Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Alle rige er svindlere"! Er det korrekt?

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3020
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael_N:

Martin E. Jensen:

Mener du, at det er dårlig moral at overholde loven?

Nej men at udnytte den til det yderste er...

Hvor meget ekstra skat betaler du hvert år, udover den skat, som du ifølge loven er forpligtet til at betale?

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:44

Jeg tror også at mange har den opfattelse at for at tjene penge (blive rig) skal man tage dem fra nogle andre, altså at der kun er en begrænset mængde.

Dette ser jeg ikke som tilfældet da penge jo i bund og grund blot er en menneskeskabt ide og reelt intet er værd. En god ide der gør tingene nemmere for os alle (og ikke mindst udførelsen af denne ide) belønnes i de fleste tilfælde med penge.

Er der så nogle der vælger at bruge mindre hæderlige metoder frem for selv at skabe værdi, ja det er der. Men denne trend ser jeg som nedafgående i takt med at Internettet gør alle vores handlinger mere og mere synlige og gennemskuelige. I fremtiden bliver vi i stigende grad nød til at være ærlige - både som privat personer og som firmaer.

Samfundet lærer dog i høj grad en at de rige, som så mange giver udtryk for, udelukkende er kommet til deres penge i form af svindel og ved at jokke på andre. Dette er i min verden på ingen måde sandt.

I stedet for at lave en heads mod de rige skulle man måske spørge sig selv, hvorfor er jeg ikke blevet rig når naboen ved siden af er?

Hvis jeg selv havde penge kunne jeg så gøre en stører forskel? Kunne jeg gennem penge være med til at skabe en mere retfærdig verden?

Det står jo alle frit for at blive rig – det er bare langt fra alle der har den vilje, dedikation, passion og det fokus der skal til. Måske skulle samfundet til at lære os omkring dette i stedet?

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:47
Martin :
Jeg betaler det jeg skal

Det jeg hentyder til er udnytte loven til maks feks som visse MF at lease biler i udlandet for at score kassen.
Der er forskell på at fölge loven og at udnytte den
Det ville se bedre ud om folk lavede noget istedet for at have advokater/revisorer til at finde smuthulder i lovgivningen og at samfundet ska bruge resurser på at jagte disse og lukke smuthållerne.
Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 13:53
Spm er om man kan have succe uden at give afkald på moral og etik

Det ville väre intressant og se en undersögelse med succes fulde personer og deres holdning til moral og etik.
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3020
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:54

Michael_N:

Det jeg hentyder til er udnytte loven til maks

Så du mener, at man ikke må angive det fulde beløb, som man ifølge loven har ret til, når man skal angive eksempelvis befordringsfradrag, rentefradrag eller fradrag for fagforening?

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 13:59

Det er en sjov debat. Nogle sætter lighedstegn mellem lov og moral mens dem i den anden grøft siger, at moral og succes ikke er foreneligt. En del lader til at mene, at succes er lig med penge og hvordan pengene er tjent er lige meget. 

Det er godt nok sort/hvid... 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 14:01

Michael_N:
Spm er om man kan have succe uden at give afkald på moral og etik

Det ville väre intressant og se en undersögelse med succes fulde personer og deres holdning til moral og etik.

Det spørgsmål mener du da vel ikke seriøst?? Tror du virkelig at alle mennesker der har eller har haft succes, har givet afkald på moral og etik? Det kan jeg i hvert fald blankt afvise. Jeg kender adskillige der har en fantastisk god etik og moral og som har haft stor succes med deres virksomheder.

Det har indtil nu været mig mere end en gåde, hvordan et kommunistisk parti som enhedslisten, har kunnet få så "stor" vælgeropbakning, men jeg begynder at forstå hvorfor der findes så megen middelmådighed i DK med sådanne holdninger. Det er næsten ligesom at høre Frank Aaen tale Tongue Tied 

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 14:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jørgen Linnet:
Det spørgsmål mener du da vel ikke seriøst?? Tror du virkelig at alle mennesker der har eller har haft succes, har givet afkald på moral og etik? Det kan jeg i hvert fald blankt afvise.

Spm er om der er en overrepresentation av folk med dålig moral og etik blandt den med succes..
Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 14:10
Martin:

Det jeg mener er at bruge alle mulig triks for at undgå skat, feks offshore selskaber osv..

Sådan noget borde stoppes
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 14:15
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Michael_N:
Jørgen Linnet:
Det spørgsmål mener du da vel ikke seriøst?? Tror du virkelig at alle mennesker der har eller har haft succes, har givet afkald på moral og etik? Det kan jeg i hvert fald blankt afvise.

Spm er om der er en overrepresentation av folk med dålig moral og etik blandt den med succes..

Jeg forstår bare ikke hvorfor du leder efter fejl hos dem der har succes? Hvorfor denne mistænkeliggørelse og generelisering? Giver det dig virkelig ro i maven at finde fejl hos andre, bare fordi de har succes? Hvorfor ikke lade tvivlen komme dem tilgode og glæde sig over andres succes? 

Hvordan kan det give os glæde at leve i et middelmådigt samfund, hvor alle skal være ens? Er det ikke dem der formår at nå mere end andre gør, der giver andre mod, håb og inspiration til at gøre det samme, eller måske endda blive endnu bedre? 

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)