Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Özlem Cekic på 'fattigdomstur' med Joachim B.Olsen

Side 15 ud af 28 (273 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

Jesper:
Heri er jeg helt enig. Passive forsørgelser konkurrerer naturligvis med lønindkomster. 

René tjener 1500 mindre end Carina

http://www.bt.dk/danmark/til-grin-at-have-job

det overrasker mig de tal at de får så meget det vidste jeg ikke , den er hel gal i danmark , han får min stemme ved næste valg altså Joachim ,nu må jeg bare huske hvilken parti han kommer fra

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 13:46

Nu får hun jo faktisk mindre end ham... Hendes "løn" er der jo medregnet børnepenge i ...

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:49
Er nøgleordet ikke loft? :)

Jeg synes, det skal være op til den enkelte, at tage ansvar for deres liv.

Om man vil støtte eller ej, bør være op til den enkelte. Jeg render selv i julemåneden og uddeler lidt godt til de hjemløse, men lad det være folks eget valg.
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 13:52

Jeg skal være tilfreds, hvis B. Olsen selv kan huske, hvilket parti han kommer fra. For få uger siden argumenterede han i Folketinget stædigt for, at det var en skidt ide at afskaffe starthjælp, fordi det fik folk i job, men faktisk står der på LA's hjemmeside, at de vil afskaffe starthjælp.

Betyder det så

- Joakim B. Olsen er helt uenig med sit parti på dette punkt

eller

- LA vil sænke kontanthjælp til startshjælpsniveau, så det kan være ligegyldigt, at flygtninge også skal have kontanthjælp, hvis LA får noget at skulle have sagt?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:14
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det betyder, at du blander nogle ting samme idet ikke alle udlændinge i Danmark er flygtninge.

LAs udlændinge-politik er: Åbne grænser, lukkede kasser.

LA ønsker derfor, at udlændinge der frivilligt kommer til Danmark skal klare sig selv, hvorved starthjælp som begreb helt kan afskaffes.

Med 'afskaffelse af starthjælp' mener regeringen at udlændinge i stedet skal have den langt højere kontanthjælpssats ligesom Carina. Det inkluderer folk fra 3. verdenslande som ikke taler dansk. Men du er selv for, Louise?

(og mon i øvrigt ikke det er en dårlig dag at bruge de sædvanlige nedsættende vendinger om JBO efter han har slagtet SF totalt på en af deres mærkesager?)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:26

Nej, det er da altid en god dag at finde ud af, hvad en politiker mener.

LA ønsker, at udlændinge, der frivilligt kommer til DK, skal klare sig selv. Det er jeg da ganske klar over. Men nu er det ikke sådan, at man i dag bare kan indvandre til DK og få kontanthjælp. Slet ikke.

Hvis man er flygtning, vil man i dag få starthjælp. Jeg forstår, at man fremover vil få kontanthjælp, og her opstår min undren så, fordi jeg lige har set Olsen i heftigt forsvar for starthjælpen?

Jeg har ikke lyst til at fortælle dig, hvad jeg stemmer. Du skal da have lov til at gætte, hvis du gider, men mit spørgsmål her udsprang faktisk af reel undren over Olsen.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:40

Hvori består undren?

LA synes at:

• Udlændinge skal ikke have offentlige ydelser.
  • Flygtninge skal have kontanthjælp, såfremt de ikke er i job.

Regeringen og Enhedslisten synes at:

• Udlændinge skal have kontanthjælp (dvs. fordobling fra starthjælp)
  • Flygtningen skal have kontanthjælp.
  • Kontanthjælpsloftet skal ophæves, så Carina får mere udbetalt.

LA går så derfor selvsagt ikke ind for en ensidig ophævelse af starthjælp og fjernelse af kontanthjælpsloft idet denne lov budgetteret fjerner 3000 personer fra arbejde. Carina var ramt af kontanthjælpsloft nu får hun endnu mere.

Mit spørgsmål gik kun på om du synes en udlænding i Danmark skal have samme udbetaling (med/uden loft) som Carina?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:48

Louise L:

Nej, det er da altid en god dag at finde ud af, hvad en politiker mener.

LA ønsker, at udlændinge, der frivilligt kommer til DK, skal klare sig selv. Det er jeg da ganske klar over. Men nu er det ikke sådan, at man i dag bare kan indvandre til DK og få kontanthjælp. Slet ikke.

Hvis man er flygtning, vil man i dag få starthjælp. Jeg forstår, at man fremover vil få kontanthjælp, og her opstår min undren så, fordi jeg lige har set Olsen i heftigt forsvar for starthjælpen?

Jeg har ikke lyst til at fortælle dig, hvad jeg stemmer. Du skal da have lov til at gætte, hvis du gider, men mit spørgsmål her udsprang faktisk af reel undren over Olsen.

det er skam svært at gennemskue tit den man stemmer spørger man meste om og det er LA

kan også være SF men jeg synes ikke du forsvar dem fuldt ud

derved nok ingen af de 2 

dog politiker springer frem og tilbage tit så man skrifter tit mening og man er ikke fuldt ud enig med nogle

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:49

Tak for svar. Jeg er enig i afskaffelsen af starthjælpen, men synes, Olsen har givet nogle forvirrende udmeldinger. Med hensyn til resten af regeringens nye arbejdsmarkedspolitik er der flere ting, jeg ikke er enig i - eller bare i tvivl om.

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:33

Jeg synes sagtens debatten kunne have været halvt så lang. De serverer de samme pointer 5 gange hver. Ligegyldigt hvor man står i debatten tror jeg ikke der kan hærske tvivl om at eksemplet Øslem har valgt var dårligt.

Side 15 ud af 28 (273 indlæg)