Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er bygget af nederen!

Side 8 ud af 15 (141 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ondt i maven over at grine så meget og de andre på kontoret glor underligt på mig fordi jeg tilsyneladende ikke kan stoppe.
Der mangler simpelthen billeder og illustrationer således at der kunne skrives en børnebog: "Lone besøger Fona"

Kongelig humor...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 17:43 | Låst
Nå børn - så fik jeg endelig taget mig sammen til at gå ned i Fona.
Jeg gik op til disken med min udleveringsseddel parat og lagde den foran en stakkels intetanende medarbejder, der ikke var på arbejde i Mandags. Han kiggede på seddelen og gik ovenpå for at finde maskinen.
Mens jeg ventede, nåede jeg at få øjenkontakt med Souchefen Jakob der ikke blot solgte mig den oprindelige maskine, men også var manden der udleverede lånedyret i mandags. Han gjorde sit ypperste, for at være overgraciøs overfor kunder der købte Shrek på DVD, mens jeg stod lige ved siden af.

Stakkels-Fona-medarbejder kommer ned af trappen med min maskine og kigger på sin skærm og siger: "Jeg kan se, at du også har en lånemaskine" (hvilke andre informationer han kunne se på skærmen, bringer historien desværre ikke noget om). "Ja", svarede jeg, idet han jo talte sandheden. Mens jeg står og holder min computer i sine arme, som var det hans nyfødte datter, spørger han om jeg har den med. "Nej" svarer jeg, idet det jo også var sandheden. Den nybagte Far eller hvad fanden han nu havde gang i, mht. hans overkrammeri af min bubblewrapindsvøbte laptop forklarede - meget smilende og serviceminded i øvrigt - at jeg jo lige kunne hente den og så få min maskine når de fik deres.
Med en yderst flabet håndbevægelse, med alle fem fingrene kørende med firs kilometer i timen i den internationale "Giv mig" gestus, sagde jeg træt "Giv mig den". Nybagt far så noget overrasket ud, da han rakte min udleveringsseddel tilbage til mig. Den modtog jeg, mens jeg igen startede mine fingres "giv mig nu min maskine"-gestus op igen. "Giv mig den", sagde jeg igen.
Nybagt far kiggede febrilsk rundt i med det ligeledes internationale tegn på "Hjælp mig for fanden" blik i øjnene og fik øje på Souchefen der befandt sig halvanden meter fra os. "Denne her kunde har en lånemaskine men.." Souchefen afbrød med et træt og irriteret "Giv hende maskinen" og mens jeg med egne øjne bevidende hvordan det pludselig gik op for den Nybagte far at jeg var selveste Crazy-lady-som-vi-har-talt-om-til-frokost-hele-ugen tilføjede Souchefen, der nu stod bag mig: "Og sig til hende, at hvis vi ikke har den anden maskine inden 14 dage, så sender vi en regning". Nybagt Far slap sit greb på min laptop og skubbede den over mod mig, mens han gentog "og hvis vi ikke har den anden inden 14 dage, så sender vi en regning".

"Fint", smilede jeg mens jeg tjekkede at batteriet rent faktisk fungerede og forsøgte at skjule det smil der havde bredt sig om mine læber. Jeg glæder mig helt usandsynligt meget, til i de næste par uger at komme ned med deres lånemaskine - eller måske blot strømforsyningen - og forsøge at bytte deres ejendom for det billede de har taget af mig.

Hvis de ikke bider på dén, er der jo altid den morskab vi kan få ud af, at de sender en regning om 2 uger, på en maskine jeg har papir på, at jeg har lånt i 4. Måske opretter jeg en lille side, som jeg mailer dem adressen til, hvor de kan tracke deres ejendom: "Deres apparat står pt. på en reol lige under vinduet og fungerer som fjernserver for download af Bukakkepron" eller "Deres apparat er pt. med på toilettet, hvor den underholder med en DVD"

.. og hvis I øvrigt er interesserede i at vide, hvad de har brugt 5 uger til, så kan jeg afsløre, at de på maskinen der på 5 mdr. har kortsluttet to batterier har (er i klar)... Udskiftet batteriet.

Imponerende stuff. Edit: Martin, den fjerner alle mine linebreaks (med mindre jeg sætter html-breaks ind). Jeg sidder i Safari på... Mac ;-)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:58 | Låst

Denne følgeton er mere humoristisk end Klovn med Casper Christensen og Frank Hvam endsige mere langt ude end Star Trek (og diverse lignende rum-rejse-serier).
Jeg glæder mig til næste kapitel... mest af alt for at se hvilken situation der kommer først: "Lone leverer på en drillende måde lånemaskinen tilbage" eller "Lone leverer den ny-reparerede tilbage - nu med ny og endnu mere triviel fejl"

Keep us posted Stick out tongue 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:53 | Låst

Lone, du siger bare til hvis du vil lave det Fona-site, så skal vi nok få det op i toppen af søgemaskinerne. Jeg vil tror du kan regne med en permanent position 3-4 :)

Du har allerede masser af god tekst og levende illustrationer. Så vi mangler bare at lave lidt trylleri med domæner og links - men det eer jo det jeg kan.

