Interessant at mange synes at det er helt fair med forudbetaling, fordi det viser seriøsitet fra kundens side - Hvad med seriøsitet fra leverandørens side? ;o) Det er jo ikke synderlig fedt at betale for noget som man ikke får... Jeg kunne forstå hvis det var en tømrervirksomhed, som skulle ud at købe materialer for fx. 200.000 for at komme igang med et stykke arbejde for en kunde, men når det kun er timerne, som man gerne vil have på forhånd, så forekommer det mig noget malplaceret. Hvis jeg skulle have for fx. 30.000 kr design eller noget i den stil, så kunne jeg da ikke drømme om at forudbetale... Just my 2 cents |
Lad mig kaste et andet element ind i sagen - på teoretisk plan. Jeg har kigget lidt på priserne på trofo.dk, og de ligger stabilt på mellem 1/10 og 1/3 af, hvad den slags normalt koster i den "professionelle del af branchen".
Jeg vil ikke forsvare, at man ikke opfører sig ordentligt, bare fordi man er billig. Slet ikke. Men omvendt må der også være en sammenhæng mellem pris og kvalitet. Hvis man vælger at udsætte sine smagsløg og fordø'jelsessystem for Jensens Bøfhus til lavpris, kan man heller ikke forvente liberiklædte tjenere og udsøgt service. Men selvfølgelig skal man da have den "bøf", man har bestilt.
Pris og kvalitet...Kvalitet er også kedelige emner som: Leveringssikkerhed etc.
WYPIWYG: What you pay is what you get.
Dette ikke møntet særligt på de uheldige oplevelser i denne tråd men mere generelt. Vi kender jo alle til priser så himmelråbende lave, at det er tydeligt, der ikke kan være tale om et firma, der skal leve af det. Og skal et firma ikke det, er det ikke oplagt at forvente den dedikation til en opgave, som andre med et afhængighedsforhold til tilfredse kunder nødvendigvis må levere. Eller er jeg galt på den her?