Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimeringsmodul hos Scannet?

Side 23 ud af 25 (247 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-09-2006 01:08:57 Forfatter: Christobel
Hej Thomas

Prøv lige at besøge Majbrits SEO sider i modulet - det er stadig online. Så er dte indlysende, hvorfor det ikke blev bedre placeret - det er brugt helt forkert!

Hvis vi endelig skal diskutere min brug af SEO modulet, så vil jeg da blot tilføje til din kommentar, -at jeg har brugt det præcis, som Scannet beskriver at man skal bruge det!!! Vejledningen er fulgt til punkt og prikke, du.. Så kom ikke her Så det må være en dårlig vejledning, som jeg har fået..... tsk tsk

Og når du nu åbentbart har adgang til det kan du sikkert også se hvilke søgeord jeg har arbejdet med, så kunne du jo prøve at slå det op på google og se min placering og så fortælle mig om jeg stadig har brugt det forkert !!! Og på det pågældende søgeord, som jeg har brugt i SEO modulet, har jeg også lavet min egen optimering i shoppen og der ligger min placering kun 2 pladser under SEO''en... Og det skyldes da kun at jeg ikke lige har finpudset det i selve shoppen...

Alle har adgang til de sider - jeg fandt dem ved en site:christobel.dk søgning på Google :-)

Du har alt for lidt tekst - og der mangler også indgående links.

Dine søgeord: "Babytøj", "Børnetøj", Smart børnetøj" - du er ikke på de 5 første sider på Google.

Til gengæld er du nr 3 på Google med søgeordet "smart pigetøj" - og det er dit SEO-modul, du er placeret med der :-)

På søgeordet "pigetøj" er du nederst på side 4 på Google.

Husk, at du har links FRA dit SEO-modul ind i din shop - og det hjælper også på din placering. Så du skal ud og have erstattet de indgående links, inden dit SEO-modul går offline.

Jeg har ikke kunnet finde den placering to pladser under SEO-modulet. Hvilket søgeord er det?

Har du virkelig brugt det antal ord i dine tekster, som systemet foreslår? Og hvad med indgående links? Du har kun 8 indgående til dit SEO-modul, men 718 til christobel.dk

Jeg er ikke ude på at træde - slet ikke. Men jeg vil æde min gamle hat på, at - rigtigt udnyttet - kan du opnå kanonplaceringer på dine søgeord med SEO-modulet. Og bedre end du kan uden. Så skal det bare integreres med shoppen (lidt programmering), og dine gæster vil ikke engang opdage, at de ikke er landet direkte i shoppen :-)

Men - godt arbejde med din shop indtil nu! Bliver du senere presset af dine konkurrenter, kan du altid give lyd....

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 08:57

Quote Thomas: "I manualen til webshoppen - som du har adgang til via din administration - er det meget tydeligt beskrevet, hvad der skal gøre mht. SEO" 

Thomas: Læser jeg helt forkert når der i manualen blot står: "Søgemaskineoptimering er en meget vigtig del af at have butik. Der er mange, der gerne vil gøre det for dig, og de ved bestemt også, hvad de vil have for det. Alternativt kan du selv opsøge informationer på Internettet eller tage et kursus, der klæder dig på til at varetage den opgave selv. Min pointe er også, at du er nødt til at bruge de penge, som det koster at få søgemaskineoptimeringsmodulet til din løsning. Uden den ser søgemaskinerne ikke dit indhold på de forskellige sider, og dermed er dine søgeord ubrugelige"  ... Det siger da ikke særligt tydeligt hvad man selv kan gøre?? - Jo, altså man skal betale sig fra det¨

Majbrit: Et lille teknisk spørgsmål: Hvordan sætter du tekster "ind" på dine billeder (når jeg fører musen hen over billederne står der din salgstekst, og ikke bare det lille iko med "print/gem/mail/arkiv" som hvis er standarden??

Martin
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:52
Dato: 02-09-2006 00:51:54 Forfatter: Thomas R.
Det kan I jo kalde jeres shopsystem - god ide! Jeg kunne da godt tænke mig at se et par af de shops, I har lavet. Smider du lige et par referencer?

