Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod Trofo.dk

Side 5 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Arh...helt ærligt ;o) Du tror vel ikke at alle vi andre er så blåøjede, at vi køber den med afklaringen???? Big Smile Anyway....det styrer du selv. Det virkede bare temmelig plat og aldeles ikke som et forsøg på afklaring og derfor var min kommentar blot en hjælp til dig selv.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Arh...helt ærligt ;o) Du tror vel ikke at alle vi andre er så blåøjede, at vi køber den med afklaringen???? Big Smile Anyway....det styrer du selv. Det virkede bare temmelig plat og aldeles ikke som et forsøg på afklaring og derfor var min kommentar blot en hjælp til dig selv.



Jamen du bestemmer skam helt selv hvad du tror på :) Men det var rent faktisk sådan det var tiltænkt.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lad mig udtrykke det på en anden måde. Det er jo åbenlyst for enhver, at uanset havd, så holder Trofo's undskyldning jo overhovedet ikke. Man kan sgu altid få fat på sine kunder. Det ved du, det ved jeg og det ved alle andre.......så derfor er din afklaring jo flintrende ligegyldig og dermed kan man jo kun opfatte den som endnu et camoufleret 'hug' til Trofo.

Ja, det lyder som om at han har fortjent huggene, men hvis man gerne vil hælde salt i såret, så må man da være mand nok til at indrømme at det er det det handler omWink

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Indledningsvis vil jeg udtrykke ønske om at de indlæg der kommer ville holde sig til emnet. Jeg synes efterhånden vi har været vidt omkring...

Sagen har jo udviklet sig lidt de seneste døgn. Trofo har annulleret opgaven, mod at jeg får mine penge retur.

Til det har jeg svaret, at det jeg er interesseret i er, at få det produkt jeg har bestilt. Kan han ikke selv, må han købe sig fra det.

Det vil han imidlertid ikke. Enden på det er blevet, at han har ført beløbet tilbage til mig, og bedt mig om at få indlægget her på Amino slettet.

Da jeg ved at jeg har holdt mig til sandheden, vil jeg ikke slette noget som helst. Det blev stemningen ikke ret meget bedre af, og jeg har modtaget følgende fra ham:

Hej Jakob,
 
Så er pengene overført.
 
Jeg håber stadig du vil slette dit indlæg. Ellers ser jeg mig nødsaget til at oprette en ny tråd, og fortælle folk om HELE sandheden i en ny tråd samt vores telefon-samtale, hvor du adskillige gange truer mig. Jeg har optaget telefon-samtalen, og er klar til også at ligge denne online, hvis det skulle komme så langt ud.
 
Men jeg vil dog understrege, at jeg ikke ønsker dette, da jeg ikke går ind for tilsvineri eller offentliggørelse af interne sager (kunde og kunde) på internettet. Men jeg vil give dig ugen ud til at få slettet indlægget.
 
Jeg vil som sagt gerne have at vi glemmer denne sag. Jeg har fejlet, det har jeg indrømmet mange gange. Jeg har sagt undskyld (mange gange), givet dig en gratis hjemmeside, givet dig pengene igen, givet dig rabat på fremtidige køb, givet dig et gavekort til Trofo.dk. Mere kan jeg ikke tilbyde dig.
 
Ser frem til at høre fra dig
 
 
Ja, sådan ligger landet. For mit vedkommende er den ikke længere. Det ser ud som om jeg kommer videre med en noget mere seriøs fyr. 
Jeg accepterer derfor at han annullerer, der kommer alligevel ikke noget godt ud af det her. Men at slette noget der er ment som en advarsel, sandt, og ikke skrevet for at skade ham på denne baggrund, det vil jeg simpelthen ikke. 
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mester Jakob:
Men at slette noget der er ment som en advarsel, sandt, og ikke skrevet for at skade ham på denne baggrund, det vil jeg simpelthen ikke. 


Hvordan kan du advare mod ham uden at ønske at skade ham. Du skader hans forretning ved at advare mod ham. Hvis du ikke ønsker dette, burde du have ladet være.

Når det er sagt, så synes jeg faktisk, at du brude være glad for at have fået dine penge tilbage.
Jeg kan ikke rigtig se det rimelige i, at du skulle kunne kræve at påføre ham en yderligere udgift til en ekstern samarbejdspartner. En sådan løsning har han intet ud af - bortset fra et underskud på opgaven.

Når jeg skriver dette, skyldes det ikke, at jeg er hverken for eller imod trofo. Jeg kender ikke manden, jeg har ikke hverken leveret til ham eller fået leveret fra ham. Hvis han har behandlet sine kunder skidt, kommer de jo nok ikke igen. Det er ærgerligt for både kunderne og ham selv.

