Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimeringsmodul hos Scannet?

Side 22 ud af 25 (247 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Åh ja.... Vi benytter det, for ellers er det lidt svært at få det kendskab til det, der gør, at vi lammetæver vores kunders konkurrenter på placeringer i Google, når vi benytter modulet (hvad vi faktisk ikke gør så tit). Det sælges til mange forskellige - og årsagerne spænder lige fra uvidenhed hos sælger til klokkeklare ønsker hos køber. Det er bestemt ikke alle, der har BEHOV. Men sådan er det vist også med biler, vin, motorcykler og den slags. Og etik i forbindelse med SEO kan - i min verden - oversættes til: Den løsning, der giver kunden størst mulige ROI - hverken mere eller mindre.

Der er også noget, der hedder SEO shop, har jeg set, og der er SEO venlige CMS (der ikke er det), SEO eksperter (der heller ikke er det). Men som du skriver: Det er lidt lige meget. Mens debatten kører, sælger modulet i rå mængder og alle, der forstår at bruge det, får kanonplaceringer i Google, MSN og Yahoo med det. Og de menneskers øgede synlighed og øgede salg i webshops lader sig slet ikke mærke med, om modulet hedder SEO, Gurli eller Børge :-)

Og så er det, at jeg mindes mine unge dage, hvor et lille bitte digt ofte blev nævnt over en vandpibe eller en ramme høkerøl: "Hver dag står solen op i øst og går ned i vest - uden at fortælle det til nogen". Og hver dag giver SEO modulet........

Og så er det vist svært at finde flere detaljer udover segmantiske diskrepanser :-)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:25
Dato: 02-09-2006 00:16:35 Forfatter: Christobel

Hej Thomas

Jeg faldt altså lige over denne her, som du skrev: 'Når det så er sagt: INTET erstatter god onsite optimering og godt med indgående links. SEO modulet er og bliver en løsning, der er egnet der, hvor onsite optimering er mere eller mindre udelukket.'

Det er vel ikke udelukket på Scannets webshop ???? Der kan man jo lige netop godt lave optimering helt lovligt (i selve systemet - uden SEO modulet) og uden noget med 30x i :) Og når man så kan det, hvorfor starter man så ikke der, når man skal sælge... Jeg ved godt at Scannet lever af at sælge produkter, men det er jo et RET følsomt emne, for det er altså søgemaskinernes evne og link bytte, som vi shopejere skal leve af ! Derfor har vi også fortjent at få en ordentlig rådgivning på dette område.. Så må man, efter min overbevisning, hellere sætte prisen på shoppen op, -og så fortælle kunderne at de faktisk får SEO med i købet....

Jeg tror godt, jeg kan svare nogenlunde præcist på det. ScanNets webshop er en "standard løsning" (og den bedste på markedet efter min fattige overbevisning). I manualen til webshoppen - som du har adgang til via din administration - er det meget tydeligt beskrevet, hvad der skal gøre mht. SEO. ScanNet er ikke leverandør af andet end "matricer og rammer" - og det er de til gengæld gode til. At putte de rigtige ting ind i rammerne overlader de til kunden selv - og de henviser gerne til deres samarbejdspartnere, når det drejer sig om design, SEO osv.

Bottom line: ScanNet starter faktisk der, hvor du efterlyser - ved at gøre meget opmærksom på tekstindhold etc. i manualen til shoppen. Og så er jeg da sikker på, at fremtiden vil vise endnu større fokus på SEO i deres shopsystem - de ved nemlig også godt, hvor vigtigt det er. F.eks. er deres CMS nu 100% CSS styret, genererer Google sitemaps etc. Så mon ikek fremtidne vil vise løsninger med shops, CMS etc. der er meget mere søgemaskinevenlige fra alle seriøse leverandører? Jeg tror det!

Og det SEO modul, som du har opsagt (som jeg forstår det) er UDEN 302 redirect og uden noget, der er farligt. Medmindre du selv putter noget snavs i det :-) Og der findes ikke ulovlige metoder - kun metoder, der KAN medføre problemer i forhold til Google. Men skal du følge deres retningslinier, må du ikke skrive ét ord ét sted, som du ikek ville have skrevet, hvis der ikke fandtes søgemaskiner. Så skal de overholdes, er metatags "forbudte", hensyntagen til søgeord er "forbudte" osv. Så deeeet.... :-)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 00:27
Der findes også mange eksempler på placeringer der er bedre UDEN "seo-modulet". Og som du også efterhånden har erfaret er det ikke seo-modulets skyld, at siderne ligger godt ;-)

Majbrit er et skidegodt eksempel på hvor lidt det "modul" i virkeligheden hjælper. Bedre placeringer UDEN!!! Skide godt, Majbrit. Du er det bedste eksempel i denne debat, på at modulet ikke gør en disse, og at det bare er et navn, som er opfundet for at mislede potentielle købere... Du anede ikke en skid om søgemaskineoptimering, men det lykkedes at stikke din placering med "seo-modulet".