Du kan se vores overordnede her http://www.demobutik.dk/, og en enkelt i action her http://www.vestasshop.com/
Og ja - WebPublisher CMS er klart det bedste CMS på markedet efter min overbevisning. Vi bruger det til næsten alt - og kan det ikke løfte opgaven, bygger vi selv. Men det er stort nok til bla. www.kolding.dk, www.etgodthjem.dk, www.lenebjerre.dk, www.koldingfjord.dk, www.primare.net m.fl. Og så er det rørende billigt og utroligt nemt for brugeren at arbejde med. Det er ikke så dårlige ting endda :-)

Hvor mange CMS''er har du testet, til hvor mange forskellige opgaver inden din uforbeholdte overbevisning?  Jeg kan personligt pege 3-4 CMS''er ud som er bedre end vores til mange forskellige kunder, fordi der er begrænsninger med et CMS som Webmanage (og også med Web Publisher!). Og i de tilfælde vil vi ti gange hellere benytte CMS-løsninger, som giver muighed for at lave alt... Og at jeg tør indrømme det, er ganske enkelt fordi jeg vil være ærlig. Vi fortæller kunderne, at der findes CMS''er på markedet som kan give større frihed og flere muligheder (til trods for de mange muligheder Webmanage besidder *male male* :)), men at vores er skide brugervenligt og pisse billigt... Så sælger vi både CMS''et og fortæller sandheden. Ikke at jeg siger I ikke gør det - misforstå mig ikke - jeg har bare svært ved at tro, at hvis I havde alle CMS''er i verdenen, at I kun solgte Webmanage... Det er det eneste 

Ja - få du hellere sovet lidt. Nu er det jo pludselig dig, der kommer med ''malede'' indlæg om, at det, I sælger, er det bedste. Fy da (Jeg synes altid, det er fedt, når folk tror på det, de laver)

Godmorgen! Det blev til en længere omgang søvn denne gang... Dejligt  Det er bestemt ikke for at kritisere, Thomas! Det må du ikke tro... Det er også fint I tror på det I sælger. Klart! Selvfølgelig! Tvivler bare stadigvæk på førnævnte... Men med din stædighed og min med, får vi vist aldrig det rigtige svar på det  Desuden er vi vist way off-topic her...

Tilbage til mini-cms''et... Jeg synes det er en skam, at seo-modulet skal fortælle Majbrit, hvor meget tekst hun skal skrive på de sider potentielle kunder kommer ind på. Hvis nu kunderne ikke gider læse, hvad gør de så? Og lad vær at sige, at de klikker på toppen, fordi det får du mig ikke overbevist om, at størstedelen gør! De klikker tilbage og finder næste side i søgeresultaterne :)

Jeg synes du har gjort det rigtigt flot, og jeg glæder mig til du ringer mandag, Majbrit! Så ser vi på sagerne... Vil du iøvrigt prøve en anden shop? Hehe... Nej, vi stopper her

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 10:27
Hej Martin

Jævnt gennem hele manualen slås det fast, at tekst, tekst og tekst er nøglen - og at produktnavne osv. skal skrives med søgerne for øje. Det er det, jeg mener.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:31
Hej Thomas

Hvad er prisen egentlig på WebPublisher CMS, du kalder det rørende billig!

Bare lidt nysgerig:-)

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 10:35
øhhhhh....hovr i manualen slås det fast - igen og igen???

Ved du i øvrigt hvordan man sætter tekster på billeder (så teksten vises når musen kører hen over billedet?)?

Martin
Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 10:56
Hjemmesideadressen www.vestasshop.com som sidetitel på forsiden? Og masser af styles i kilden i stedet for i et eksternt CSS? Det virker ikke umiddelbart specielt SEO venligt - og det gør det heller ikke, at en site: vestasshop.com giver sådan nogen som denne: www.vestasshop.com/popup_image.php?pID=14

Men det kan vel fikses, hvis det skal være?

Jeg har arbejdet med Joomla, Dynamicweb, Syncron, Composite og sikkert et par stykker mere - så du har nok ret i, at det er et meget lille grundlag, jeg har for at mene, at WebPublisher CMS er det bedste i de fleste tilfælde. Men gør mig nu den tjeneste at læse, hvad jeg skriver. Når der er situationer, hvor WebPublisher CMS ikke er godt nok, gør vi noget andet: Vi bygger selv et CMS, der løfter det, WebPublisher ikke kan. Så vi tør også godt indrømme, når vores primære system ikke løfter opgaven. Heldigvis er kombinationen af WebPublisher og vores programmører og designere en ret giftig medicin, der kan løse de fleste opgaver. Det gør verden nemmere for os (én platform - masser af viden - god support), og det gør verden nemmere for vores kunder (masser af viden - masser af mulighed for individualisering - lav pris).

