Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod Trofo.dk

Side 3 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok....my badEmbarrassed Jeg ser dig heller ikke som en idiot - Du skal bare ikke komme og pive, når de tørrer digBig Smile, for du har selv inviteret...

Jeg har bare svært ved at acceptere synspunkter (ikke dine), som bærer præg af at man kun ser det fra den ene side. Så må der argumentation på bordet fra den anden ;o)

Når man er blevet snydt og har hørt om andre der er blevet snydt af diverse leverandører, så må man gå udfra at det ikke er så ualmindeligt at det forekommer. Jeg kan kun sige, for mit eget vedkommende, at hvis man som leverandør gerne vil have penge hurtigt, så bør man sikre en strøm af fornuftige leverancer og få betaling for dem. At kræve penge uden at levere, forekommer mig bare aldeles usmageligt og så sender det altså signaler som gør, at jeg trækker følehornene til mig. Sådan et sted vil jeg bare ikke være kunde.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 23:40

Anders Christensen:

Business:

Så ville det imo være helt i orden at dele den op i nogle leverancer som dermed skulle betales, men at starte med at betale, uden at man ved om man får noget for sine penge og uden at leverandøren skal ud at investere i materialer, det er jo det rene idioti.....hvis man altså ser det fra en kundes synspunkt  ;o)

Jeg tror nu også det er de færreste der tager forudbetaling ved små beløb som 10.000-20.000 kroner, men hvis vi er ude i opgaver som f.eks. 50-200.000 kroner  (Vi sidder f.eks. med et par opgaver i den størrelsesorden lige nu) er det nu meget betryggende både at have en ordentlig kontrakt på plads og en forudbetaling fra kunden, da det er en del penge at have ude og svømme af gangen, ihvertfald i mindre firmaer kan 200.000 kroner hurtigt blive trælse at miste på allerede udført arbejde. Og det er nu engang ikke videre underholdende at føre retsager.

Ja, det er klart at man er usikker som leverandør, men det er man snadelig også som kunde. Løsningen er imo at sikre en række leverancer, som betales hver for sig. Jeg har fx. aldrig da jeg købete udviklingstimer i mit tidligere job, betalt en krone forud. Leverandører vil da gerne have penge hurtigt. Så laver man en kontrakt. Man laver en leveranceplan og en betalingsplan som følger leverancerne. Fair game for all, men hvorfor i alverden skulle man starte med at betale?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:46

Business:

klart at man er usikker som leverandør, men det er man snadelig også som kunde. Løsningen er imo at sikre en række leverancer, som betales hver for sig. Jeg har fx. aldrig da jeg købete udviklingstimer i mit tidligere job, betalt en krone forud. Leverandører vil da gerne have penge hurtigt. Så laver man en kontrakt. Man laver en leveranceplan og en betalingsplan som følger leverancerne. Fair game for all, men hvorfor i alverden skulle man starte med at betale?

Jeg tror også det kan hænge sammen med den høje beskæftigelse i vores branche, hvorfor løbe nogen risiko hvis der står kunder man er sikker på at modtage betaling fra i kø for at få lavet større opgaver?
Lige nu har vi en ventetid på 1-2 måneder på at tage nye opgaver ind

Desuden er jeg desværre ved at skulle trække en kunde i retten, der er løbet fra en regning på ca 40.000 kroner, som jeg da egentligt gerne vil have i hus. - Så det har nok også indflydelse på min holdning til forudbetaling for tiden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 23:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, men et eller andet sted kan jeg da godt følge dig......meeen, hvis folk reagerede sådan i alle sammenhænge, så ville det sgu være en dårlig verden. I din verden, ville din indstilling så være, at hvis en tidligere kæreste havde været dig utro, så ville du være mistroisk og jalous på alle dem der kom efter, fordi alle kvinder så er ens?Wink (en lidt syg holdning, hvis du skulle finde på at spørge mig)

Som jeg ser det, så ville den bedste forretningsmoral/etik da være, uanset markedet, at man man får penge når man leverer ;o) Det er fair for alle og er det større opgaver, så sikrer man sig, at man ikke leverer for 300K i en leverance, men at man splitter op i mindre.

Just my 2 cents

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:56

Business om Henrik R :-):

Ok....my badEmbarrassed Jeg ser dig heller ikke som en idiot - Du skal bare ikke komme og pive, når de tørrer digBig Smile, for du har selv inviteret...

[...]

Når man er blevet snydt og har hørt om andre der er blevet snydt af diverse leverandører, så må man gå udfra at det ikke er så ualmindeligt at det forekommer. Jeg kan kun sige, for mit eget vedkommende, at hvis man som leverandør gerne vil have penge hurtigt, så bør man sikre en strøm af fornuftige leverancer og få betaling for dem. At kræve penge uden at levere, forekommer mig bare aldeles usmageligt og så sender det altså signaler som gør, at jeg trækker følehornene til mig. Sådan et sted vil jeg bare ikke være kunde.

