Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimeringsmodul hos Scannet?

Side 21 ud af 25 (247 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Jeg glemte helt at sige tak for de pæne ord om mine SEO evner  Jeg tror nu så ikke at jeg er så meget bedre end andre.

Til dit indlæg omkring Scannets support, kan jeg kun give dig ret. De lytter altid og svarer ret hurtigt, og jeg har absolut heller ikke sagt noget dårligt om denne.. MEN det, som jeg bliver harm over at jeg syntes at jeg er blevet fejlrådgivet (det er der vist ikke noget, der hedder, men I forstår sikkert hvad jeg mener)... Da jeg i sin tid snakkede med Scannet omkring markedsføring blev kun et produkt nævnt, og det er så det, som jeg har købt. Det var, ifølge Scannet, det eneste rigtige at købe pga. at det var let og enkelt at bruge.. Det er rigtigt, det er det, men der blev ikke nævnt andre produkter eller snakket om risiko ved SEO... Og det er jeg ked af.. Selvfølgelig er jeg klar over at Scannet, ved at nævne noget omkring risikoen ved at blive banned, kan miste nogle kunder på forhånd, men for pokker da... De vil da miste endnu flere hvis det skulle ske...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 19:40
Arggg...nu ikke så beskeden. Du må da være bedre end de fleste, når man nu læser de mange tråde der er omkring søgeoptimering på Scannets shop!!!

....og kan du løfte sløret for hvad du konkret har gjort??? Måske du skulle slå dig ned på rådgivning indefor dette :-)

Og så lige lidt længere tilbage i tråden:

....Hvorvidt Scannets søgemodul medfører en risiko for blacklistning fra Google aner jeg ikke ... dog er der mig bekendt ikke eksempler på det (ved godt at BMW.de blev blacklistet et par dage i foråret, men derfra og så til at man decideret skulle risikrere det samme med Scannets modul er der immervæk også et stykke vej).......Om man skal risikere det ved jeg ikke - jeg ville nok sagsøge Scannet hvis det skete - og omvendt så tør de jo som profesionlle vel heller ikke leve med en potentiel risiko. Så måske er risikoen teoretisk??

Martin
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:49
God teori du har dig der ;-)

Så skal du bare finde på en grund til at ScanNet laver om i lige nøjagtig de ting der var til fare i søgemaskinerne... Desuden vil jeg heller ikke mene du kan sagsøge ScanNet for at have solgt dig et produkt, som har ødelagt det for dig i søgeresultaterne. Ved det ikke, men tror bare det er meeeeeget usandsynligt...

Men mange ting, hvis du læser heeeeele tråden igennem herinde, tyder på, at ScanNet ikke har været vidende om faren ved det. De har efter al sandsynlighed brugt redirectet til at tracke med...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:51
Jo, har skam været med på tråden lige fra den spæde start for mere end et ½ år siden - og også på de andre tråde her på Amino. Og har også forstået den teoretiske problemstilling......

Men under alle omstændigheder så lader det jo til at Scannet har oppet sig. -Hvorfor man så skal betale 200 for et ekstramodul er lidt ærgeligt - men meget smart for dem :-)

Martin
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 22:17
Hej Martin

Blot fordi jeg har fulgt interesseret med i tråde omkring emnet, behøver jo ikke betyde at jeg bare kan det der, -men jeg vil sige at jeg har brugt det sidste halve år på at afprøve nogle af de teorier, som bl.a Marcel er kommet med i forskellige sammenhæng og så har jeg læst på google og diverse blogs, for at kende bare lidt til emnet... Og ja, alt dette kan man jo bare købe sig til og lade eksperterne gøre for sig,-og det gør jeg nok også på et tidspunkt, -men viden har jo aldrig skadet nogen  Og jeg er ihvertfald et bevis på at man kan gøre meget uden at betale sig fattig i forskellige løsninger...

Og at være et "sludrechatol" hjælper bestemt også, for det gør måske netop at jeg kan noget med ord og tekster, -og det er jo lige præcis hvad SEO er i bund og grund, ikk

Og ja, det ser sørme ud til at Scannet laver om på deres procedure i forhold til deres SEO, og det er jeg glad for.. Det beviser så, at et sted som Amino har sin berretigelse, -og at Scannet lytter til kritik.. Kan jeg kun bifalde.

Og Martin - Hvis du læser Scannets forretningsbetingelser, så vil du vide at du ikke kan sagsøge dem, hvis du skulle blive blacklistet. De fralægger sig ethvert ansvar i den forbindelse.. Det er helt op til dig at overholde google og andres regler :)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:21
Aldrig har så lidt givet anledning til så megen forvirring og så mange udtalelser fra mennesker, der render med halve og kvarte vinde :-)

Modul 1: Et tillægsmodul til ScanNets webshop. Virkede ved hjælp af cloaking - og var derfor en potentiel risiko. Er derfor ændret til noget helt andet for et par måneder siden. Kan KUN benyttes sammen med ScanNet webshop. Dette moduls største force i dag er, at det giver hvert produkt unik sidetitel og page description.

Modul 2: Et "mini CMS" uden cloaking. Har tidligere benyttet sig af en 302 redirect til tracking. Da der er potentielle risici ved denne 302 - selvom den er helt uskyldig i denne sammenhæng - fjernes denne nu fuldstændigt fra modulet. Er absolut risikofrit at benytte, hvis det benyttes efter foreskrifterne (ingen redirects, ingen duplicate content, ingen keyword stuffing og der skal være sammenhæng med og links til/fra hovedsitet). Dette modul kan benyttes med en shop og med enhver art hjemmeside - uanset om denne er hostet hos ScanNet eller ej. 