Men, Thomas, jeg er enig med dig i, at begrebet "seo" er brugt alt for meget. Netop med henblik på søgemaskineekspert, seo-venligt cms, seo-shop, seo-modul, og hvad der eller findes... Men det mener du er okay, siden du "godtager" det? Det er nemlig der jeg stamper foden i gulvet. Synes netop IKKE det skal være et begreb, der skal gøre branchen til en jungle. Folk der giver løfter om noget deres produkt eller dem selv IKKE er...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:32
Dato: 02-09-2006 00:26:35 Forfatter: Marcel Fuursted

Der findes også mange eksempler på placeringer der er bedre UDEN 'seo-modulet'. Og som du også efterhånden har erfaret er det ikke seo-modulets skyld, at siderne ligger godt ;-) Kan ikke dy mig: Så kan man vel også sige, at ulykker med Audier er et skidegodt eksempel på, hvor farlige biler Audi er?

Majbrit er et skidegodt eksempel på hvor lidt det 'modul' i virkeligheden hjælper. Bedre placeringer UDEN!!! Skide godt, Majbrit. Du er det bedste eksempel i denne debat, på at modulet ikke gør en disse, og at det bare er et navn, som er opfundet for at mislede potentielle købere... Du anede ikke en skid om søgemaskineoptimering, men det lykkedes at stikke din placering med 'seo-modulet'.

Men, Thomas, jeg er enig med dig i, at begrebet 'seo' er brugt alt for meget. Netop med henblik på søgemaskineekspert, seo-venligt cms, seo-shop, seo-modul, og hvad der eller findes... Men det mener du er okay, siden du 'godtager' det? Det er nemlig der jeg stamper foden i gulvet. Synes netop IKKE det skal være et begreb, der skal gøre branchen til en jungle. Folk der giver løfter om noget deres produkt eller dem selv IKKE er...

Prøv lige at besøge Majbrits SEO sider i modulet - det er stadig online. Så er dte indlysende, hvorfor det ikke blev bedre placeret - det er brugt helt forkert!

Og nej - jeg er ikke enig. Modulet er alene beregnet til at udføre offsite SEO med. Derfor er det et SEO modul. Ingen ved sine fulde fem ville benytte det som stand alone CMS. Men igen - det giver resultater i rå mængder på sites, der ellers er uden for pædagogisk rækkevidde. Og de resultater medfører kroner og ører til ejerne - uanset navnet på modulet.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 00:33
Dato: 02-09-2006 00:24:58 Forfatter: Thomas R.
Jeg tror godt, jeg kan svare nogenlunde præcist på det. ScanNets webshop er en ''standard løsning'' (og den bedste på markedet efter min fattige overbevisning).

Thomas... Jeg vi ikke diskutere netop det her, men er den bemærkning ikke en lille smule "malet"?  Nu ved jeg godt du skrev "efter min fattige overbevisning", men jeg kunne ikke lade være at hænge mig i, at en person der sælger  ScanNets shop tilfældigvis også synes det er den bedste på markedet :) Sorry - lidt mavekatar herfra hehe...

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:39
Dato: 02-09-2006 00:33:05 Forfatter: Marcel Fuursted
Dato: 02-09-2006 00:24:58 Forfatter: Thomas R.
Jeg tror godt, jeg kan svare nogenlunde præcist på det. ScanNets webshop er en ''standard løsning'' (og den bedste på markedet efter min fattige overbevisning).

Thomas... Jeg vi ikke diskutere netop det her, men er den bemærkning ikke en lille smule ''malet''?  Nu ved jeg godt du skrev ''efter min fattige overbevisning'', men jeg kunne ikke lade være at hænge mig i, at en person der sælger  ScanNets shop tilfældigvis også synes det er den bedste på markedet :) Sorry - lidt mavekatar herfra hehe...

Ved du hvad? Hvis jeg mente, at et andet produkt var det bedste på markedet, så var det DET produkt, jeg solgte i stedet. Efter min begrænsede erfaring (85 E-handelsløsninger baseret på ScanNet webshop og Scancommerce E-seller) er der ikke bedre løsninger til prisen. Og det ER en malet holdning - baseret på min viden og erfaring. Hvad med dig da? Du er ikke overbevist om, at det du sælger er det bedste på markedet? Det er da lidt træls at sælge så - er det ikke? Kan godt forstå, DET giver mavekatar :-)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 00:41
Dato: 02-09-2006 00:31:59 Forfatter: Thomas R.
Og nej - jeg er ikke enig. Modulet er alene beregnet til at udføre offsite SEO med. Derfor er det et SEO modul. Ingen ved sine fulde fem ville benytte det som stand alone CMS. Men igen - det giver resultater i rå mængder på sites, der ellers er uden for pædagogisk rækkevidde. Og de resultater medfører kroner og ører til ejerne - uanset navnet på modulet.

