Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimeringsmodul hos Scannet?

Side 3 ud af 25 (247 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil indledningsvis sige, at jeg er bestemt ingen ekspert på området, men at du blander dig selv ind i det, er udenfor relevans, fordi selvfølgelig er siden til for dig og din virksomhed. Om den er til for brugeren er relativt, fordi den er mere til for at opnå en bedre placering. Den side kunne jo ligeså godt være inde på skiltetilbud, og den linker jo ind til din side. Så sagt på en anden måde, så er din ekstra side en anden variant af skiltetilbud - bare kun med dit tilbud. Jeg vil igen pointerer, at jeg ikke kender meget til området, og om Google bandlyser den slags, men hvis jeg skal vurderer, hvem siden henvender sig til, så vil jeg helt klart pege på søgemaskinerne, og sidesætte den med fx. Skiltetilbud, men bare ikke så spammende selfølgelig.
Jeg går selvfølgelig også ud fra, at du har en relevant viden indenfor området siden du er certificeret, hvad det så end betyder. Det jeg baserer min opfattelse af tråden på er, at Mikkels viden som er kommet til udtryk et utal af gange her på siden og andre steder og, at han netop skriver, at han ikke har noget imod metoden, men at den bruges forkert og dermed er direkte skadelig. Mikkel pointerer kun, at det kan skade, når det bruges på denne måde. At det virker er der ingen tvivl om. 
Tilmeldt 15. Jun 05
Skrevet kl. 14:52

Citat fra din egen posting: Dermed må det stå klart at man bør holde sig væk fra dette modul.

Måske læser jeg bare ikke din mening godt nok så - det beklager jeg. Jeg tolkede det således, at du mente, man burde holde sig fra modulet.

Nu er det sådan, at modulet kan benyttes på et "tredie" domæne - så der er ingen krav om, at det skal foregå på eget domæne.

Da du i en senere posting skriver: Jeg siger ikke at "modulet gør" skade, men at det øger risikoprofilen væsentligt og dermed "kan" gøre alvorlig skade og at det er skide usmart at lave den slags "eksperimenter" på sit eget domæne. Betyder det så, at du kan anbefale modulet nu, hvor du dels ved at der ikke er behov for at benytte det på ens hoveddomæne og du samtidig siger, at modulet ikke gør skade?

Tilmeldt 15. Jun 05
Skrevet kl. 14:59

Hvordan oplever du vores side som spammende? Den leverer brugbar info om termen "billige tryksager". Jeg er da glad for, at du ikke opfatter vores side som lige så spammende som sklitetilbud.dk - men jeg kan nu ikke se, at den spammer overhovedet? Følger du links på vores side om "billige tryksager", lander du på http://www.concept-i.dk/tryksager.html Hvor er det lige, det er spam?

Jeg er helt med på, at Mikkel mener, metoden bruges forkert. Jeg mener også personligt, at jeg er bedre til at køre bil end Anders Lund Madsen - men jeg kan heller ikke dokumentere det. Hvor meget er min påstand så værd?

Det er 100% korrekt, at cloaking og andre metoder indebærer en stor risiko, som man kan påtage sig eller lade være. Men jeg mangler dokumentation for, at sider opbygget med ScanNets modul udgør nogen risiko.
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 15:08
Jeg skal da love for at mit indlæg fik sat gang i noget her...

Jeg er på vegne af flere af mine kunder på jagt efter en webshop der er "pænt" søgemaskineoptimeret og ville derfor gerne kigge lidt ind bag gardinerne hos de 2 store www.scannet.dk og www.dandomain.dk - men her i den indledende fase er jeg noget skuffet... der er mange ting der ikke følger med i pakken...

Så når jeg spørger til søgemaskineoptimeringsmodulet (sig lige det ord 3 gange hurtigt efter hinanden) er det ud for en faglig interesse - hvad gør det - hvad er man herre over m.m.

I den forbindelse vil jeg bare sige at jeg synes at dokumentationen fra scannet er elendig - og jeg synes det er mere end svært at træffe en en beslutning - mest fordi jeg i bund og grund går ind for "etisk" seo. Der er lidt for meget omkring deres beskrivelser som gør mig lidt lunken... omvendt kan jeg jo også godt se at Rosenstrand ikke lige frem er novice i det fag her... og man skal jo også kigge på hvad der virker.

Nu er det ikke min mening at starte en tråd om "etik" i forbindelse med SEO - det må vi hellere tage til et aminotræf - kl. 4 om morgenen i et snasket værtshus - miljøet skal trods alt passe til...

Slutteligt vil jeg dog lige sige at 21winners.dk ikke lige frem oser af "whitehat SEO" -og jeg håber for søgemaskinernes skyld ikke at der er for mange af den slags sider der vil få bragende succes da det i mine øjne alt andet lige gør det hele endnu mere grumset end det er i forvejen.

Hvis i kender en slags "standard webshop" som sparker røv på søgemaskinerne hører jeg gerne om det...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:24

Hejsa

Et lille side spørgsmål til debatten:
Hvilken webshop vi i så foreslå man vælger ifh til scannet og ifh til søgemaskinerne?

