Nu sidder jeg så her og er helt trekantet i hovedet over alt dette "for og imod"-snak. Jeg har en shop hos Scannet - med SEO [:0] og tænker "skal - skal ikke"..... Så fik jeg en idé .... (som kan koste dyrt)
Hvorfor spørger vi ikke bare Google (det må da være muligt): Overholder Scannets SEO jeres regler !
Det kan selvfølgelig også være dumt
|
> men kunne man ikke "tvinge" Scannet til at fremvise en form for blåstempling af deres SEO, fra Google?
Det ville være fedt hvis man kunne, men desværre udsteder ingn af søgemaskinerne sådanne "blå-stemplinger" af sites eller systemer. Det er faktisk meget tvivlsomt om de vil svare på en henvendelse. Dem modtager de millioner af hver dag.
Der er kun to muligheder for at tjekke det med Google: Enten at benytte deres "spam-rapportering", eller at kende nogle der kan snakke direkte med en person på Google.
Med hensyn til Googles spam-rapportering er det langt fra alle anmeldelser de får kigget på - og i alle fald får man intet svar. Og der kan gå måneder inden der sker noget - hvis der sker noget. Så det kan ikke rigtig bruges til en blå-stempling - og risikoen for at det hele slettes øges jo også på denne måde. At en side ikke fjernes efter en anmeldelse er ikke en blå-stempling - den kan sagtens blive slettet 2 uger senere.
Jeg har gode bekendte indenfor hos Google som jeg i princippet godt kunne gribe fat i, men det gør jeg ikke i sager som denne. Jeg mener ikke det er min opgave at beskæftige mig med spam-rapportering - så det har jeg altid holdt mig fra. Desuden ville en sådan henvendelse med meget stor sandsynlighed føre til at masser af uskyldige kunder hos Scannet pludselig blev slettet af Google. OK, så har vi naturligvis fået bevis for at deres sider ikke accepteres af Google, men jeg synes bare ikke det er min opgave at straffe de stakler der har valgt produktet. Det må Google selv ordne.