Prøv i øvrigt at læse mere herinde: Hvor der bl.a. står følgende om en konkret sag: Køb af computer. Efter at have afhjulpet mangler to gange og efter en gang at have forsøgt afhjælpning af en ny mangel tilbød den erhvervsdrivende ombytning. Da manglen ikke var afhjulpet inden rimelig tid, kunne forbrugeren afvise tilbuddet om ombytning og hæve købet. Ifølge købelovens § 78, stk. 3, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet, hvis sælgeren tilbyder afhjælpning eller omlevering. Afhjælpning/omlevering skal dog ske inden rimelig tid og uden udgift eller væsentlig ulempe for køberen, jf. købelovens § 78, stk. 4, jf. § 79. |
Man skal altid handle i ALDI 

Købte engang en DVD optager i aldi, som så gik i stykker efter et par måneder.. Jeg gik ned i butikken og så den ikke virkede.. Det var en tirsdag.
(Jeg havde ridset et lille mærke i buden af den)
Torsdag kunne jeg hente en ombyttet model. Og nej det var ikke den samme... Den var blevet smidt ud og jeg havde så fået en ny :) Det er service...
Men ja træls sag... Jeg har engan haft et problem med computer-city, med at de lavede en pris fejl på 1000 kr (til min fordel) på en ny computer, og så prøvede at komme ud af det ved at sætte noget ringere hardware i end det det stod i tilbudet. Men jeg gider som regl ikke diskutere med dem, så når jeg har sagt det jeg vil og hørt på deres øregas, så plejer jeg at vende mig om mens jeg siger at det er lige meget og giver ham en kopi af købeloven (som jeg altid har med i tilfelde af at de gør knuder) og siger at nu vil jeg ringe til min advokat..
Jeg gik så hjem og sendte en mail til den administrerende chef fo computer-city, og satte ham ind i tingene og at det var uacceptable..
Så gik der 2 dage så ringede de fra butikken at nu kunne jge hente min computer og få et spil med efter eget valg :) Så blev de ligepludselige så flinke..
Det er sjovt at de altid skal stikkes til når der er noget galt..