Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod Trofo.dk

Side 7 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard:

Anders Christensen:

..uanset hvad vil komme af med penge til advokat om man vinder eller ej.

Taber betalet sagsomkostninger og dermed også vinderens advokat, så vidt jeg ved ihvertfald

Tricket er dog lidt at selvom du vinder sagen og får tilkendt et beløb til dine sagsomkostninger (f.eks. 4000 kroner) så kan din advokat sagtens have kostet 20.000 kroner.

Så kan du selv regne ud om det har været en god forretning.

Sagsomkostninger tildeles nemlig ikke efter regning, men efter dommerens vurdering (og sikkert også en eller anden form for retningslinjer) og dennes regnemaskine er langt fra enig med advokatens.

Så kort sagt: Uanset hvad udfald sagen kommer med, så forvent at en retsag er en bekostelig affære-

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:48

Hej,

Jeg er ked af at høre andre har haft den samme oplevelse som os. Vi har startet et import firma, hvortil vi skulle bruge en hjemmeside, logo, brevpapir m.m.
Vi lavede en kontrakt på grund af firmaets stramme tidsplan som lød på 4 uger inden det færdige arbejde skulle ligge klart og færdigt. Den kontrakt er nu 10 måneder overtrådt. Vi har ikke absolut ingen mulighed for, at komme i kontakt til manden!

Vi kontaktede Troels Hansen fra Trofo.dk, som kom med et tilbud som ikke kunne måle sig med mange af konkurrenterne. Vi accepterede tilbuddet og begyndte derefter arbejdet. Vi fik hurtigt logo og brevpapir færdigt. Derefter skulle hjemmesidens opsætning m.m. påbegyndes.
Kort efter påbegyndelsen af hjemmesiden stoppede responsen. Jeg har omkring 40-50 ubesvarede e-mails fra ham samt utallige opringninger og indtagelser på telefonsvareren som forbliver ubesvaret.
Du kan se, hvor meget der mangler på vores hjemmeside: www.sie-group.dk

Vi mangler adskillige sprog og designet er langt fra færdigt! Eftersom vi havde en kontrakt på 4 uge og den nu er 10 måneder overskredet vil jeg efter personlig vurdering mene, at dette ikke er acceptabelt.

Personligt føler man sig hjælpeløs, men også snydt. Vi har stadigvæk ikke det færdige produkt og vores hjemmeside er langt fra respektabelt til fremvisning. Vi bliver nu nød til, at få det hele om samt betale en gang til.

Håber virkelig du får dit tilgodehavende tilbage.

Med venlig hilsen,

Daniel Jensen

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:39

Daniel Jensen:
Du kan se, hvor meget der mangler på vores hjemmeside: www.sie-group.dk

Nu ved jeg ikke om du decideret taler om at der mangler meget i designudviklingen, men hvis det der primært mangler er sprogversioner og tekstbearbejdelse/ny menupunkter, så tror jeg nu ikke at det ville være umuligt at lade andre arbejde videre fra det trofo har "efterladt" så at sige...

Det er selvfølgeligt ærgeligt at skulle poste flere penge efter projektet, særligt hvis i allerede har betalt for noget som er langt fra hvad de burde være, men I må jo vurderer (cost/benefit) om det er bedre at vente på/kæmpe med trofo, eller om ekstraudgiften til en ny designer/koder/programmør tjener sig selv hjem ud fra den tid i sparer, samt hvor vigtigt det er for jeres salg at websitet kommer op at køre hurtigt.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 27. Nov 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:36

Hejsa, 

Tror han hører under kategorien "Svindlere"!! Angry

Han skulle lave logo + website for mig, men som alle de andre der har skrevet på amino, kunne han kun levere logoet og ikke hjemmesiden. Derfor valgte vi at annullere aftalen på begge produkter, men vi har aldrig set en krone af de ca. 4000 vi har betalt.....

Vi har så valgt at politianmelde ham for tyveri.

SKR Ren

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 17:12

Tjae... jeg kan se på Trofo's signatur at han tilbyder fx logodesign for 799 kr og hjemmesidedesign til 1499 kr., så får man vidst også den service, kvalitet og kompetence man betaler for.

