Okay, måske jeg var lidt hurtig der.. Hvis kunden er en nystartet virksomhed eller personlig ejet og det drejer sig om et større beløb, ville jeg nok også kræve forud betaling.. Men som kunde, ville jeg synes, det var problematisk at betale forud for noget, hvis ikke der var en klar aftale omkring leveringstid og betaling og især hvis den virksomhed jeg handlede med ikke var særlig stor eller havde eksisteret særlig længe.. Vi har ihvertfald lært på den "sure" måde, at man altid skal skrive en klar kontrakt og indhente et fast tilbud.. Fx med vores hjemmeside, fik vi et overslag på 40.000 og den endte på 90.000 eks. moms. Alt sammen fordi, det tilbud der lå fra vores reklamebureau ikke var klart nok formuleret - Der stod ikke præcist nok hvilke funktioner der var med i prisen og det var formuleret i et fagsprog, vi ikke helt forstod - så derfor havde vi bare tillid til, at reklamebureauet havde taget alle vores ønsker med i prisen. Og så bestilte vi den for øvrigt i slutningen af oktober og den var først klar i starten af maj, altså et halvt år! - Og vi betalte selvfølgelig hele regningen uden at briokke os, men betalte altså ikke forud. Det er altid svært at bestille design/grafik, for man kan aldrig være helt sikker på, om bureauet har forstået præcis, hvilke ønsker og ideer man har - og man kan ikke se produktet, før det er lavet og timerne er brugt. Derfor er vi ihvertfald ekstra opmærksomme når vi bestiller noget på reklamebureau fremfor fysiske varer.. Det er meget mere vigtigt at finde en leverandør man taler godt med og har tillid til og som man kan mærke "forstår" en.. |
Hejsa.
Vil da lige give mit besyv med, Jeg bestillete vores firma hjemmeside fra Trofo.dk, og han fik 50 % upfront,
jeg blevet lovet den færdig inden for 14 dage, men der gik næsten 1,5 mdr, det var først da jeg smed min advokat på, at han blev færdig med siden.
Så jeg vil ikke lige fremst anbefalde ham til nogen, beklager meget.
og vores sider er stadig ikke sådan som jeg gerne vil have den. men det kommer,
mvh