Jeg sov sgu lige i timen, du har fuldstændig ret Morten - det vidste jeg jo godt. Der SKAL stå, hvad nyhedsbrevet omhandler, og de udsendte nyhedsbreve må ikke omhandle andre emner end dette. Jeg har været i dialog med jurister fra e-handelsfonden om det før, og jeg synes stadig at det er fuldstændig absurt, men den røg vist lige fra min hukommelse mens jeg skrev det indlæg. Jeg kan så spæde op med at der faktisk også skal stå hvor ofte nyhedsbrevet bliver sendt ud. |
Steffen Daleng:Mikael christiansen:sms konkurrencer er ganske enkelte noget der kommer masser af utilfredse folk ud ad , ved at gennemse internet er han ikke eneste med det problem som markedsføring måde , folk kan jo ikke helt overskue hvad de siger ja til i en SMS , det opdaget de første når kom ind på hjemmesidenDen største udfordring her ligger ikke så meget i at bruge metoden med konkurrencer til dataopsamling, uanset om det er telefonnumre eller sms. Det er rigtig effektivt og kan sagtens gøres fuldt ud transparant.
Problemet er netværkene, der i mange situationer netop ikke laver konkurrencer med opsamling af data for 1 virksomhed der så må sende reklame, men derimod en kæmpe lang liste med adskillige tilfældige virksomheder, og det er HER forbrugerne føler sig taget ved næsen, for de klikker ikke på linket på landingpagen for derefter at kigge listen igennem over hvem der efter konkurrencen må sende dem reklame, og det er jo klart, og netop derfor føler de ofte at de aldrig har sagt ja til at den pågældende virksomhed må sende dem reklame. - Men som oftest ser jeg nu at netværkene og dem der laver landingpagesne følger loven helt klart og laver linket til listen med alle dem der efterfølgende må kontakte dem - og så er loven fulgt.
Men det er jo som med mænd og brugsanvisninger. Det er bare fyld i kassen og vi springer let og elefant over det.
Det er der den er giftig, men hvis opsamlingen sker for 1 virksomhed alene, så er der ikke så meget tvivl og så er det både effektivt, og en god måde at gøre det på, både for virksomhed og for kunde.
der altså ingen der tjekker de lister og når de klikker på en SMS , det er klart en fordel for virksomheden , men det giver jo også en del utilfredse kunder, at man følger loven gør jo ikke at de ikke kan se det i sms og hurtigt overskue det , så det er op til dem der laver markedsføring vedr moral og der tror jeg han har en høj moral så han laver om på så ikke bruger den markedsføring måde
jeg tror dog også han laver om på det , han virker ærlig og reel på mig og bloggen den bliver spændene at følge og hvad der sker på hans sider