Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At kommentere på andres tilbud i "Jeg har et godt tilbud til dig"

Side 4 ud af 13 (126 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har bemærket at der er nogle som har fået en ordentligt omgang når de har postet et tilbud. Jeg tænke faktisk den ene gang at netop sådan en behandling kunne afholde andre fra at poste et tilbud. I så fald går det ud over dem som rent faktisk kunne have glæde af tilbuddet, da de mister muligheden for at få noget lavet eller at få et produkt til en god pris.

Desværre - og det gælder ikke bare Amino - så er der nogle som opfører sig langt mere negativ når de kommunikerer via nettet end de ellers ville gøre hvis de stod overfor sælger fysisk. Jeg synes at det er ok at man spørger ind til et tilbud og også stiller kritiske spørgsmål. Det kan endda være en hjælp til sælger. Hvis der er en som giver udtryk for sin usikkerhed her på Amino, er der sikkert mindst 100, der har tænkt det samme men bare holdt deres mund. Den ene som skriver giver sælger en mulighed for at kunne forsøge at overbevise alle 100 om at tilbuddet er ok. Men derfor kan man godt gøre det på en pæn måde og seriøst.

Omvendt skal sælger så også svare pænt tilbage, og jeg synes også jeg nogle gange har set nogle, som blev meget fornærmet over kritiske spørgsmål.

Jeg tror ikke man kan holde konkurrenter væk. Som en tidligere skrev kan man bare lave en ny profil eller have et par stykker som man har parat til den slags brug.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 01:04

Carsten Kvist:

Interessant tråd.

Jeg troede hovedformålet med Amino var/er, at iværksættere skal hjælpe hinanden, og ikke at iværksættere skal have et forum hvor de kan poste tilbud.

Med det for øje, så er det vel berettiget at meddele, hvis man finder problemer ved et tilbud, hvis man finder prisen for høj... Eller hvad ved jeg.

Men det kan jo være min opfattelse af, hvorfor Amino overhovedet eksisterer der er forkert.

Hvis JEG kunne bestemme ( Big Smile ) - Så var der et forum / gruppe, kun for plus medlemmer, hvor tilbud kunne postes. Der kunne ikke kommenteres på det, og det var det. - Alt salg og reklamer skulle ud af alle andre fora / grupper.

Kan godt lide dit indlæg.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 03:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cicoor Host & Saas ApS:
Jeg har bemærket at der er nogle som har fået en ordentligt omgang når de har postet et tilbud

Enig! Og jeg synes desværre ofte, at nye brugere får en utrolig hård medfart i deres tilbudstråde, og det finder jeg helt utroligt provokerende og ekstrem dårlig stil. Det er helt tydeligt, at mange af disse nye brugere har valgt et plusmedlemsskab bla. med det formål, at kunne oprette tilbud. De har betalt for det, og kan blot se til, når gud og hvermand tromler ind i tråden, for at lufte deres personlige holdning til pris, eller indhold.

Jeg synes hverken der skal lovgives eller reguleres, men en venlig pop-up besked, når man besvarer et indlæg i en tilbudstråd, ville være en idé. måske med en lille reminder om , at dette er en tilbudstråd, og en høflig henvisning til at man bør tænke over om ens deltagelse i tråden nu også er så genial og relevant, som man selv synes den er.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 03:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man er træt af svarene på ens tilbudsindlæg kan man jo starte med at slå kommentare fra. Når det er sagt synes jeg tit de tilbud man finder i den sektion bærer præg dovenskab og useriøsitet.

http://www.amino.dk/forums/t/183975.aspx#1238232

Jeg ved at det ikke er alle der bare sådan kan smide noget grafik sammen, men .... kast lidt mere kærlighed i det. Så er jeg sikker på at det det er mere seriøse henvendelser der kommer i.

@ Amino team - i er selvfølgelig velkomne til at slette indlægget hvis lipsummet forpurrer billedet :)

God weekend

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Carsten Kvist:
Jeg troede hovedformålet med Amino var/er, at iværksættere skal hjælpe hinanden, og ikke at iværksættere skal have et forum hvor de kan poste tilbud.

Det er også helt korrekt. Se på antallet af indlæg og kategorier, så kan du se det er sådan det er.

