Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør SKAT ikke betale for vores børnespasning?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-07-2007 13:49:09 Forfatter: Ronni - etrix design
Siden hvornår har jeg som forbruger FÅET moms for at købe en varer, mad, tøj, tingel-tangel.... den forstår jeg ikke helt...!

Det får du ikke, men som selvstændig kan du trække momsen fra - det var her min tanke var.
Mht. momspålægning til private, kan jeg godt se det!

Mvh Ronni

Det var godt - men nu alle jo ikke selvstændige - desuden kan du heller ikke få momsen tilbage for alt hvad du køber (i så fald du kan det, vil jeg have din lokale skattemand!) - og igen, skal man altid huske, at den der med at sælgere af diverse ting og sager som regel siger til os selvstændige: "Jamen, det kan du da bare trække fra og bla bla!" er jo helt ude i skoven; vi skal jo stadig TJENE penge for at købe noget vi kan trække fra....!

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 19:20

Mikkel har fat i noget af det helt rigtige når han skriver at det altid er oppositionen,

uanset hvilken side af folketingssalen den kommer fra, der har de mest revolutionerende

tanker og ideer, det er en af fordelene ved at være i opposition og evt.i mindretal at man ikke skal stå

til regnskab for alt det varme luft man lukker ud.

Og ja, vi betaler en høj skat - blandt de højeste i det hele taget - men vi har vel også

dybest set et samfund med et af de højeste serviceniveauer.

Men lad os høre eksempler på lande i kender, hvor der er bedre sammenhæng mellem pris (skat) og den

leverede vare (serviceniveau) 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:45
Jeg mener at børnefamilier med en samlet indtægt på eksempelvis mere end kr 550.000 om året burde kunne klare sig uden børnechecken og at pensionister med formue skulle tære lidt på denne istedet for at hæve pension og efterlade børn og børnebørn store formuer - beløbsgrænserne kunne jo nok diskuteres, det er mere princippet  tankegangen der tæller.

Jeg forstår ikke dit regnestykke omkring det at flytte sammen med kærsten - du mistede kr 4500 om måneden (i forskellige extra tilskud og goder, som ydes til reelt enlige!) ved at flytte sammen med ham, men du sparede ikke tilsvarende skriver du... din kæreste må dog have haft en eller anden form for indtægt og  i princippet er I jo også gået fra 2 huslejer til en - det alene burde opveje kr 4500 (alt efter hvor i landet man bor), dertil kommer så andre faste udgifter i form af forsikringer vand og varme, kabel tv, telefon o.s.v.  - dem er  I vel også fælles om nu hvor i bor sammen.

Min kæreste havde en indtægt ja, han var også på su.
Terlefonregningen bliver ikke mindre af at bo sammen, vi er stadig to der bruger telefonen. Vi er også stadig to der bruger vandet og jeg går ikke mindre i bad end jeg plejer ;-) Indboforsikringen blev mindre ja - huslejen blev ikke mindre, i det ingen af os længere var berettiget til boligtilskud - så i stedet hver især at betale "en halv" husleje, skulle vi nu tilsammen betale en hel. Varme regningen, ja den blev mindre og også antenneforening/licens, men det er begrænset hvor mange penge det udgør! Og el-regningen blev forresten vel også lidt mindre..

I dag har det ikke betydning længere, da vi tjener mere, men når man er på su har hver femøre betydning

Du skriver at de pensionisterne skulle tære på formuerne i stedet for at efterlade formuer til deres børn... men grunden til de har formuer, er vel at de har knoklet hele deres liv for at få dem - og grunden til de vil have dem, er vel for at kunne efterlade noget til deres børn..

Desuden er det noget nær umuligt at efterlade formuer til sine børn, da skat snupper rundt regnet halvdelen når pengene går i arv - og hvorfor gør de det - forældrene har jo allerede betalt skat af dem én gang?

Jeg er ikke tilhængere af, at der skal være store forskelle på rig og fattig, men jeg synes, dem der knokler for at tjene penge, skal have lov til at få noget ud af det - Hvorfor ellers gide at knokle! Og i dk er der vel aldrig nogen som er virkelige fattige - vi har gratis læger og gratis skoler og hvis vi ikke kan få job, kan vi i det mindste få bistandshjælp - jeg kender i hvertfald ikke nogen som sulter eller ikke har tag over hovedet.

[/QUOTE]

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:40
Dato: 03-07-2007 09:54:43 Forfatter:Lasse Burholt ''Jeg mener vi betaler for meget i skat!'' – men synes det er et endnu værre faktum, at skatteapparatet er skruet sådan sammen, at vi alle skal være lige, at vi skal have lige store stykker – det hænger bare ikke sammen; det er jo den rene sandhed at vi Danmark arbejder de første 7 måneder af året for Skattevæsenet.
MVH

Jeg mente osse engang at vi betalte alt for meget i skat, og at det ville være mere passende med brugerbetaling alle steder hvor nu det kunne passes ind.

