jeg blev meget i interesseret i om jeg har misforstået dit indlæg har jeg det , for jeg kunne se en anden gav udtryk for det så ville gerne lige vide det |
Johnny,
Jeg svarer lige her. Nej, det er ikke optimalt, men måden du stiller spørgsmålet på er karakteristisk for debatten. Selvfølgelig er det ikke værdigt for en familie at bo flere i samme værelse i en længere periode, men det kan altså være nødvendigt! Der er ingen der dør af at skulle bo sådan i en kortere periode, de klarer det da fint i militæret. Det er som om vi i Danmark fuldstændig nægter at have det hårdt og have udfordringer i livet som skal overkommes. Det er også fint, bevares, men der er grænser for hvor fin man kan være på den, hvis man ikke selv betaler. Tænk hvis en lille familie skulle hjælpe hinanden lidt ekstra og tage lidt ekstra hensyn til hinanden i en periode. Puha, skræk og gru, det kan der da umuligt komme noget godt ud af som fx ydmyghed, evne til at samarbejde, motivation til at arbejde hårdt osv, osv.
Der var en artikel for nylig om en af USA's rigeste mennesker som startede en parfume virksomhed mens han boede i sin bil. DET er ikke værdigt, men den gik altså alligevel.
Den der møgforkælede indstiling til livet kan jeg slet ikke forholde mig til eller jo det kan jeg, for jeg havde også den slags tanker som teenager. Hvorfor har jeg ikke ligeså mange videospil som de andre, hvorfor har jeg ikke et større værelse, hvorfor skal jeg ikke også på skiferie osv. osv, og vi var middelklassebørn.
Men på et tidspunkt, givetvis efter at have boet i udlandet uden nogen velfærd overhovedet, så gik det altså op for mig, at det kun er en selv der kan give en lykken i livet og rigdom,hvis det er det der skal til. Og at man må ofre noget på den korte bane, for at få noget på den lange bane.
Det var dog ikke en lærdom jeg havde fået med mig hjemmefra eller i skolen, og jeg tror langt de fleste 'fattige' lider under en tilsvarende mangel på ægte viden om hvordan man får succes i livet. Det er ikke 500 kr mere eller mindre, men det at tage roret og styre ansvaret for egen liv. Sikke godt det føles når man kan sige 'Jeg klarede den og nåede hvad jeg ville - og jeg kan kun takke mig selv for det'. Den følelse som jeg er sikker på du kender synes jeg også mennesker som Carina er forundt at opleve.
Slut herfra fra mig i denne debat!