Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimeringsmodul hos Scannet?

Side 18 ud af 25 (247 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu tror jeg desværre ikke det er så let bare at få noget mere tekst ind på Scannets skabeloner - shoppen er jo netop bygget op omkring skabeloner der blot skal udfyldes med den den relevante text for det pågældende produkt/firma/..., så jeg tror ikke der er frit valg på alle hylder til at fylde "søgeord" ind ... eller kan man det? Hvem vil i givet fald kunne påtage sig sådan en "søgemaskine-optimerings-opgave"? Som sagt drejer det sig om www.balladebutikken.dk (- og evt. www.ballade.nu).

Var ikke klar over at der kommer en "redirect-side" som Christobel omtaler (tak for det lange svar, i øvrigt ) - det lyder da ikke professionelt.............så jeg er nok ikke længere så lun på Scannets søgemodul..........

Mht. at få andre til at linke til ens shop/hjemmeside kan jeg godt se fidusen. - Men når man ikke har "rigtige" leverandører (fordi man selv er producent) er den vej næsten udelukket (med mindre man vil "afsløre" sine underleverandører, og de så i øvrigt vil linke til en dansk hjemmeside => tvivlsomt koncept ). Men Ballade.nu er blevet tilmeldt en del (primært danske) linksamlinger indenfor de seneste 3-4 måneder, så jeg satser da på at min kones økologiske børnetøj ryger lidt højere op på Google alene af den grund?!

Martin
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:39
Hmmm... Skal du have lavet søgemaskineoptimering skal det være helt og ikke halvt... Det vil sige, finder du én af de gæve gutter herinde, som kan give et godt tilbud på søgemaskineoptimering, bliver det fuldt ud optimeret, og ikke kun et par tekster, og så er det ihvertfald ikke i den billige ende... Men jeg har hørt man kan få sådan et smart modul, som.... Hehe...

Hvis shoppen ligger til, at I ikke selv kan oprette menupunkter og skrive tekst, foreslår jeg I får en ny, eller uploader filer til serveren, med den endelige tekst i en skabelon magen til shoppen... Er sikker på der er nogle herinde der kan hjælpe med det... Ellers skal jeg nok guide dig lidt af vejen :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 10:14
Dato: 6/5/2006 9:38:42 AM Forfatter: Marcel Fuursted
Hmmm... Skal du have lavet søgemaskineoptimering skal det være helt og ikke halvt... Det vil sige, finder du én af de gæve gutter herinde, som kan give et godt tilbud på søgemaskineoptimering, bliver det fuldt ud optimeret, og ikke kun et par tekster, og så er det ihvertfald ikke i den billige ende... Men jeg har hørt man kan få sådan et smart modul, som.... Hehe...

Nu har vi snakket så meget om Scannets tvivlsomme SEO og som jeg forstår det, er det tvivlsomme at der netop bliver lavet redirects. Vil det sige at hvis jeg har et andet webhotel (hos en anden udbyder end Scannet) og så laver mig nogle sider der, med tekst og links til min shop, -så er det (næsten) det samme som SEO, men uden det "tvivlsomme".. Håber I forstår ??? Men hvis det var en mulighed, så var det da enkelt at starte ud med... + At sørge for at få lagt noget mere tekst ind i sin shop, -for det kan man jo under de forskellige hovedkategorier, -men jeg tror at de fleste springer dette punkt over, -da det er produkterne, man skynder sig at få lagt ind, så man kan få et salg igang, -og det kan man ikke uden at blive fundet.. (håber ikke at jeg har tabt nogen ) ) Altså er det som med ægget og hønen  Eller hvordan skal SEO fungere, hvis det skal være optimalt ???

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 10:29
hvordan skal SEO fungere, hvis det skal være optimalt ???

Helt enkelt, så dine kunder kan finde din side på relevante søgeord.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:29
Majbrit, du behøver jo ikke lave det på et andet domæne eller webhotel, så længe du følger Googles Guidelines for Webmasters... Kun hvis du vælger at bruge ScanNets SEO modul... Så er det vigtigt at du bruger et andet domæne, end dit branddomæne, og at du dækker dine "fodspor"... Så længe du bare skriver tekster, sætter billeder ind, sætter overskrifter og titler, så er den god nok... Bare sørg for at du kan holde ud at læse teksten, så det ikke bliver sådan noget "børnetøj er godt fordi børnetøj har vi brug for. Børnetøj bruger vores børn, når de skal finde børnetøj..."

/Marcel Fuursted

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:31
> hvordan skal SEO fungere, hvis det skal være optimalt ???

Det kan der desværre ikke svares enkelt og entydigt på. Spørgsmålet svarer lidt til "hvad er den bedste bil" eller "hvor er det bedst at bo" - det er der 1000 meninger og lige så mange facts omkring :)
Tilmeldt 18. Jun 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:04
Hej debattør...Kender du også en dygtig iptelefoni tekniker, som kan hjælpe mig med opsætning af iptelefoniudstyr hurtigst muligt til mit callcenter...???

Hilsen efect kommunikation & reklame

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:07
Øhh...?

/Marcel Fuursted

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:56
Ja, ja, jeg ved det...   Denne tråd er "old news", men jeg vil blot fortælle jer, som en afslutning, at dagen idag er min opsigelsesdag for at bruge SEO modulet fra Scannet. Jeg har sagt dem op efter at prøvet det i 6 mdr. Så jeg har lyttet til alle jeres gode råd og jeg syntes selv at resultatet er blevet ret hæderligt... Jeg udvalgte mig nogle få søgeord, som jeg så beskrev i mit shopsystem, -og det viste sig at de lå højere end dem fra SEO modulet.. Ja, det lykkedes mig endda at komme på 1. pladsen med et enkelt  Det gav udslaget!!! For hvorfor betale for noget, som man kan lave i det system, som man har købt. - Og jeg syntes altså også næsten at det er synd for kunderne at de skal igennem en side med en masse ord, som de ikke rigtigt kan bruge til noget.. Jeg tror at det skræmmer nogle væk...  Jeg er dog langt fra sikker på at jeg er færdig med SEO, men det skal være på en anden måde og hvis nogen skal sælge mig noget SEO igen, så vil jeg vide, på forhånd, hvilke risici der er...

Så tak Mikkel og Marcel, fordi I fik mig til at se, jeg kunne spare 200 kr pr. mdr.. (ja, ja mange bække små  )

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 08:29
Jamen, det var da så lidt :)

/Marcel Fuursted

Side 18 ud af 25 (247 indlæg)