Nu sidder jeg så her og er helt trekantet i hovedet over alt dette "for og imod"-snak. Jeg har en shop hos Scannet - med SEO [:0] og tænker "skal - skal ikke".....
Så fik jeg en idé .... (som kan koste dyrt)
Hvorfor spørger vi ikke bare Google (det må da være muligt): Overholder Scannets SEO jeres regler !
Det kan selvfølgelig også være dumt , men kunne man ikke "tvinge" Scannet til at fremvise en form for blåstempling af deres SEO, fra Google?
> men kunne man ikke "tvinge" Scannet til at fremvise en form for blåstempling af deres SEO, fra Google?
Det ville være fedt hvis man kunne, men desværre udsteder ingn af søgemaskinerne sådanne "blå-stemplinger" af sites eller systemer. Det er faktisk meget tvivlsomt om de vil svare på en henvendelse. Dem modtager de millioner af hver dag.
Der er kun to muligheder for at tjekke det med Google: Enten at benytte deres "spam-rapportering", eller at kende nogle der kan snakke direkte med en person på Google.
Med hensyn til Googles spam-rapportering er det langt fra alle anmeldelser de får kigget på - og i alle fald får man intet svar. Og der kan gå måneder inden der sker noget - hvis der sker noget. Så det kan ikke rigtig bruges til en blå-stempling - og risikoen for at det hele slettes øges jo også på denne måde. At en side ikke fjernes efter en anmeldelse er ikke en blå-stempling - den kan sagtens blive slettet 2 uger senere.
Jeg har gode bekendte indenfor hos Google som jeg i princippet godt kunne gribe fat i, men det gør jeg ikke i sager som denne. Jeg mener ikke det er min opgave at beskæftige mig med spam-rapportering - så det har jeg altid holdt mig fra. Desuden ville en sådan henvendelse med meget stor sandsynlighed føre til at masser af uskyldige kunder hos Scannet pludselig blev slettet af Google. OK, så har vi naturligvis fået bevis for at deres sider ikke accepteres af Google, men jeg synes bare ikke det er min opgave at straffe de stakler der har valgt produktet. Det må Google selv ordne.
Brugsmæssigt og konfigurations mæssigt synes jeg ScanNets løsninger ligger blandt de dårligste jeg har prøvet.
De bærer tydeligt præg af at de er fortidslævn og mangler opdatering og videreudvikling.
Men de sælger fortrinligt ... ! (så hvorfor bruge tid på at videre udvikle når der tjenes penge).... !
Jeg synes nu at deres shop er rimelig nem at have med at gøre, og så kan jeg fortælle dig at Scannet faktisk udvikler på deres shopsystem hele tiden og er meget lydhøre for nye forslag, og faktisk laver de ændringer man foreslår.
Det dybere i kodning har jeg ikke forstand på men som bruger synes jeg det er OK.
Jeg bruger deres SEO, men er dog en anelse bekymret ...
Er det mig eller er det forsvundet nogle indlæg fra denne tråd?
Jeg kunne se på forsiden at Karsten Nygaard skulle have lavet et indlæg, men da jeg åbnede siden er der intet fra ham...og det er vidst ikke det eneste der er forsvundet.
Syntes det er ærgeligt hvis folk skriver noget de ikke vil stå ved, for derefter igen at fjerne det. Det ødelægger konsistensen i en debat fuldstændig.
I følge de nye "regler" er det slet ikke muligt at slette sine indlæg efter 15 min. Så jeg tror ikke der er nogle indlæg der er forsvundet.
Forsiden viser dog ind i mellem nogle lidt misvisende data. Det er ikke altid det nyeste indlæg den viser på forsiden, det er sikkert derfor du blev forvirret.
Problemet må bestå i misvisende data på forsiden, som Martin nævner. Nogle gange viser den navnet på seneste bidragsyder, andre gange på ham der har startet tråden.
Ja undskyld mig, men der må altså mangle noget. Jeg læste i formiddags et indlæg fra en som gav indtryk af at han havde arbejdet for Scannet.
Bent Anders har lavet et citat fra det indlæg, som jeg nu mener er forsvundet:
"Brugsmæssigt og konfigurations mæssigt synes jeg ScanNets løsninger ligger blandt de dårligste jeg har prøvet. De bærer tydeligt præg af at de er fortidslævn og mangler opdatering og videreudvikling. Men de sælger fortrinligt ... ! (så hvorfor bruge tid på at videre udvikle når der tjenes penge).... !"
Det indlæg er i al fald ikke længere at finde her hos mig.
Snakken om at slette indlæg var oppe den anden dag. Synes det er forkert af dig at slette et indlæg. Bent havde faktisk brugt tid på at svare dig (uanset om det var morgen galle).