Og naturligvis gør jeg det helt gratis for dig i sagens tjeneste :)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 03:34 | Låst
Jesus Kristus og alt hvad han har kært!
Hvorfor har jeg ikke fået mails om at der var skrevet nyt i tråden? Et tilbud om SEO fra Mikkel DeMib? Min mailserver må være gået ned, i ren lykkesrus! ;-P

Mikkel! Det lyder skide skægt. Selv er jeg pt. så træt at jeg har lyst til at skyde mig selv og den hest jeg red ind på - og har et par deadlines i de kommende dage, men når det er ovre og blodet i mine årer, igen begynder at cirkulere op til den dér på øverste etage skal jeg nok kaste mig ud i projektet! :-)

Hvis I andre har gode forslag til indhold/stil/tone, så skal I være mere end velkomne!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00 | Låst

SKØN læsning, Lone! Geeked En skam jeg først er nået herind i dag, men travlheden havde meldt sig i alt for stor stil!

Du forstår virkelig at tackle de røvhuller med stil.

Om jeg blot har været heldig – min MacBook Pro er købt ved Humac, og der var ikke noget at komme efter. Jeg fik endda presset dem ned i prisleje med apple.dk, selvom det godt nok ikke drejede sig om mange håndører! Til gengæld havde jeg maskinen dagen efter, og det var blot, hvad jeg ønskede. 

Der har så ikke været problemer med skidtet – så en sag eller føljeton kan I ikke få. Og den under bordet kører også bare derudad efter nu det første år på bagen.

Dog har jeg også min kære teknik-nørd af en mand til at klare alle sådanne ting for mig, og han kunne ALDRIG DRØMME OM at handle i hverken Fona, Merlin eller de andre steder, når det gælder vores kære elektroniske hardware... Det er det for dyrebart til. Og da han oprindeligt er pc-nørd, må jeg ind imellem ty til min gode gamle kollega, der nu arbejder på Datagraf. Ifølge min viden findes større mac-nørd ikke... Herligt!

Hvis du en anden gang skulle mangle en god kvindelig jysk accent, så siger du blot til. Jeg kan tale vestjysk, så kjøwenhavnere ikke forstår en lyd, og det kan sgu også optages på bånd... Sikken fantastisk teknologi!

Det kunne også være rart at få støvet af, da det bliver brugt for lidt, efter vi flyttede her til Østjylland for 9 år siden. Godt, vi inden nytår flytter tilbage igen! Wink 

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 15:41 | Låst

Lone - alle os, der har brugt dine trængsler til den allerbedste godnatlæsning, vi venter spændt på at høre, hvad der er sket?

Dernæst, selv om det har været meget sjovt at læse, så vil jeg lige sige, at jeg har dyb respekt for din måde at takle situationen på, men samtidig vil jeg også gerne sige, at hvor har jeg ondt af dig, så jeg håber meget, at sagen er endt med, at du også har fået noget for "svie og smerte".

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 06:12 | Låst
Hej Allesammen.

Ja, pludselig gik der arbejdspres i FonaSagaen.
I samme periode, som jeg endelig fik min maskine tilbage, kom en håndfuld af mine opgaver, som ekspresstog ud fra ingenting og voksede til over dobbelt størrelse af, hvad de oprindeligt skulle have været, så jeg måtte slippe alt, hvad der hed ønsker om at tage åndsvagt fjollede billeder og maile til Gert fra Fona og bruge al min tid på at nå mine deadlines og al min energi på at hade mine kunder (hehe :-)).
Arbejdspresset blev ikke mindre af, at min kæreste der også er selvstændig og jeg endelig havde tvunget hinanden til årets første (og sikkert eneste) uges ferie, så en naturlig deadline opstod i forbindelse med flyafgangen.

Men da jeg lå ved poolen på toppen af luksushotellet i Barcelona med blød jazz ud af højtalerne og min MacBook og en drink ved min side (og i øvrigt røvkedede mig), frydede jeg mig over at vide, at Fonas hvide MacBook, (som jeg kom til at tænke på,, hver gang jeg fik et glimt af mine ligblege ben) lå hjemme på kontoret og sendte hemmelige fuckfingre mod Nørreport, og ville ligge dér indtil der var gået præcis 29 dage, fra de havde udleveret den til mig.

Da vi landede i Københavns lufthavn, 9 dage efter at være taget afsted (og præcis ligeså blege, som da vi rejste), havde jeg med mig i baggagen en overflod af idéer, til hvad jeg skal fordrive tiden med, næste gang mit batteri står af - for der er jo ikke længere et spørgsmål om "hvis", men blot "hvornår" og mit umiddelbare had til Fona smuldrede under forventningens glæde, til al den morskab der ligger forude.

