Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er bygget af nederen!

Side 7 ud af 15 (141 indlæg)
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 10:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Av, nu har jeg ondt i maven af at grine!

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 19:03 | Låst

Underligt nok, så er www.loneersej.dk også ledigt (:

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14 | Låst

Det er så nu, kære Lone, at du skal alliere dig med Mikkel deMib, købe domænet FonaSucks.dk og få det til at ligge som nummer 1 når man søger på FONA. Så har du ihvertfald et sted at fortælle din historie, og evt. stolt fremvise din Wall of Fame. Personligt synes jeg nu det kunne være sjovt, at give FONA en masse dårlig publicity på den måde. ;)

Anyway, tak for et mega grinern indlæg, med en masse underholdning. Jeg har ihvertfald besluttet, aldrig at købe noget i FONA mere. ;) 

Tilmeldt 9. Jun 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:04 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lone

Det her er langt bedre end DR's kontant og TV2's Spiegelhauer (eller hva' det nu lige er, at han hedder).

Det er faktisk ikke lovligt - så vidt jeg ved - at tage billeder af folk uden deres tilladelse. Men det er Fona jo nok ligeglade med.

Hvis og når din egen maskine en gang bliver færdig, og Fona kontakter dig med besked om, at den nu er færdig, så synes jeg, at du blot skal bede dem om at komme til din adresse, vise at maskinen fungerer og derefter foretage ombytningen. Så er du fri for at stå i butikken og opleve, at det måske alligevel slet ikke var din maskine, der var færdig, eller at din maskine rent faktisk slet ikke er blevet repareret - eller noget helt tredje Fonakokseri.

Det burde fgm være ulovligt at have en butik med så ringe en service - for mit vedkommende er det slut med at handle i Fona i Århus. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:03 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som du ved, Lone, skrev jeg nedenstående til Fona efter historien med fotografiet:

Hej Fona Jeg er freelancejournalist og arbejder på en historie om, hvad der sker, når kunder og forretninger går skævt af hinanden. Jeg har læst i dette indlæg: http://www.amino.dk/forums/t/18498.aspx?PageIndex=1 , at en Fonamedarbejder har fotograferet en utilfreds kunde, som fredeligt demonstrerede sin utilfredshed med henblik på at ”vide hvem vi ikke vil handle med”.  Har Fona virkelig fotoarkiver over uønskede kunder?Hvordan håndteres disse fotoarkiver – håndteres de centralt eller i den enkelte butik?Hvor længe kan den fotograferede kunde forvente at karantæne varer, og hvordan vil hun blive oplyst om, når den er slut? Egentlig forventer jeg, at fotografering af utilfredse kunder strider mod Fonas etik. Hvis det er tilfældet, hvilke konsekvenser vil en sådan fotografering så få for den pågældende medarbejder? Jeg kunne godt tænke mig at kunne bringe billedet af den nævnte kunde i den nævnte sag sammen med min historie, så hvis det er muligt, vil jeg gerne bede om at få mailet det omtalte billede. Hvis I har andre fotos af utilfredse kunder, vil jeg også gerne se billederne af dem sammen med en beskrivelse af, hvorfor I ikke ønsker at handle med dem. Venlig hilsen Hans Stokholm Kjer
+ kontaktoplysninger

For to minutter siden blev jeg ringet op af kundekonsulent Preben Lundberg, som har haft min henvendelse oppe at vende hos direktionen. Han fortæller, at Fona ikke fotograferer deres kunder - hverken de tilfredse eller de utilfredse, og derfor har de naturligvis heller ikke noget arkiv. Han var ikke i stand til at åbne mit link til debatten, så han kunne ikke vide, hvilken butik og hvilken kunde det handler om.
Han ville ikke kommentere på eventuelle konsekvenser for den medarbejder, som har udført fotograferingen, og det var selvfølgelig ikke relevant at bede om indsigt i deres fotoarkiver, når nu de ikke findes.