I virkeligheden handler det jo blot om preferencer. Dynamicweb og alle de andre er jo rigtig gode systemer - de er bare så frygteligt dyre. Nogle vil have moderen - andre datteren.

Jeg vil da ikke forsøge at overbevise dig om den andel af besøgende på en SEO side, der klikker videre. Det tal kan du jo ikke bruge til noget, eftersom du aldrig vil skulle benytte dig af systemet. Det er nok for mig og for vores kunder, at tallet er yderst tilfredsstillende - og i særdeleshed at antallet af konverteringer via modulet er uventet højt. Også her gælder min gamle chefs visdomsord: "Virkeligheden er klog". 

Og for 117. gang: En onsite optimering ER bedst  Der skal vi ikke bekymre os om "videre klik". Men det kan være, at andre her på Amino har et SEO modul tilknyttet og vil fortælle, hvor mange der klikker videre på deres løsninger?

Og skulle der virkelig være andre, der er i vildrede: Jeg skal på ingen måde opfattes som en uvildig rådgiver! Jeg promoverer vores løsninger og produkter, for dem er jeg stolt af. De løser som minimum det, de skal - og gør de ikke det, gør vi noget andet. Jeg er købmand, og derfor er jeg særdeles farvet i min rådgivning. Og det tør jeg godt indrømme! Så læs mine "råd" med det filter, at jeg naturligt promoverer min egen virksomhed og dens produkter - og at jeg kan bakke mine "råd" op med konkrete og eksisterende cases fra det virkelige liv.

Og sikke da vi kom "off-topic" her. Min retræte skal være, at SEO modulet nu er i en ny version uden 302 redirect, at det er en god løsning for mange (men bestemt ikke for alle) og at det giver en god effekt på alle de løsninger, jeg kender til, hvor det er brugt rigtigt. Og det er der også mange andre løsninger, der giver - så SEO modulet er ikke Allahs gave til menneskeheden  Det er bare et af flere gode værktøjer, der - ligesom boremaskiner og hamre - er rigtigt gode, når de bruges godt.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:01
Dato: 02-09-2006 10:31:01 Forfatter: Kenneth Boysen

Hej Thomas

Hvad er prisen egentlig på WebPublisher CMS, du kalder det rørende billig!

Bare lidt nysgerig:-)

Oprettelse koster 7.999 kr. og månedlig drift er 399 kr. inkl. 10 mailadresser, webmail, spam- og virusfilter etc. Læs lidt mere om det her: http://www.concept-i.dk/webpublisher-cms.html

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:02

Billeder med tekst i webshop: Billedet på et "produktkort" får samme navn, som du angiver i "Produktnavn". Ingen hekseri der :-)

Prøv at søge på f.eks. "søgemaskiner" i manualen. Alene på det søgeord får du 13 resultater.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:34
Tro det eller lad vær, men Vestas vil faktisk ikke have at den side bliver fundet, derfor sagde de ingen titel :) Men det beklager jeg, at jeg ikke fik nævnt. Det er selvfølgelig relevant i denne sammenhæng, hvor jeg promoverer unikke titles. Sorry  Men du har også ret i, at det kan fixes. Og det er www.demobutik.dk der er den gældende, så vidt jeg er orienteret :)

Men Thomas, vi er helt enig. Det var bare det jeg ville have dig til at indrømme - at de andre systemer er gode (eller som jeg opfatter det: bedre) - men prisen taget i betragtning er Web Publisher nok blandt de bedste systemer på markedet (har kun prøvet det i 14 dage), lige under Webmanage  Hehe... Omvendt må jeg nok indrømme at blandt de bedste e-handels-løsninger ligger Tangora... Men den er i mange tilfælde også overkill, og derfor vurderer jeg shopmanage, som værende det bedste

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 23 ud af 25 (247 indlæg)