Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimeringsmodul hos Scannet?

Side 2 ud af 25 (247 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg kigget lidt nærmere på siden og kan konstatere følgende:

1) Den følger IKKE hverken Google''s eller Yahoo''s retningslinier på en række områder - først og fremmest fordi siden HELT tydeligt IKKE er lavet til brugerne men 100% til søgemaskinerne. Siderne ser desuden ud til i høj grad at bygge på en standard "template" tekst, som så udfyldes med det optimerede nøgleord.

2) Jeg kan ikke finde links til denne (og andre af disse sider) fra dit almindelige site. Hvis siderne virkelig var lavet til brugerne ville sådanne links være der og, disse links er en BETINGELSE for at du kan kalde siderne for Information Pages. Hvis jeg tager fejl og disse links faktisk findes må du meget gerne vise mig hvor :) Siderne er IKKE integreret med dit almindelige website, hvilket da også fremgår af din egen tekst: "du kan altid komme til vores hjemmeside ved at klikke her" - "vores hjemmeside", som altså ikke er her :)

3) De optimerede sider ligger IKKE på det samme domæne som dit almindelige site. Dit site ligger på www.concept-i.dk - de andre sider ligger på http://concept-i.dk
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:57

Jeg kan så iøvrigt tilføje: Skjulte links til listen ovenfor :) - eller vil du påstå at skjulte links er lavet for brugernes skyld - og følger Googles guidelines?

<a href="http://www.concept-i.dk/trykte-medier.html" id="seo" style="display: none;">Tryksager og brochurer - her får du dem</a>

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:24
Dato: 12/29/2005 11:56:43 AM Forfatter: Mikkel deMib

Jeg kan så iøvrigt tilføje: Skjulte links til listen ovenfor :) - eller vil du påstå at skjulte links er lavet for brugernes skyld - og følger Googles guidelines?

&lt;a href=''http://www.concept-i.dk/trykte-medier.html'' id=''seo'' style=''display: none;''&gt;Tryksager og brochurer - her får du dem&lt;/a&gt;

Næ - det er noget "snask", som jeg har lavet - det er ikke noget, som modulet skal have skylden for.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:29

OK, så vi er enige om at de sider IKKE lever op til Google''s guidelines, right? Og med dette i mente jeg jeg i hvert fald skrive under på at det vil give en forøget risikoprofil og samtidig understrege at det er rigtig dumt at lægge den slags på sit eget website.

Så vi er vel tilbage til udgangspunktet: Scannets søgemodul skal man holde sig væk fra, med mindre man har "råd" til at ens domæne ryger helt ud af søgemaskinerne :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:37
Dato: 12/29/2005 11:47:36 AM Forfatter: Mikkel deMib

Nu har jeg kigget lidt nærmere på siden og kan konstatere følgende:

1) Den følger IKKE hverken Google''s eller Yahoo''s retningslinier på en række områder - først og fremmest fordi siden HELT tydeligt IKKE er lavet til brugerne men 100% til søgemaskinerne. Siderne ser desuden ud til i høj grad at bygge på en standard ''template'' tekst, som så udfyldes med det optimerede nøgleord.
Selvfølgelig er den da lavet til brugerne - det er alle seo-sider da! Vi skal jo give brugerne noget indhold, der er relevant for deres søgninger, ikke? Det vil kunne diskuteres i det uendelige - medmindre der er tale om cloaking. Og det er der jo ikke - og det glæder jeg mig til at læse, at du må medgive?
2) Jeg kan ikke finde links til denne (og andre af disse sider) fra dit almindelige site. Hvis siderne virkelig var lavet til brugerne ville sådanne links være der og, disse links er en BETINGELSE for at du kan kalde siderne for Information Pages. Hvis jeg tager fejl og disse links faktisk findes må du meget gerne vise mig hvor :) Siderne er IKKE integreret med dit almindelige website, hvilket da også fremgår af din egen tekst: ''du kan altid komme til vores hjemmeside ved at klikke her'' - ''vores hjemmeside'', som altså ikke er her :)
Har Google og andre søgemaskiner beskrevne regler for, hvornår det må kaldes en "Information Page"? Kan jeg evt. få dem at se? Og jo - der er link til systemet fra vores side - nærmere bestemt fra vores "sitemap". Så jeg må beklage, at der var du også lidt for hurtig :-)
3) De optimerede sider ligger IKKE på det samme domæne som dit almindelige site. Dit site ligger på www.concept-i.dk - de andre sider ligger på http://concept-i.dk 
"www" er jo egentlig et subdomæne - sådan påstår i alle fald mange af "de kloge". Og du kan jo prøve: http://www.concept-i.dk/seo/000035/000001/000079.asp
Det virker skam fint - så også med "www" er der hul igennem :-)

