> Selvfølgelig er den da lavet til brugerne - det er alle seo-sider da! Vi skal jo give brugerne noget indhold, der er relevant for deres søgninger, ikke?
Jeg tror du helt har misforstået hvad søgemaskinerne mener med "lavet til brugerne". Man skal være mere end almindelig kreativ for at konkludere at disse sider er lavet til brugerne - de er sgu da lavet 100% til søgemaskinerne opg det er lige præcis det søgemaskinerne ikke vil have - cloaking eller ej. Du kalder dem jo også selv for "seo-sider" - det er sider lavet til søgemaskinerne - ikke brugerne. Ellers kan jeg da slet ikke se, hvorfor du ikke bare har optimeret dine almindelige sider der jo handler om det samme.
Hvilken del af siden du selv har lavet, og hvilken del der hører med til søgemodulet fra Scannet er jo svært at se - jeg kan blot konstatere at det er den eneste side vi indtil nu har fået at se, og den indeholder altså de ting jeg har fundet.
> Og jo - der er link til systemet fra vores side - nærmere bestemt fra vores "sitemap". Så jeg må beklage, at der var du også lidt for hurtig :-)
Jeg har kigget jeres sitemap grundigt igennem og omend det godt kan være det bare er mig der er blind, så kan jeg altså ikke finde et eneste link til jeres "søgemodul"-sider. Hvor har du dem?
> Har Google og andre søgemaskiner beskrevne regler for, hvornår det må kaldes en "Information Page"?
Som jeg tidligere har forklaret er Information Pages som teknik og begræb opfundet af Shari Thurow, Marshall Simmins og Detlev Johnson - ikke af søgemaskinerne. Teknikken har været offentligt diskuteret med søgemaskinerne på utallige konferencer og hvis man holder sig PRÆCIST indenfor de rammer der anbefales af de oprindelige "opfindere" af denne type sider har søgemaskinerne ingen problemer med dem. De bruger bare ikke dette, som så mange andre, begræber i deres egne guidelines. De sider jeg har set fra Scannet - både dine og de andre søgemodul-sider lever bare ikke op til de oprindelige specifikationer for Information Pages - så kald dem hvad du vil, men lad venligst være med at bruge denne betegnelse hvis det faktisk ikke er korrekt.
> Til slut: Dine argumenter var de skadelige virkninger. Vil du ikke godt beskrive for lægfolk som mig, hvad præcist der kan være skadeligt ved ScanNets modul?
Ja, det er såmænd meget enkelt: Siderne, og i værste fald hele dit website, kan risikere enten at blive "de-ranket" (begravet HELT i bundet af søgeresultaterne) eller blive smidt helt ud af indekset. "Orphan pages" (sider uden links til fra det almindelige site), stærkt tekst-template baserede sider og sider med skjulte links er særligt lette for søgemaskinerne at identificere.
> Jeg både kan og vil stå ved mine egne små lege med "snask" - den slags gør vel alle, der leger i denne verden. Du gør det - jeg gør det osv. :-)
Jeps, men dels fortæller jeg kunderne helt ærligt hvad de får, hvilke risici det indebærer med forskellige teknikker og ikke mindst - jeg ville aldrig placere den slags snask på et domæne som har langsitet værdi for mig - mit brand-domæne. Den slags eksperimenter og snask skal placeres på helt aflukkede netværk og domæner så risioen for dit branddomæne reduceres så meget som muligt - eller fjernes helt.