Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimeringsmodul hos Scannet?

Side 6 ud af 25 (247 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Til de Mib....

Du har en kunde i butikken Mikkel, når du har et søgemaskineoptimeringmodul klar á la Scannets, men uden de brandfarer du åbentlyst ser indbygget i denne.... Men indtil da, er vi jo nogen, der er så fattige iværksættere, at vi må leve med det "næstbedste", indtil det bedste kommer.... Brandfare eller ej!!!
Ingen iværksætter i opstartsfacen har jo råd til de priser, nogle kan tage for SEO.....

Mvh.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:17

Jeg er som sagt ikke ude efter Scannets kunder - min forretning er fokuseret på helt andre områder, hvoraf det meste ligger udenfor Danmark.

Som sagt er i velkommen til at kalde mig lige hvad I har lyst til, men i kommer ikke udenom det faktum at begge moduler - og JO jeg har set både Rosenstand og Scannets forklaringer på hvad der er hvad (og som i øvrigt ikke stemmer overens!) og begge dele øger risikoen på en for de fleste uacceptabel måde.

Hvis det påstås overfor kunder at der ingen risiko er, som vi har set eksempler på her, er det direkte løgn og bedrag.

Hvis du kalder det at være Rasmus modsat, så må du jo gøre det, men det har bare ikke ret meget med virkeligheden at gøre. De eneste der agere "modsat" her, er dem der ikke vil stå ved det er de laver. Risikoen for udelukkelse af søgemaskinerne stiger i højere eller mindre grad med begge moduler. Det er ikke mig der modsætter mig dette faktum - det er derimod dem der har økonomiske interesser i modulerne.... sjovt nok! Den form for villedende markedsføring synes jeg personligt er hamrende usympatisk. At det kan ske ved en fejl er OK, men at man nægter at lytte på sund fornuft og andres erfaringer er direkte dumt.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:26

Jeg vil godt lige kommenterer lidt på den misopfattelse, som mange har, at man enten må ty til løsninger som Scannets, eller hyre urimeligt dyre folk som f.eks. mig. Det er ikke rigtigt. Der er en tredie mulighed, som jeg absolut vil anbefale for alle iværksættere - specielt hvis de primært arbejder online: Do it Yourself -metoden. Og jeg vil gerne understrege at jeg IKKE siger dette for sjovt - jeg mener det.

Hvis du bruger 1 time om dagen, eller en af dine folk, på de bedste debatter og nyhedsbreve, og køber 2-3 af de bedste bøger, vil du i løbet af kort tid vide lige så meget som 80% af dem der kalder sig søgemaskineeksperter.

Martin er et godt eksempel med Amino. Den smule hjælp jeg har givet ham, kunne han i princippet have lært sig selv forholdsvist let. Han har så bare ikke tid til det ...

At bruge tid på selvstudie i søgemaskineoptimering, har så den meget possitive bieffekt, at du derigennem vil få en generelt bedre forståelse for hvordan Nettet virker og hænger sammen, hvilket du kan bruge på mange andre måder til at gøre din online forretning bedre.

Det synes jeg faktisk er en rigtig god "iværksætterløsning" - og jeg tjener ikke en øre på den!
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:29
Dato: 1/23/2006 12:25:32 AM Forfatter: Mikkel deMib
Hvis du bruger 1 time om dagen, eller en af dine folk, på de bedste debatter og nyhedsbreve, og køber 2-3 af de bedste bøger, vil du i løbet af kort tid vide lige så meget som 80% af dem der kalder sig søgemaskineeksperter.

Hej Mikkel,

Du kommer med en masse guldkorn, her er endnu et og tak for det!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:30

Hej Mikkel

Nu er det ikke for, at skulle hive det hele ud af dig :-) Jeg vil gerne lave arbejdet selv. Men gider du ikke smide et par gode links til sider/debatter som du omtaler. Ja også gerne en god bog eller 2.

Kan jo ligeså godt høste noget af din erfaring ikke!
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:41
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 00:44
Dato: 1/23/2006 12:17:06 AM Forfatter: Mikkel deMib

Som sagt er i velkommen til at kalde mig lige hvad I har lyst til, men i kommer ikke udenom det faktum at begge moduler - og JO jeg har set både Rosenstand og Scannets forklaringer på hvad der er hvad (og som i øvrigt ikke stemmer overens!) og begge dele øger risikoen på en for de fleste uacceptabel måde.

Hvis det påstås overfor kunder at der ingen risiko er, som vi har set eksempler på her, er det direkte løgn og bedrag.
Når du skriver at det er løgn og bedrag må du da vist snart til at komme med den dokumentation som rosenstad og jeg har spurgt dig om flere gange. Det modul de kobler til deres shop er lavet med cloking og det er der helt sikkert en rissiko med men hvor stor den er kan nok diskuteres og det vil jeg slet ikke skyde på. Men der ER en rissiko. Du bliver bare ved med at sige at der også er en risiko med det andet modul og det er 100% sikkert at det ikke er andet en et cms. Der er ingen skjulte koder og ingen java og ingen redirect i det overhovedet. Men hvis en bruger af det laver en masse ens sider eller fylder 100 ens søgeord på en side så er det da noget skrammel men det har bare ikke en fløjtende prut med modulet at gøre. Det er skisme chafføren der er problemet og ikke modulet. Der er skisme da risiko ved alting og hvis jeg håndkoder en side og skriver et søgeord flere gange end jeg ville have gjordt hvis der ikke fandtes søgemaskiner ja så er den side i samme risiko men da ikke mere.