Til slut: Dine argumenter var de skadelige virkninger. Vil du ikke godt beskrive for lægfolk som mig, hvad præcist der kan være skadeligt ved ScanNets modul?

Og det hjælper altså ikke, at du skriver:

OK, så vi er enige om at de sider IKKE lever op til Google''s guidelines, right? Og med dette i mente jeg jeg i hvert fald skrive under på at det vil give en forøget risikoprofil og samtidig understrege at det er rigtig dumt at lægge den slags på sit eget website.

Så vi er vel tilbage til udgangspunktet: Scannets søgemodul skal man holde sig væk fra, med mindre man har "råd" til at ens domæne ryger helt ud af søgemaskinerne :)

- medmindre du virkelig mener, at en Volvo er farlig, hvis en chauffør vælger at gøre noget farligt i en Volvo? For som jeg skrev: Det er mig, der har leget med "snask" - ikke ScanNet.

Jeg både kan og vil stå ved mine egne små lege med "snask" - den slags gør vel alle, der leger i denne verden. Du gør det - jeg gør det osv. :-) Men det er ikke OK at konkludere, at man "skal holde sig fra ScanNets løsning" blot fordi jeg bruger den på vores eget site til "snask". Selve systemet indeholder IKKE snask. Det ville være skønt, hvis en sådan debat her kunne h
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:07

> Selvfølgelig er den da lavet til brugerne - det er alle seo-sider da! Vi skal jo give brugerne noget indhold, der er relevant for deres søgninger, ikke?

Jeg tror du helt har misforstået hvad søgemaskinerne mener med "lavet til brugerne". Man skal være mere end almindelig kreativ for at konkludere at disse sider er lavet til brugerne - de er sgu da lavet 100% til søgemaskinerne opg det er lige præcis det søgemaskinerne ikke vil have - cloaking eller ej. Du kalder dem jo også selv for "seo-sider" - det er sider lavet til søgemaskinerne - ikke brugerne. Ellers kan jeg da slet ikke se, hvorfor du ikke bare har optimeret dine almindelige sider der jo handler om det samme.

Hvilken del af siden du selv har lavet, og hvilken del der hører med til søgemodulet fra Scannet er jo svært at se - jeg kan blot konstatere at det er den eneste side vi indtil nu har fået at se, og den indeholder altså de ting jeg har fundet.

> Og jo - der er link til systemet fra vores side - nærmere bestemt fra vores "sitemap". Så jeg må beklage, at der var du også lidt for hurtig :-)

Jeg har kigget jeres sitemap grundigt igennem og omend det godt kan være det bare er mig der er blind, så kan jeg altså ikke finde et eneste link til jeres "søgemodul"-sider. Hvor har du dem?

> Har Google og andre søgemaskiner beskrevne regler for, hvornår det må kaldes en "Information Page"?

