Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er bygget af nederen!

Side 6 ud af 15 (141 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 16:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget nyt fra Fonas besatte Østbred?

Lone,  du må love mig, at du også er der i morgen, for så vil jeg saftsusemig på visit.

Kom lige til at tænke på, at du bør invitere stand-upperen Geo på bitter Fona-æblekage, http://ekstrabladet.dk/forbrug/article322075.ece - du og han ville virkelgt være et slagkraftigt makkerpar i kampen mod det onde. Giv KUP-redaktionen på EB et kald - mon ikke de/han er frisk på at aflevere lidt ubehagelig adfærd...

Giv gas!

René 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:56 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En lille opdatering:

Jeg ankom til Fona kl. 13 og slog mig ned med en bog på gulvet. Lidt efter gik jeg hen til en af MacBooksne, købte Internetadgang og installerede Adium og Flash og stod og tjekkede Reddit og hyggede mig.  Efter en time, spurgte en af de ansatte "om han kunne hjælpe mig" og jeg svarede "tilsyneladende ikke" og han gik igen.
Jeg satte en medbragt DVD med komikeren Eddie Izzard på, tog hørebøffer på og satte mig på gulvet og smålo i den næste times tid.  Den førnævnte medarbejder skrævede på et tidspunkt over mig og min ledning, for at komme forbi, men sagde ellers ikke noget.
Min gode ven Gert var i butikken og genkendte mig og skyndte sig at gå ovenpå.  En anden Fonamedarbejder kontaktede mig, da jeg stod og chattede på Messenger, mens jeg så DVD'en og spurgte om jeg skulle have hjælp og jeg svarede sandfærdigt "Næh" og vendte tilbage til skærmen.

Kl. ca. 16 (efter jeg havde taget den første rygepause udenfor og netop var vendt tilbage) henvendte en af ekspedienterne til mig, som jeg sad på gulvet med en bog og drak en café latte, jeg netop havde været ovre på den anden side af vejen og købe.  Han spurgte,  om jeg ikke kunne finde et andet sted at hænge ud. Jeg svarede, at "Næh, det kunne jeg egentlig ikke" og han spurgte hvorfor.  Jeg forklarede, at jeg havde fri og gerne bare ville slappe af med en bog, men havde brug for at tjekke mails fra tid til anden og at det blev umuliggjort af det faktum, at de havde min maskine - og i øvrigt ikke vidste hvornår jeg fik den tilbage.  Herefter spurgte han, hvilken maskine det drejede sig om, og jeg svarede at det gad jeg faktisk ikke forklare en gang til, da der alligevel ikke skete en skid.
Han kom tilbage med et "Men når vi lukker kl. 18, er du nødt til at gå, ellers ringer vi til politiet" og jeg svarede, at jeg da synes at han skulle ringe til dem med det samme, da jeg ingenlunde havde tænkt mig at gå kl. 18, med mindre det var med en ny maskine eller en check.  "Det gør jeg så" svarede han og gik. Jeg småråbte efter ham, at det nok skulle blive sjovt, når politiet bar mig ud af deres butik, mens jeg brølede om Fonas ringe kundeservice.

Jeg vendte tilbage til min bog og Café latte.

Et par minutter efter, havde jeg en blitz i fjæset og kiggede op, for at opdage en af de ældre medarbejdere (chefer?) stå med et digitalkamera. Jeg forklarede, at hvis han havde sagt til, havde jeg glædeligt smilet og han svarede, at "de bare skulle vide, hvilke kunder de ikke ville handle med" og gik væk. Jeg råbte igennem hele butikken (og køen af kunder, der nu adskilte os) at hvis han ikke ville handle med mig, havde han et problem, eftersom han stadig havde min computer.. og fik tilføjet ordet "FuckNut", der er næsten lige så godt som mit nye favoritord "Half-a-tard". 
Herefter henvendte jeg mig til kunderne i kø og forklarede dem om Humac, Apple.dk og AppleCare.

Der gik omkring et kvarter og medarbejderen der havde truet med politiet kom hen og satte sig på hug foran mig, med en spritny MacBook i hænderne og spurgte om jeg ville gå, hvis jeg kunne låne den maskine.. og jeg svarede, at det ville jeg gerne.
Mens han stod og udfyldte papirene ved disken, kommenterede jeg at det var de fandeme længe om at tilbyde og han svarede, at "Gert har tilbudt dig det før". Jeg informerede ham om at Gert havde skrevet i en mail til mig at "han håbede jeg kunne låne en computer af nogle venner i mellemtiden" og at det ikke er det samme.
Han forklarede herefter at Gert igen var ved at rykke Apple for maskinen og jeg morede mig over, at de tilsyneladende vidste hvem jeg var, uden at jeg havde fortalt dem det, eller fortalt hvad min sag drejede sig om... og at de havde ignoreret mig og gemt sig ovenpå i 3 timer, med den viden.

Nu sidder jeg med den nye maskine og skal bruge lidt tid på at installere'n'crap (og lave et flot baggrundsbillede til dem (eller måske bare goatse)) - og det er sådan set fint nok - jeg havde ikke noget data på den anden, som jeg havde brug for - vil bare gerne kunne tjekke mail og se film, når jeg er hjemme en sjælden gang... og have den med til møder, hvor jeg skal notere eller præsentere.  Nu glæder jeg mig bare til hvornår den anden maskine mon vender hjem - og glæder mig over, at jeg og mit billede tilsyneladende hænger på en væg i et baglokale i Fona med ordet: "Dårlig Kunde" henover.  Mit håb er at det er kommet på en form for Intranet og at jeg bliver nægtet service i alle Fonabutikker, landet over.

