Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er så træt af MLM firmaer

Side 15 ud af 33 (328 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejvind:

Mikael christiansen:

det jeg læser mere og mere som nu det bliver mindre og mindre for der skrives alt muligt om tester men husk man kan altid få nogle forsker sige godt om noget

det de fleste tror er det er godkendt medicinske udstyr mod den lidelse og det er det ikke , nogle forsker synes det virker efter diverse tester og så siger de det om det men det er ikke gennemtest og godkendt , husk der findes uendelig mange helse midler  der har fået masser af forsker der siger god for et produkt , det betyder ikke det er godkendt medicinske udstyr mod den lidelse som man umiddelbart tror du mener i tråden

Mener du nu at man ikke kan stole på forskning der er udført efter videnskabelige kriterier?

Hvis det er tilfældet, så er der jo ikke mere at snakke om, for så kan jeg henvise til nok så mange undersøgelser uden at du vil tro på dem. Jeg har henvist til alle undersøgelserne i tråden. Jeg har sagt at udstyret er godkendt, som man kan læse mange steder, og som jeg også har en pdf af.

Som jeg også har skrevet i tråden, så siger vi ALDRIG at vi kan helbrede en lidelse, for det må man KUN hvis man er læge. Derimod har jeg sagt at der er tale om energiterapi. Og virkningen er dokumenteret.

Med mindre der kommer nyt" i sagen, så stopper jeg her.

Tak for en god tråd.

ja , vi er sådan set enig , midlet er det samme dokumenteret såsom gensing , grønthe og mange andre helsemidler der kan jeg også henvise til 1000 artikler der siger god fra forsker med den helbredende effekt , du sælger er et helsemidler som så som mange andre og andet er der ikke sige

huske til møder sig intet om det er helbrede og bland ikke ordne ind med medicinske udstyr når man læste i først om gang kunne man få opfattelse du måske manipulere lidt , men som sagt er virkning ikke dokumenteret at den kan helbrede og har nogle virkning der er nogle forsker der udtaler sig efter de har gennemprøvet dette her , du skal derved lade være over sælge dit sige ordne dokumenteret. produkt for det er det ikke , der er forsker der udtaler sig om produktet , der er stor forskel på dette at udtale og gennemtest og dokumenteret det virker

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:46
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Martin Slot:
Jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved dokumenterbart, hvilket jeg slet ikke er inde i, og tvivler stærkt på at du har kendskab til alverdens helsekost. Men du skriver at kan effekten ikke dokumenteres så er der ingen. Er det korrekt forstået???? Du skriver direkte FAKTA...hvis der der nogen form for effekt...Påstår du at alverdens helsekost ikke har nogen effekt? (helsekost uden recept og som ikke er medicin).

Hvis effekten ikke kan dokumenteres, så er der ingen dokumentarbar effekt. Uden dokumenterbar effekt, så er det et personligt spørgsmål om tro og det kan være fint nok for den enkelte - det på han/hun selvom. Men når jeg begynder at sælge tape med rævepis, 'som nogen siger' at 'de har en personlig opfattelse af' kan henbrede kræft, give bedre søvn og lindre smerter, så er det ganske problematisk fordi det er vildledning. Man laver så en 'forskning'-sektion, der er tendentiøs i sit indhold, men som skal etablere troværdighed hos modtageren.

På LifeWave-hjemmesiden, som Ejvind linker til, er det præcis sådan man gør. Tidligere også set i forbindelse med diverse juicer, rensning af postevand, gelé - u name it.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

Martin Slot:
Jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved dokumenterbart, hvilket jeg slet ikke er inde i, og tvivler stærkt på at du har kendskab til alverdens helsekost. Men du skriver at kan effekten ikke dokumenteres så er der ingen. Er det korrekt forstået???? Du skriver direkte FAKTA...hvis der der nogen form for effekt...Påstår du at alverdens helsekost ikke har nogen effekt? (helsekost uden recept og som ikke er medicin).

Hvis effekten ikke kan dokumenteres, så er der ingen dokumentarbar effekt. Uden dokumenterbar effekt, så er det et personligt spørgsmål om tro og det kan være fint nok for den enkelte - det på han/hun selvom. Men når jeg begynder at sælge tape med rævepis, 'som nogen siger' at 'de har en personlig opfattelse af' kan henbrede kræft, give bedre søvn og lindre smerter, så er det ganske problematisk fordi det er vildledning. Man laver så en 'forskning'-sektion, der er tendentiøs i sit indhold, men som skal etablere troværdighed hos modtageren.

