Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Alle rige er svindlere"! Er det korrekt?

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin:

Det jeg mener er at bruge alle mulig triks for at undgå skat, feks offshore selskaber osv..

Sådan noget borde stoppes
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 14:15
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Michael_N:
Jørgen Linnet:
Det spørgsmål mener du da vel ikke seriøst?? Tror du virkelig at alle mennesker der har eller har haft succes, har givet afkald på moral og etik? Det kan jeg i hvert fald blankt afvise.

Spm er om der er en overrepresentation av folk med dålig moral og etik blandt den med succes..

Jeg forstår bare ikke hvorfor du leder efter fejl hos dem der har succes? Hvorfor denne mistænkeliggørelse og generelisering? Giver det dig virkelig ro i maven at finde fejl hos andre, bare fordi de har succes? Hvorfor ikke lade tvivlen komme dem tilgode og glæde sig over andres succes? 

Hvordan kan det give os glæde at leve i et middelmådigt samfund, hvor alle skal være ens? Er det ikke dem der formår at nå mere end andre gør, der giver andre mod, håb og inspiration til at gøre det samme, eller måske endda blive endnu bedre? 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 14:17

Thomas Sørensen:

Det er en sjov debat. Nogle sætter lighedstegn mellem lov og moral mens dem i den anden grøft siger, at moral og succes ikke er foreneligt. En del lader til at mene, at succes er lig med penge og hvordan pengene er tjent er lige meget. 

Det er godt nok sort/hvid... 

Problemet er jo, at vi på individniveau har mange forskellige grader af moral. Nogle vil mene, at det er umoralsk at blive transporteret med fly, da det er en meget forurenende transportform.

Betyder det så, at vi alle sammen skal stoppe med at benytte os af at flyve, selvom loven giver os mulighed for det?

Vi har derimod alle samme verdensbillede, når vi stilles over for loven. Defor må vores handlinger reguleres af loven, og ikke af de enkelte individers moral.

Loven er sort/hvid. Enten må man, eller også må man ikke.

Hvis folk hyrer revisorer og advokater for at følge loven (til fulde, men ikke over grænsen), så er de i min verden mere lovlydige end den borger, som én gang får udført sort arbejde.

Hvis man hyrer revisorer og advokater, så gør man det oftest fordi man GERNE vil følge lovgivningen, men også fordi, at man tjener så mange penge, at en fejl på selvangivelsen kan betyde mange tusind kroner i mistet indtægt, og i endnu værre tilfælde, kan en bøde fra SKAT få endnu større konsekvens.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:18

Det kunne da være sjovt at se hvis der ikke var penge indblandet og folk kun gjorde det for sin egen skyld.

Så ville vi opleve at 80 % af alle rige ikke gad at svindle og snyde uden den gulerod kaldet penge.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 14:18

Michael_N:

Martin:

Det jeg mener er at bruge alle mulig triks for at undgå skat, feks offshore selskaber osv..

Sådan noget borde stoppes

Hvis det er lovligt, så er det jo et politisk spørgsmål, og du begynder dermed at give udtryk for dine personlige holdninger i en politisk debat.

Hvis det er ulovligt, så er det et emne for politiet.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 14:19

Anders S:
Jørgen Linnet:

Vi må da håbe at du kke ved et tilfælde engang bliver rig, for så bliver man åbenbart et forfærdeligt menneske! Gad vide hvor mange penge man må have, før vægtskålen tipper til den ene eller anden side? 

hvorfor ved et tilfælde?

Jeg synes man er et forfærdeligt menneske, rig eller ej, hvis man ikke redpekter verdens recurser og bare forbruger og forbrugere uden omtanke.
Og sådan er det i de fleste tilfælde med de rige da de ikke skal bekrymre sig om hvad ting koster.

Ved et tilfælde fordi jeg ikke går ud fra at man bevidst stræber efter at blive et så forfærdeligt menneske, som man åbenbart er når man er rig Wink

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:23

Martin E. Jensen:
Hvis folk hyrer revisorer og advokater for at følge loven (til fulde, men ikke over grænsen),så er de i min verden mere lovlydige end den borger, som én gang får udført sort arbejde.

Du ser godt nok verden som sort og hvid, og det er dette samfundssyn som er med til at underminer det vi har opbygget over mange århundrede.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jørgen Linnet:

Jeg forstår bare ikke hvorfor du leder efter fejl hos dem der har succes? Hvorfor denne mistænkeliggørelse og generelisering? Giver det dig virkelig ro i maven at finde fejl hos andre, bare fordi de har succes? Hvorfor ikke lade tvivlen komme dem tilgode og glæde sig over andres succes? 

Jørgen Linnet:

Folk med succe har min dybeste respekt

Folk der fået succe pga dålig moral og etik forakter jeg
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012

Jørgen Linnet:
Personligt bliver jeg vanvittig inspireret af at høre om andres succes og bedrifter. Det giver øget energi og en klippefast tro på, at det helt sikkert også lykkes for mig en dag ;o)

- Jeg er helt enig.

Man får lyst til selv at kæmpe videre for at opnå succes.

/Simon Mark Nielsen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 14:23

Mads A.:

Det kunne da være sjovt at se hvis der ikke var penge indblandet og folk kun gjorde det for sin egen skyld.

Så ville vi opleve at 80 % af alle rige ikke gad at svindle og snyde uden den gulerod kaldet penge.

Gad vide, hvor mange lavtlønnede, som snyder og svindler med sort arbejde, sociale ydelser, mv.?

Side 5 ud af 7 (66 indlæg)