Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Alle rige er svindlere"! Er det korrekt?

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin :
Jeg betaler det jeg skal

Det jeg hentyder til er udnytte loven til maks feks som visse MF at lease biler i udlandet for at score kassen.
Der er forskell på at fölge loven og at udnytte den
Det ville se bedre ud om folk lavede noget istedet for at have advokater/revisorer til at finde smuthulder i lovgivningen og at samfundet ska bruge resurser på at jagte disse og lukke smuthållerne.
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders S:

Når de fleste folk for penge bruger de dem helt forkert og tænker Mig, mig og mig

Ja, det ville være lækkert hvis vi kunne få indført kommunisme i hele verden, så "de rige svin", som ikke kan finde ud af, at de ikke må bruge deres egne penge på sig selv, kan lære det!

PS. ironi kan forekomme Wink

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 13:50

Anders S:

Anders S:

Og så er rige som er blevet rige på en god måde. Og dem er der vel flest af vil jeg håbe.

Hvorfor så bruge 95% af dit indlæg på mindretallet?

Vi må da håbe at du kke ved et tilfælde engang bliver rig, for så bliver man åbenbart et forfærdeligt menneske! Gad vide hvor mange penge man må have, før vægtskålen tipper til den ene eller anden side? 

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 13:53
Spm er om man kan have succe uden at give afkald på moral og etik

Det ville väre intressant og se en undersögelse med succes fulde personer og deres holdning til moral og etik.
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:54

Michael_N:

Det jeg hentyder til er udnytte loven til maks

Så du mener, at man ikke må angive det fulde beløb, som man ifølge loven har ret til, når man skal angive eksempelvis befordringsfradrag, rentefradrag eller fradrag for fagforening?

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 13:59

Det er en sjov debat. Nogle sætter lighedstegn mellem lov og moral mens dem i den anden grøft siger, at moral og succes ikke er foreneligt. En del lader til at mene, at succes er lig med penge og hvordan pengene er tjent er lige meget. 

Det er godt nok sort/hvid... 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 14:01

Michael_N:
Spm er om man kan have succe uden at give afkald på moral og etik

Det ville väre intressant og se en undersögelse med succes fulde personer og deres holdning til moral og etik.

Det spørgsmål mener du da vel ikke seriøst?? Tror du virkelig at alle mennesker der har eller har haft succes, har givet afkald på moral og etik? Det kan jeg i hvert fald blankt afvise. Jeg kender adskillige der har en fantastisk god etik og moral og som har haft stor succes med deres virksomheder.

Det har indtil nu været mig mere end en gåde, hvordan et kommunistisk parti som enhedslisten, har kunnet få så "stor" vælgeropbakning, men jeg begynder at forstå hvorfor der findes så megen middelmådighed i DK med sådanne holdninger. Det er næsten ligesom at høre Frank Aaen tale Tongue Tied 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 14:02
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person
Martin E. Jensen:

Anders S:

Når de fleste folk for penge bruger de dem helt forkert og tænker Mig, mig og mig

Ja, det ville være lækkert hvis vi kunne få indført kommunisme i hele verden, så "de rige svin", som ikke kan finde ud af, at de ikke må bruge deres egne penge på sig selv, kan lære det!

PS. ironi kan forekomme Wink

næ men brug hovedet og ik røven til at tænke med..

Men kan forstå at det er ok for dig at fordi en har penge skal det iorden med dig uanset hvad de gør med pengene.

Hvis du bor i Eksvis maroc og knap nok har vand til dig selv og til at dyrke lidt jord med ville deT altså være helt ok hvis en nabo med penge kom og tømte undergrunden for vand til hans golf baner og pools?
bare fordi han kan.
Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 14:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jørgen Linnet:
Det spørgsmål mener du da vel ikke seriøst?? Tror du virkelig at alle mennesker der har eller har haft succes, har givet afkald på moral og etik? Det kan jeg i hvert fald blankt afvise.

Spm er om der er en overrepresentation av folk med dålig moral og etik blandt den med succes..
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 14:09
Jørgen Linnet:

Anders S:

Anders S:

Og så er rige som er blevet rige på en god måde. Og dem er der vel flest af vil jeg håbe.

Hvorfor så bruge 95% af dit indlæg på mindretallet?

Vi må da håbe at du kke ved et tilfælde engang bliver rig, for så bliver man åbenbart et forfærdeligt menneske! Gad vide hvor mange penge man må have, før vægtskålen tipper til den ene eller anden side? 

hvorfor ved et tilfælde?

Jeg synes man er et forfærdeligt menneske, rig eller ej, hvis man ikke redpekter verdens recurser og bare forbruger og forbrugere uden omtanke.
Og sådan er det i de fleste tilfælde med de rige da de ikke skal bekrymre sig om hvad ting koster.

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)