Carsten Kvist:
Med det for øje, så er det vel berettiget at meddele, hvis man finder problemer ved et tilbud, hvis man finder prisen for høj... Eller hvad ved jeg.

Nej sådan har det faktisk aldrig været. Problemet er at "For dyrt" er en ekstrem subjektiv vurdering, og hvis alle tilbudstråde skulle handle om hvorvidt prisen er for dyr kommer alle tilbudstråde jo til at omhandle det, og det er ikke meningen.

Carsten Kvist:
Men det kan jo være min opfattelse af, hvorfor Amino overhovedet eksisterer der er forkert.

Nej din opfattelse er ikke forkert, du har stadig helt ret i starten af dit indlæg. Men omkring tilbudstråde har du misforstået det, her har det altid været kutyme ikke at kritisere f.eks. pris, og slet ikke hvis man selv sælger lignende ydelser.

Carsten Kvist:
Hvis JEG kunne bestemme ( Big Smile ) - Så var der et forum / gruppe, kun for plus medlemmer, hvor tilbud kunne postes. Der kunne ikke kommenteres på det, og det var det. - Alt salg og reklamer skulle ud af alle andre fora / grupper.

Sådan er det også næsten. Der er en kategori kun til tilbudstråde, og er der spørgsmål til tilbuddene kan de stilles i tråden, hvilket er fint efter min mening.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kim Dolleris:
Hvis man er træt af svarene på ens tilbudsindlæg kan man jo starte med at slå kommentare fra.

Det er nok det dummeste og mest malplacerede forslag jeg har hørt i denne diskussion af mange grunde, men her er den mest åbentlyse:

Jeg synes du skal læse den tråd, som er årsag til denne

Her vil du møde en spritny Amino, som tydeligvis har gjort sig gode overvejelser om hvad han kan tilbyde, og helt klart er villig til at gå i dialog med sine kunder om hvad de kan gøre for hinanden. Han fortæller ærligt og redeligt om sin baggrund, hvad han kan, og hvad han ikke kan, og han takker endda pænt alle som deltager i hans tråd.

Og - hold dig nu fast - for her kommer pointen:

Manden er helt ny på Amino. Han kan ikke finde ud af at besvare indlæg med citater. Han kan heller ikke finde ud af at smide en signatur ind i sine indlæg (heldigvis har flinke og hjælpsomme med-Aminoer forsøgt at hjælpe).

SÅ hvordan HELVEDE skal han kunne finde ud af at slå kommentarer fra!?

Men flot tilbud du har lavet. Jeg håber du får en fandens masse ros, røvslik og streetcred for det. Men hjælpsomt, dét er det sku ikke.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:48
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Thomas Frost:

Carsten Kvist:

Nej sådan har det faktisk aldrig været. Problemet er at "For dyrt" er en ekstrem subjektiv vurdering, og hvis alle tilbudstråde skulle handle om hvorvidt prisen er for dyr kommer alle tilbudstråde jo til at omhandle det, og det er ikke meningen.

Så 'Aminoer' må ikke hjælpe hinanden med ikke at falde i dårlige tilbud? - Men de må gerne hjælpe hinanden med at opsætte WordPress?

Hvad er reglerne for hvad man må og ikke må hjælpe med?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:52

Carsten Kvist:

Wink Yes

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Carsten Kvist:

Så 'Aminoer' må ikke hjælpe hinanden med ikke at falde i dårlige tilbud? - Men de må gerne hjælpe hinanden med at opsætte WordPress?

Ja man må gerne hjælpe med at sætte WordPress op, nej man må ikke kritisere andres tilbud. Sådan har det i hvert fald været hidtil. Det er faktisk ikke så svært med mindre man selv vil gøre det umuligt.

Det er i øvrigt ikke mig der laver reglerne, men jeg har været på Amino et stykke tid, og sådan som jeg har skitseret det, er sådan det har fungeret hidtil.

Problemet når aminoer prøver at hjælpe andre aminoer med at undgå et dårligt tilbud, er at det ofte ender i totalt børnehave. Dem der kritiserer tilbuddet er ofte dem som selv tilbyder lignende ydelser. Hvis vi tager et eksempel, så var der ham der tilbød hjemmesider til 1500,-.

