sms konkurrencer er ganske enkelte noget der kommer masser af utilfredse folk ud ad , ved at gennemse internet er han ikke eneste med det problem som markedsføring måde , folk kan jo ikke helt overskue hvad de siger ja til i en SMS , det opdaget de første når kom ind på hjemmesiden
Den største udfordring her ligger ikke så meget i at bruge metoden med konkurrencer til dataopsamling, uanset om det er telefonnumre eller sms. Det er rigtig effektivt og kan sagtens gøres fuldt ud transparant.
Problemet er netværkene, der i mange situationer netop ikke laver konkurrencer med opsamling af data for 1 virksomhed der så må sende reklame, men derimod en kæmpe lang liste med adskillige tilfældige virksomheder, og det er HER forbrugerne føler sig taget ved næsen, for de klikker ikke på linket på landingpagen for derefter at kigge listen igennem over hvem der efter konkurrencen må sende dem reklame, og det er jo klart, og netop derfor føler de ofte at de aldrig har sagt ja til at den pågældende virksomhed må sende dem reklame. - Men som oftest ser jeg nu at netværkene og dem der laver landingpagesne følger loven helt klart og laver linket til listen med alle dem der efterfølgende må kontakte dem - og så er loven fulgt.
Men det er jo som med mænd og brugsanvisninger. Det er bare fyld i kassen og vi springer let og elefant over det.
Det er der den er giftig, men hvis opsamlingen sker for 1 virksomhed alene, så er der ikke så meget tvivl og så er det både effektivt, og en god måde at gøre det på, både for virksomhed og for kunde.