Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod Trofo.dk

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant at mange synes at det er helt fair med forudbetaling, fordi det viser seriøsitet fra kundens side - Hvad med seriøsitet fra leverandørens side? ;o) Det er jo ikke synderlig fedt at betale for noget som man ikke får...

Jeg kunne forstå hvis det var en tømrervirksomhed, som skulle ud at købe materialer for fx. 200.000 for at komme igang med et stykke arbejde for en kunde, men når det kun er timerne, som man gerne vil have på forhånd, så forekommer det mig noget malplaceret.

Hvis jeg skulle have for fx. 30.000 kr design eller noget i den stil, så kunne jeg da ikke drømme om at forudbetale...

Just my 2 cents

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:41

Lad mig kaste et andet element ind i sagen - på teoretisk plan. Jeg har kigget lidt på priserne på trofo.dk, og de ligger stabilt på mellem 1/10 og 1/3 af, hvad den slags normalt koster i den "professionelle del af branchen".

Jeg vil ikke forsvare, at man ikke opfører sig ordentligt, bare fordi man er billig. Slet ikke. Men omvendt må der også være en sammenhæng mellem pris og kvalitet. Hvis man vælger at udsætte sine smagsløg og fordø'jelsessystem for Jensens Bøfhus til lavpris, kan man heller ikke forvente liberiklædte tjenere og udsøgt service. Men selvfølgelig skal man da have den "bøf", man har bestilt. 

Pris og kvalitet...Kvalitet er også kedelige emner som: Leveringssikkerhed etc.

WYPIWYG: What you pay is what you get.

Dette ikke møntet særligt på de uheldige oplevelser i denne tråd men mere generelt. Vi kender jo alle til priser så himmelråbende lave, at det er tydeligt, der ikke kan være tale om et firma, der skal leve af det. Og skal et firma ikke det, er det ikke oplagt at forvente den dedikation til en opgave, som andre med et afhængighedsforhold til tilfredse kunder nødvendigvis må levere. Eller er jeg galt på den her? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 22:45

Næh....jeg synes da at det lyder som sund fornuft eller logik for burhøns om man vil. Dog vil jeg sige, at det sgu er langt fra altid, at man får høj kvalitet bare fordi man betaler mere eller meget mere. Gode referencer vil nok også være en ret god rettesnor. Som udgnagspunkt har du ret ;o)

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 22:56

Logisk logik for logikere sagde logikeren, så lo han og gik.....
Bussines, jeg er enig i, at det kan anskues fra flere sider. Og heldigvis findes der altid et match.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:00

Business:
Jeg kunne forstå hvis det var en tømrervirksomhed, som skulle ud at købe materialer for fx. 200.000 for at komme igang med et stykke arbejde for en kunde, men når det kun er timerne, som man gerne vil have på forhånd, så forekommer det mig noget malplaceret.Hvis jeg skulle have for fx. 30.000 kr design eller noget i den stil, så kunne jeg da ikke drømme om at forudbetale...

I en tid hvor de fleste har rigeligt at lave, vil man sagtens kunne belægge alle sine timer, så hvis en kunde løber fra en opgave som man allerede har brugt for eksempel 30 timer på - ja så er det typisk 30 timer som man sagtens kunne haft solgt på en anden opgave, og er dermed direkte mistet omsætning og tabt fortjeneste. Ikke "bare" timer.

Og så som en sidebemærkning, en god remse "wypiwyg" som nævnt. Når prisen siger Trabant, så er det sgu nok også en Trabant, selvom køberen tænker Rolls Royce. Men almindelige klippe-klistre hjemmesider uden alverden dynamisk funktionalitet, kan alle jo lave med svingende held, og vi har jo heldigvis ikke alle samme smag, så der er plads til rigtig mange "sidegade-webdesignere".

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 14. Jun 07
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 23:19

cpufan:

Og så som en sidebemærkning, en god remse "wypiwyg" som nævnt. Når prisen siger Trabant, så er det sgu nok også en Trabant, selvom køberen tænker Rolls Royce. Men almindelige klippe-klistre hjemmesider uden alverden dynamisk funktionalitet, kan alle jo lave med svingende held, og vi har jo heldigvis ikke alle samme smag, så der er plads til rigtig mange "sidegade-webdesignere".

