Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimeringsmodul hos Scannet?

Side 24 ud af 25 (247 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

Jeg vil gerne svare på dit indlæg vedr. mine søgeord, som du så fint udpensler her... Jeg gik igang med SEO modulet med krum hals, men ret hurtigt blev jeg usikker på om folk virkelig gad se på al den tekst, som skulle skrives, -bare for at blive ledt videre til det, som det rigtigt drejer sig om, -nemlig min shop.. Derfor spurgte jeg her på amino og det var egentlig min start på denne tråd.. Jeg fik mange gode råd og derfor stoppede jeg faktisk med at bruge SEO systemet. Derfor er der ikke arbejdet særligt meget med det.. Jeg gav det en chance med "smart pigetøj" og kom på 3. pladsen på google, hvilket da er flot.. Men så prøvede jeg med samme søgeord i selve shoppen og ende 2 pladser under SEO''en.. Nu kan jeg se at jeg er røget lidt længere ned, men stadig på side 1.. Tjek bare... Og jeg har brugt min dyrebare lørdag formiddag på at kigge mine referer igennem og der er flere klik på den fra selve shoppen end med SEO''en.. Så vil du sikkert sige at det er fordi mine SEO sider ikke ligner shoppen og der skulle være arbejdet mere med det.. Men faktum er at jeg har fulgt vejledningen til punkt og prikke og hvis jeg alligevel skal have fat i en programmør, for at sætte SEO delen op, så den ligner og alt det der, ja, hvor er så fortjensten.. Der slås jo netop på i markedsføringen at ALLE kan finde ud af det og at det er BILLIGT..

Jeg kan give dig eksempler på søgeord, som ligger nr. 1 ud fra dem, som jeg selv har arbejdet med i shoppen, men nu gider jeg altså ikke have flere af mine søgeord offentliggjort.. Der er jo mange, som læser med og de må altså selv igang med at finde ord og tekst.

Jeg har hele tiden sagt at på de søgeord, som jeg kalder for "konge-ord" (børnetøj osv) skal der nok noget SEO til, for her er det svært at komme til, så jeg udelukker bestemt ikke SEO, men jeg vil have en ordentlig rådgivning omkring det, -og her halter det altså noget for Scannet. (er min mening) + at der må have været noget om snakken omkring blacklisting- Der er jo nok en grund til at man også skifter spor nu.( Der går jo sjældent røg af en brand, uden der har været ild)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:38
Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:45
Hej

Du har så evigt ret i dine betragtninger om rådgivning - og det ved jeg faktuelt er blevet ændret fra den kommende uge.

Webshoppen alene er ikke verdens mest søgemaskinevenlige endnu - men det kan lade sig gøre at få gode resultater med den alligevel. F.eks. ligger denne nr. 3 i Google på "babyudstyr" uden hverken det ene eller andet modul: http://www.askepotbabyudstyr.dk/ - faktisk er der næsten intet gjort for det.

Og der er denne, der er nr. 3 på "pigeværelset" - http://www.nostalgi-fyn.dk/group.asp?group=10&sub=10 og

Vi har mange ScanNet webshops kørende, og derfor kan vi også få dem synlige uden moduler (i de fleste tilfælde). Og det kan kunderne også selv! Kun med meget konkurrenceprægede ord skal der professionelle til - resten klares med omtanke og lidt sen nattelæsning :-)

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 11:51
Hej Thomas

Dejligt  Så fik jeg ret (og du fik ro)  

Og hvis Scannet mangler noget input vedr. vejledning til det, så kan de jo bare henvende sig til nogle af kunderne (og ikke kun de tilfredse).. Jeg vil da gerne teste videre, hvis man stillede det nye modul til rådighed for mig.. :) Man bliver jo kun bedre af kritik (konstruktivt).

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:57
Det er egentlig meget sjovt med disse diskussioner om systemer, løsninger, standarder osv. Jeg kommer til at tænke på en film - jeg mener det er "Skattejagten"? Her står Harrison Ford foran en araber i flot kostume med et ondt sværd. Araberen hujer og svinger med sværdet, og det er vældig flot. Ingen tvivl om, at han står overfor en rigtig kæmper, der mestrer sværdet og fægtningens ædle kunst!

Harrison Ford sukker, trækker sin pistol og skyder araberen. End of story.

Det minder om diskussioner om f.eks. validering efter W3C og meget andet. En masse kloge-Åger diskuterer, om det ene eller det andet er godt - og mens de gør det, tikker ordrer og gæster ind på danske websites og shops i rå mængder. Genereret af løsninger der ikke validerer og måske ikke er fine i kanten. De virker bare - lige som Harrison Fords pistol gjorde det

Diskussionerne er sunde - men måske er det af og til en god ting at huske på Harrison Fords pistol, der fuldstændigt uelegant klarede opgaven, mens den trænede og kunstnerisk/teknisk perfekte kriger var ham, der døde...

Der ER mange gode systemer, og det er klart, at det system, man kender bedst, også ofte er det, der klarer opgaven bedst for én selv. Lige nu sidder vi to mand her med en SEO opgave til et sekscifret beløb, hvor vi skal have en gigantisk løsning i Joomla til at gøre det, vi gerne vil have den til - og blive synlig næsten globalt. Det ville vi gerne have løst med en WebPublisher, som vi kan vride og vende, som vi gerne vil.  Og sådan er der så meget.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:14

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:20
Dato: 02-09-2006 11:56:54 Forfatter: Thomas R.
De virker bare - lige som Harrison Fords pistol gjorde det

Hehe... Ja, men den hedder pistol (cms) og ikke araber-dræber (seo-modul)  Jeg stopper nu, Thomas *LOL*

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 12:33
 Nå pyt - du kan da bare lige droppe et par referencer til andre løsninger, I har lavet, hvor der er unikke sidetitler?
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:37
Hej igen

Nu skal jeg ikke kører mig til dommer for denne debat, men det virker til, at det efterhånden er en tomands snak som sådan set lige så godt kunne klares over PM.

Bare mit syn

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 12:38
Enig. I''ll rest my case - jeg har vist også fået pointen malet klart.  God lørdag!
Side 24 ud af 25 (247 indlæg)