Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod Trofo.dk

Side 4 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, måske jeg var lidt hurtig der..

Hvis kunden er en nystartet virksomhed eller personlig ejet og det drejer sig om et større beløb, ville jeg nok også kræve forud betaling..

Men som kunde, ville jeg synes, det var problematisk at betale forud for noget, hvis ikke der var en klar aftale omkring leveringstid og betaling og især hvis den virksomhed jeg handlede med ikke var særlig stor eller havde eksisteret særlig længe..

Vi har ihvertfald lært på den "sure" måde, at man altid skal skrive en klar kontrakt og indhente et fast tilbud..

Fx med vores hjemmeside, fik vi et overslag på 40.000 og den endte på 90.000 eks. moms.
Vi havde skrevet alle de funktioner ned, vi ønskede og alle de krav vi havde - og hen af vejen fik vi afvide at "den funktion" var ikke med i tilbuddet og ville koste så meget ekstra osv., til det pludselig endte med at blive en meget dyr side i forhold til vores forventninger! Men på det tidspunkt var vi så langt i forløbet, at det ikke kunne betale sig at starte forfra.

Alt sammen fordi, det tilbud der lå fra vores reklamebureau ikke var klart nok formuleret - Der stod ikke præcist nok hvilke funktioner der var med i prisen og det var formuleret i et fagsprog, vi ikke helt forstod - så derfor havde vi bare tillid til, at reklamebureauet havde taget alle vores ønsker med i prisen.

Og så bestilte vi den for øvrigt i slutningen af oktober og den var først klar i starten af maj, altså et halvt år! - Og vi betalte selvfølgelig hele regningen uden at briokke os, men betalte altså ikke forud.

Det er altid svært at bestille design/grafik, for man kan aldrig være helt sikker på, om bureauet har forstået præcis, hvilke ønsker og ideer man har - og man kan ikke se produktet, før det er lavet og timerne er brugt. Derfor er vi ihvertfald ekstra opmærksomme når vi bestiller noget på reklamebureau fremfor fysiske varer.. Det er meget mere vigtigt at finde en leverandør man taler godt med og har tillid til og som man kan mærke "forstår" en..

Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:00

Hejsa.

Vil da lige give mit besyv med, Jeg bestillete vores firma hjemmeside fra Trofo.dk, og han fik 50 % upfront,

jeg blevet lovet den færdig inden for 14 dage, men der gik næsten 1,5 mdr, det var først da jeg smed min advokat på, at han blev færdig med siden.

Så jeg vil ikke lige fremst anbefalde ham til nogen, beklager meget.

og vores sider er stadig ikke sådan som jeg gerne vil have den. men det kommer,

mvh

Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Fra  T3CMS Skrevet kl. 10:29

Vi har nu i 3 år kørt med 50% upfront ved løsninger over 10.000 = 95% af vores projekter og det har aldrig været noget problem. Vi får en sikkerhed for at kunden er seriøs og kunden får en sikkerhed for at vi leverer projektet som aftalt, så vi kan få vores sidste 50% af betaling. Det har altså aldrig været noget problem.

Vi har flere gange været i dialog med firmaer gennem Amino og næsten hver gang får de tilbud som måske svinger fra 5.000 - 25.000 og hvor vi klart ligger i den dyre ende. De fleste kan sagtens se forskellen på at få lavet sin løsning af enkelt personer som måske kører det som hobbyvirksomhed kontra at få det lavet hos et proffesionelt bureau. Der skal være plads til alle i et forum som Amino, men som nænvt tidligere i tråden så bør man altså overveje seriøst om man tør tage et tilbud på 5.000 kr når 2-3 andre firmaer mener at prisen er 20.000 :-)

Best regards - Med venlig hilsen

Jesper Nielsen
Konsulent

WWW.TYPO3CMS.DK - Erfaring fra over 100 webprojekter, se udvalgte referencer her
Frederikssundsvej 129
2700 Brønshøj

Tel: +45 70 25 00 22
Mob: +45 22 20 75 27
Web: www.t3cms.dk
Mail: info@t3cms.dk

WWW.T3CMS.DK
”TYPO3 er ud af flere end 500 typer af CMS blevet valgt som nr. 1 i
følgende 2 kategorier: FLEXIBILITY og BUILT-IN APPLICATIONS.”

”Typo3 er en fantastisk god CMS-løsning, og det er imponerende, at et så omfattende stykke software
kan erhverves ganske gratis, når tilsvarende løsninger let kommer op i 100.000 kroners-klassen.”

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:53

Kan se jeg ikke er den eneste der har haft en dårlig oplevelse med trofo.dk.

Selv har jeg fået lavet logo hos ham og visitkort..