Ja, det tror jeg du kan have ret i, men som Bussines skrev, så er det altså ikke altid at pris og kvalitet hænger sammen. Dog, hvis en løsning tilbydes af flere til eksempelvis omkring 20.000 kr. og en tilbyder samme løsning til 4.000 kr. så er der nok noget galt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 23:19

cpufan:

I en tid hvor de fleste har rigeligt at lave, vil man sagtens kunne belægge alle sine timer, så hvis en kunde løber fra en opgave som man allerede har brugt for eksempel 30 timer på - ja så er det typisk 30 timer som man sagtens kunne haft solgt på en anden opgave, og er dermed direkte mistet omsætning og tabt fortjeneste. Ikke "bare" timer.

Ja og? (det er jo det samme, sagt på en anden måde)

Er det ensbetydende med at man skal have penge for noget man ikke har leveret? Som kunde kan man også betale for noget man aldrig får, og dermed kunne man også have købt det et andet sted og fået hvad man bestilte ;o) Jeg kan ikke se at det ændrer på noget som helst. Lad os i stedet antage, at man har en stor opgave. Så ville det imo være helt i orden at dele den op i nogle leverancer som dermed skulle betales, men at starte med at betale, uden at man ved om man får noget for sine penge og uden at leverandøren skal ud at investere i materialer, det er jo det rene idioti.....hvis man altså ser det fra en kundes synspunkt  ;o)

Tilmeldt 14. Jun 07
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 23:27

Business:

cpufan:

Ja og? (det er jo det samme, sagt på en anden måde)

Er det ensbetydende med at man skal have penge for noget man ikke har leveret? Som kunde kan man også betale for noget man aldrig får, og dermed kunne man også have købt det et andet sted og fået hvad man bestilte ;o) Jeg kan ikke se at det ændrer på noget som helst. Lad os i stedet antage, at man har en stor opgave. Så ville det imo være helt i orden at dele den op i nogle leverancer som dermed skulle betales, men at starte med at betale, uden at man ved om man får noget for sine penge og uden at leverandøren skal ud at investere i materialer, det er jo det rene idioti.....hvis man altså ser det fra en kundes synspunkt  ;o)

Bussines, du har en god argumentation - men idioti synes jeg ikke det er. Ihvertfald stoler jeg meget på min dømmekraft, når jeg indgår en sådan aftale. Begge parter har jo noget på spil, så der er vel tale om en "terrorbalance". Men jeg accepterer din argumentation - ser blot ikke mig selv som en idiot Wink

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:33

Business:

Jeg synes det er rimeligt med nogen forudbetaling og vi anvender det til dels selv. Dog typisk først ved levering af prototype/demo, da kunden så kan se at vi rent faktisk har arbejdet på opgaven. Derudover letter det også at få opkrævet den sidste betaling inden kunden er kommet med alle småændringer flere måneder efter levering. Dem udfører vi så typisk gratis, da vi ved der altid kommer et eller andet ønske som betyder meget for kunden men kun tagter os kort tid.

Diskussionen handler meget om opfattelse. Betaler kunden for et produkt eller betaler kunden for arbejde/tid. For udvikling/programmering mener jeg bestemt dét er den sidste kategori. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:37

Business:

Så ville det imo være helt i orden at dele den op i nogle leverancer som dermed skulle betales, men at starte med at betale, uden at man ved om man får noget for sine penge og uden at leverandøren skal ud at investere i materialer, det er jo det rene idioti.....hvis man altså ser det fra en kundes synspunkt  ;o)

Jeg tror nu også det er de færreste der tager forudbetaling ved små beløb som 10.000-20.000 kroner, men hvis vi er ude i opgaver som f.eks. 50-200.000 kroner  (Vi sidder f.eks. med et par opgaver i den størrelsesorden lige nu) er det nu meget betryggende både at have en ordentlig kontrakt på plads og en forudbetaling fra kunden, da det er en del penge at have ude og svømme af gangen, ihvertfald i mindre firmaer kan 200.000 kroner hurtigt blive trælse at miste på allerede udført arbejde. Og det er nu engang ikke videre underholdende at føre retsager.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)