Modul 2 er ikke en magisk løsning - men et værktøj, der kan bruges (og misbruges). ScanNet har nu maksimal fokus på evt. misbrug, og jeg kender til faktuelle moduler, der er blevet slettet af ScanNet grundet misbrug. Og det er positivt!

Af indlysende årsager vil jeg ikke ind i en debat om, hvorvidt modulet er farligt - for naturligvis er det det. Ligesom Frontpage, Dreamveawer og GoLive er det - hvis DE misbruges. Men det kan vel hjælpe debatten, hvis der er klarhed over, hvad der er hvad :-)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 23:31
Som jeg har nævnt tidligere er det jeg ser størst fare ved, de 302 redirects. Om de så er uskyldige er jo afhængigt af øjnene der kigger :)

Bortset fra det ser jeg stadig et mini-CMS, som har samme funktion som en blog. At skabe kategorier, som linker helt fantastisk sammen. Ingen tvivl om at mini-CMS''ets interne linkstruktur er fantastisk - men så er det vist også det! Det kan en blog netop også, og det er det eneste jeg pointerer... At ScanNet, Peter Kriegbaum og Thomas sælger det og tjener penge på det - til sig selv og ScanNet - er ganske okay! Det er jo det det hele handler om... Synes bare det er synd at kalde en blog for et seo-modul. Det misleder lidt...

Webshopmodulet forstår jeg ikke helt. Den laver unikke titles for produkterne... Gør webshops ikke det generelt idag? Troede jeg faktisk ScanNets gjorde, hvis jeg skal være helt ærlig

/Marcel Fuursted

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:47
En weblog er mere end et site med mange interne links. En weblog indeholder bl.a. mulighed for dialog (kommentarer), de genererer stort set altid et RSS feed etc. etc. Mange hjemmesider har masser af interne links, men det gør dem ikke til weblogs.

Om det er misledende at kalde et modul, hvis formål er Search Engine Optimization for et SEO modul, ved jeg nu ikke rigtigt. Jeg synes, det er et navn, der ganske godt dækker produktet og dets formål.

Bortset fra det er det - præcist som jeg har skrevet det sidste halve år - et mini CMS. Så den er god nok.

Nej - det gør ScanNets webshop ikke - endnu. Derfor det lille modul specielt til shoppen - endnu.

Og de kære 302 er historie i SEO modulet. Selve startsiden i modulet giver en 301 - og resten er ren kode 200. Det er det så ikke så mange andre steder - der er ufatteligt mange CMS, der benytter det som standard. F.eks. Dandomain webshop, mange OSCommerce shops etc. Jeg tror (og jeg gentager: TROR), at Google er i stand til at skelne mellem onde og gode 302'ere. Det tyder det på, fordi der er så mange af dem, der lever i årevis - og fordi der vist ikke er én eneste dokumenteret historie om, at en godartet 302 har ført til deranking eller blacklistning i Google.

Når det så er sagt: INTET erstatter god onsite optimering og godt med indgående links. SEO modulet er og bliver en løsning, der er egnet der, hvor onsite optimering er mere eller mindre udelukket.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 00:02
Hvad angår DanDomain har jeg også været ude med riven dér! Og jeg er helt enig i dine betragtninger med andre CMS. Gud ved hvor mange kunder man efterhånden har haft, hvor CMS''et har været til fare :)

Det jeg mener er, at det er uhensigtsmæssigt at kalde et CMS (mini-CMS eller redigeret blog) for et seo-modul... Det kan bruges til SEO, men det kan det her forum også, men det hedder ikke et SEO-forum ;-)

Dato: 01-09-2006 23:47:27 Forfatter: Thomas R. SEO modulet er og bliver en løsning, der er egnet der, hvor onsite optimering er mere eller mindre udelukket.
Det sælges ellers godt til kunder der har muligheden for onsite optimering. I benytter det også selv, til trods for I har mulighed for onsite optimering  Men det er nu lige meget - det betyder ingenting i sammenhænge

Og jeg skal slet ikke blande mig i hvordan det sælges. Synes bare (og det kan der altså ikke rigtigt laves om på) det er forkert at kalde et CMS for SEO-modul. Vi kan også kalde vores shop for SEO-Shop og CMS''et for SEO-CMS... Hvis bare formålet er at ligge godt i søgemaskinerne...

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 00:17
Hej Thomas

Jeg faldt altså lige over denne her, som du skrev: "Når det så er sagt: INTET erstatter god onsite optimering og godt med indgående links. SEO modulet er og bliver en løsning, der er egnet der, hvor onsite optimering er mere eller mindre udelukket."

Det er vel ikke udelukket på Scannets webshop ???? Der kan man jo lige netop godt lave optimering helt lovligt (i selve systemet - uden SEO modulet) og uden noget med 30x i :) Og når man så kan det, hvorfor starter man så ikke der, når man skal sælge... Jeg ved godt at Scannet lever af at sælge produkter, men det er jo et RET følsomt emne, for det er altså søgemaskinernes evne og link bytte, som vi shopejere skal leve af ! Derfor har vi også fortjent at få en ordentlig rådgivning på dette område.. Så må man, efter min overbevisning, hellere sætte prisen på shoppen op, -og så fortælle kunderne at de faktisk får SEO med i købet....

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 21 ud af 25 (247 indlæg)