Vi har lige overtaget et projekt hvor kunden er blevet utilfreds med sin forhenværende leverendør. Vi har dog endnu ikke modtaget kildekoden, da den tidligere leverandør først udleverer dette ved endelig betaling. Nu kunne en kunde jo aftale sig ud af dette, men jeg mener ikke i store træk ikke kunden har gode muligheder for at gardere sig hvis leverandøren ønsker at have krammet på ham indtil endelig betaling.

Men jeg vil sådan set give dig ret i dit synspunt omkring up-front betaling før der er udført noget som helst arbejde. Omvendt er det jo kun en fordel for Henrik R hvis han bliver tørret for 10K med det samme og hurtigt kan finde en ny leverandør. Hvis det er en charletan han har hyret, er det - alt andet lige - billigere at betale pengene og få det overstået :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:57

Business:

Ja, men et eller andet sted kan jeg da godt følge dig......meeen, hvis folk reagerede sådan i alle sammenhænge, så ville det sgu være en dårlig verden. I din verden, ville din indstilling så være, at hvis en tidligere kæreste havde været dig utro, så ville du være mistroisk og jalous på alle dem der kom efter, fordi alle kvinder så er ens?Wink (en lidt syg holdning, hvis du skulle finde på at spørge mig)

Som jeg ser det, så ville den bedste forretningsmoral/etik da være, uanset markedet, at man man får penge når man leverer ;o) Det er fair for alle og er det større opgaver, så sikrer man sig, at man ikke leverer for 300K i en leverance, men at man splitter op i mindre.

Jeg er glad for din smiley - ellers kunne jeg tro at du overfortolkede mit indlæg. Smile

Vi er sådan set, i bund og grund stortset enige om tingene, så jeg ser heller ikke den vilde grund til at tærske mere langhalm på dette emne.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 23:58

Business:

He he - vi er ikke så uenige heller. Til min opgave fik jeg et design udkast osv. før første betaling så det var en fair deal. Jeg er nok lidt langsom, men jeg kan nu se, at det du argumenterer imod, er at man skal stå med kassen, for at "få lov til" at lave en aftale, så at sige - og der er vi nu nok helt enige.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 00:08

udvikler:

Men jeg vil sådan set give dig ret i dit synspunt omkring up-front betaling før der er udført noget som helst arbejde. Omvendt er det jo kun en fordel for Henrik R hvis han bliver tørret for 10K med det samme og hurtigt kan finde en ny leverandør. Hvis det er en charletan han har hyret, er det - alt andet lige - billigere at betale pengene og få det overstået :-)

Det er en tråd der kører stækt.....Jeg kan se, at mine argumenter fremstår, som at jeg synes det er ok med up-front betaling uden nogen former for ydelse først. Dårlig formulering i så fald. Vi skal selvfølgelig være enige om projektet og fx et designudkast på bordet - og så er jeg villig til at betale noget af den aftalte pris. Håber det fremstår lidt tydeligere nu Stick out tongue

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 00:14

Henrik R:
Det er en tråd der kører stækt.....Jeg kan se, at mine argumenter fremstår, som at jeg synes det er ok med up-front betaling uden nogen former for ydelse først. Dårlig formulering i så fald. Vi skal selvfølgelig være enige om projektet og fx et designudkast på bordet - og så er jeg villig til at betale noget af den aftalte pris. Håber det fremstår lidt tydeligere nu Stick out tongue

Jaja... bare giv mig penge.  Så er vi enige Big Smile

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:26

Hej.

Indledningsvis er jeg ikke stemt for at hænge folk offentligt ud på diverse forums, uagtet hvor meget man selv er blevet snydt eller selv har dummet sig.

Vi har selv særdeles dårlige erfaringer med trofo.dk, og kan nikke genkendende til omtalen af firmaet og har talt med andre Aminoer, som også har samme erfaring og oplevelser. Så al den mudderkastning, som af og til finder sted på Amino er ikke til gavn for nogen - selvom det ofte er spændende og noget skræmmende læsning. Lær af det og kom videre.

Nu har trofo.dk (Troels Hansen) jo selv selv deltaget i diverse beskyldninger her på Amino, så måske skulle man sørge for at holde sin egen sti ren.

- og hold så fokus på tråden, som ikke omhandler upfront betaling m.m., det er en anden snak.

Bedste hilsner

Heidi

Peter
Danmarkshop.com

Side 3 ud af 8 (73 indlæg)