Så må det vidst være min tur til at komme med hele historien, som Jakob Milland ikke er kommet med.
Jakob Milland (vicars.dk) kontaktede mig tilbage i April måned mig ang. en hjemmeside med cms og booking. Her bliver design udkastet til hjemmesiden færdiggjort, men herfra går alting galt fra min/trofo.dks side. Det er ene og alene min/vores skyld.
Vi har vores problemer med vores cms system, booking, vi flytter fra hvidovre til københavn og har store problemer med både telefon og internet i denne periode. Ikke at dette skal være en undskyldning, hvilket jeg også har forklaret overfor Jakob Milland adskellige gange. Kommunikationsplanen var mildest ikke tilstede, og jeg havde ikke selv en plan b. Da jeg får lidt internet skriver jeg en mail til Jakob Milland, hvor jeg underskylder hele situationen og godt kan følge ham i at det hele er urimeligt. Jeg foreslår ham at han kan stoppe med samarbejdet, hvor han så ville få sine penge igen. Den anden mulighed var at han fortsætte samarbejdet samarbejdet og at jeg ville gøre en kæmpe indsats for at få hans hjemmeside klar. Derudover tilbyder jeg ham at han selvfølgelig ikke skal betale mere end de omkring 2500,- inkl. moms pga. forsinkelsen samt den situation vi har bragt ham i. Den sidste løsning vælger han.
Det lykkedes som sagt ikke pga. problemer med cms samt booking. Derudover er min programmør ikke leveringsdygtig nok, så jeg står og skal have fundet en ny en. Dette bliver også underettet til Jakob Milland, hvor jeg fortæller ham at vi gerne vil sætte en imidlertidig side op for ham i HTML, så han i det mindste havde en hjemmeside han kunne vise frem. Dette ønsker Jakob Milland ikke, eller han svarer i hvert fald ikke før d. 21. August, en mail som jeg først først ser hertil morgen (d. 23. August). Hvor jeg så finder ud af at han har smidt en historie op om Trofo.dk på Amino.
Jeg sender en mail til Jakob Milland, for at sige at jeg synes vi skal anullere handlen og han straks vil få sin penge igen. Derudover giver jeg ham også det design vi har designet for ham gratis, som han ses på www.vicars.dk samtidig med at jeg tilbyder ham at han kan få lavet visitkort eller et webbanner gratis også. Som et lille plaster på såret.
Jeg får så den mail at dette ønsker han ikke, og han forventer at Trofo.dk går ud i byen og får lavet hjemmesiden med cms samt booking, som ligger på lige godt 9000,- inkl. moms, fortæller Jakob Milland.
Jeg skriver så tilbage at dette kan jeg ikke gå med til og at jeg har anulleret opgaven fordi jeg ikke kan levere denne. Først efter den anden mail jeg sender til Jakob Milland skriver han så at han har sendt en faktura. Pengene er nu betalt. Så nu er den sag helt ude af verdenen.
Jeg foreslår Jakob Milland at ringe til ham hertil aften, så vi kunne få en ende på dette i ro og mag.
I samtalen fortæller jeg det som det første at jeg naturligvis er ked af situationen, men at jeg gør det klart for ham at jeg synes ikke om hans metode om at tilsvine folk offentligt på nettet. Jeg fortæller ham også at jeg synes det var underligt at han ikke kontaktede mig telefonisk, det fortæller han også at han havde gjort. Hvilket jeg dog ikke kan se på min telefon.
Jeg spørger ham så hvorfor han så i det mindste ikke kunne lægge en besked, men til dette svarede han Jeg gider ikke at tale med svarer.
Jeg prøver så at forklare ham hvorfor jeg synes det er en dårlig idé at tilsvine folk, og her kan han pludselig godt forstå hvordan det er at stå i min situation. Jeg spørger ham så om han er villig til at få slettet indlægget, og det vil han faktisk gerne gøre. Men han vil KUN gøre det, hvis jeg gik ud og sponsorede de 9.000,- for ham til et cms samt booking. Ellers ville han ikke. Og han ville lægge alle mails ud på nettet, hvis det skulle være. Det hele ender med at Jakob Milland siger Nu gider jeg fandme ikke at snakke med dig længere og så bliver røret smækket i.
Jeg kontakter så Jakob Milland på mail, som Jakob åbenbart også mener skal gøres tilgengælde for alt og alle i stedet for at holde det internt (kunde til kunde). Og den mail får jeg så ikke svar på, men den bliver bare lagt på nettet uden videre.
Jeg tror godt alle er enig om at Trofo.dk og Jakob Milland nok ikke skal være det nye dansepar i Vild med dans ;-)
Jeg beklager dybt at denne sag er endt i offentligheden, den skulle bare blive holdt indendøre. Men dette ønskede Jakob Milland ikke.
Tilbage står jeg idag med en ny kunde, som selvfølgelig har læst om mig inde på Amino idag. Hun var ved at lægge en stor ordre ind, men indlægget gjorde at hun afbestilte meget af dette. Jeg har fortalt hende at jeg godt kan forstå hende og vil i denne tid gerne tilbyde alle gratis udkast indtil kunden er tilfreds før der sker en betaling.
Jakob Milland (vicars.dk)-sagen har også været årsagen til at vi på Trofo.dk ikke længere har avanceret programmering, cms, booking på vores produktliste mere. Det har vi ikke haft i lang tid pga. manglende programmører. Men derimod grafiske løsninger samt simple hjemmesider.
Jeg vil til sidst gerne sige at skylden er alene min hele vejen igennem. Hvilket jeg også har fortalt Jakob Milland fra starten af. Jeg havde bare håbet vi kunne tage den internt i stedet for Jakob Milland skulle tilsvine mig på Amino. Men dette ønsker Jakob Milland ikke.