gerne 10 sammen i en 3 værelse lejlighed, så deres leveomkostninger her i landet er meget lave og derved trykker de lønprisen også på regnskab området, som sagt er  de her allerede og jeg kender da en del som bliver her og vil arbejde her, men de gør det gerne for en lav løn og nej det er ikke som rengøring eller køkken arbejde, det er top tunet akademiker, som er her for at studerer. Måske er det godt vi har en høj skat og en lav løn, da det indtil nu har været en god grund til at kineserne har valgt andre lande at dumpe deres lønarbejde i.

Skatten er ikke noget problem, hvis de sidder i deres eget land og laver det via computeren. Det hele kører alligevel elektronisk, så det ville ikke være noget problem.

I så fald er en høj skat ikke en barriere for dem der dumper lønnen, men i stedet en barriere for os andre, der skal leve med den til dagligt.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:15

Juul:

Martin E. Jensen:

Det har jeg heller ikke!

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)