Hvis du kalder det at være Rasmus modsat, så må du jo gøre det, men det har bare ikke ret meget med virkeligheden at gøre. De eneste der agere ''modsat'' her, er dem der ikke vil stå ved det er de laver. Risikoen for udelukkelse af søgemaskinerne stiger i højere eller mindre grad med begge moduler. Det er ikke mig der modsætter mig dette faktum - det er derimod dem der har økonomiske interesser i modulerne.... sjovt nok! Den form for villedende markedsføring synes jeg personligt er hamrende usympatisk. At det kan ske ved en fejl er OK, men at man nægter at lytte på sund fornuft og andres erfaringer er direkte dumt.
Hvis scannet siger at modulet på deres shop er helt uden rissiko så passer det ikke det er jeg enig i. Men det andet modul er der ikke en prut mere rissiko ved end et hvilke som helst andet  cms men bruges det forkert er man jo selv uden om det. Det kan bare aldrig være modulets skyld hvis man bruger det forkert.

Hvis jeg skal lave en vurdering af en kodning af noget software og jeg skrivver til kunden at der noget galt med programmeringen så kommer jeg godt nok ikke ret langt hvis jeg bare skriver at det er galt uden at ville dokumentere det. Men det kan være at jeg kunne slippe afsted med at vurdere software og bare sige at det er noget lort uden dokumentation hvis jeg var kendt og berømt. Men det er jeg ikke så jeg kalder ikke andre menneskes produkter for lort eller kalder dem for løgnere uden at jeg kan bevise det. At scannet ikke har styr på modulet til shoppen og siger at det overholder reglerne (selvom det ikke gør) betyder ikke at rosenstad ikke har ret i at det andet modul er iorden. Jeg har hygget mig med at gå hans sider igennem på hans seosystem eller hvad det nu hedder og jeg kan ikke finde nogen problemer. Der er links mange steder fra hans almindelige hjemmeside til siderne og der er links den anden vej og man kan sende mail fra hans sider og der er ingen vrøvltekster. Han har da fjernet de display:none han havde lavvet for dem er der ingen af mere. Jeg har oså en kammereat der har deres system og der er heller ikke noget at komme efter.

Det eneste der er at siderne selfølgelig er lavet for at komme på søgemaskinerne men hvis ma
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:23

Jeg har forklaret, op til flere gange, her i debatten hvorfor jeg mener at begge de moduler Scannet leverer udgør en risiko. At påstå jeg ikke har forklaret dette er noget vrøvl. At du så vælger at ignorere dette, eller se bort fra det er op til dig selv, men det ændrer bare ikke på sagen. Jeg synes ikke det giver nogen mening at jeg gentager det jeg allerede har sagt, så jeg vil da anbefale dig at læse de indlæg jeg allerede HAR skrevet, så vil du se at jeg HAR forklaret dette - uanset om du så vælger at se bort fra det.

Som jeg også har forklaret mange gange er de fleste af de ting vi snakker om her, i forbindelse med søgemaskiner, meget svært - eller helt umuligt, at dokumentere med samme præcision som hvis du f.eks. skal analysere et softwareprogram. Hvis du kun vil tage 100% dokumenterbar information om hvordan søgemaskinerne agerer for gode vare, så må jeg blot ønske dig held og lykke - du får sgu brug for det
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 17:18

Jow jow... Du har da skrevet at der er masser af eksempler på at sider er blevet fjernet fra goggle når de er opbygget med systemer der er mage til scanets. Men du har ikke kunnet komme med et eksempel. Du har også skrevet at siderne bruger redirect og cloking. Det gør de ikke og det er jo nemt at bevise så det er jo ikke mig der ignorerer havd du skriver men dig der ignorerer hver gang nogen modbeviser hvad du skriver. Du skriver bare den ene gang efter den anden at der er masser af eksempler men der er ingen der kender eksemplerne. Nu kan jeg jo forstå på det hele at du ikke er hvemsomhelst i søgemaskineverden og det stiller da bare ennu støre krav til dine argumenter synes jeg.

Hvis du læste mine inlæg ville du vide at jeg ikke laver søgeoptimering så jeg har ikke brug for held og lykke i den retning. Jeg har heller ikke bedt om en 100% dokumentation for dine påstande men bare om ét eneste eksempel men det har vi ikke fået. Og nu skriver jeg alså ikke om modulet på deres shop men kun om det andet modul. Dig og mig bliver nok aldrig enige om hvordan man skal opfører sig når man giver kritik af andres produkter og det behøver vi selføllig heller ikke og blive.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:30
Du har helt øjensynligt ikke læst mine indlæg om modulerne. Start med det, så kan vi tage diskusionen op derfra
Side 6 ud af 25 (247 indlæg)