På LifeWave-hjemmesiden, som Ejvind linker til, er det præcis sådan man gør. Tidligere også set i forbindelse med diverse juicer, rensning af postevand, gelé - u name it.

enig med Jesper her, desuden fandt jeg her udtagelser fra en forsker der laver forsøg mod kræft http://www.cancer.dk/Hjaelp+viden/hvis+du+har+kraeft/alternativ+behandling/behandlingsformer/groen+te/groen+te.htm det er ikke gennemtest men er udtagelser fra forsker , men med meget overdrevet sælger iver kan jeg bare lige overdrive lidt og sige det er dokumenteret det virker mod kræft

forsker udtagelser artikler hvor de tester er ikke lige med det er dokumenteret det virker , det er udtagelser

jeg kan finde utallige eksempler og jeg kan blive med 1000 vis indlæg der findes masse vis produkter der har sådanne udtagelser fra en forsker

derved fuldt ud enig med Jesper

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:49
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 4 person

Jesper:
Men når jeg begynder at sælge tape med rævepis, 'som nogen siger' at 'de har en personlig opfattelse af' kan henbrede kræft, give bedre søvn og lindre smerter, så er det ganske problematisk fordi det er vildledning.

Det niveau gider jeg slet ikke krybe ned på. 

Hvis du mener at "ikke dokumenterede produkter" er at sammenligne med tape med rævepis på - så tror da fanden at du er skeptisk. 

Jeg er helt med på, at der findes firmaer der finder sjove bær i Amazonas og hævder at deres juice lavet på dette bær kan kurere alt muligt - og så har de stillet et par mænd op, der aldrig har set skyggen af en lægeuddannelse, men de har hvide kitler på, så de virker umiddelbart troværdige. 

Men der er sgu forskel på tvivlsomme produkter med vildledende markedsføring og så på produkter hvor producenten blot har valgt ikke at gennemføre en dobbeltblinded placebotest.

Uddrag af artikel fra Samvirke.dk:

Ikke godkendt

Cirka halvdelen af den medicin, vi bruger til at behandle børn i Europa, erikke godkendt til børn. Det betyder, at den ikke er blevet systematisk testet på børn. Derfor har lægerne ikke noget videnskabeligt bevis for, at medicinen rent faktisk virker på børn.

http://samvirke.dk/medicin/artikler/goer-ondt-mor.html

Med andre ord, så opererer lægevidenskaben også med "ikke dokumenteret medicin".

Min pointe er, at man kan ikke dokumentere alt - eller, muligvis kan man, men som du kan læse i artiklen, så bliver der kun lavet dokumentation og tests, hvis der er økonomi i det.

Og ja, så har du da ret i, at så må man vælge at tro på, at noget måske virker, men det gør lægerne så også engang imellem. 

Jeg tror f.eks. på at Kamille-the virker beroligende, for det har jeg hørt fra mange af hinanden uafhængige kilder. 

Man kan selvfølgelig kræve dokumentation for det i form af en dobbelt blinded placebotest, men jeg vælger nu bare at drikke det og mærke efter, om jeg synes det har en effekt. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 21:58

Mikael christiansen:

enig med Jesper her, desuden fandt jeg her udtagelser fra en forsker der laver forsøg mod kræft http://www.cancer.dk/Hjaelp+viden/hvis+du+har+kraeft/alternativ+behandling/behandlingsformer/groen+te/groen+te.htm det er ikke gennemtest men er udtagelser fra forsker , men med meget overdrevet sælger iver kan jeg bare lige overdrive lidt og sige det er dokumenteret det virker mod kræft

forsker udtagelser artikler hvor de tester er ikke lige med det er dokumenteret det virker , det er udtagelser

jeg kan finde utallige eksempler og jeg kan blive med 1000 vis indlæg der findes masse vis produkter der har sådanne udtagelser fra en forsker

Ahh ja, kan vi så konkludere ifølge Jer to, at grøn te ikke har nogen effekt...og derfor ikke virker eller hvad? Og siger du det samme omkring alternativ behandling? Er det også bare et spørgsmål om tro eller hvad?

