Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimeringsmodul hos Scannet?

Side 17 ud af 25 (247 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Læser jeg det rigtigt når jeg tror at Marcel siger:

"Drop Scannet''s SEO og fyld noget god tekts på sitet i stedet, det virker lige så godt" ???

Dato: 6/4/2006 10:27:32 PM Forfatter: Mikkel deMib
Jeg løber masser af risici med det SEO arbejde jeg laver men KUN på domæner jeg har råd til at miste - og ALDRIG på en kundens site uden at de 100% forstå hvad de går ind i. Når et af mine domæner bliver slettet af Google, så takker jeg pænt for den gratis trafik jeg har fået so far, og sætter et nyt domæne op. Ingen klynkeri :)

Mikkel, hvis du laver lidt SEO-fusk og dit domæne bliver slettet, påvirker det så ikke det site du linker til (hvis det er det du gør)?

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 23:07
Hej, Bent...

Du læser nogenlunde rigtigt... Det modul er et cms der giver dig mulighed for at skrive tekster og sætte links ind... Det kan du også i dit nuværende CMS... Og forhåbentligt også sætte unikke site-titles ind... Det er alt...

Med hensyn til det at linke til et skidt site, er det afhængig af omfanget... Matt Cutts (fra Google) forklarer selv, at links TIL "bad neighbourhoods" kan deranke din side... Men hvornår er det skidt? Det er jo afhængig af hvor slemt, det du laver er... Som udgangspunkt vil jeg aldrig selv linke fra mit branddomæne til det domæne jeg laver "fixe ting" på :) Så støtter du sitet, kan man vel kalde det

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 23:24
Dato: 6/4/2006 11:06:51 PM Forfatter: Marcel Fuursted
Hej, Bent...

Du læser nogenlunde rigtigt... Det modul er et cms der giver dig mulighed for at skrive tekster og sætte links ind... Det kan du også i dit nuværende CMS... Og forhåbentligt også sætte unikke site-titles ind... Det er alt...

Sidder så her og tænker "hvad f.... betaler jeg så 200 kr. for ??

Med hensyn til det at linke til et skidt site, er det afhængig af omfanget... Matt Cutts (fra Google) forklarer selv, at links TIL ''bad neighbourhoods'' kan deranke din side... Men hvornår er det skidt? Det er jo afhængig af hvor slemt, det du laver er... Som udgangspunkt vil jeg aldrig selv linke fra mit branddomæne til det domæne jeg laver ''fixe ting'' på :) Så støtter du sitet, kan man vel kalde det

Det var nu også tænkt som at linke fra et "bad site" til min superside

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 23:27
> Sidder så her og tænker "hvad f.... betaler jeg så 200 kr. for ??

Derfor min harme :)

> Det var nu også tænkt som at linke fra et "bad site" til min superside

Har ingen relevans... Enten tæller linket eller også tæller det ikke... Det er jo ikke dit problem, hvis mit spamsite vælger at linke til dig, vel ;-)

/Marcel Fuursted

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 23:32
"Har ingen relevans... Enten tæller linket eller også tæller det ikke... Det er jo ikke dit problem, hvis mit spamsite vælger at linke til dig, vel ;-)"

Nej, det er netop min pointe. Det skader ikke mig at dit spamsite linker til mig, kun hvis det er omvendt. ikk''?? eller er jeg bare træt :-)

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 23:33
Begge dele sikkert

Nej, det skader ikke dit site, at et bad neighbourhood linker til dig... Kun at du linker til det

/Marcel Fuursted

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:40
Dato: 6/4/2006 10:27:32 PM Forfatter: Mikkel deMib
> Adspurgt Scannet om dette var svaret, at man ikke skulle skilte med et SEO system og at kunderne kunne være ligeglade med den slags..

Der er KUN EN grund til ikke at skilte med et sådan system - og det er hvis det er ''fordækt'', strider mod søgemaskinernes retningslinier og har en forhøjet risiko for udelukkelse hvis det opdages. Hvis du laver ''legitim'' optimering er der absolut ingen grund til at skjule det. Så på sin egen, lidt kluntede facon, svarer Scannet således selv på spørgsmålet om risiko: Der ER en risiko!

Jamen så skal de sgu sige det HØJT til os kunder.. Og det var akkurat det samme jeg tænkte (det du siger)- hvis noget skal være skjult, så må det være noget gråzone halløj.

Jeg løber masser af risici med det SEO arbejde jeg laver men KUN på domæner jeg har råd til at miste - og ALDRIG på en kundens site uden at de 100% forstå hvad de går ind i. Når et af mine domæner bliver slettet af Google, så takker jeg pænt for den gratis trafik jeg har fået so far, og sætter et nyt domæne op. Ingen klynkeri :)

Da jeg nu forstår emnet lidt bedre, kan jeg jo sammenligne det med den ret så store virksomhed, jeg var ansat i tidligere.. Her lavede man jo også små ventures, som kunne afprøve, teste, lege (you name it) og hvis det gik galt - ja, så skete der jo ikke skade på hovedfirmaet (okay.. lidt penge tabt, men ellers). Hvis det derimod viste sig at være godt, ja, så skulle verdenspressen nok høre om hovedefirmaets fortræffeligheder.. Det er for mig akkurat det samme - Og faktisk så burde det da være ret nemt for Scannet at sætte et domæne op og sælge plads til os kunder med søgeord, som så kunne profileres overfor google m.m. uden at skade de enkelte shops... Eller ??? Eller endnu bedre - fortælle folk at de bare kan skrive noget mere tekst på deres shop.. Det skal de jo alligevel med deres SEO..

Og når Scannet til mig siger, at der jo ikke er noget bevist om at de skulle blive udelukket fra google og at det ALDRIG er sket.. Så tager jeg det på denne måde... De har ikke haft deres SEO til Webshops særligt længe, så de ved ikke noget om hvor lang tid der vil gå inden google opdager det. (Men at de tør løbe risikoen overfor alle deres kunder, -det er mig fandme ubegribeligt).

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:41
>Mikkel, hvis du laver lidt SEO-fusk og dit domæne bliver slettet, påvirker det så ikke det site du linker til (hvis det er det du gør)?
1) Der er intet "fusk" over det - jeg publicerer bare ting på MIN webserver på en måde der gavner mig
2) Og nej, det er ikke sådan jeg gør
3) Og nej, et link fra et website som søgemaskiner ikke kan lide skader normalt ikke andre. Jeg har personligt set 2 eksempler på at de alligevel skete - som hver gang er blevet personligt bekræftet af Matt Cutts fra Google, og beskrevet som en fejl. Det er klart! For forestil dig lige hvad det kune føre til ... Hvis jeg ved at linke fra et website søgemaskinerne ikke kan lide kunne få "fjernet" andre website, tror du så ikke jeg ville gøre lige præcis det mod mine (eller mine kunders) konkurrenter? Nej, du kan være helt rolig - søgemaskinerne er ikke så åndssvage at de vil give mig en sådn magt. Og det ville nok heller ikke være klogt :)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 23:58
Hej Mikkel

nej, når det bliver stavet for mig  kan jeg da godt se logikken i at  det (normalt) ikke kan skade at andre linker til mig.

Jeg er sgu træt ....

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 00:00
> Jeg er sgu træt ....

NO doubt  Hehehehe

/Marcel Fuursted