Det er slet ikke møntet på ham, da jeg intet rigtig kendskab har til ham, men nok nærmere de kunder som har haft en dårlig oplevelse.

Og det har mange folk fra Amino jo måtte sande desværre, ifølge denne tråd. Sådan kan det jo gå :-/

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:31

Jeg må give Nicosia lidt ret her. Prisen burde et langt stykke hen af vejen have sat en eller flere advarselslamper i gang, for når han - som en af hans utilfredse kunder også udtrykte - ligger langt under markedsprisen/hvad de andre gav af tilbud på lignende opgave, så er det jo nok ikke fordi han har fundet en nyt og cutting edge design-teknologi der før ham 10 gange hurtigere og bedre end alle andre ;-)

Modsat berettiger det jo ikke til at han ikke leverer og bare holder sig fra at besvare henvendelser... nu kender jeg selvsagt ikke detajler omkring de forskellige kunders aftaleindgåelse med Trofo, men det er jo muligt at han rent faktisk kan være erstatningsansvarlig for den ekstraudgift kunden får ved at skulle sætte en anden designer/programmør på opgaven.

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:38

Jeg synes du har ret, og så alligevel ikke... Hvis du nu spurgte mig hvad jeg skulle have for at skifte koblingen i din bil, og jeg gav dig en billigere pris end andre, ville du så være i stand til at gennemskue om jeg kunne levere varen? Selvfølgelig har du ret i at man ikke behøver at gøre sig dummere end man er, men på den anden side oplever man også af og til at betale mere for en opgave end rimeligt er. Derfor kan man jo, måske specielt som iværksætter, godt blive fristet af et "billigt" tilbud.

Mht. til det du nævner om hans evt. pligt til at erstatte en merudgift - det var lige præcis den pointe jeg havde i min diskussion med Trofo. Det blev han ret vred over, og truede med alverdens ting og sager. Men jeg er da glad for at der er andre end mig der kan se det rimelige i det. I min branche er det sådan, at kan jeg ikke løse en opgave jeg har givet et tilbud på, må jeg betale for at få en anden til det. Det der måske kan være svært at afgøre er, om han faktisk har givet et konkret tilbud ved at oplyse en pris på hans hjemmeside, den side af sagen ved jeg ikke nok om.

Jeg tænkte længe over det inden jeg offentliggjorde min oplevelse med trofo, men jeg synes den respons der har været har bekræftiget mig i at det var det eneste rigtige at gøre. 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:40

Mester Jakob:
Jeg synes du har ret, og så alligevel ikke... Hvis du nu spurgte mig hvad jeg skulle have for at skifte koblingen i din bil, og jeg gav dig en billigere pris end andre, ville du så være i stand til at gennemskue om jeg kunne levere varen? Selvfølgelig har du ret i at man ikke behøver at gøre sig dummere end man er, men på den anden side oplever man også af og til at betale mere for en opgave end rimeligt er. Derfor kan man jo, måske specielt som iværksætter, godt blive fristet af et "billigt" tilbud.

Selvfølgelig bliver man fristet af de gode tilbud som af og til dukker op. Jeg mener blot at man bør være mere kritisk allerede fra første dag man starter som selvstændig. Hvis man får tilbud fra flere steder og de alle siger at det tager mellem så og så mange timer og vil koste så og så meget, og der så er én som siger jeg kan gøre det til en fjerdedel af den hidtid billigste så bør man være bare lidt mistænkelig. Dengang jeg kørte motorcykel (for lidt at fortsætte din bil-analogi) brugte jeg en fast mekaniker. Han var bestemt ikke den billigste, men jeg havde en god mavefornemmelse og han lød dygtig...
Hvis jeg i den situation havde spurgt rundt omkring og fået forskellige priser på en given reperation ville jeg aldrig vælge den billigste - mest af alt fordi jeg har ikke den tekniske viden til at kunne se om det der er lavet er sjusk eller tiden til at skulle kæmpe med en dum mekaniker der har snydt mig.

