Det er tatt bort fordi det er farlig. Det trenger ikke være virkningsløst for å være "fup". MMS er f.eks. en annen "fup" som ikke hjelper mot noen verdens ting, derimot er det flere som har dødd av å bruke det.
Joda, men dette får man ikke høre meget om når man blir forsøkt vervet til et MLM-selskap.
Nei, det kan jo være hvem som helst i Düsseldorf som har sendt henne den døde katten, ikke sant? At selskapet har hovedkontor i samme by er sikkert bare en ren tilfeldighet.
Den mangler både blinding og kontrollgruppe, altså ikke holdbar som dokumentasjon.
Den nettsiden du henviser til inneholder en lang rekke ulovlige påstander om helbredende effekt på konkrete sykdommer, men altså ikke auto-immune sykdommer. Dette er sykdommer hvor et overaktivt immunforsvar ødelegger kroppen, mens AIDS er motsetningen der man dør fordi kroppens immunforsvar ødelegges. Det er teoretisk umulig at et og samme remedie skal kunne kurere begge deler.
Nettstedet du lenker til er et sammenhengende oppkomme av pseudo-vitenskap og konspirasjonsteorier, og artikkelen er et godt eksempel på dette. I alle tilfeller er det i Norge ulovlig å bruke en slik påstand i markedsføring av kosttilskudd uten at jeg kjenner det danske lovverket i detalj.
Nei, det er ikke et problem enestående for MLM-bransjen, men det er slett ingen formildende omstendighet at det finnes andre som begår samme ulovlighet. Det er vanskelig å finne ord for hvor motbydelig det er å se MLM-distributører pushe sine produkter på desperate kreftpasienter, og MLM-selskapene gjør svært sjelden noe med dette før det havner i media, da legger de plutselig all skyld på distributørene.
Igjen bekrefter du det jeg nylig skrev, nemlig at man finner mange kreative bortforklaringer for å rettferdiggjøre det umoralske man deltar i. For noen timer siden var du derimot interessert i "hellere end gerne være med til at rydde ud og udstille de kriminelle", men når det blir påpekt ulovligheter hos distributører i ditt eget selskap, så skal de plutselig unnskyldes med at "alle andre er minst like ille". |
Hej Mathias,
Jeg er distributør for det Norske børsnoterede MLM firma Eqology, og du lyder som en vi godt kunne bruge.
Derfor vil jeg meget gerne give dig en præsentation hvor du kan få mere at vide om vores arbejdsmetoder og vores utrolig gode kompensation.
Kontakt mig via Amino, eller ring til mig på 28582686 hvis du er interesseret.
Mvh Joakim B