Vi har ikke høj løn i Danmark, det er som en løgn der bliver fortalt hele tiden og kommer til at optræder som en sandhed i bevidstheden. Se på pris-index EL, vand, Gas, Olie Danmark 175 Tyskland 119, Sverige 123 Husholdningen DK 103, Tyskland 96, Sverige 97 På de tal kan man jo se, at vores lønninger er ganske udmærket og ikke så store som det bliver fortalt, men de afgifter vi er pålagt de sidste 15 år er gået hel galt og derved er vores konkurancesevne reduceret så meget i industrien. Vi har så mere ferie end andre og det skal nok ændres samt skal vi arbejde mere for samme penge, da vi jo efter 2015 og 10 år frem kommer til at mangle arbejdskraft på arbejdsmarkedet, da en stor årgang forlader sin gerning og de kan ikke overtages af den lille årgang, som i disse år færdigører sig. |
Martin E. Jensen:Nej, du har ikke sagt det direkte, men det var vel derfor du skød argumentet med Kia ned, og konkluderede som du gjorde? Altså at koreanerne ikke selv kan finde ud af at producere deres egne biler, og derfor sender produktionen til Europa.
Nej det er som sagt noget der må stå for din egen regning.
Jeg skrev det, da vi i Europa har den bedste teknologi til at produceret biler og det er jo nok en grund til, at Kia bliver lavet her i Europa. (robotterne er som så mange andre en hyundai, som kommer fra Korea), så det skulle du nok have undersøgt først, førend du konkluderer noget jeg ikke har i mine tanker.