http://chinesefood.about.com/library/weekly/aa011400a.htm

Jeg stiller overhovedet ikke spørgsmål omkring LifeWave...så hvorfor begynde at snakke rævepis. Ifølge lægevidenskaben herhjemme, så er alternativ behandling "behandling der ikke er videnskabeligt dokumenteret"...Så man kunne jo fristes til at tro, at I to så mener at alternativ behandling ikke har nogen effekt og blot handler om tro...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:21

Martin Slot:

Mikael christiansen:

Ahh ja, kan vi så konkludere ifølge Jer to, at grøn te ikke har nogen effekt...og derfor ikke virker eller hvad? Og siger du det samme omkring alternativ behandling? Er det også bare et spørgsmål om tro eller hvad?

http://chinesefood.about.com/library/weekly/aa011400a.htm

Jeg stiller overhovedet ikke spørgsmål omkring LifeWave...så hvorfor begynde at snakke rævepis. Ifølge lægevidenskaben herhjemme, så er alternativ behandling "behandling der ikke er videnskabeligt dokumenteret"...Så man kunne jo fristes til at tro, at I to så mener at alternativ behandling ikke har nogen effekt og blot handler om tro...

jeg ved ikke hvad du mener det er at det dokumenteret det virker mod kræft , jo det kan godt virke og det har intet med tro at gøre , det er bare ikke dokumenteret og gennemtest så det godkendt mod den sygdom

jeg ved ikke hvad du mener det ikke , det kan umærket virke , det vi skriver lidt frem og tilbage er om det er dokumenteret det virker og det er det ikke

det dog OK jeg har lært lidt i dag , jeg skal være mere aktive her , for som iværksættere skal man jo hjælpe hinanden med råd og vejledning

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:27

Allan I:

Jesper:
Men når jeg begynder at sælge tape med rævepis, 'som nogen siger' at 'de har en personlig opfattelse af' kan henbrede kræft, give bedre søvn og lindre smerter, så er det ganske problematisk fordi det er vildledning.

Det niveau gider jeg slet ikke krybe ned på. 

Hvis du mener at "ikke dokumenterede produkter" er at sammenligne med tape med rævepis på - så tror da fanden at du er skeptisk. 

Jeg er helt med på, at der findes firmaer der finder sjove bær i Amazonas og hævder at deres juice lavet på dette bær kan kurere alt muligt - og så har de stillet et par mænd op, der aldrig har set skyggen af en lægeuddannelse, men de har hvide kitler på, så de virker umiddelbart troværdige. 

Men der er sgu forskel på tvivlsomme produkter med vildledende markedsføring og så på produkter hvor producenten blot har valgt ikke at gennemføre en dobbeltblinded placebotest.

Uddrag af artikel fra Samvirke.dk:

Ikke godkendt

Cirka halvdelen af den medicin, vi bruger til at behandle børn i Europa, erikke godkendt til børn. Det betyder, at den ikke er blevet systematisk testet på børn. Derfor har lægerne ikke noget videnskabeligt bevis for, at medicinen rent faktisk virker på børn.

http://samvirke.dk/medicin/artikler/goer-ondt-mor.html

Med andre ord, så opererer lægevidenskaben også med "ikke dokumenteret medicin".

Min pointe er, at man kan ikke dokumentere alt - eller, muligvis kan man, men som du kan læse i artiklen, så bliver der kun lavet dokumentation og tests, hvis der er økonomi i det.

Og ja, så har du da ret i, at så må man vælge at tro på, at noget måske virker, men det gør lægerne så også engang imellem. 

Jeg tror f.eks. på at Kamille-the virker beroligende, for det har jeg hørt fra mange af hinanden uafhængige kilder. 

Man kan selvfølgelig kræve dokumentation for det i form af en dobbelt blinded placebotest, men jeg vælger nu bare at drikke det og mærke efter, om jeg synes det har en effekt.Wink

vi skriver frem og tilbage om de har

jeg ved ikke hvad du mener det er at det dokumenteret det virker  selvfølgelige virker Kammille the berolige

jeg er uneig med dig man kan sige jeg har drikker det 0og det betyder det virker mod den sygdom for det kan jeg mærke , det vis skriver frem og tilbage omkring er om det er dokumentation for det virker , som han siger bruger i ordne dokumentation er det virker på den og person det er ikke nok til det der dokumentation til det virker

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 23:36

Nu er snakken gået på dokumenteret effekt eller ej og det lyder ikke til I bliver helt enig på denne side af jul men I er da velkommen til at forsøge.