Da de 29 dage var gået, svingede jeg forbi Fona på Nørreport med lånemaskinen, stillede mig op i køen og ventede på at blive ekspederet. Dagens blåskjorte, var også til stede da jeg besatte butikken, men jeg havde dengang ikke noget med ham at gøre og jeg var usikker på, om han genkendte mig (med deres kundeservice-kvalitet, går jeg ud fra, at de bliver besat op til flere gange om ugen). Jeg lagde lånemaskinen op på bordet og forklarede, at jeg blot skulle tilbagelevere den.
Jeg blev taget med over, til en computer, som han klikkede lidt på, inden han opgivende spurgte hvem der havde lånt mig maskinen.
Jeg fortalte, at Jakob havde lånt mig den og han svarede "Okay, men Jakob er her ikke lige nu", mens han skubbede en post-it blok og en blyant over imod mig. Jeg vidste straks, hvilke ord, der nu ville vælte ud af munden på ham og en overrasket latter begyndte allerede hér, at brøle i mig og langsomt arbejde sig op ad svælget og op mod loftet - "Så hvis du lige skriver dit navn hér, så siger jeg til ham at du har afleveret den".
Latteren malede den kølige luft imellem os, og jeg fik greb nok på mig selv, til at sige til ham, at jeg gerne ville have at den blev afleveret på en lidt mere officiel måde, og at det nok mere var mig, der skulle have et stykke papir på, at have tilbageleveret den.
Blåskjorten kiggede sig om og fik hidkaldt endnu én.
Det var farmand! Den stakkels, ellers serviceorienterede unge mand, der havde givet mig min maskine tilbage en måned forinden. Nu var jeg helt sikkert genkendt.

De væltede lidt over sig selv, mens de rodede i systemet og endelig fik en liste med navne op, over folk der havde lånt udstyr af Fona.
Jeg kan i øvrigt konstatere, at det ikke er en del af deres normale praksis, som de ellers gerne vil bilde os ind - der var max. 10 mennesker på listen. Jeg tør ikke tænke på, hvor mange apparater de havde til rep. i samme periode.
Farmand behøvede ikke engang at spørge om mit navn. Han styrede cursoren direkte mod mit navn, næstnederst på listen og klikkede hidsigt på "Annuller" og jeg fik tydeligt fornemmelsen af, at de havde glædet sig til lånemaskinens lånetid trillede over på 30 dage og 1 sekund, så de lovligt kunne sende mig en regning.
Mit navn forsvandt fra listen, med hans museklik.
Jeg kiggede længselsfuldt på printeren og ventede tålmodigt i et nanosekund for længe. Da jeg kiggede op, stod begge blåskjorter og kiggede på mig, som om jeg var mentalt retarderet.
"Får jeg ikke en kvittering, på at jeg har afleveret den?" spurgte jeg fåret?
"Nej, det kan systemet ikke", var svaret fra skjorterne, mens de grådigt skovlede maskinen og strømforsyningen til sig, fra bordet hvor jeg havde efterladt den.

Et øjeblik overvejede jeg, den lette løsning om at bede om en håndskrevet seddel om at jeg havde afleveret den, men nåede at snappe logikken i mig, svarede "Okay", vendte mig og gik ud af butikken med et smil på læben og et håb om, at de ville være så flabede at påstå, at jeg aldrig havde afleveret den.

Så var det først blevet rigtig sjovt.

De har dog holdt tand for tunge og jeg ærger mig over, at jeg når batteriet igen står af, ikke har tænkt mig at bede om at få den repareret, men blot kræver en ny maskine.
En ny maskine, er selvfølgelig dejligt - men hvordan jeg skal jeg så nogensinde få fingrene i en af deres lånemaskiner igen og hver dag i perioden, sende dem breve, med gamle smådele fra min Faxe-Kondi-ødelagte PowerBook's indmad, akkompagneret med hjemme-klippe-klistrede sedler ala:

"JEg hAr JEReS cOmPUTER! LÆg 40 Kr. i UmÆRkEDE møNTeR oG en FRanSk HOtDOg udEnFoR buTIKken KLoKkEn 18.00 Og INgEN mISTeR yDErLiGErE eN RaMKLoDS!"

Hvornår skal jeg nogensinde få lejlighed, til at binde en sort klud, hele vejen rundt om en hvid MacBook, og lukke maskinen sammen om en rygende cigaret, stille den op mod væggen, pege på den med en vandpistol, tage et polaroid og sende det med posten til Fona med ordene:
"GIv mIg MIn ComPUTeR, EllEr jEreS mAcBooK hAR tjEkkET sIN SIdstE eMAil!"

Hvornår skal jeg nogensinde optage grynet video, med Al-Jazeera logo på, af maskinen og et eksemplar af dagens avis, mens en progressbar viser at jeg er i færd med at Installere Bootcamp på den?

Endnu engang er mit arbejde og mine mange deadlines kommet i vejen for lidt sjov.
All work and no play makes Lone a dull girl.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:06 | Låst

Lone for helvede, vi er nogle der skal arbejde og det er sgu umuligt når du går i gang med at skrive.

Fuck hvor er du sjov!

Dbh Martin

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 14:07 | Låst

Hvornår udkommer det hele på DVD? :)

blåskjoterne... det er de hermed blevet døbt...

Side 8 ud af 15 (141 indlæg)