Mon ikke de fleste, som har fulgt tråden her er blevet imune over for trofo-tilbud, og mon ikke alle så har bedst gavn af at lukke tråden her?

mvh Hans

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Når det er sagt, så synes jeg faktisk, at du brude være glad for at have fået dine penge tilbage.
Jeg kan ikke rigtig se det rimelige i, at du skulle kunne kræve at påføre ham en yderligere udgift til en ekstern samarbejdspartner. En sådan løsning har han intet ud af - bortset fra et underskud på opgaven.


Det er jeg overhovedet ikke enig i, når der er underskrevet en kontrakt (eller der er en konkret aftale) så er begge forpligtede til at leverer deres del af aftalen.

At det bliver leveret det lovede produkt/ydelse er præcist lige så vigtigt som det er at en eventuel kunde betaler for de produkter/ydelser som vedkommende har modtaget.

 

Mvh Peder 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget trist sag må man sige, men dejligt at du komme ud med det - så man ved hvor man skal sætte ens fingre, og hvor man ikke skal.

Det kunne være meget sjovt at høre trofo.dk's egen side af sagen, selvom han er blevet meget stille siden dette indlæg. Han læser jo garanteret med herinde (og har også været online i dag, ud fra hans profil) - så mon ikke han selv har en forklaring?

// Jesper Skov

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:


Det er jeg overhovedet ikke enig i, når der er underskrevet en kontrakt (eller der er en konkret aftale) så er begge forpligtede til at leverer deres del af aftalen.

At det bliver leveret det lovede produkt/ydelse er præcist lige så vigtigt som det er at en eventuel kunde betaler for de produkter/ydelser som vedkommende har modtaget.


Jeg er i udgangspunktet helt enig med dig, Peder.
Men når nu situationen er kørt af sporet, og tilliden er sat over styr, så er "pengene tilbage" for mig at se en mindst lige så tilfredsstillende løsning som et hjemmesidesystem, som er afhængig af en vrangvillig person, når noget senere skal rettes.

Jeg har forståelse for, at Trofos kunde er blevet utilfreds. Hvis historien er korrekt gengivet, er der ingen tvivl om, at Trofo har jogget i spinaten. At han så når til en erkendelse om, at han ikke magter at løse opgaven, og derfor giver pengene tilbage, mener jeg egentlig er fair nok.

Jeg må så sige, at Trofo tager munden fuld på sin hjemmside, når han argumenterer for forudbetalingen. Han stiller en tilfredshedsgaranti, som betyder, at han bliver ved med at arbejde til kunden er 110% tilfreds. Jeg har endnu ikke oplevet at få lavet en side, som jeg har væert bare 100% tilfreds med. Der er altid ét eller andet kompromis, og det ville altid have været federe at få én eller anden uladsiggørlig feature med.

mvh Hans

Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må det vidst være min tur til at komme med hele historien, som Jakob Milland ikke er kommet med.  

Jakob Milland (vicars.dk) kontaktede mig tilbage i April måned mig ang. en hjemmeside med cms og booking. Her bliver design udkastet til hjemmesiden færdiggjort, men herfra går alting galt fra min/trofo.dks side. Det er ene og alene min/vores skyld.

Vi har vores problemer med vores cms system, booking, vi flytter fra hvidovre til københavn og har store problemer med både telefon og internet i denne periode. Ikke at dette skal være en undskyldning, hvilket jeg også har forklaret overfor Jakob Milland adskellige gange. Kommunikationsplanen var mildest ikke tilstede, og jeg havde ikke selv en plan b. Da jeg får lidt internet skriver jeg en mail til Jakob Milland, hvor jeg underskylder hele situationen og godt kan følge ham i at det hele er urimeligt. Jeg foreslår ham at han kan stoppe med samarbejdet, hvor han så ville få sine penge igen. Den anden mulighed var at han fortsætte samarbejdet samarbejdet og at jeg ville gøre en kæmpe indsats for at få hans hjemmeside klar. Derudover tilbyder jeg ham at han selvfølgelig ikke skal betale mere end de omkring 2500,- inkl. moms pga. forsinkelsen samt den situation vi har bragt ham i. Den sidste løsning vælger han.

Det lykkedes som sagt ikke pga. problemer med cms samt booking. Derudover er min programmør ikke leveringsdygtig nok, så jeg står og skal have fundet en ny en. Dette bliver også underettet til Jakob Milland, hvor jeg fortæller ham at vi gerne vil sætte en imidlertidig side op for ham i HTML, så han i det mindste havde en hjemmeside han kunne vise frem. Dette ønsker Jakob Milland ikke, eller han svarer i hvert fald ikke før d. 21. August, en mail som jeg først først ser hertil morgen (d. 23. August). Hvor jeg så finder ud af at han har smidt en historie op om Trofo.dk på Amino.

