Hej Lone Hvis jeg var dig, ville jeg straks droppe den enkelte FONA-butik og deres latterligt ringe uddannede butiksmedarbejdere, og i stedet gå direkte til toppen. Det er ofte den vej, der sker noget. Jeg har lige været inde på et par sites og fundet frem til følgende: Fona og Fredgaard er ejet af F GROUP. Bestyrelsen i F GROUP udgøres af følgende: Ole T. Krogsgaard, formand Ronny Blomseth Paul Kjær Niels Jørgen Soldbro Søger man på google på formanden Ole T. Krogsgaard vil man hurtigt kunne se, at han betegnes som en succesfuld forretningsmand, som sidder i et utal af bestyrelser for store kendte firmaer. Hans eget firma har til huse her: OTK HOlding A/S Direktør Cand.Merc. Ole T Krogsgaard Parkovsvej 19 2820 Gentofte Tlf: 39653275 Så er det bare at ringe til ham og fortælle om den elendige service, du er blevet udsat for i det selskab, som han er bestyrelsesformand for og spørge ham, hvad han har tænkt sig at gøre ved det. Kan du ikke få fat i Ole T Krogsgaard, kan du tage bestyrelsesmedlemmerne en af gangen og alternativt kontakte F GROUPs direktør, som er Michael Kjær, der har følgende private kontaktdata, som jeg har fundet på Krak: Michael Kjær Kong Valdemars Vej 64 2840 Holte Mobil: 40142325 (Ved søgning på google på hans navn kommer følgende resultat, hvor det ses, at han bor i Holte) Held og lykke |
er bygget af nederen!
Tak for indsatsen... men: Men, men men men men men men: 6 uger for at få udskiftet et batteri er under al kritik - men det er jo længe siden. Den sag er overstået. Der er ikke mere at brokke sig over (bortset fra, at man kan advare andre). At Fona/Elektronik-Centeret sender en kluntet standardemail til mig om at maskinen er sendt afsted og at formålet et prisoverslag, kan jeg blive gevaldigt irriteret over - men når man spørger dem, svarer de jo (høfligt) tilbage, at det ikke er formålet med indsendelsen og undskylder sig med at det er en standardmail. Det er pisseutjekket. Men det er ikke noget jeg får lyst til at ringe til bestyrelsesformanden for. I mailen nævner de også, at der kun kan komme pengeudveksling på tale, hvis der ikke er tale om en funktionsfejl. Her bliver jeg igen skide irriteret, fordi maskinen både er dækket af fonas inhouseforsikring samt købeloven.. men eftersom det er himmelråbende tydeligt, at fejlen rent faktisk er Apples (selvom det skærer mig i hjertet at indrømme det), er jeg indtil videre heller ikke oppe i det røde felt over det. Både Fona og jeg er klar over, at de aldrig kan åbne næbbet om at jeg skal give dem penge. Det er jeg overbevist om. Dertil kommer - at jeg, til trods for at jeg rullede med øjnene, så det nærmest sortnede for mig, talte i et yderst utålmodigt toneleje og måske flåede maskinen ud af tasken, med en lidt voldsommere bevægelse, end jeg havde behøvet ikke decideret hidsede mig op i Fona. Jeg er jo, af hjertet en spøgefugl og stod nede ved disken med lige dele irritation og jokes-gemt-i-ærmet. Mine mails har - som tidslinen indikerer - haft samme tone. "You-people-suck-men-lad-os-da-grine-lidt-af-det". At gå lige direkte fra én mail der handler om min Bukakke-samling, som de ikke behøver backe op, samt "lortelinien" til at klage til deres bestyrelsesformand, er i mine øjne en smule drastisk. I min verden, mangler der et par skridt. Et af dem er at jeg anlægger mig gråsprængt fuldskæg og køber en form for bil med anhængstræk og står nede i Fona, i en lidt for krøllet, forvasket-grøn skjorte og læner mig faretruende ind over disken og på vestjysk