Købte en MacBook hos Fona for 5 mdr. siden. (inkl. ekstraforsikring, der dækker alt .. også hvis jeg (som jeg plejer) spilder kaffe ned i skidtet). Efter 2 mdr. døde batteriet og jeg blev lovet et nyt. Der gik dog 6 uger inden de leverede. Nu er det nye batteri også stået af. I går indleverede jeg maskinen hos Fona og gjorde dem opmærksom på, at det nok er maskinen der kortslutter batterierne og ikke bare batterierne der er noget fuck-snot... og at den i øvrigt altid har haft problemer med at gå i sleep-mode og vågne igen, når man åbner og lukker den. I går aftes sendte de mig en mail om at de har sendt maskinen til et servicecenter og kontakter mig, vedr. prisoverslag på reparationen. Jeg svarer på mailen, hvor de kan stikke deres prisoverslag hen, og at de har 3 muligheder. 1: Giv mig en ny maskine 2: Fix min maskine og giv mig et nyt batteri 3: Lad være med at fixe maskinen og se frem til at levere et nyt batteri til mig ca. én gang om måneden i al evighed. Fona svarede i morges at prisoverslaget "selvfølgelig" kun, var i tilfælde af, at det ikke var en funktionsfejl. Jeg har nu sendt dem et svar om, at købeloven - og den forsikring jeg har tegnet hos dem, spiller på min banehalvdel, så om de lige gider stikke en arm op, hvor solen ikke skinner. Derudover vedhæftede jeg en tidslinie, som de kunne referere til i fremtiden, hvis der skulle være nogen forvirring. ![]() .. og nu sidder jeg så forsøger at forestille mig, hvad elektronikverdenens pendant til kokkenes spytten i maden hos sure og besværlige kunder mon er. |

Held og lykke med at få noget nyt fra FONA. Jeg må også indrømme, at jeg aldrig mere vil handle i FONA - dårlig kundeservice, dyre varer, osv osv.
Fremover handler jeg enten elektronik på nettet, eller i butikker som Elgiganten. Butikker som FONA og Merlin har mistet al min troværdighed.
Men som sagt; held og lykke, jeg håber du ender med at få erstattet din McBook.