Hej Jeg ved jeg har taget et drastisk skridt når jeg vælger at advare mod en anden så direkte som jeg gør her. Det vil sikkert ikke være så populært, men jeg synes ikke jeg har andet valg. Den 17. april bestiller jeg en webside ved trofo.dk. Han laver et fint oplæg, som efter lidt finpudsning bliver rigtig godt. På siden skal der være en booking funktion, samt mulighed for at tilmelde sig nyhedsbrev. Derudover inkluderer prisen CMS. Jeg spørger selvfølgelig til referencer, og der ligger da også en del på hans hjemmeside, men lige netop bookingsystemet kan han ikke vise mig, da de stadgig arbejder på det. Tiden går, og der sker ikke ret meget, nærmest ingenting. Jeg får forklaringer om at han fllytter, hans telefon er nede o.s.v. Der går op til 14 dage inden han svarer på mails. Hver gang lover han bod og bedring og giver det topprioritet. Siden er selvfølgelig bestilt fordi den skal bruges til noget, men det er ret krirtisk da jeg netop har startet min virksomhed, og er blevet kontaktet af et landsdækkende fagblad, der ønsker at skrive en artikel om mit firma. Det vælger jeg at udskyde, da jeg ikke synes det er optimalt ikke at kunne henvise til en hjemmeside. En sådan har jo snart enhver pølsev ogn. Opgaven blev givet til "en professionel", netop for at jeg kunne koncentrere mig om det jeg er god til, men set i bakspejlet skulle jeg nok have været mere kritisk i mit valg. På den anden side, jeg har jo ikke ret meget forstand på det, og hvad skulle jeg gøre andet en at lytte til en der ofte gør opmærksom på sig selv på Amino? Jeg havde ikke forestillet mig at det ville gå som det gik. Nu skriver vi august, og trods flere forsøg svarer han ikke mere på mails eller telefonopkald. Så status er, at jeg ved egen hjælp har fået noget flækket sammen hos one.com, med et CMS program der opfører sig dybt mærkeligt. Det flytter f.eks. rundt på billederne når man trykker enter eller mellemrum. Det gør det lidt svært at regne ud hvad man skal trykke på... Retfærdigvis skal det nævnes at jeg på et tidspunkt i forløbet blev lovet at jeg ikke skulle betale mere end jeg allerede havde gjort, ca. halvdelen, og at han lovede mig at han nok skulle få siden færdig meget hurtigt. Som jeg forstår det, er problemet, at den pris han tilbyder sine produkter til, ikke gør det muligt at finde en programmør. Det er jo trist, men helt ærligt ikke mit problem. Han er fagmanden, han har bestemt prisen, så må det også være hans hovedpine. Derfor mener jeg, at den eneste anstændige løsning er, at han lever op til hvad han har lovet, og betaler havd det koster at få opgaven færdiggjort. Det tror jeg nu ikke vil ske, og det er da medvirkende til at jegb har valgt at offentliggøre historien her. I håbet om at andre undgår at ryge i samme fælde
Jakob |
Synes egentlig det er fair nok at du offentliggørre det på den måde du gør det. Så længe du hold en pæn og sober tone.
Har også selv oplevet at Trofo.dk er meget meget svær at få fat i. Det skal dog siges at i mit tilfælde løste han opgaven og det var først da jeg havde en ny en til ham at han var umulig at få fat i. Derfor undrede det mig meget at han altid er lynhurtigt til at skrive her på amino når nogle står og leder efter en designer. Måske skulle der fokuseres på de kunder han allerede har i sin fold.
Men endnu engang, så er det fair nok at komme med kritik så længe man gør det på en pæn og konstruktiv måde. Du er jo ikke ude på at svine ham til, men tværtimod på at give andre et god råd, og måske få ham til at gøre opgaven færdig.