udbasunerer min mening om deres serviceniveau og i øvrigt i alle mine højrøstede udtalelser afslører at jeg ikke ved en skid om elektronik og har størstedelen af min viden, fra bladet Komputer og engang sad ved siden af en sysadmin til en fest. .. og alene på grund af, at jeg har uhyre svært ved at anlægge mig fuldskæg (og ace en vestjysk accent) og i øvrigt ikke har kørekort, forestiller jeg mig ikke at sagen for mit vedkommende nogensinde kan komme op på et plan, hvor hverken Ekstra Bladet eller Bestyrelsesformanden skal involveres. Så hellere en gedin Københavnsk fuckfinger og en mistet maskine. |
![]() |
lige at cleare noget, med jer kloge Aminoer inden jeg går bersærkergang igennem Fona med krav om at få mine skide penge igen, få en ny maskine eller i det mindste en lånemaskine, mens de nu på 16 dag sidder og glor fåret på min maskine. ... Når jeg har købt maskinen i virksomheden, gælder købeloven så? |
|
Hej Lone Såvel lettere gråsprængt fuldskæg som bundsolid vestjysk accent (grænsende til dialekt) kan du leje på timebasis hos mig. Du kan også købe et brugt skæg (jeg producerer ca. 1½ mm pr. dag), hvis du selv kan montere det. Hvis du vil understrege dine pointer, bør du nok leje en Toyota Landcruiser fra 80''erne med kængurugitter og parkere den med højre forskærm på indersiden af forretningsruden - det vil gøre indtryk. God tur til Fona. mvh Hans |
Jeg har ikke opgivet CPR-nummer og jeg kan ikke se nogle særlige regler i mine papirer. Sweet. Jeg fik også lige læst mig til at købeloven altid gælder, men at jeg blot som virksomhed ikke kan klage til forbrugerklagenævnet. Heldigvis har jeg en advokat, der er både flink og skæg, som jeg savner at tale med. Nu har jeg under alle omstændigheder sendt Fona en mail om, at jeg på onsdag kommer ned og henter en maskine, eller en check som jeg kan gå direkte ned i Humac og bruge. Jeg har også gjort dem opmærksom på, at jeg ikke hænger mig i detaljer, som eksempelvis at maskinen jeg går med, er den jeg oprindeligt havde. Jeg brokker mig ikke, hvis de giver mig en anden - eller hvis jeg skal slæbe éen ud derfra, med hele deres udstillingsdisplay på læs, mens tyverialarmerne kimer. |
Jeg overvejer lige leasingen! ;-) Lyder som en swell idé. Min egen var bare at dukke op med en ekstern harddisc og et wacomboard og forvandle Fonas udstillingsdisplay til mit eget personlige kontor. Komplet med al for meget cigaretrygning og alt for høj lortemusik. |
Husk at informere den lokale presse inden du gør det! Der kunne komme nogen virkeligt gode historier ud af det og det ville da være synd hvis ikke det blev udnyttet! Og så pøj-pøj med at få dine rettigheder trumfet igennem - Fona er gode til at levere dårlige kundeoplevelser... Og med hensyn til deres viden på edb-området, så kan jeg fortælle at jeg og en IT-kollega ofte slår et sving omkring en FONAbutik og beder ekspedienten finde en maskine der passer til vores behov. Og så prøver vi på at holde masken imens ekspedienten prøver at sælge en maskine, der overhovedet ikke passer til det ønskede - samtidig med at han/hun til fulde udstiller sin egen inkompetence og uvidenhed. Det er så grotesk at det bliver ren undeholdning. ![]() |
Hej Morten. ... Den mail jeg skrev tidligere i dag, kom på et tidspunkt, tilfældigt
til at rime og jeg svor til mig selv at den næste mail jeg sender til
dem, skal være 100% på (sløje) vers.
... det her skrev jeg som svar på dit indlæg i går, men så blev Amino taget offline, for at blive opdateret.
|