Hvis en maler tjener 10.000 kr. sort, som han dermed snyder samfundet for, så er han kriminel. Dette er dybt forkasteligt. Hvis samme maler tjener 100.000 kr., og derfor hyrer en revisor, som kan hjælpe ham med at følge loven, så han kan udnytte de fradrag han har ret til, så er det selvfølgelig 100% i orden.
|
Mads A.:Nej det gør jeg ikke
Men er der ikke forskel på om en maler tjener 10.000 sort og genbruger dem i samfundet end at en rig som tjener 100.000 kr og ikke betaler skat af dem fordi hans revisor har "hjulpet" ham med at omgås loven.
Hvad er bedst her ?
Så den rige han bruger ikke nogen penge i samfundet? Du får det til at lyde som om, at alle revisorer er korrupte i DK. Jeg er sikker på at det er et meget forkert billede du prøver at tegne af disse. De ved godt at deres dage som revisorer er talte, hvis de agerer udenfor lovens faste rammer. Jeg tror at du får meget svært ved generelt at finde danske revisorer der vil være med til svindel og humbug og min opfattelse af revisorer generelt, er at de selv har en meget høj etik og moral.
Lad os nu cutte det her ned! Ja der findes selvfølgelig velhavende personer, der bevidst omgås loven. Det benægter vi ikke, ligesom du, går jeg ud fra, heller ikke benægter at der bliver svindlet i stor stil med sociale ydelser i DK.
Udgangspunktet med dette indlæg var ikke at diskutere dem der træder ved siden af loven, for dem har jeg heller intet til overs for - hverken bistandsklienten, eller den velhavende herre fra Rungsted. Min pointe var og er, at jeg synes at vi kan blive meget bedre til at anerkende, rose og finde inspiration hos dem der har succes.
Ved ikke om Thomas Rosenstand læser med her, men han har et glimrende eksempel på vores danske middelmådighed og mistænkeliggørelse af dem der har succes, alene fordi de f.eks. kører i en større bil end alle naboerne. Hvad er det da for noget! Hvorfor sætte lighedstegn mellem folks succes og snyd og bedrag, før det modsatte er bevist? Hvad får vi ud af det? Er det bare for at vi så bagefter kan sidde hjemme i vores egen slidte sofa og nyde vores egen middelmådighed? Forstår det ikke!
Bliv gratis medlem