Jeg har en kunde som i 10 år har døjet med udslæt i ansigtet og har prøvet alt fra lægen uden resultat så er jeg sådan set ligeglad om der ligger diverse test bag eller ej, når jeg kan hjælpe hende af med problemet. 

Jeg har en bekendt som drikker cola næsten hver dag, spiser Mac D et par gange om ugen og bruger rigtig meget salt for at få en go smag siger han. Jeg foreslog ham at skifte lidt ud i kosten med noget 100 % naturlig ( Ja noget jeg selv forhandler) Men det var hans tegnebog slet ikke til. Lidt det samme som at forslå en ryger en hypnose behandling for at stoppe med at ryge men personen har ikke råd. Det er et valg man tager..

Nogen gange må lidt sund fornuft og mærk på din egen krop et resultat. Man kan vælge at spise en økologisk gulerod eller gå efter den billigste. Det er et valg man tager. 

Man kan overdække kroppen med plaster, men nogen gange er det måske bedste at sætte et stor et for munden. Jeg tror det virker, men det er ikke dokumenteret.. Big Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:40

Keld_J:

Nu er snakken gået på dokumenteret effekt eller ej og det lyder ikke til I bliver helt enig på denne side af jul men I er da velkommen til at forsøge.

Jeg har en kunde som i 10 år har døjet med udslæt i ansigtet og har prøvet alt fra lægen uden resultat så er jeg sådan set ligeglad om der ligger diverse test bag eller ej, når jeg kan hjælpe hende af med problemet. 

Jeg har en bekendt som drikker cola næsten hver dag, spiser Mac D et par gange om ugen og bruger rigtig meget salt for at få en go smag siger han. Jeg foreslog ham at skifte lidt ud i kosten med noget 100 % naturlig ( Ja noget jeg selv forhandler) Men det var hans tegnebog slet ikke til. Lidt det samme som at forslå en ryger en hypnose behandling for at stoppe med at ryge men personen har ikke råd. Det er et valg man tager..

Nogen gange må lidt sund fornuft og mærk på din egen krop et resultat. Man kan vælge at spise en økologisk gulerod eller gå efter den billigste. Det er et valg man tager. 

Man kan overdække kroppen med plaster, men nogen gange er det måske bedste at sætte et stor et for munden. Jeg tror det virker, men det er ikke dokumenteret.. Big Smile

enig men husk sig det ikke er dokumenteret det virker , man skal altid holde sig til sandheden det kommer man længste med i livet , det har jeg erfaret man skal aldrig overdrive

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Man kan selvfølgelig kræve dokumentation for det i form af en dobbelt blinded placebotest, men jeg vælger nu bare at drikke det og mærke efter, om jeg synes det har en effekt. Wink

Det er netop den sondering der er afgørende. Hvis jeg laver plastre med kamille-the (i stedet for rævepis) og reklamerer med de er "medicinsk godkendt" (som alle andre plastre) og at jeg har en hel række testimonials med "jeg blev helbredt for kræft og jeg drikker the" (personlig mening, jeg ikke kan hænges op på) og så et link til 'research' hvor der findes en eller anden pseudo-undersøgelse fra et ikke-akkrediteret universitet af en ukendt phd-studerende på selvsamme, der viser at 90% af 'Allan I' og andre synes det virker beroligende, så er det vildledning.

Lige et eksempel, så er Nightgale University det rene bull sh.. Et scam hvor man køber sig til en titel, så når den googles finder en hjemmeside med et 'Universitet'. Find en professor fra Nightgale University på Google, hvis du kan. Men en phd-undersøgelse herfra viser at mit produkt er ræve-pisse-godt... :) 

Plastre er plastre. Juice er juice. Vand er vand. Hvis man påstår helbredende effekter må man dokumentere det. Hvis man påstår man sælger verdens bedste plaster, så er det naturligvis ok på samme vis som man påstår man sælger verdens bedste juice.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 15 ud af 33 (328 indlæg)