Mit forslag til dig, Lone, er at du går i Fona og beder om at få billedet udleveret. Når du har sikret dig, at de har billedet, klager du så til Fonas direktion, som givet vis vil fortælle medarbejderen, at det må han sandelig ikke gøre en anden gang. Måske skulle du først udfritte ham om, hvor billedet er, og måske burde du skaffe dig dokumentation for at denne samtale finder sted.

Alternativt kunne du forsøge at tage den blodtrykssænkende medicin, som det vil være at lade sagen ligge herfra og glæde dig over den opbakning, du har fået fra dine amino-amigos.

mvh Hans

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:09 | Låst

Denne debat har nu nået en side 2 på Google på søgning på Fona, det er sgu da meget sjovt :-)

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:17 | Låst

Små dikatafoner, eller en optage-aggrigat til en iPod er let at få fat i i dag - eller kan lånes (sig til Lone, hvis du ikke kan finde andre løsninger). Dimsen putter du så i lommen indog tænder den inden du går ned i Fona og "snakker ud" om sagen. Det er iøvrigt helt lovligt at optage sådanne samtaler, når blot mindst den ene part ved det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:36 | Låst

> Denne debat har nu nået en side 2 på Google på søgning på Fona, det er sgu da meget sjovt :-)

Du skal lige huske at logge ud af Google når du tjekker ranks :)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:00 | Låst
Følgende er skrevet fra lånemacbook, som jeg SELVFØLGELIG kun bruger på kontoret, da jeg opdagede da jeg kom tilbage med den, at jeg havde skrevet under på at den ikke måtte forlade den adresse den var tilknyttet. (Christ. Lige hvad man har brug for, ved en laptop). Jeg har netop modtaget en mail om at min maskine kan afhentes i morgen, efter kl. 17. Dvs. 5 uger (minus en dags tid) efter jeg oprindeligt afleverede den. De har undervejs ikke informeret om maskinens status og fortæller i mailen heller ikke hvad problemet var, og hvad de har gjort for at løse det. (eksempelvis undrer det mig også, at de efter 2 kortsluttede batterier ikke beder om strømforsyningen, når lortet sendes til rep.). Men sikke da et svineheld for dem, at den pludselig uden varsel er færdig, midt i al polymikken. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg gør i morgen, når jeg skal ned og hente den. Jeg troede jo slet ikke, at jeg måtte komme i butikken mere. Hvad jeg ved med sikkerhed, er at de ikke får denne her maskine tilbage lige med det samme. Jeg må maximalt låne den i 30 dage står der, men der er ellers ikke anført nogle klausuler om, at den skal tilbageleveres når de udleverer den anden. Så jeg napper nok en lille måned med denne maskine også. Det er jo altid godt at have en backup handy, når den anden alligvel sikkert står af, indenfor en ganske kort tidsperiode, som den plejer. I øvrigt kan jeg slet ikke hente den i morgen kl. 17, da jeg har en aftale på det tidspunkt, som minimum varer til efter Fona har lukket - så under alle omstændigheder skal den store showdown først stå på fredag. Om jeg skal være wired, kræve billeder udleveret, have falsk skæg og hat på eller hvad der ellers skal foregå har jeg ikke besluttet endnu. Det er fandeme i øvrigt strengt at Fona pludselig rykker så hurtigt, når jeg jo er den fødte dovenlars og først lige i nat fik starten på en blog om emnet op og stå (fonasucks.wordpress.com). Iiihhh
Tilmeldt 9. Jun 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 01:02 | Låst

Jeg vil godt spille en 10'er på, at sagen IKKE slutter, når du har hentet computeren. Glæder mig til at høre, om det i det hele taget er din maskine, som kan hentes, og om den virker; og i givet fald, hvad indholdet er på den, i forhold til da du indleverede maskinen.

Side 7 ud af 15 (141 indlæg)