Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At kommentere på andres tilbud i "Jeg har et godt tilbud til dig"

Side 10 ud af 13 (126 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Carsten Kvist:
Men Ib har jo ret. Hvis 'man' mener at 'man' vil tillade nogen form for hjælp til iværksættere, og ikke anden, så må 'man' jo beskrive hvilken hjælp man ikke vil tillade.

Hjælp til f.eks. WordPress er i orden. Udtalelser om andres tilbud som man ikke er kvalificeret til at rådgive om, er ikke ok.

Man kan naturligvis ikke beskrive alle tilfælde hvor det er ok og hvor det ikke er. Det tror jeg også godt du forstår.

Hvis du vil have en hovedregel herfra, så lad være med at "hjælpe" hvis ikke du er kvalificeret, dette gælder især i tilbudstråde. Er det til at forstå, eller skal det uddybes yderligere?

Jeg forstår udemærket hvad du skriver, men er bare ikke enig.

Jeg må altså gerne hjælpe en med at ændre overskriften i WordPress, men ikke hjælpe en med at undgå at smide 20.000,- kr. ud på ingenting?

Jeg behøver jo ikke at have kendskab til produktet, kunne jo have kendskab til virksomheden!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
Eller også skal man hjælpe nytilkomne ved at skrive 'det lyder dyrt'

Ja sikke en hjælp.

Carsten Kvist:
Jeg synes ikke det er rimeligt, at det at en eller anden skal afgive et tilbud vægter højere end at vi skal hjælpe iværksættere.

Vi skal bestemt hjælpe hinanden. Problemet er at de mange der ikke aner hvad de taler om, ikke hjælper nogen som helst, de mudrer debatten og ædelægger det for andre.

De fleste der prøver at "hjælpe" i tilbudstråde ødelægger tråden og ødelægger det for trådstarter.

Det er i øvrigt ret ligegyldigt hvad du synes er rimeligt. Reglerne er sådan at man ikke skal ødelægge andres tilbudstråde med "hjælp" man giver, uden at vide noget som helst om det man udtaler sig om. Det tror jeg ikke bliver lavet om.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:37

Hej Ib, den form for diskussion gider jeg ikke ind i. Så jeg springer lige vicdere fra din kommentar ...

dbh
Kenneth

Kenneth Wellin:

@Ib: Prøv lige at holde tråden nogenlunde på sporet. Indtil videre synes jeg, at det er gået ganske fornuftigt trods ret forskellige meninger, men dine sidste kommentarer bidrager ikke ret meget til en konstruktiv debat og er kun med til at afspore en ellers god tråd.

Jeg tror jeg vil forlade tråden her (har andre ting at se til på denne dejlige lørdag Smile )

Ha' en god dag!

dbh
Kenneth

Du lovede ellers at hoppe ud af tråden.

Men et par minuter efter skal du gøre dig til dommer for om mine kommentarer er relevante eller ej.

Mon ikke du Kenneth lider af dobbel moral ?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:39

Thomas Frost:

Carsten Kvist:
Eller også skal man hjælpe nytilkomne ved at skrive 'det lyder dyrt'

Ja sikke en hjælp.

Ja, den var nok lidt tynd, men du forstår sikkert pointen.

Thomas Frost:

Carsten Kvist:
Jeg synes ikke det er rimeligt, at det at en eller anden skal afgive et tilbud vægter højere end at vi skal hjælpe iværksættere.

Vi skal bestemt hjælpe hinanden. Problemet er at de mange der ikke aner hvad de taler om, ikke hjælper nogen som helst, de mudrer debatten og ædelægger det for andre.

De fleste der prøver at "hjælpe" i tilbudstråde ødelægger tråden og ødelægger det for trådstarter.

Det er i øvrigt ret ligegyldigt hvad du synes er rimeligt. Reglerne er sådan at man ikke skal ødelægge andres tilbudstråde med "hjælp" man giver, uden at vide noget som helst om det man udtaler sig om. Det tror jeg ikke bliver lavet om.

Men hvad skal man vide. Jeg kender da to virksomheder herinde, jeg ville fraråde ALLE at handle med. Men det vil jeg da aldrig skrive direkte i en tråd. - Hvis de nu er kendt for 'ikke at levere varen', så lyder tilbudene jo dyre, alene af den grund.

Så hvad er 'at ødelægge' tråden?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:42

Carsten Kvist:

Jamen den må du jo så tage om med Thorborg, det er ham der udstikker reglerne.

Carsten Kvist:
Jeg må altså gerne hjælpe en med at ændre overskriften i WordPress,

Ja det må du.

Carsten Kvist:

men ikke hjælpe en med at undgå at smide 20.000,- kr. ud på ingenting?

Jeg behøver jo ikke at have kendskab til produktet, kunne jo have kendskab til virksomheden!

