Ok....my bad Jeg har bare svært ved at acceptere synspunkter (ikke dine), som bærer præg af at man kun ser det fra den ene side. Så må der argumentation på bordet fra den anden ;o) Når man er blevet snydt og har hørt om andre der er blevet snydt af diverse leverandører, så må man gå udfra at det ikke er så ualmindeligt at det forekommer. Jeg kan kun sige, for mit eget vedkommende, at hvis man som leverandør gerne vil have penge hurtigt, så bør man sikre en strøm af fornuftige leverancer og få betaling for dem. At kræve penge uden at levere, forekommer mig bare aldeles usmageligt og så sender det altså signaler som gør, at jeg trækker følehornene til mig. Sådan et sted vil jeg bare ikke være kunde. |
Anders Christensen:Business:Så ville det imo være helt i orden at dele den op i nogle leverancer som dermed skulle betales, men at starte med at betale, uden at man ved om man får noget for sine penge og uden at leverandøren skal ud at investere i materialer, det er jo det rene idioti.....hvis man altså ser det fra en kundes synspunkt ;o)
Jeg tror nu også det er de færreste der tager forudbetaling ved små beløb som 10.000-20.000 kroner, men hvis vi er ude i opgaver som f.eks. 50-200.000 kroner (Vi sidder f.eks. med et par opgaver i den størrelsesorden lige nu) er det nu meget betryggende både at have en ordentlig kontrakt på plads og en forudbetaling fra kunden, da det er en del penge at have ude og svømme af gangen, ihvertfald i mindre firmaer kan 200.000 kroner hurtigt blive trælse at miste på allerede udført arbejde. Og det er nu engang ikke videre underholdende at føre retsager.
Ja, det er klart at man er usikker som leverandør, men det er man snadelig også som kunde. Løsningen er imo at sikre en række leverancer, som betales hver for sig. Jeg har fx. aldrig da jeg købete udviklingstimer i mit tidligere job, betalt en krone forud. Leverandører vil da gerne have penge hurtigt. Så laver man en kontrakt. Man laver en leveranceplan og en betalingsplan som følger leverancerne. Fair game for all, men hvorfor i alverden skulle man starte med at betale?