krisen er jo i samfundet vis skal ud ad den skal flere motiveres til at arbejde det skal gøres attraktivt at arbejde , vi bliver flere ældre i fremtiden de alle kan ikke arbejde i en evighed , vi er tvunget til at forbedre vores konkurrence evne for bevare vores konkurrence evne |
Clausbs:(der ikke nogen der har sagt du skal bo i kbh midte?!)
Telefon: 100-200 (500 svarer til at have en iPhone 4s på afbetaling!!?!?)
Cigaretter: 500.- (Så stop med at ryge indtil du får et arbejde!)
Hundemad: 283.- (Hvis du er på kontanthjælp er luksus som en hund sgu ikke retfærdigt.)
Gæld: 600.- (det er sgu da hendes eget problem, hvem har sagt hun skal låne penge?!)
Hej Clausbs,
Først og fremmest velkommen på Amino! :o)
Nu er du ikke den første der har nævnt det med at hun ikke behøver bo i centrum af København, så den er ikke specifikt møntet på dig. Problemet er bare at det slet ikke er sikkert, at hun har den mulighed af flytte.
For det første er der det med et depositum. Selv hvis hun finder en lejlighed med lav husleje, skal hun hurtigt lægge 10.000 i depositum, som hun sandsynligvis ikke har.
Derudover mener jeg faktisk at det kan være svært for en kontanthjælpsmodtager at flytte kommune, da vedkommende så i bedste fald, skal igennem møllen igen med at blive vurderet etc. Det er vist endda muligt for den modtagende kommune at takke nej til en ny borger som ikke er selvforsørgende. Jeg er dog ikke sikker.
Med hensyn til de 500,- kroner i telefonregning, så kunne hun sandsynligvis godt få et bedre abonnement, men ellers hvis hun altså har angst (jeg må indrømme at jeg snart ikke kan hitte rundt i hvad hendes situation er), så er telefonen måske den kontaktmulighed med omverdenen hun benytter mest.
Det lader til at hun ryger 8 smøger om dagen i snit hvis hun køber rigtige smøger, så det kunne vist være meget værre med det forbrug, jeg er dog enig i at det er en af de ting man nok må vælge fra ret tidligt på listen.
En hund svarer altså ikke til at hun har den store pakke fra Canal+. Jeg ved godt at mange ser kæledyr som noget man køber og sælger som alle andre ting. Du finder dog nok ikke mange ejere som ikke allerede efter ganske kort tid knytter et ret tæt bånd til sit dyr og derfor vil det være som at sælge et familiemedlem.
Selvfølgelig er der ingen der har sagt at hun skulle låne penge, men måske hun har lånt dem før hun kom på kontanthjælp og derfor dengang havde en økonomi der sagtens kunne bære afdraget? Hun betaler da i det mindste af på sin gæld.
Med venlig hilsen
Tommy