Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 16 ud af 28 (273 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tommy

Det kan godt ske at folk føler sig fattig, men det betyder desværre ikke at de er fattige. For når man snakker om luksus goder, som man ikke har råd til så betyder det sådan set, bare at man ikke har overskud, i sin økonomi.

Man er ikke fattig, hvis man kan få mad på bordet hver dag, og at man har tøj at rende rundt i.

At have et arbejde som ufaglært i DK, er ikke nogen fornøjelse, skal jeg hilse og sige. Og man render kun rundt på arbejde, fordi at man føler sig forpligtiget til det. Det er lidt tilgrin, når du siger at de skal sælge hus og andet, for hvormange enlige med en indtægt på omkring de 20.000 har et hus/ejerlejlighed i nærheden af århus. Det er det mest pinlige argument jeg har hørt, og betyder at du egentlig ikke aner hvad du snakker om.

Det er lidt den der med, jamen alle har da råd til at bo i en villa eller lejlighed, næ de koster altså over 1,5 million, og man kommer til at sætte for en 10.000 kr om månden, hvis det altså er omkring de 1,5 Og med en indtægt på omkring de 13.000 kr/udbetalt, så er der fandme ingen der får lov at låne.

Det er netop problemet med at, at man tror at ufaglærte har det godt, godtnok har vi det bedre end dem i Tyskland, vi har også mere selvværd på arbejdspladserne, men der stopper legen så også, for tit bliver man fyret for et godt ord, når omsætningen ikke er i top, og så ansætter man igen. Altså en moderne form for slave handel.

Problemet med at ligge kontanthjælp og andet så højt, er jo netop at vi får en klasse der ikke kan betale sig at arbejde, og derfor må vi have fx polakker op og arbejde, til langt under mindstelønnen, indtil at de kan søge statsborger skab og komme på kontanthjælp. Og det giver desværre en meget stor skævvridning, hvor vi vil tabe en masse mennesker på gulvet, samt at vi kommer til at skulle administrer en masse udbetalinger, som andre skal betale ekstra i skat for.

Jeg ser som dig at meget af det som alle de levebrøds politiker sætter i værk er til at brække sig over, og en bummert som denne, kan jeg kun sige at uanset parti så aner de intet om arbejdslivet i DK, eller hvad forhold forskellige dansker lever under.

/Kenneth

Tilmeldt 11. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:59

Hm, det kører ikke helt for SF i øjeblikket..

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 17:11

Hej Henrik,

Henrik Nielsen:

ok , Er Rene her så fattigere?

http://www.bt.dk/danmark/til-grin-at-have-job

eller bare til grin?

Hvad vurderer du selv?

Efter min mening er han da selvfølgelig fattigere hvis han har et lavere rådighedsbeløb end Carina, som åbenbart nu igen har været 20 år på kontanthjælp?!

Om han er til grin? Det må jo være op til ham selv at vurdere. Hvis han føler at han er til grin, så må han jo give afkald på den frihed det giver at være selvforsørgende og søge kontanthjælp.

Jeg synes ikke, at han er til grin. 

Med venlig hilsen

Tommy

Fra København
Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:26

Morten Falk Nielsen:

Ulækkert. Hun har sgu mere tilbage pr. måned end jeg har for tiden, og jeg skal forsørge 2 voksne (inkl. mig selv) og 2 blebørn... Jeg betegner ikke mig selv som fattig - jeg kan jo bare sælge bilen og flytte i en lejlighed i byen.

Man skal ikke gøre fattigdom op i indtægter minus udgifter, men i stedet gøre fattigdom op i indtægt. Udgifterne er man jo selv herre over..

Kunne ikke være mere enig, det er ret simpelt :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 18:10

Det er jo lige før sådanne et klip gør det attraktivt at være på kontanthjælp. Hun sidder jo med flere penge tilbage om måneden end hvad min kæreste og jeg gør om måneden, og der er der altså hverken rygning, hund eller nogen stor lejlighed. Og jeg ville ikke betegne os som fattige.

Det er direkte grinagtigt at kalde hende fattig. Fuldstændig. 

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 18:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kenneth,

Kenneth:
At have et arbejde som ufaglært i DK, er ikke nogen fornøjelse, skal jeg hilse og sige. Og man render kun rundt på arbejde, fordi at man føler sig forpligtiget til det. Det er lidt tilgrin, når du siger at de skal sælge hus og andet, for hvormange enlige med en indtægt på omkring de 20.000 har et hus/ejerlejlighed i nærheden af århus. Det er det mest pinlige argument jeg har hørt, og betyder at du egentlig ikke aner hvad du snakker om.

Jeg er selv ufaglært og har haft fornøjelsen af flere jobs hvor det absolut ikke var lysten der drev værket. 

Du har misforstået hvad det er jeg siger. Jeg siger at for at blive berettiget til kontanthjælp må du ikke eje noget og du må ikke have en formue / opsparing. Er du i besiddelse af de ting, så skal du skaffe dig af med og / eller leve af din opsparing først. Derefter er du så berettiget til kontanthjælp.

Jeg har på intet tidspunkt sagt, at alle har råd til ejerboliger, så nej det er absolut ikke lidt den der med...

Er der sket ændringer i de reglerne for hvornår du er berettiget til kontanthjælp, så er du selvfølgelig velkommen til at rette mig.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:05

jeg tror bare det er forkert eksempel man har taget , man skulle have taget en ufaglært der er ingen tvivl der er flere af dem der får mindre ind en bistandsmodtager , det er forkert at nogle gange kan det ikke betale sig at arbejde ,

lige vel hvordan vi sammenligner kan det nogle gange bare ikke betale sig at arbejde, de skulle derved have taget dem der tjener mindste i danmark , vil jeg mene er bedste

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 19:13

Hvor mange arbejdstimer er der på 1 måned?.... 155??... Hvis en kontanthjælpsmodtager  med barn får 13345 svarer det til omkring 86 kr i timen... Tvivler på at der er mange der render til den løn... Ellers tager jeg fejl?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:19

Neeeeej-da:

Hvor mange arbejdstimer er der på 1 måned?.... 155??... Hvis en kontanthjælpsmodtager  med barn får 13345 svarer det til omkring 86 kr i timen... Tvivler på at der er mange der render til den løn... Ellers tager jeg fejl?

ufaglærte passer også deres egne børn når de får fri og børn noget vi selv vælger det ikke noget jeg kræver du får Big Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ærgeligt at debatten kommer til at handle om penge (rig eller fattig), fremfor hvorledes de mennesker, der lever for lave beløb, kan inspireres til at finde vejen ud af deres "fattigdom" eller lykken i deres nuværende liv.

(sat lidt simpelt op - men jeg tror de fleste fanger pointen)

Side 16 ud af 28 (273 indlæg)