Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Alle rige er svindlere"! Er det korrekt?

Side 3 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
I mener at alle rige er ærlige og har en høj moral eller hva?

Der er da rige som er blevet rige fordi de skider på alt og kun har $ i hovedet. Mig mig og mig, køber, sælger stødtænder fra elefanter , horn fra næsehorn, dumper giftig affalde i havet osv.. Uloveligt handel med træ/ udrydelse af verdens regnskove, ryder skove for Palme olie plantager etc.. Mode som tøj produceret så billigt ìg hvor kunden/ modefirmaet vil skide på hvad det vil sige for arbejderne og miljøet.
Pels kraver på jakker fra b.la katte, hunde levet kummerligt og flået levende i Kina , Vietnam b.la.
Folk bag luksus mærkerne som er blevet stenrige men der er ik meget luksus over dem når det kommer til stykket.
Ik så lang tid siden var der demostration foran , mener det var en Guzzi forretning er i Paris.
Deres slange skin ttasker, punge kom fra farme hvor slangen blevet flået levende. Det var også store øgler der blevet sømmet fast til gulvet hvorefter skinnet blevet fået af.
Så jeg taget ikke min hat af for disse firmaer/rige her.

Plus når jeg ser hver dag rige snopper som har mere end nok i sig selv og de vil skide højt på hvordan produktet er laver eller af hvad bare det er dyrt så deres ego bliver passet.

Direkte røvhuller!

Og så er rige som er blevet rige på en god måde. Og dem er der vel flest af vil jeg håbe.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:19
Jørgen Linnet:
Hmm... Så i dine øjne er man svindler, hvis man udnytter de muligheder der er - vel at mærke, indenfor lovens rammer?

Jeg vil kalde det dålig moral
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27

Det er umuligt at generalisere om rige er flinke eller svindlere.

Der smutter sikkert let lidt misundelse med i svaret og så er der vel nogen der har en dårlig erfaring at bære på og andre der ikke har.

Programmer som kontanten viser, uanset om man bryder sig om programmet eller ej, at vist er der folk der svindler og bliver rige eller delvist rige på det, men de fleste ved vel også at der findes mange rige og ærlige - en generalisering er umulig.

Derimod er der desværre nok lidt om, at magt KAN korrumpere. At magt KAN gøre folk til ubehagelige ledere og få noget dårligt frem i visse. Det er heller ikke noget man kan generalisere, men nok en psykisk side effekt ved begrebet magt givet til visse mennesker.

Jeg tror, at mange mener at snyd i det hele taget er mere udbredt end det i virkeligheden er, og bruger det til at legitimere alt fra sort arbejde til undladelse af korrekt bogføring og korrekte skatteangivelser. Jeg siger bare:

Tag hensyn til dine medmennesker - hold regler, run it by the book - uanset ikke alle regler giver fornuft. Følg dem - men argumenter gerne mod dem. -

Det er det sociale ansvar man har ved at bo så godt et sted som Danmark trods alt. Vil man ikke den danske vej, så må man finde et sted, hvor regler og kutyme passer bedre til ens temperament og udleve sine tanker og drømme.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 12:50

Mads A.:

De fleste har ikke noget imod at ligge 40 % af eks. 350.000 kr som en del tjener, men at skulle ligge 2-3 millioner i skat hvert år, det er langt værre og mange penge, ja det er det, men du tjener også mange penge.

Så hvis det var frivilligt, om man ville betale skat eller ej, så tror du, at folk ville betale 40 pct.? Det tvivler jeg meget på, at du har ret i. Her snakker du ikke om moral generelt men om dit syn på verden. Når vi snakker forskning er dit syn på verden ligegyldigt. Derfor bruger man i forsøg, som det nævnte, altid mere universielle eksempler. Som f.eks. at stjæle fra børn. Slå folk ihjel. Hensynsløs adfærd overfor andre mennesker ved f.eks. at man er ved at køre dem ned med sin bil. Uanset love vil de fleste folk se de ting som forkert. Du vil f.eks. ikke blive smidt i fængsel for at spise slik, som skulle være givet til børn. Men derfor kan det stadig godt være moralsk forkert. Lov og moral er ikke altid det samme (det kan det dog være) Disse to ting bør man adskille. I hvert fald hvis man beskæftiger sig med forskning.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:59

Anders S:

Og så er rige som er blevet rige på en god måde. Og dem er der vel flest af vil jeg håbe.

Hvorfor så bruge 95% af dit indlæg på mindretallet?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:01

Michael_N:
Jørgen Linnet:

Hmm... Så i dine øjne er man svindler, hvis man udnytter de muligheder der er - vel at mærke, indenfor lovens rammer?

Jeg vil kalde det dålig moral

Mener du, at det er dårlig moral at overholde loven?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:11
Martin E. Jensen:

Nej men at udnytte den til det yderste er...

Og isär når man er gang med at finde smuthuller i lovgivningen og samtidigt er ude med riven og kalder feks arbejdslöse for samfundsnassere....
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael_N:

Martin E. Jensen:

Nej men at udnytte den til det yderste er...

Hvor meget ekstra skat betaler du hvert år, udover den skat, som du ifølge loven er forpligtet til at betale?

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 13:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Martin E. Jensen:

Anders S:

Hvorfor så bruge 95% af dit indlæg på mindretallet?

fordi jeg ka Ikke ta dem..

når de så er blevet rige misbruger de verdens begrænsede resurser.
I sidste uge var der et program i tv fra Maroc.
Det er jo et varmt og tørt sted. Der viste de en golf bane som de rige og rige turister bruger.
Hvis jeg husker korrekt brugte denne golf bane så meget vand som svarede til 27000 i indbygger ( mener at de var om dagen )
hva faen bilder de sige ind de rige røvhuller!
Befolkningen tørker ud og kæmper en kamp for vandet og så kommer de her rige og pisser dem op og ned af ryggen..
Når de fleste folk for penge bruger de dem helt forkert og tænker Mig, mig og mig
Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:44

Jeg tror også at mange har den opfattelse at for at tjene penge (blive rig) skal man tage dem fra nogle andre, altså at der kun er en begrænset mængde.

Dette ser jeg ikke som tilfældet da penge jo i bund og grund blot er en menneskeskabt ide og reelt intet er værd. En god ide der gør tingene nemmere for os alle (og ikke mindst udførelsen af denne ide) belønnes i de fleste tilfælde med penge.

Er der så nogle der vælger at bruge mindre hæderlige metoder frem for selv at skabe værdi, ja det er der. Men denne trend ser jeg som nedafgående i takt med at Internettet gør alle vores handlinger mere og mere synlige og gennemskuelige. I fremtiden bliver vi i stigende grad nød til at være ærlige - både som privat personer og som firmaer.

Samfundet lærer dog i høj grad en at de rige, som så mange giver udtryk for, udelukkende er kommet til deres penge i form af svindel og ved at jokke på andre. Dette er i min verden på ingen måde sandt.

I stedet for at lave en heads mod de rige skulle man måske spørge sig selv, hvorfor er jeg ikke blevet rig når naboen ved siden af er?

Hvis jeg selv havde penge kunne jeg så gøre en stører forskel? Kunne jeg gennem penge være med til at skabe en mere retfærdig verden?

Det står jo alle frit for at blive rig – det er bare langt fra alle der har den vilje, dedikation, passion og det fokus der skal til. Måske skulle samfundet til at lære os omkring dette i stedet?

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 3 ud af 7 (66 indlæg)