Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At kommentere på andres tilbud i "Jeg har et godt tilbud til dig"

Side 11 ud af 13 (126 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Så kommer Amino ikke i klemme, og det er dig der hænger på eventuelle advokatregninger,

Wink Tror du Amino kommer til at hænge på sager hvor 2 eller flere firmaer sviner hinanden til ?

Det tror jeg ikke.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
LOL det kommer så sandelig an på hvad du skriver :-)

Ja, men jeg mener faktisk ikke jeg har set injurierende indhold her på sitet. (Se straffelovend §267, injurie pargrafen)

Ja, vi diskuterer ud fra to forskellige ting. - Jeg vil gerne hjælpe iværksættere. du vil gerne hjælpe tilbudsgivere. - Det er vel de to modsatrettede kræfter vi prøver af forene. - Eller hvad er dit formål med at diskutere? At få ret, for så stopper vi bare her, for mig må du få alt det ret du vil.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:02
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
@ Thomas - Hvor har du den dokumentation fra?

Jeg har bl.a. en ung gut på Skype jeg hjælper fra tid til anden. En jeg har mødt herinde. Han er ikke verdens bedste til at kommunikere, men han er faktisk god til at lave hjemmesider i den billigere ende. Hans tråd blev helt ødelagt, og han kunne ikke rigtigt forsvare sig, da han ikke er super god til at kommunikere på skrift. Det var faktisk synd. I stedet for at folk bare spurgte pænt til hans tilbud, blev det "skudt ned" med det samme. Det er ikke fair.

Udover det kan jeg jo gang på gang se folk udtaler sig om tilbud, uden at kende nogle detaljer.

Kan man ikke hjælpe hvis man ikke er faglig kompetent indenfor det pågældende område? Hjælp er altså godt nok hvis der stilles posetive afklarende spørgsmål ?

Jeg er ikke imod man stiller opklarende spørgsmål, så længe man ikke stiller sig om som dommer.

Evnen til at kunne gennemskue ulne tilbud, kan vil også opnås på andre måder, end man er specilist i Word Press eller noget andet ?

Ja bestemt. Jeg er bare imod alle dem der gør sig til dommer uden at kende noget til det de gør sig til dommer over.

Det er at begrænse ytringsfriheden urimeligt i et åben forum er hvis ikke i en tråd med et "godt tilbud"? kan stilles spørgsmål til afklaring om en kolega er ved at hoppe på et fuptilbud.

Det er heller ikke det at stille spørgsmål der er problemet. Problemet er at nogen med det samme, uden nogen form for viden om et tilbud, betegner det som dyrt. Jeg har ikke set at det skulle være forkert at stille reele uddybende spørgsmål til et tilbud.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:06

Carsten Kvist:

Ja, men jeg mener faktisk ikke jeg har set injurierende indhold her på sitet. (Se straffelovend §267, injurie pargrafen)

Ja, vi diskuterer ud fra to forskellige ting. - Jeg vil gerne hjælpe iværksættere. du vil gerne hjælpe tilbudsgivere. - Det er vel de to modsatrettede kræfter vi prøver af forene.

Yes

P.S.  Begynder nu trustpilot, anmeld håndværker m.m. i forbindelse med bl.a. b2b at ryste i bukserne over hvad de forskellige kan begynde og skrive på deres respektive sider ? Og med dyre erstatsningsager til følge ?

Skal Amino frygte det samme ? Og kan Amino være ansvarlig for at nogle "tossehoveder" sviner hinanden til, Findes der en dom på dette ?

Og ikke alene advokat udtalelser, som jeg regner med vil pledere for "det hele". Det er bare spørgsmål om honnarets størrelse

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:07

Jeg ved godt det er bisse, men jeg er altså nødt til at passe forretningen lidt! Big Smile

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas:

Jeg har selv oprettet adskillige tilbud på Amino - hvilket er en af de store fordele ved at have et Plus-abonnement. Igennem tiden har jeg oplevet adskillige kommentarer fra konkurrenter i de oprettede tilbudstråde. Og tråde der på den måde endte i mere eller mindre kaos.

For nyligt kom jeg selv med en kommentar i en tilbudstråd - som kort og godt gik ud på, at jeg tilkendegav der var tale om et glimrende tilbud, hvis det var unikt design, men at trådstarter nok ikke kunne inkludere 8-12 siders tekst, som en anden i tråden foreslog. Og er man konkurrent, når man i princippet ikke laver CMS-løsninger, men udelukkende beskæftiger sig med at lave webshops?

Det er vist på tide, man fra Amino's side finder ud af, hvad der er tilladt og hvad der ikke er - det kan jo ikke nytte noget, at nogle konkurrenter godt må bidrage i tilbudstråde og andre ikke må.