Min pointe her er, at man altid bør spørge omkring sig. Jeg kender intet grafisk firma der tager penge for at give en hurtigt tilbud og det tager ikke over en time at sende forespørgsler ud til ti forskellige.
Når man så  har fået svar tilbage har man typisk et godt billede over hvad forskellige firmaer vil have for at løse ens opgave og er man heldig har de også beskrevet lidt om timeantal m.v. og herudfra man men lettere træffe et valg om hvem der er den rette...

Mester Jakob:
Mht. til det du nævner om hans evt. pligt til at erstatte en merudgift - det var lige præcis den pointe jeg havde i min diskussion med Trofo. Det blev han ret vred over, og truede med alverdens ting og sager. Men jeg er da glad for at der er andre end mig der kan se det rimelige i det. I min branche er det sådan, at kan jeg ikke løse en opgave jeg har givet et tilbud på, må jeg betale for at få en anden til det. Det der måske kan være svært at afgøre er, om han faktisk har givet et konkret tilbud ved at oplyse en pris på hans hjemmeside, den side af sagen ved jeg ikke nok om.

I lige præcis den givne situation mener jeg ikke det er rimeligt. Du/I har valgt den absolut billigste og hvis I her skal ud og have Trofo til at betale for en anden så skal I vælge den næst billigste der er at finde. Alternativt så må i tage dette som lærepenge og i fremtiden være forberedt på at hvis I betaler discountpris så får i også discountvarer - at tro man kan gå i Aldi og købe tysk imiteret oksekød og derfor få Aldi til at betale for en god steg fra slagteren, det er sgu' umoralsk. Jeg siger bestemt ikke dette for at træde nogen af jer over tærene, jeg kan levende sætte mig ind i hvor fustrerende situationen er for jer, men I er altså også lidt selv ude om det... forlang pengene tilbage fra knægten og tag den tid I har brugt på den lærepenge ;-)

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 17:24

Ikke betale mere for en vare end rimeligt er ?!

Det er MEGET svært at prissætte design og det arbejde som ligger bag. Hvis man bare ønsker en færdiglavet pølse, som er standard og skudt ud af skabelonmaskinen, så er det klart at mange (og især iværksættere) "shopper rundt" hos 10 forskellige og finder den billigste pris. Mange iværksættere tror måske, at det er ligesom de varer de selv indkøber. Jo billigere den er, jo mere fortjeneste kan man skrabe sammen. Sådan er det bare ikke med ens eget design udaftil, hertil kommer altså webshops, logo, websites, fotografering, m.m.. Det er virkelig et mindset som folk langsomt må vænne sig af med, og det sker også jo længere hen man kommer i sit iværksætteri vil jeg tro.

Trofo vandt åbenbart mange kunder på den måde. Det er SUPER ærgeligt, at folk slet ikke har fået deres vare. MEN man placerer sig altså lidt i en risikozone.

Du kommer med et helt forkert eksempel, når du snakker om en mekaniker som skal fikse bilen.  Nej, jeg syns derimod at dette her er et langt bedre eksempel:

Folk vil have Gucci / Prada kvalitet, men de gider ikke betale mere, end det kunne koste i H&M !!
Det hænger simpelten ikke sammen.

Sidst men ikke mindst er der også noget som hedder "Reasuringly expensive". Det har jeg vægtet højt i min personlige og egen hverdag mange gange, enten med tøj, mad, ur, rejse, massage, osv. osv. og man har det altså bedre og føler sig mere tryg, når man også føler at man betaler for kvalitet.

Nu vil jeg ikke komme med yderligere kommentarer, men jeg kan udemærket godt forstå at folk er sure over, at have betalt for noget de ikke har fået leveret. Det har I min fulde forståelse for!!
Men det må betrages som lærepenge :(

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 19:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes helt ærligt ikke det virker særlig godt at skrive "110%" Som der står ¨på trofo

Helt ærligt synes det lyder plat at man kan være 110% tilfreds, for så kan man jo køre den yderlige ud JAMEN jeg vil være 140% tilfreds---

Side 7 ud af 8 (73 indlæg)