Som jeg tidligere har forklaret er Information Pages som teknik og begræb opfundet af Shari Thurow, Marshall Simmins og Detlev Johnson - ikke af søgemaskinerne. Teknikken har været offentligt diskuteret med søgemaskinerne på utallige konferencer og hvis man holder sig PRÆCIST indenfor de rammer der anbefales af de oprindelige "opfindere" af denne type sider har søgemaskinerne ingen problemer med dem. De bruger bare ikke dette, som så mange andre, begræber i deres egne guidelines. De sider jeg har set fra Scannet - både dine og de andre søgemodul-sider lever bare ikke op til de oprindelige specifikationer for Information Pages - så kald dem hvad du vil, men lad venligst være med at bruge denne betegnelse hvis det faktisk ikke er korrekt.

> Til slut: Dine argumenter var de skadelige virkninger. Vil du ikke godt beskrive for lægfolk som mig, hvad præcist der kan være skadeligt ved ScanNets modul?

Ja, det er såmænd meget enkelt: Siderne, og i værste fald hele dit website, kan risikere enten at blive "de-ranket" (begravet HELT i bundet af søgeresultaterne) eller blive smidt helt ud af indekset. "Orphan pages" (sider uden links til fra det almindelige site), stærkt tekst-template baserede sider og sider med skjulte links er særligt lette for søgemaskinerne at identificere.

> Jeg både kan og vil stå ved mine egne små lege med "snask" - den slags gør vel alle, der leger i denne verden. Du gør det - jeg gør det osv. :-)

Jeps, men dels fortæller jeg kunderne helt ærligt hvad de får, hvilke risici det indebærer med forskellige teknikker og ikke mindst - jeg ville aldrig placere den slags snask på et domæne som har langsitet værdi for mig - mit brand-domæne. Den slags eksperimenter og snask skal placeres på helt aflukkede netværk og domæner så risioen for dit branddomæne reduceres så meget som muligt - eller fjernes helt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:06
OK - så vil jeg gerne afslutte diskussionen med at slå fast, at jeg er bragende uenig med dig i dine betragtninger på stort set alle felter i denne diskussion. Jeg oplever dig som i bevidst opposition til alt, du ikke selv har opfundet eller en af dine gode venner har opfundet - og jeg understreger, at det er MIN oplevelse, og den er jo subjektiv. Principielt kan jeg ikke lide, når alt andet end ens eget skydes ned uden ordentlig argumentation - og især ikke, når det gamle ordsprog om at feje for egen dør først, ikke efterleves: http://www.computerworld.dk/art/31915?a=search&i=0 og http://www.computerworld.dk/debat/359 . Her udtaler du, at du finder kritikken "moraliserende". 

Citat: Man kan diskutere kvaliteten af det, jeg laver, men det er ikke ulovligt, siger han. Han synes, at et udtryk som "søgemaskinespam" er udtryk for en moraliserende holdning. I stedet må man forholde sig til, hvad der virker for annoncørerne – og det gør mere tyndbenede sider som 21winners.dk ifølge målinger, siger han. Citat slut.

Tja... At beskylde dig for "søgemaskinespam" er vel moraliserende. Men det er det vel også at sable konkurrenters produkter ned uden ordentlig dokumentation? Og ordentlig dokumentation i denne sag er dokumentation for, at kunder med ScanNets modul er blevet degradet eller fjernet fra søgemaskiner.  Du laver dine stunts - andre laver deres. Ingen har vel 100% rent mel i posen - jeg har heller ikke. Men jeg tror, din troværdighed ville være bedre, hvis du ikke med den ene hånd gik så højt op i, hvad andre laver - og med den anden hånd udnytter din indiskutabelt store viden om søgemaskiner til at præsentere kvalitetsmæssigt dårlige resultater for brugerne af Google. Jeg synes, du burde vælge ENTEN at være debatternes uskyldsrene engel (og så "walk the talk") eller også bare være pragmatisk og ærlig om, at vi stort set allesammen er lidt flossede i kanterne.