Skal vi bare give los og lade alle komme med kommentarer eller hvad er mest fair overfor trådstarter der kommer med et tilbud?

Synes det er vigtigt at man kan debatere og kommentere en tråd.
Men tråden skal naturligvis også holde fokus og ikke tage en drejning.
Synes ikke man skal lave forbud eller noget.
Amino har jo de såkaldte "administratorer" som beskytter og kan gå ind og slette et indlæg som fejler helt vedsiden af. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Kvist:
Ja, vi diskuterer ud fra to forskellige ting. - Jeg vil gerne hjælpe iværksættere. du vil gerne hjælpe tilbudsgivere.

Nu er du langt ude. Jeg har flere unge iværksættere på min Skype, som jeg hjælper i deres forretning, med råd og vejledning. I WebCoders har vi også flere iværksættere som har fået deres webløsninger meget billigt, fordi vi gerne vil hjælpe unge på vej. Den der håber jeg du tager i dig igen, for det er ikke rimeligt!

Jeg gætter på du på ingen måde hjælper iværksættere lige så meget som jeg gør personligt, og lige så meget som vi har gjort i WebCoders.

Hvis du er i tvivl så skriv en email på tf@webcoders.dk, så skal jeg gerne få folk til at kontakte dig og fortælle det er sandt.

Carsten Kvist:
Eller hvad er dit formål med at diskutere?

At få folk som dig til at forstå at det at kritisere andres tilbud nogen gange kan være virkelig dræbende for en lille ny iværksætter. Som sagt har jeg tidligere oplevet det med en jeg hjælper fra tid til anden. Han blev skudt ned og har ikke skrevet herinde siden.

Hvis man i stedet bare havde stillet nogle pæne spørgsmål, så kunne han sikkert have svaret, men hans tilbud blev svinet til.

Carsten Kvist:
Jeg vil gerne hjælpe iværksættere. du vil gerne hjælpe tilbudsgivere.

Har du i øvrigt overvejet at dem der giver tilbud ofte er helt nye iværksættere, som bare ikke er så gode til at kommunikere? Tilbudsgivere er ofte = den lille ny iværksætter der mangler referencer. Det er ikke bare to modsatrettede kræfter du beskriver.

Carsten Kvist:

Det er nok fordi du ikke læser så meget med herinde så. Jeg har mange gange set navngivne firmaer hængt ud som svindlere. Efterfølgende er navnet på virksomheden naturligvis blevet slettet, da Amino ikke ønsker at deltage i en eventuel injuriesag. Du behøver i øvrigt ikke give mig paragrafnummer, jeg kender godt injurielovgivningen ;)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:22

Thomas Frost:
Så kommer Amino ikke i klemme, og det er dig der hænger på eventuelle advokatregninger,

Wink Tror du Amino kommer til at hænge på sager hvor 2 eller flere firmaer sviner hinanden til ?

Det tror jeg ikke.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Nu er det faktisk lidt lige gyldigt hvad vi tror. Hvis Amino lægger site til injurier, så er det Amino der hænger på den, og Amino der eventuelt bliver slæbt i retten. Uden at være 100 % sikker, så mener jeg at huske det er sket en enkelt gang tidligere, og efter det blev regler vist strammet ganske kraftigt.

Der hvor der er det største problem er ikke når to firmaer sviner hinanden til. Problemet er når en person eller et firma kommer med injurierende udtalelser om et andet.

Som tidligere nævnt så kan man oprette en side på sit eget site og komme med advarsler og tilsvininger der, og så linke til det fra Amino. Så har Amino ryggen fri, og den eventuelle retssag kommer til at omhandle det site injurierne er fremsat på.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:22

Thomas Frost:
Efterfølgende er navnet på virksomheden naturligvis blevet slettet,
No

Det er ikke korrekt. Der er flere firma betegnelser herinde fra diverse tråde igennem årene.

Det behøver man ikke at være herinde for hele tiden, ej heller ikke spørgsmål om Amino medlem længe eller kort.

Folk søger nu engang forskelligt og det gør aminoer også.

Og selv om Carsten "levetid" er kortere hindres han vel ikke i denne viden ?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:28

Thomas Frost:
Problemet er når en person eller et firma kommer med injurierende udtalelser om et andet.

Hvordan i verden klarer så Trustpilot og Anmeld Håndværker, Omdømme, Det Hitter m.m. ? Det er jo hele deres eksistens koncept.

Ja du er ansvarlig på egen side, fordi der er du vel også selv herre over hvad der skrives ?

Du kan vel ikke være ansvarlig overfor hvad andre skriver? Eks. i et debat forum

Beklagelig "jeg mener at vide det"

Side 11 ud af 13 (126 indlæg)