Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At kommentere på andres tilbud i "Jeg har et godt tilbud til dig"

Side 12 ud af 13 (126 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Det er ikke korrekt. Der er flere firma betegnelser herinde fra diverse tråde igennem årene.

Jeg har ikke skrevet at alle navne er slettet, blot at det er sket mange gange.

Mener du ikke at firmanavne på firmaer der er blevet hængt ud er blevet slettet mange gange? Hvis ja, så bekræfter det jo blot det jeg skrev.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:43

Thomas Frost:

Jeg har ikke skrevet at alle navne er slettet, blot at det er sket mange gange.

Mener du ikke at firmanavne på firmaer der er blevet hængt ud er blevet slettet mange gange? Hvis ja, så bekræfter det jo blot det jeg skrev.

@ Hej Thomas !

Her er hvad du skrev for lidt siden (længere oppe i tråden " Jeg har mange gange set navngivne firmaer hængt ud som svindlere. Efterfølgende er navnet på virksomheden naturligvis blevet slettet, da Amino ikke ønsker at deltage i en eventuel injuriesag"

Men hvad så med dem som ikke er blevet slettet ? Skal de nu til at føre retssag, bl.a. omkring straffelovens injurieparagrafer og erstatningsansvarsloven ?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men hvad så med dem som ikke er blevet slettet ? Skal de nu til at føre retssag, bl.a. omkring straffelovens injurieparagrafer og erstatningsansvarsloven ?

Come on Ib, hvordan skulle jeg dog kunne svare på om nogle firmaer jeg ikke kender, skal til at føre retssag imod Amino?

De gange jeg har set klare injurierende udtalelser er firmanavnet blevet slettet, hvis der er nogen der ikke er blevet slettet kan jeg ikke tage stilling til hvad der skal ske.

Det ændrer ikke på at lægger Amino site til klare injurier kan de i sidste ende skulle forsvare sig i retten, hvilket jeg tidligere har forstået de ikke har lyst til at bruge tid og penge på. Der er andre sites på nettet som gerne lægger site til den slags og gerne tager de slagsmål i retten der kommer, men det har Amino ikke lyst til, som jeg har forstået det.

Lad os for et øjeblik antage Amino ikke kan blive dømt for injurier for at lægge site til injurier, så ændrer det ikke på de alligevel modtager breve fra advokater og skal bruge tid på det.

Så lige gyldigt hvad, så hører injurier ikke til på Amino, da det i sidste ende kommer til at koste tid og penge for Amino, lige gyldigt om det ender i retten eller ej.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:43

Thomas Frost:
Der er andre sites på nettet som gerne lægger site til den slags og gerne tager de slagsmål i retten der kommer

Wink Hvordan har disse så råd, energi m.m. hvis det var så let at føre retssager på dette område ?

Jeg forlanger ikke du skal tage stilling til om firmaer du ikke kender skal føre retssag mod Amino. Du kunne jo gøre dig den ulejlighed og søge på Amino, og se diverse tråde, hvor forskellige fimaer ved navn ikke er blevet slettet. jeg kan naturligvis ikke her nævne nogle ej heller linke til trådene.

Men i din formuleribng og påstand har du fået det til "at se ud som" at alle er slettet og de er de ikke.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:00

Hvordan har disse så råd, energi m.m. hvis det var så let at føre retssager på dette område ?

Hvordan skulle jeg vide det? Jeg har i øvrigt ikke sagt det er let, bare at jeg har forstået Amino ikke vil bruge tid på det. Jeg ved Martin og Amino tidligere skulle bruge tid på advokatbreve m.m. inden det blev imod reglerne at hænge nogen ud, og det er der vel ikke noget at sige til.

Men i din formuleribng og påstand har du fået det til "at se ud som" at alle er slettet og de er de ikke.

Det er dig der læser det, jeg har ikke skrevet det. Jeg har skrevet at de gange jeg har set klare injurierende påstande er firmanavnet blevet slettet, da det ikke er tilladt at hænge navngivne firmaer ud på Amino. Det er bestemt muligt der er nogle som administratorerne af den ene eller anden grund ikke har slettet.