Lad mig slå fast, at jeg på ingen måde har ondt nogen steder over dine stunts med 21winners.dk - jeg synes sgu'', det er smart (selvom det er hammer irriterende at lande på de sider, når man søger efter noget ). Jeg synes bare, at du misforvalter den høje status, du stadig har hos mange nyetablerede, der har brug for råd og dåd i SEO.

Linket i vores sitemap står tredienederst - og hedder "Information om reklamebureauer" .

Indtil jeg ser dokumentation for de mulige skadelige virkninger af at benytte ScanNets modul, nægter jeg at tro på, at det kan skade. Jeg kender til mange eksempler på "Information Pages" opbygget på forskellig vis og mange med indtil flere "listigheder" indbygget. Men jeg kender ikke ét eksempel på, at de har betydet noget negativt for ejerne. Og jeg kalder dem for Information Pages i mangel af bedre ord - det er jo ikke cloaking, doorways eller redirect, der er tale om. Jeg kan selvfølgelig også kalde dme for indholdssider - det er jo mere modersmålsvenligt :-)

Vi benytter modulet fra ScanNet med stor effekt - og vi bliver ved med at benytte det. Det har vi gjort siden maj 2005 og med en konstant stigende effekt.

Og det var så ordene i den sag. Jeg håber, at læserne på Amino selv kan og vil vurdere, om ScanNets modul (og alle mulige andre udbyderes løsninger) er gode og rigtige for dem eller ej. SEO er ikke en eksakt videnskab - og for mange er den lukket land. Jeg ønsker IKKE at benytte eller anbefale andre at benytte systemer, der kan være "skadelige". Google skriver i deres retningslinier: Google does not encourage the use of automatically generated pages that are designed for search engines instead of users

D
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:29
Rosenstand: Jeg synes, at du rammer lidt ved siden af i din kritik. Mikkel gør netop opmærksom på, at han ikke har noget imod at bruge ufine metoder, men de skal bruges, så de ikke skader hovedsiden, hvilket i følge Mikkel Scannets modul gør. Jeg må da ærgeligt indrømme, at hvis jeg brugte Scannets modul ville jeg være rimelig bange i og med, at Mikkel ved, hvad han snakker om.
Eftersom du er bragende uenig med Mikkel, mener du så, at dine ekstra sider er til for brugerne fremfor søgemaskinerne?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:36

> de ikke skader hovedsiden, hvilket i følge Mikkel Scannets modul gør.

Bare lige få at få det helt præciseret :)
Jeg siger ikke at "modulet gør" skade, men at det øger risikoprofilen væsentligt og dermed "kan" gøre alvorlig skade og at det er skide usmart at lave den slags "eksperimenter" på sit eget domæne.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:37

Hej

Mikkel skriver, at de skader hovedsiden - men han giver ingen dokumentation overhovedet. Jeg er ikke bange for at bruge modulet - og jeg ved også, hvad jeg snakker om :-)

Mine ekstra sider er til for min virksomheds skyld. De bruges til at få flere søgende ind på vores hjemmeside - og det virker. De er også til for brugernes skyld - for indholdet på siderne er relevant i forhold til det, folk søger efter på Google. Søger du efter "bilige tryksager" får du vores side - og det er én af de ydelser, vi leverer. Se f.eks. resultat nr. 6 på Google på samme søgning: http://www.skiltetilbud.dk/billige-tryksager-%C3%A5rhus/ Vurder selv relevansen på det site i forhold til vores og vores ærede konkurrents på 1. pladsen.  Nu er jeg selvfølgelig ikke objektiv... men giver denne side ikke mere mening, hvis du er på jagt efter billige tryksager: http://concept-i.dk/seo/000035/000001/000079.asp end denne http://www.skiltetilbud.dk/billige-tryksager-%C3%A5rhus/ ?

Så... Primært er siderne der for min skyld - derefter for søgemaskinernes skyld og sidst for brugernes skyld. Bemærk, at til forskel fra mange andre sider indeholder de her sider faktisk noget, søgerne kan bruge :-)
Side 2 ud af 25 (247 indlæg)