Ovenstående er jo en direkte defination af doorway pages, men den lader vi også ligge ;-)

Vi kalder den netop også for mini-CMS eller redigeret blog, som jeg heller ikke ville bruge som stand alone CMS... Men jeg kalder det ikke seo-cms eller seo-blog :)

Thomas! Vi bliver ikke enig i denne sag (desværre) og tror derfor det er bedst at alde det ligge. Jeg skriver af den simple grund, at jeg har fået et par herinde til at droppe modulet, og selv forsøge sig. Det er det Amino handler om. At hjælpe hinanden... Om det bruges rigtigt eller forkert skal jeg slet ikke gøre mig ekspert på; det skal jeg gerne indrømme! Men synes bare det sjovt (ja haha)  at hun ikke kunne finde ud af at bruge SEO-modulet rigtigt, men hendes "egen" optimering kunne hun gøre rigtigt...

Lad os være enige om at være uenige i dette tilfælde og så er det vist det

/Marcel Fuursted

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 00:46
Dato: 02-09-2006 00:38:33 Forfatter: Thomas R.
Ved du hvad? Hvis jeg mente, at et andet produkt var det bedste på markedet, så var det DET produkt, jeg solgte i stedet. Efter min begrænsede erfaring (85 E-handelsløsninger baseret på ScanNet webshop og Scancommerce E-seller) er der ikke bedre løsninger til prisen. Og det ER en malet holdning - baseret på min viden og erfaring. Hvad med dig da? Du er ikke overbevist om, at det du sælger er det bedste på markedet? Det er da lidt træls at sælge så - er det ikke? Kan godt forstå, DET giver mavekatar :-)

Hehehe... Godt ord igen! Nej, jeg mener bestemt også det er det bedste vi sælger! Især fordi vi ikke har et samarbejde kørende med nogle vi arbejder med, med alle produkter ;-)

Dermed mener du, at det bedste CMS der er på markedet er ScanNets? Ja, ellers ville du vel ikke sælge det, i forhold til ovenstående :) Hehe... Jeg køber den ikke, du...

Men for at vende tilbage. Jo, jeg mener at vores shop er blandt de bedste. Den laver rent faktisk unikke titles for hver produkt... UDEN at tilkøbe et SEO-modul... Det må jo så gøre vores shop til en seo-shop, kommer jeg til at tænke på...

Nææh, jeg tror jeg går i seng nu... Godnat, du

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:52
Dato: 02-09-2006 00:46:04 Forfatter: Marcel Fuursted

[QUOTE]Dato: 02-09-2006 00:38:33 Forfatter: Thomas R.

Nææh, jeg tror jeg går i seng nu... Godnat, du

Det kan I jo kalde jeres shopsystem - god ide! Jeg kunne da godt tænke mig at se et par af de shops, I har lavet. Smider du lige et par referencer?

Og ja - WebPublisher CMS er klart det bedste CMS på markedet efter min overbevisning. Vi bruger det til næsten alt - og kan det ikke løfte opgaven, bygger vi selv. Men det er stort nok til bla. www.kolding.dk, www.etgodthjem.dk, www.lenebjerre.dk, www.koldingfjord.dk, www.primare.net m.fl. Og så er det rørende billigt og utroligt nemt for brugeren at arbejde med. Det er ikke så dårlige ting endda :-)

Ja - få du hellere sovet lidt. Nu er det jo pludselig dig, der kommer med "malede" indlæg om, at det, I sælger, er det bedste. Fy da  (Jeg synes altid, det er fedt, når folk tror på det, de laver) 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 01:09
Hej Thomas

Prøv lige at besøge Majbrits SEO sider i modulet - det er stadig online. Så er dte indlysende, hvorfor det ikke blev bedre placeret - det er brugt helt forkert!

Hvis vi endelig skal diskutere min brug af SEO modulet, så vil jeg da blot tilføje til din kommentar, -at jeg har brugt det præcis, som Scannet beskriver at man skal bruge det!!! Vejledningen er fulgt til punkt og prikke, du.. Så kom ikke her  Så det må være en dårlig vejledning, som jeg har fået..... tsk tsk

Og når du nu åbentbart har adgang til det kan du sikkert også se hvilke søgeord jeg har arbejdet med, så kunne du jo prøve at slå det op på google og se min placering og så fortælle mig om jeg stadig har brugt det forkert !!! Og på det pågældende søgeord, som jeg har brugt i SEO modulet, har jeg også lavet min egen optimering i shoppen og der ligger min placering kun 2 pladser under SEO''en... Og det skyldes da kun at jeg ikke lige har finpudset det i selve shoppen...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 22 ud af 25 (247 indlæg)