Jeg er som udgangspunkt 'lukket' for at det kan anvendes i nogen form for markedsføring. Men hvis jeg stod med mit utestede Panodil-produkt ville det naturligvis virke uanset om det var testet eller ej.
Det kan den naturligvis. Konkret så vildleder LifeWave med at henvise til research, bruge ordet videnskab og den slags. Så hvis de bare skrev det var utestet, men alle distributørerne i testimonials synes det var godt, så var der ingen vildledning for så vidt angår de helbredende effekter.
Det er doktor Ötkers personlige mening at hans pizza er bedst - sådan er reklame jo. Problemet er når Dr. Öetker påstår at hans pizza hjælper mod hårtab og blindhed grundet den gode doktors banebrydende forskning. Så går han over stregen. Samme for de andre produkter.
Jeg har naturligvis masser af andre kritik punkter, men på dette punkt bliver man stillet overfor en personlig relation i forhold til en sælger. Jeg har tilgode at se man kan bestille nogen form for vareprøver uden at opgive telefonummer o.lign hvorefter man bliver kontaktet. I traditionel handel kan du købe et produkt, afprøve det og returnere det uden fokus på andet en kvalitet og pris.
Yep - det ved du jeg er :)
Sprøjtegifte er i dette tilfælde også sprøjtegifte. Sundhedsmæssigt er der intet forskel på vandet fra toilettet, fra hanen eller kildevand (i praksis). Men naturligvis spiller det en rolle for mig, ligesom Dr. Öetkers kunder forventer at produktet leveres i pap og at pizzaen er flad. Öetker kan ikke slippe afsted med at putte et billede af sin kat på pizza-kassen, da dette også ville skabe nogle kedelige associationer hos kunderne. |
Jesper:Jeg har naturligvis masser af andre kritik punkter, men på dette punkt bliver man stillet overfor en personlig relation i forhold til en sælger. Jeg har tilgode at se man kan bestille nogen form for vareprøver uden at opgive telefonummer o.lign hvorefter man bliver kontaktet.
Jamen så er problemet vel nok nærmere, at du ikke bryder dig om salg og sælgere? Eller at du ikke bryder dig om, at folk du ikke selv har opsøgt forsøger at skabe en relation til dig?
Personligt har jeg intet imod at en sælger kontakter mig efter at have stillet et produkt gratis til rådighed. Det synes jeg da bare er almindelig høflighed, at give ham/hende den mulighed.
Jesper:Det er doktor Ötkers personlige mening at hans pizza er bedst - sådan er reklame jo.
Jeg er helt enig.
Jeg vælger så bare at være konsekvent i min holdning - da jeg mener, at det jo også bare er LifeWave-forhandlerens personlige mening, at hans plaster kan fjerne smerter - sådan er reklame jo. Og så kan man jo vælge at tro på ham og afprøve plastret - eller man kan vælge at lade være.
Jeg synes først det bliver et problem, hvis folk begynder at opfatte produktet som medicin og derfor undlader at opsøge læge. Eller hvis firmaet ved, at der kan være bivirkninger ved at bruge produktet, som de så undlader at oplyse.
Og så har jeg desværre tilgode at opleve at det er så nemt at få sine penge tilbage som du giver udtryk for inden for den traditionelle handel.
I langt de fleste af de handelsbetingelser jeg støder på rundt omkring hedder det sig, at produktet skal tilbageleveres i ubrudt emballage, for at man kan få pengene retur. (med mindre der selvfølgelig er decideret fejl på produktet - men så er det jo ikke tilfredshedsgaranti der er tale om).