EuroMann og andre!
Jeg er ikke sikker på at nøgleordet her kun er ”uddannelse” – jeg er sikker på at det handler mere om personlige egenskaber og dette at ville det – holde ud – være engageret – være begejstret for det man arbejder med ect.!
Som tidligere nævnt i den efterhånden omfattende og gode debat om Network Marketing ja så er det altså ikke anderledes her end i alle andre brancher.
Forretningen er en handelsforretning, står som i alle andre virksomheder på to ben:
- Afsætning af produkter – der markedsføres som alt andet i henhold til producentens koncept
- Forretningsudviklingen der består i at ansætte ”sælgere” (forhandlere)
Hvis du ønsker at starte selv som forhandler ja så er disse to opgaver ”krumtappen” i dit arbejde – og det er lige så krævende som i alle andre områder hvor du kunne tænke dig at starte noget selv!
Det kræver dog ikke den store kapital investering og derved er risikoen for at ende op med en stor gæld ikke tilstede.
Det er derfor mange er meget interesserede i denne forretningsform – og ønsker at prøve den af.
Og ja også her starter mange og mange stopper da de ikke har den nødvendige udholdenhed og stærke samarbejde med deres coach. (den person som anbefalede dig som forhandler)
Skal man undgå den store kapital investering så må man være indstillet på, at have et fuldtidsjob og bygge sin forretning på deltid.
Vel det er da vigtigt hvem der ansætter dig (anbefaler dig som forhandler) og vigtigt hvordan du hjælpes i gang, at du ikke bliver overladt til dig selv – at der er et veldokumenteret program at følge samt at du tager initiativer og har en god Coach i den person som har ansat dig (anbefalet dig som forhandler)
Du skal kort sagt BRÆNDE for dit produkt og din virksomhed.
Det vi har valgt som interesserer os er:
-at arbejde med produkter målrettet ”sundhed” – ”velvære” og ” indvortes og udvortes” pleje. Et område som min Marianne gennem mange år har arbejdet med og nu er selv jeg (tekniker, civiløkonom og sælger) gennem dette arbejde og lange studier overbevist om, at vi bliver hvad spiser og hvad vi gør og ikke gør.
Hvis du er interesseret i mere af slagsen så læs mere her om det selvheldbredende menneske af phd forsker i immunologi Sanna Edhin
- bemærk hvad hun skriver om indholdet i produkterne – jeg tror ikke vi er opmærksomme nok på dette – andetsteds skriver hun ”Verdens bedste rynkecreme…..” om en af vore creme – at arbejde med produkter der omtales således bliver man glad af - også glad af at se hvad hun skriver om de stoffer man skal undgå i denne slags produkter.
- læs mere om Sanna Edhin her på hendes hjemmeside: http://www.ehdin.com/?lang=dan
I dette område er der mange udbydere, men også megen litteratur at studere og det syntes vi egentligt er udfordrende – at arbejde med sig selv og sit velbefindende.
Det er der mange der helt glemmer – at være opmærksom på hvad der puttes i munden under og efter udførelse af deres arbejde – derfor er der også et stort behov for udbydere af disse produkter.
Dette her blev egentligt lidt mere omfattende end ønsket men jeg syntes der er for meget hype i debatten om økonomi og muligheder og alt for lidt om hvad det er du arbejder med og hvad det kan gøre for os alle – det er jo ikke kun økonomi dette drejer sig om – selv om vi alle ved økonomi er vigtig.
Det er også vor sundhed og velvære der står på spil!