Nej du må ikke sværte virksomheder til eller advare om virksomheder på Amino, ej heller selvom du mener de er svindlere. Det hænger sammen med injurielovgivningen, hvilket er forklaret ca hundrede gange tidligere.

Du kan eventuelt skrive et indlæg på din egen hjemmeside eller blog og linke til det, så Amino ikke ansvarlig, det er set et par gange før. Problemet er at hvis du hænger virksomheder ud på Amino er det Thorborg der eventuelt hænger på advokatregningen. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:44

Thomas Frost:

Carsten Kvist:

Jamen den må du jo så tage om med Thorborg, det er ham der udstikker reglerne.

Hvor, præcist står der, at jeg ikke må beskrive et tilbud som for dyrt.

Thomas Frost:
Nej du må ikke sværte virksomheder til eller advare om virksomheder på Amino, ej heller selvom du mener de er svindlere. Det hænger sammen med injurielovgivningen, hvilket er forklaret ca hundrede gange tidligere.

Det er ikke at sværte en virksomhed til, hvis men kommenterer indholdet af deres udtalelser.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:48

Carsten Kvist:
Men hvad skal man vide. Jeg kender da to virksomheder herinde, jeg ville fraråde ALLE at handle med. Men det vil jeg da aldrig skrive direkte i en tråd. - Hvis de nu er kendt for 'ikke at levere varen', så lyder tilbudene jo dyre, alene af den grund.

Nej tilbuddene lyder ikke dyre. DU synes de lyder dyre fordi du måske har noget baggrundsviden du ikke lægger frem. Det er sgu da opskriften på en tråd der derefter kører helt af sporet.

Eftersom du ikke kan lægge den baggrundsviden frem, må du holde din mund, sådan er reglerne.

Du kan eventuelt høre Thorborg om du kan stille en bankgaranti, så han ikke skal betale eventuelle advokatregninger, når du og andre ønsker at injuriere virksomheder.

Det hele bunder i injurielovgivningen, og Amino har givet udtryk for at den skal overholdes til punkt og prikke, så de ikke (igen) skal betale for nogle brugeres overtrædelser.

Som sagt kunne du advare imod de brugere du ønsker på din egen side, og så linke til det. Så kommer Amino ikke i klemme, og det er dig der hænger på eventuelle advokatregninger, når virksomhederne lægger sag an pga. injurier.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:50

Thomas Frost:

@ Thomas - Hvor har du den dokumentation fra?

Endvidere synes jeg tråden hele tiden drejen jeg om tilbud indenfor IT.

Hvad med alle de andre områder ?

Jura - markedsføring - regnskab m.m.?

Kan man ikke hjælpe hvis man ikke er faglig kompetent indenfor det pågældende område? Hjælp er altså godt nok hvis der stilles posetive afklarende spørgsmål ?

Evnen til at kunne gennemskue ulne tilbud, kan vil også opnås på andre måder, end man er specilist i Word Press eller noget andet ?

Det er at begrænse ytringsfriheden urimeligt i et åben forum er hvis ikke i en tråd med et "godt tilbud"? kan stilles spørgsmål til afklaring om en kolega er ved at hoppe på et fuptilbud.

Sagt af en der ikke anvender Amino til at afgive tilbud, og ej heller mange af Aminos andre tilbud. Men støtter Amino som plusser indtil videre af andre formål, nemlig bl.a. oplysning omkring diverse forhold omkring det kompleks at være selvstændig.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:51

Jeg kan høre, at du gerne vil have det til at være injurierende at sige, at et tilbud ikke er godt. - Det er på ingen måde injurierende, så det er ikke af den årsag, hvis ikke det må skrives.

Hvor var det lige der stod, at jeg ikke måtte skrive at et tilbud ikke var godt. Du glemte linket.

Ja, jeg skriver alle de indlæg jeg skriver, med den baggrundsviden jeg nu har. - Håber ikke du lægger hovedet ved siden af år du skriver indlæg! Wink - Objektive mennesker findes ikke!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:53

Carsten Kvist:
Hvor, præcist står der, at jeg ikke må beskrive et tilbud som for dyrt.

I mange af de tråde hvor folk har gjort netop det. Jeg gider ikke bruge min tid på at finde en til dig. Skriv til en admin hvis du er i tvivl.

Carsten Kvist:
Det er ikke at sværte en virksomhed til, hvis men kommenterer indholdet af deres udtalelser.

LOL det kommer så sandelig an på hvad du skriver :-)

Omkring injurielovgivning osv. så foreslår jeg faktisk du taler med en admin om det. Det kan være de kan forklare det bedre end jeg.

Jeg gætter lidt på at du er blevet snydt herinde, og egentlig er virkelig træt af det, og derfor mere eller mindre skjult argumenterer ud fra det, uden dog at sige det direkte. Derfor bliver diskussionen en smule svær da vi faktisk diskuterer ud fra to forskellige ting.

Side 10 ud af 13 (126 indlæg)