Begge gange var han pæn hurtig til at lave udkast.. og der var heller igen problemer første gang med logo det gik hurtig og fint, så da jeg skulle have lavet visitkort design valgte jeg selvfølgelig ham igen.

Udkastet kom hurtig og var tilfreds havde dog nogle små rettelser men efter en måneds ventetid og utallige ubesvaret e-mail og opringninger fik jeg langt om længe det færdige produkt, hans undskyldning var personlige problemer og forklarede ham pr. mail at jeg gerne ville have være informeret om det som kunde så havde man selvfølgelig haft forståelse for ventetid,  visitkort designet jeg modtog havde han ikke lavet rettelserne så jeg henvender mig igen pr. mail men har aldrig hørt fra ham siden, så hans 110% tilfredshed han reklamere med holder slet slet ikke!!!  Sad

Så har selv måtte fikse mig til at lave mine rettelser..

Det var min version af trofo.dk 

Med venlig hilsen

Agnete Justesen

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:01

Jeg kan godt se at der er nogen der kan have problemer med up front betaling. Og er egentlig også selv modstander af sådan en praksis.

Men vi har desværre selv set tos nødsaget til at indfører at vi tager 25% grundet en række uheldige oplevelser.

Det kan godt være temmeligt hårdt for en lille virksomhed at have 100k ude og hænge lige op til der skal betales løn, husleje, internet, telefon, etc. og så kunden vælger at betaling ikke lige kan falde til tiden eller betale overhovedet. Der er det noget meget en hjælp hvis der er lagt 25k i forvejen.

Mvh Peder 

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 11:09

Heidi - visitdk.dk:

Indledningsvis er jeg ikke stemt for at hænge folk offentligt ud på diverse forums, uagtet hvor meget man selv er blevet snydt eller selv har dummet sig.

Vi har selv særdeles dårlige erfaringer med trofo.dk.......... 
Så al den mudderkastning, som af og til finder sted på Amino er ikke til gavn for nogen. Lær af det og kom videre.

Ha ha - den var sq go', det ska' du ha'.

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:35

Jeg er blevet kontaktet af Trofo, som har gjort mig opmærksom på, at jeg d. 7/5-2007 blev tilbudt at stoppe samarbejdet omkring den side jeg bestilte d. 17/4-2007. Årsagen til tilbuddet var, at en flytning havde trukket længere ud end han havde regnet med. Oven i det havde han ingen netforbindelse, og hans telefon var gået i stykker.

Han syntes ikke det var rimeligt at det ikke var nævnt. Da jeg ikke har interesse i andet end sandheden vil jeg gerne bringe oplysningen. Det er hermed gjort, og jeg beklager.

Jakob

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:52

Mester Jakob:
Jeg er blevet kontaktet af Trofo, som har gjort mig opmærksom på, at jeg d. 7/5-2007 blev tilbudt at stoppe samarbejdet omkring den side jeg bestilte d. 17/4-2007. Årsagen til tilbuddet var, at en flytning havde trukket længere ud end han havde regnet med. Oven i det havde han ingen netforbindelse, og hans telefon var gået i stykker.

Blev du så tilbudt at få dine penge tilbage, dem du havde forudbetalt?

Da jeg selv er konkurrent til nogle af de ting trofo tilbyder, så vil jeg ikke begynde at kaste mudder i denne tråd, jeg undrer mig bare over at der er så mange aminoer der har haft problemer med trofo, de må alle ha ramt ind i den periode hvor både hans telefon og internet forsvandt?

Mester Jakob:
Han syntes ikke det var rimeligt at det ikke var nævnt. Da jeg ikke har interesse i andet end sandheden vil jeg gerne bringe oplysningen. Det er hermed gjort, og jeg beklager

Det synes jeg er flot.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 19:15

Martin Tygsen:

Da jeg selv er konkurrent til nogle af de ting trofo tilbyder, så vil jeg ikke begynde at kaste mudder i denne tråd, jeg undrer mig bare over at der er så mange aminoer der har haft problemer med trofo, de må alle ha ramt ind i den periode hvor både hans telefon og internet forsvandt?

Så lad være Big Smile Alle ved jo allerede, at den forklaring ikke holder. Det skader dig selv mere end det gavner, med den stil Wink

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:42

Business:
Så lad være Big Smile Alle ved jo allerede, at den forklaring ikke holder. Det skader dig selv mere end det gavner, med den stil Wink

Det er som man ser det, jeg er på amino for at hjælpe andre, ikke fordi det er en salgskanal, så jeg har faktisk henvist til trofo før. Derfor ville jeg gerne have afklaret om det kun var i denne periode aminoer havde haft problemer, eller om det bare var en dårlig undskyldning.

Så det var skam ikke for at lave mudderkastning.

Side 4 ud af 8 (73 indlæg)