Idag ved jeg at det ikke bare er så enkelt, og det ved jeg  ud fra en bitter erfaring, for mig og min familie har virkeligt haft brug for hjælp fra det offentlige siden min kone blev handicappet for nogle år siden. Og her snakker vi altså om millioner af kroner, der er blevet brugt for at sørge for at vi kan leve et "normalt" liv som alle andre.

havde det kunnet lade sig gøre i et Discount samfund? Næppe!

min pointe er at vi ALLE kan komme ud for noget som gør at vi har brug for massiv hjælp, derfor betal din skat med glæde, eller flyt et andet sted hen

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:23
Dato: 04-07-2007 23:40:06 Forfatter: Henrik Nielsen

Jeg mente osse engang at vi betalte alt for meget i skat, og at det ville være mere passende med brugerbetaling alle steder hvor nu det kunne passes ind. vi ALLE kan komme ud for noget som gør at vi har brug for massiv hjælp, derfor betal din skat med glæde, eller flyt et andet sted hen

Der vil altid være undtagelser der gør at man ikke bare sådan uden videre kan tale om brugerbetaling i forhold til hvor "vi har det i dag" - og jeg ligger for så vidt heller ikke op til brugerbetaling - men snarere en vurdering af om vi rent faktisk behøver at betale så meget i skat for at opretholde et system som eks. også varetager situationer som den du og dine kone ulykkeligvis er havnet i.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 15:47
Til Henrik Nielsen.
Jeg er 100% enig bla. p.g.a. en lignende situation som du beskriver.

Til Lasse.
En rigtig god debat du har sat gang i der, som nok kan blive ved  i det uendelige :)
Hvem skal betale mere, og hvem mindre.
Hvis man nu skulle smide en (drille) pind på bålet, jamen skal kvinder så ikke
blive 5 år længere på arbejdsmarkedet end os stakkels mænd, da de jo lever længere ;0)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:10
Dato: 08-07-2007 15:46:50 Forfatter: John J

Hvem skal betale mere, og hvem mindre.

I min verden er det ganske simpelt: Alle skal betale skat - MEN den samme skat; altså den samme procentsats - og ikke noget fikumdik med at procenterne knækker opad grundet bestemt indkomster. Det er ganske vidst "ret simpelt" tænkt - men hvorfor skal nogen straffes hårde i procentsatser grunde højere indtjening i forhold til de som tjener mindre. Det bør da - når vi taler om at hive penge hjem - være ens for alle.

Så vil der naturligvis også være noget omkring forskellige fradrag - det bliver ganske indviklet I know - men hvad så med at afskaffe alle fradrag og så bare holde os til en FAST procentmæssige skatteberegning - uanset hvem vi er - hvad vi tjener? Mere retfærdigt kan det da i så fald ikke blive.

MVH 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 16:22
Den med at afskaffe alle fradrag, den er jeg helt med på.
Jeg tror deværre bare at vi er viklet så langt ind i tilskud, fradag, støtteordninger, og
lignende at vi ikke kan komme ud af det igen.
Men ok. Svenskerne skiftede fra venstre til højrekørsel på en nat :)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:29
Der er jo en del fradrag, som ganske vidst over året måske kan kaldes en skattelettelse, men hvor udgiften, som udløser fradraget, blot ses og mærkes som en høj udgift blandt andre udgifter. Et fradrag som alligevel bliver ædt op af andre skatter. Her tænker jeg eks. på fradrag for A-kasse og Fagforening.

Nu husker jeg mine unge dage på en fabrik, hvor de røde fanatikere fra SID var vældig ivrige for at engagere undertegnede i deres "klub" - for fællesskabets skyld hed det vidst - mine argumenter for at blive hvor jeg var handlede bl.a. om politisk UAFHÆNGIGHED - men så sandelig også det faktum at jeg skulle hoste op med langt over dobbelt så meget hver måned for at sikre mig mod arbejdsløshed (eller skal vi ikke sige, sikre mig økonomisk i tilfælde af arbejdsløshed).

Det er muligt man kan trække netop den udgift fra - men den skal altså betales under alle omstændigheder... måned efter måned.

Ironisk nok blev jeg faktisk fyret på pågældende fabrik - officielt fordi jeg "havde det for skægt" - men uofficielt fordi jeg stod ved min egen ret til at vælge hvem jeg skulle betale til hver måned.

MVH

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:01
Lasse, på samme måde som at du har ret til at vælge ikke at stå i en fagforening, har andre vel også ret at  ikke at have så meget lyst til at arbejde sammen med dig :)

Der kan jo være mange grunde til at en arbejdsgiver må lade en medarbejder gå, men hvis nu 99 medarbejdere alle hader 1, hvad gør en klog arbejdsgiver så - fyrer de 99 - eller den ene (såfremt problemer ikke kan løses på anden måde)?

Om det er rimeligt ved jeg ikke - men det er praktisk :)
Side 3 ud af 4 (37 indlæg)