Jeg sender en mail til Jakob Milland, for at sige at jeg synes vi skal anullere handlen og han straks vil få sin penge igen. Derudover giver jeg ham også det design vi har designet for ham gratis, som han ses på
www.vicars.dk samtidig med at jeg tilbyder ham at han kan få lavet visitkort eller et webbanner gratis også. Som et lille plaster på såret.

Jeg får så den mail at dette ønsker han ikke, og han forventer at Trofo.dk går ud i byen og får lavet hjemmesiden med cms samt booking, som ligger på lige godt 9000,- inkl. moms, fortæller Jakob Milland.

Jeg skriver så tilbage at dette kan jeg ikke gå med til og at jeg har anulleret opgaven fordi jeg ikke kan levere denne. Først efter den anden mail jeg sender til Jakob Milland skriver han så at han har sendt en faktura. Pengene er nu betalt. Så nu er den sag helt ude af verdenen.

Jeg foreslår Jakob Milland at ringe til ham hertil aften, så vi kunne få en ende på dette i ro og mag.

I samtalen fortæller jeg det som det første at jeg naturligvis er ked af situationen, men at jeg gør det klart for ham at jeg synes ikke om hans metode om at tilsvine folk offentligt på nettet. Jeg fortæller ham også at jeg synes det var underligt at han ikke kontaktede mig telefonisk, det fortæller han også at han havde gjort. Hvilket jeg dog ikke kan se på min telefon.

Jeg spørger ham så hvorfor han så i det mindste ikke kunne lægge en besked, men til dette svarede han ”Jeg gider ikke at tale med svarer”.

Jeg prøver så at forklare ham hvorfor jeg synes det er en dårlig idé at tilsvine folk, og her kan han pludselig godt forstå hvordan det er at stå i min situation. Jeg spørger ham så om han er villig til at få slettet indlægget, og det vil han faktisk gerne gøre. Men han vil KUN gøre det, hvis jeg gik ud og sponsorede de 9.000,- for ham til et cms samt booking. Ellers ville han ikke. Og han ville lægge alle mails ud på nettet, hvis det skulle være. Det hele ender med at Jakob Milland siger ”Nu gider jeg fandme ikke at snakke med dig længere” og så bliver røret smækket i.

Jeg kontakter så Jakob Milland på mail, som Jakob åbenbart også mener skal gøres tilgengælde for alt og alle i stedet for at holde det internt (kunde til kunde). Og den mail får jeg så ikke svar på, men den bliver bare lagt på nettet uden videre.

Jeg tror godt alle er enig om at Trofo.dk og Jakob Milland nok ikke skal være det nye dansepar i Vild med dans ;-)

Jeg beklager dybt at denne sag er endt i offentligheden, den skulle bare blive holdt indendøre. Men dette ønskede Jakob Milland ikke.

Tilbage står jeg idag med en ny kunde, som selvfølgelig har læst om mig inde på Amino idag. Hun var ved at lægge en stor ordre ind, men indlægget gjorde at hun afbestilte meget af dette. Jeg har fortalt hende at jeg godt kan forstå hende og vil i denne tid gerne tilbyde alle gratis udkast indtil kunden er tilfreds før der sker en betaling.

Jakob Milland (vicars.dk)-sagen har også været årsagen til at vi på Trofo.dk ikke længere har avanceret programmering, cms, booking på vores produktliste mere. Det har vi ikke haft i lang tid pga. manglende programmører. Men derimod grafiske løsninger samt simple hjemmesider.

Jeg vil til sidst gerne sige at skylden er alene min hele vejen igennem. Hvilket jeg også har fortalt Jakob Milland fra starten af. Jeg havde bare håbet vi kunne tage den internt i stedet for Jakob Milland skulle tilsvine mig på Amino. Men dette ønsker Jakob Milland ikke.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels (Trofo)

Med al respekt, så er der altså fem forskellige i denne tråd, som udtrykker deres utilfredshed med din måde at drive forretning, så for din egen skyld ville det nok være en god idé at kigge lidt indad og så få justeret lidt.

Jeg skal indrømme, at jeg havde da også overvejet at kontakte dig, men når der kommer flere udmeldinger ift. at du ikke er i stand til at overholde dine aftaler, så giver det jo sig selv, at så er du ikke en mulighed. Man forventer jo at leverandører kan overholde deres aftaler. Det kan jo betyde tab af indtægter, for hver dag/uge du ikke leverer.

Håber at du får styr på dine ting......

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 5 ud af 8 (73 indlæg)