Så derfor... 3´s trådløse bredbånd, deres USB tilslutning---- fungere det? Har du erfaringer med det? Spørger da jeg har brug for internet når jeg er "on the road" og ifm. møder - og er i bund og grund hooked på deres løsning. Fona-knægten jabbede noget af med et "indstikskort" fra 3 som jeg ikke skulle vælge, fordi det hele tiden smed folk af nettet--- men USB dimsen, den var lige sagen og helt fremme i skoene... MVH |
3´s trådløse bredbånd, "USB" tilslutningen - funker det?
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
Mit forbehold ligger mere i, hvad sker der når man er uden for 3''s dækning? Min mobil kan kører over 3G nettet og er koblet på TDC''s 3G-net så jeg kan følge lidt med i hvor der er dækning. På kontoret er der fx ikke, mens derhjemme er der god dækning. Begge steder er centrale steder i Kbh. Nogen som har erfaringer med skidtets forbindelsesevne og hastighed når man fiser rundt omkring i alle landets afkroge? |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Jeg er måske nok "lidt udenfor normalen" ( den henseende også - thihi), men bruger trådløst konstant, idet jeg rejser meget ! Og vil gerne lige tilføje, nu jeg læser at der ikke engang i København er god dækning overalt - at her i Spanien, har vi faktisk allerede flere byer, der er gået "WiFi" - selvom det stadig, til tider, er et så håbløst forældet land - hahaha Jeres nye 3-USB-modem skal I heller ikke være nervøse for - jeg har et fra Vodafone (som jeg bruger over hele Europa) og det virker fint med Teledanmark også !! Meen, nogengange skal man altså lige vende det den rigtige vej ;-) Hvor jeg bor, får jeg forbindelse på 3,6 mb hvis den vender den ene vej - og kun 236 kb, den anden ! De er rimeligt følsomme !! Held og lykke Tina |
Tina Jonasen
For mig har det virket rigtig godt når man sidder i en by med god dækning. Hastigheden er helt i top. Hvis man sidder uden for 3''s dækning, så ryger man typisk på TDC edge i stedet. Stadig en ok hastighed, men intet revoolutionerende. Når man bevæger sig meget (som f.eks. i tog) så synes jeg den har problemer med at holde forbindelsen, og man skal således hele tiden connecte igen. Andre har haft problemer med at få selve hardware/driver til at fungere, men det har jeg ikke personligt haft problemer med. Det kan dog tolkes til at det kan give problemer for dem der ikke er gode til at rense deres maskine, eller muligvis kan det have noget at gøre med hvor "grov" man er i behandlingen af selve enheden (river stikket ud når man har lyst osv.) Alt i alt synes jeg godt jeg kan anbefale løsningen til det jeg bruger den til, nemlig at få hul igennem til nettet i de situationer hvor der bare ikke er andre muligheder. |
Men deres mobiler har da fået okay dækning også herude på lars tyndskid, så skulle deres USB stick der vel også være dækket ind på samme måde ik ? |
En kunde købte en ny PC hos os, og den blev leveret med Windows Vista. Det lykkedes ikke at få 3 USB modemet til at fungere med Vista, og 3''s support sagde at de ikke vidste hvornår en driver til Vista var klar (er muligvis kommet nu). Nå, løsningen var så at smide Windows XP på kundens PC istedet. Nu fungerede det. Men af en eller anden grund, kunne jeg kun få det til at fungere når USB modemet blev sat i en port efter at XP havde startet op. Hvis jeg lukkede PC''en ned, og op igen med modemet i, virkede det ikke. Det er dog et midre problem, men alligevel lidt irriterende. Selvom jeg havde ret godt signal, var hastigheden aldrig i nærheden af det lovede. Men alligevel en klart hurtigere forbindelse end hvis man går på nettet med sin mobil. mvh Carsten |
Hvad koster det? Har ikke undersøgt det nærmere, men ser bestemt spændende ud. |
|
Det tog mig under 5 min at få det til at fungere og der ser sgu godt ud. Jeg bruger det lige nu til at skrive dette indlæg og jeg må sige at jeg indtil videre er imponeret. Jeg skal 14 dage til Bornholm i juni og det bliver spændende at se om jeg kan være 100 % mobil på turen. Dbh Martin |