jeg må også erkende skulle også se programmet et par gange og læse bloggen før man forstår , den virkelige sammenhæng , han er en bundærlige person Mathies |
Linella:At sige at kontant er et lorte program og at de kun er til for underholdning er manipulering er da lige så naivt som at blive kunde hos Aura Smykker...
Jeg er ikke enig. Kontant er blevet et lorteprogram, der fremstiller en manipuleret virkelighed med det formål at forarge. Ganske enkelt fordi det er det seerne vil have. Og bedømt ud fra denne tråd, må man sige at der stadig er mange der labber det i sig og lader sig forarge :o)
Jeg kender ikke meget til denne sag da jeg ikke længere ser Kontant, fordi Jeg synes det er blevet til et reality-program, med en snert af forbrugerinformation hist og her.
Men ud fra de brudstykker jeg har samlet op, er jeg også blevet forarget. Jeg har for mange år siden lært, at livet består af valg og konsekvenser, og lever selv efter den filisofi. Derfor bliver jeg en smule forarget (og irriteret) når jeg hører om voksne mennesker der træffer nogle valg, for derefter at give alle andre skylden for at det har nogle konsekvenser. I dette tilfælde kan jeg forstå, at de har valgt ikke at læse de vilkår de accepterer. Hvad skete der med at tage ansvar for sine egne handlinger? (Jeg tager det forbehold at jeg ikke har set udsendelsen, så jeg ved ikke om det drejer sig om andet end et medlemskab)
Dette er ikke sagt for at tage Mattias i forsvar, for jeg bryder mig heller ikke om den slags metoder som jeg kan forstå benyttes. Men jeg mener bare ikke, at det fritager den enkelte for at tage ansvar for egne handlinger. Men hvis alle gjorde det, ville der næppe være plads til reality-forbruger programmer :o)