Og 2 "grønne" og helt uden for kategori spørgsmål:
Hvad er en "blog"?
Og hvad er en snailmail?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:26
Dato: 12/29/2005 3:24:01 PM Forfatter: Kenneth Boysen

Hejsa

Et lille side spørgsmål til debatten:
Hvilken webshop vi i så foreslå man vælger ifh til scannet og ifh til søgemaskinerne? Jeg er subjektiv her - men klart denne: http://www.concept-i.dk/webshop.html (og det er den samme som ScanNet)

Og 2 ''grønne'' og helt uden for kategori spørgsmål:

Og hvad er en snailmail? Almindelig post med PostDanmark
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:30

Thomas, jeg tror stadig ikke helt du har forstået hvad jeg mener, men det må jeg jo så leve med. Jeg håber andre kan se pointen :)

Som sagt har jeg ingen problemer med hvordan du laver dine websider - det skal kun du bestemme (indenfor lovens grænser naturligvis - men intet af det vi snakker om her er ulovligt). Det er ikke Google der bestemmer hvad der skal ligge på DIN webserver. Heldigvis da :)

Men, Google kan så vælge at udelukke sider de ikke vil have med, eller i øvrigt ranke dem som de har lyst til. Det er helt op til dem.

Alle de sider vi har fået mulighed for at se, her i debatten, som er produceret med Scannets forskellige søgemoduler lider i større eller mindre grad af problemer, i forhold til hvordan søgemaskinerne vurderer dem. Der er simpelt hen snask på dem. Vi har endnu ikke set et "rent" eksempel - men masser af "grisede", og det er derfor svært at konkluderer anderledes end jeg har gjort: Der ER en øget risikoprofil med disse sider. Om  man så vil løbe denne risiko er op til en selv, men det er i hvert fald meget dumt, efter min mening, at efterlade nogen som helst former for "footprints" imellem sådanne sider og ens "brand domæne".

Dine underlige påstande om, at jeg bare skulle hakke løs på alle andre end mine egne produkter, går du helt galt i byen med Thomas. For det første har jeg ingen interesse i Scannet kunder, der for størstedelens vedkommende slet ikke har budget til de løsninger jeg tilbyder - og i øvrigt har jeg alt rigeligt at lave. Jeg har bare alt, alt for mange gange i min tid i branchen set lige præcis løsninger som dette køre gennem et stykke tid og så pludselig blive sablet af søgemaskinerne overnight. Så står alle kunderne pludselig uden nogen form for synlighed i søgemaskinerne - men Scannet har jo ikke "garanteret" noget, så man kan ikke gå efter dem ...  Den risiko vil jeg gerne informere folk om - så kan de selv tage stilling til om de synes den er værd at løbe.

Desuden vil jeg gerne gentage det jeg også veligt gjorde dig opmærksom på da du emailede om dette, at jeg ikke gider diskutere websites jeg måske, eller måske ikke, er involveret i driften eller optimeringen af - hverken pr. email eller i et åbent forum. Det ville simpelt hen være uprofessionelt af mig både overfor partnere og kunder. At du bringer dit eget website op til diskusion her er dit valg.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 17:37

Hej

Nu er det ikke fordi jeg vil blande mig voldsomt i denne krig på "teknik" men alt den megen snak om Scannets "problematiske" søgeoptimering, gjorde mig lidt nervøs, da jeg har en webshop hos Scannet med søgeoptimeringsmodul. Så jeg sendte fluks en mail til Scannet hvor jeg spurgte direkte til problemet. Se spørgsmål og svar herunder:

"Jeg har en Scannet-shop som jeg har købt jeres søgemaskineoptimering til. Jeg har fra flere sider hørt at der er en stor risiko for at blive blacklistet hos bl.a. Google pga. jeres form for optimering. Jeg vil gerne vide om det er korrekt, eller om det er det rene opspind!

Vores søgeoptimering er lavet så det overholder googles retningslinier.

Med venlig hilsen

Michael Steen Pedersen
scannet@scannet.dk"

Så nu har jeg da det sort på hvidt! Jeg kan kun sige at siden vi fik søgeoptimeringsmodulet aktiveret, så steg vores trafik med 40%.
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 17:55
Dato: 1/20/2006 5:37:08 PM Forfatter: Lars
Vores søgeoptimering er lavet så det overholder googles retningslinier.

Hmm, så har de vist ikke læst Googles guidelines hvori der bl.a. står:

Avoid "doorway" pages created just for search engines, or other "cookie cutter" approaches such as affiliate programs with little or no original content.

Din shop har tilknyttet en masse af disse doorway pages som vises til søgemaskinerne og en almindelig bruger bliver videresendt til den aktuelle side i din shop. Dette er klart i strid med Googles guidelines.

Ved at slå Active Scripting fra i din browser kan du se det med egne øjne, bl.a. : http://shop.gaardbutikkendirekte.dk/static/000034/000001/

Hvis Google skulle få øje på dette og vælger at blackliste din shop, så husk hvem det rammer ........

Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:31
Dato: 1/20/2006 5:54:31 PM Forfatter: Michael Oxkjær
Ved at slå Active Scripting fra i din browser...

Hvordan gør man egentlig det?

Mvh

Claus Holm
Side 3 ud af 25 (247 indlæg)