Der er så en der mener at det er alt for dyrt hvis ikke det er unikt design.

Det er jo KOMPLET børnehave, og det er lige præcis det der skal undgås ved at man ikke kommenterer på den slags. Der er jo ingen IT-firmaer eller webbureauer der kan leve af at lave et komplet unikt design og derefter integrere det med et CMS, til 1500,-.

Kommentaren om at det er for dyrt hvis ikke der er komplet design med i den tråd var komplet idiotisk, da personen der fremkom med det, ikke aner hvad der er med i tilbuddet (for det har han jo ikke spurgt ind til), nej der blev bare slynget noget ud. Sådan går det næsten altid, når aminoer prøver at "hjælpe" aminoer i salgstråde. Alt muligt subjektivt lort bliver skrevet, uden dem er "hjælper" aner hvad de taler om, for de kender ikke det tilbud de kritiserer.

Derfor har det hidtil været sådan at man ikke måtte kritisere andres tilbud, da det hver gang endte i ren børnehave fordi de "hjælpsomme" aminoer kommenterer på noget de ikke aner noget om. Det er bare sket SÅ mange gange.

En komplet hjemmeside til 1500,- er efter min professionelle mening skide billigt, også selvom man ikke har brugt 15 eller 30 timer på designfasen, men nej, det tilbud skulle kritiseres.

I en perfekt verden ville det da være rart hvis det kunne fungere og aminoer kunne hjælpe hinanden i tilbudstrådene, men det har bare vist sig så mange gange, at ryger prisen på en hjemmeside meget over 500,-, ja så vælter det ind med kritik, hvilket afholder en masse fra at lave nogle gode tilbud, bl.a. undertegnede. 

Vi har enorm stor erfaring med WordPress og især SEO, og der er nogle gange hvor jeg har overvejet om ikke vi skulle lave et eller andet fedt Amino tilbud, men jeg er kommet frem til at jeg ikke gider, da stort set alle tilbud herinde bliver kritiseret, fra folk uden nogen viden om hvordan man driver et webbureau og hvad det kræver at lave en forretning man kan leve af i længden. Se bare hvor mange små billige bureauer der er startet op og hvor mange der rent faktisk kommer til at leve af det, det er ikke mange. Det er bl.a. fordi dem der starter op sælger deres ydelser ALT for billigt, hvis de også vil kunne betale skat, moms, revisor m.m. og samtidig selv skal have en løn.

Når de så laver et billigt tilbud, som er langt billigere end de kan leve af, så bliver de alligevel kritiseret. Det er ikke fair overfor nye små iværksættere.

Men ja, i en perfekt verden ville det være rart at aminoer kunne hjælpe hinanden i tilbudstråde, men i stort set alle tråde hvor det sker, er det INGEN hjælp overhovedet, blot kritik fra personer der ikke engang har spurgt indtil hvad tilbuddet indeholder. Hvis det er niveauet, er det bedre reglerne forbliver som de er og man ikke kritiserer.

Udover det, så skal man som tidligere nævnt lige huske markedsføringloven, som siger du ikke må sværte konkurrenter til, og den er der vist mange der glemmer når de "hjælper" i tilbudstrådene.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:16

Det betyder jo så, at vi skal begrænse debatten for at give plads til tilbudene.

Jeg vil mene vi skal begrænse tilbudene for at give plads til debatten.

Jeg er ved at tro jeg er havned det forkerte sted. Da jeg for et år siden kom her, var det ikke et tilbudsforum, men et debatforum for iværksættere.

Jeg tror der er brug for et nyt Amino. - Som jo så nok skal hedde noget andet! ;-)

P.S.... Måske er det der fejlen ligger... Mange skriver at 'Han er plus medlem, så han har betalt for at lægge tilbud op' - Nej, han er plus medlem, så han har betalt for at kunne se videoerne og hvad der ellers er af lækre ting for +'erne... Men måske køber folk + alene for at kunne smide tilbud???

Må jeg foreslå et Amino-reklame, kun for +'ere, hvor al reklame for egne virksomheder kan foregå.

Side 4 ud af 13 (126 indlæg)