Hvis jeg bare havde vidst, at det kun krævede et par times latte-drikning, standup-seening og boglæsning at få en erstatningsmaskine, så havde jeg gjort det for længst. Deres gulvtæpper er faktisk overraskende behagelige.  Jeg er bare lidt ked af, at jeg ikke fik oplevet at blive båret på hænder og fødder af uniformerede mænd *suk* den drøm, må jeg henlægge til en anden god gang!

:-)

... til jer alle sammen:: Tak for den moralske støtte i mit Fonakorstog, der har været mere underholdende for os, end for dem og for alle de gode råd og initativer.. Men nu venter jeg bare pænt på min maskine, med fin, shiny macbook i hænderne og håber at de reparerer den ordentligt, så den ikke står  af igen lige foreløbigt!

Hans: Du kan da sikkert skrive til Fona og spørge om du må få en kopi af billedet de tog af mig.

Rene: Jeg kender faktisk Geo og kunne snildt have ringet til ham, men orker som sagt ikke pressedækning på sagen. Ville bare have en maskine. Helst min egen.  Nu hvor de har givet mig en lånemaskine er jeg der desværre ikke i morgen, men jeg kan varmt anbefale at du besætter dem på egen hånd.. de skal nok give dig et eller andet, for at skride! ;-)  Om ikke andet, så måske bare en håndfuld DVD'er ;)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 17:03 | Låst

Jeg regner med at sende Gert en mail, hver dag fra nu af, hvor jeg takker for lån af lånemaskinen. Måske inkluderer jeg også et par mugshots, som han kan bruge på sin "dårlig-kunde" væg.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 17:17 | Låst

ROFLMAO!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:05 | Låst

Fuck det her er konge humor! :-)

Dbh Martin

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 21:41 | Låst

Lone: Hvor er det fantastisk, at sagen indtil videre er endt tilnærmelsesvis lykkeligt. Hold os endelig opdateret med den videre udvikling, og lav et baggrundsbillede, der vil fascinere og forskrække på en gang. De har fortjent det.

Måske man skulle smutte forbi Fona på onsdag på vej til møde, og fortælle lidt om ens umiddelbare indtryk af deres biks og måden hvorpå de kører den. 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 21:49 | Låst

Hold da k... du har ben i næsen. Det er god inspiration til mig, jeg skal nemlig ned til TDC for at se hvor min bærbar bliver af, men vi er ikke så langt ude (endnu). De tilbød mig straks en låne-PC, da jeg indleverede min til rep.. Se FONA, der er kundeservice....

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:14 | Låst

Haha, det er sgu det sjoveste jeg har hørt længe.

Gid man kunne se Fonas "dårlig kunde" væg en dag ;)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 09:36 | Låst

Hej alle sammen.

Til trods for at sagen er endt semilykkeligt og jeg er glad for at have fået en lånemaskine (efter 4,5 uger uden laptop), er jeg efterhånden som timerne er gået blevet mere og mere forsmået over det faktum, at de tog et billede af mig, efter jeg - helt fredeligt - gjorde, hvad der åbenbart kræves, for at få dem i tale, angående et problem i deres organisation. (Især fordi jeg sad på gulvet og billedet nu NETOP er hvad jeg ville undgå med Ekstra Bladet:  Lidt for tyk pige med hængekinder, (dog uden kvitteringsfremvisende gestus - taget i vinkel, skråt oppefra)).

Straks da jeg kom hjem, havde jeg en plan om at sende Fona ekstra billeder af mig selv, iført forskellige forklædninger og en advarsel om, at jeg ikke altid ser ud, som på det billede de tog af mig. Jeg begyndte straks at søge efter "Box of Looks" (som Thorborg muligvis husker fra Jubii) - en kasse, fuld af udklædningstøj, der boede på  Jubii i det år jeg arbejdede dér - og glædede mig usigeligt til at tage billeder af mig selv med falsk skæg, klap for øjet og tyrolerhat og sende til Fona sammen med "digitale reinactments", af hvordan jeg muligvis kunne se ud, hvis jeg tabte mig 10 kg. (Vil jo gerne bare hjælpe dem, med at holde mig - en tilsyneladende ekstremt dårlig kunde) ude af deres butikker.

... Muligvis på grund af, at jeg ikke pt. kan lokalisere Box of Looks (og ingenlunde orker at tjekke mit loftsrum på Nørrebro) og muligvis på grund af, at jeg blot med timerne er blevet mere bitter, har jeg ændret planen en smule.

I stedet vil jeg enormt gerne sende dem billeder af andre potentielt fremtidige kunder, de ikke skal handle med.  Så hvis I ønsker at boycotte Fona (ie.: Blive boycottet af Fona og komme op på deres "Wall of Bad"), så send mig endelig et billede af dig selv, samt dit navn og eventuelt erhverv/lokation, som de kan hænge op på deres væg, eller lægge ind på deres Intranet - and spread the word.

Jeg skal nok oprette en form for blog eller andet (lagde lige mærke til at domænet FonaSucks.dk overraskende nok er ledigt) senere i dag, når jeg har fået overstået et par møder og deadlines.  I mellemtiden - kom glad - fotos kan sendes til fonasutterdenbredesnegl@offwhite.dk

The image “http://iskywhy.dk/2007iskywhy/smartelone.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Jeg glæder mig så meget, at jeg knapt kan holde det inde. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:51 | Låst

Godt initativ :)

Mail sendt.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 6 ud af 15 (141 indlæg)