Vi kan diskuttere fra nu af og til dommedag. Det ændrer ikke på at Aminos regler er ret klare hvad angår det at hænge andre virksomheder ud og det at blande sig negativt i tilbudstråde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00

Jeg tror nu ikke Amino lige kan trækkes i retten eller få erstatningsansvar - uden at den der føler sig hængt ud i det mindste har bedt Amino omgående fjerne navnet, men det juridiske er mig også ret ligmeget, det der er afgørende er, at reglen om, at man ikke hænger navngivne ud herinde er 100% fornuftig. De som hænges ud, ved det måske ofte slet ikke, og hørte man sagen fra deres side, så var det nok ikke samme sag som den der føler sig forurettet fremlægger

For mig er det ikke så meget en juridisk risiko, men en helt fornuftig beslutning blot.

I selve sagen, vil jeg fastholde, at man absolut skal ha mulighed for at kommentere tilbud. Som med alt andet, skal man gøre det på en ordentlig og underbygget måde, og den ned at tilbudsgiver ikke er formuleringsstærk nok til at kunne forsvare sit tilbud, den kan vel eksistere, men det er den risiko man løber på et debatforum OG - alle andre, der måske mener at det er forkert at skrive DET ER FOR DYRT eller lignende kan jo også medvirke til at fjerne den misforståelse. 

Ligesom der kan forekomme formuleringssvage tilbudsgivere, så er her også masser af uerfarne som kan falde i vandet for noget der ikke er de penge værd der kræves - de skal forsvares lige så meget som tilbudsgiverne

Hvis nogen direkte som konkurrenter - forsøger at ødelægge et tilbud, så er det helt klart for lavt, men det har jeg ikke haft fornemmelsen af ret mange gange - de sælger vel normalt ikke flere websider eller øger deres eget resultat ved at advare mod et tilbud der måske er "lidt for godt" eller mangler realistisk sans - men sker det - bør man anmelde til en moderator som sikkert så også kan se, om det er rent og skær for at genere en konkurrent

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvordan har disse så råd, energi m.m. hvis det var så let at føre retssager på dette område ?

Malermester Ib,

Det er jo det hele deres forretning ser ud til at dreje sig om.

Amino har de så valgt skal være om alt muligt andet, og jeg kan se at der bliver lagt hjerteblod i at skabe værdi for iværksættere på helt andre områder. De har så valgt at alt det injuriehalløj ikke er deres kop te, og det må da være dem forundt at vælge hvad deres forretning skal gå ud på?! :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:19

For mig er det ikke så meget en juridisk risiko, men en helt fornuftig beslutning blot.

I selve sagen, vil jeg fastholde, at man absolut skal ha mulighed for at kommentere tilbud. Som med alt andet, skal man gøre det på en ordentlig og underbygget måde, og den ned at tilbudsgiver ikke er formuleringsstærk nok til at kunne forsvare sit tilbud, den kan vel eksistere, men det er den risiko man løber på et debatforum OG - alle andre, der måske mener at det er forkert at skrive DET ER FOR DYRT eller lignende kan jo også medvirke til at fjerne den misforståelse. 

Ligesom der kan forekomme formuleringssvage tilbudsgivere, så er her også masser af uerfarne som kan falde i vandet for noget der ikke er de penge værd der kræves - de skal forsvares lige så meget som tilbudsgiverne

Hvis nogen direkte som konkurrenter - forsøger at ødelægge et tilbud, så er det helt klart for lavt, men det har jeg ikke haft fornemmelsen af ret mange gange - de sælger vel normalt ikke flere websider eller øger deres eget resultat ved at advare mod et tilbud der måske er "lidt for godt" eller mangler realistisk sans - men sker det - bør man anmelde til en moderator som sikkert så også kan se, om det er rent og skær for at genere en konkurrent

vh

Yes

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:21

Gita Street:
De har så valgt at alt det injuriehalløj ikke er deres kop te, og det må da være dem forundt at vælge hvad deres forretning skal gå ud på?! :-)

Fint så skal man bare være konsekvent.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Fint så skal man bare være konsekvent.

Det prøver vi også at være men du må regne med at Aminos stab har meget at lave end at sidde på forumet hele tiden. Det samme gælder moderatorerne som jo også har andet at lave. Det kan ske at der smutter noget et sted men vi forsøger at holde styr på det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 12 ud af 13 (126 indlæg)