Hej Tommy Det kan godt ske at folk føler sig fattig, men det betyder desværre ikke at de er fattige. For når man snakker om luksus goder, som man ikke har råd til så betyder det sådan set, bare at man ikke har overskud, i sin økonomi. Man er ikke fattig, hvis man kan få mad på bordet hver dag, og at man har tøj at rende rundt i. At have et arbejde som ufaglært i DK, er ikke nogen fornøjelse, skal jeg hilse og sige. Og man render kun rundt på arbejde, fordi at man føler sig forpligtiget til det. Det er lidt tilgrin, når du siger at de skal sælge hus og andet, for hvormange enlige med en indtægt på omkring de 20.000 har et hus/ejerlejlighed i nærheden af århus. Det er det mest pinlige argument jeg har hørt, og betyder at du egentlig ikke aner hvad du snakker om. Det er lidt den der med, jamen alle har da råd til at bo i en villa eller lejlighed, næ de koster altså over 1,5 million, og man kommer til at sætte for en 10.000 kr om månden, hvis det altså er omkring de 1,5 Og med en indtægt på omkring de 13.000 kr/udbetalt, så er der fandme ingen der får lov at låne. Det er netop problemet med at, at man tror at ufaglærte har det godt, godtnok har vi det bedre end dem i Tyskland, vi har også mere selvværd på arbejdspladserne, men der stopper legen så også, for tit bliver man fyret for et godt ord, når omsætningen ikke er i top, og så ansætter man igen. Altså en moderne form for slave handel. Problemet med at ligge kontanthjælp og andet så højt, er jo netop at vi får en klasse der ikke kan betale sig at arbejde, og derfor må vi have fx polakker op og arbejde, til langt under mindstelønnen, indtil at de kan søge statsborger skab og komme på kontanthjælp. Og det giver desværre en meget stor skævvridning, hvor vi vil tabe en masse mennesker på gulvet, samt at vi kommer til at skulle administrer en masse udbetalinger, som andre skal betale ekstra i skat for. Jeg ser som dig at meget af det som alle de levebrøds politiker sætter i værk er til at brække sig over, og en bummert som denne, kan jeg kun sige at uanset parti så aner de intet om arbejdslivet i DK, eller hvad forhold forskellige dansker lever under. /Kenneth |
Hm, det kører ikke helt for SF i øjeblikket..