Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At købe tusinde backlinks på Fiverr - Virker det?

Side 9 ud af 11 (108 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Thomas 

Sikke dog en omgang navlepillende sludder. 

@Alle

Jeg kan kun opfordre Jer om at gå på freelancer.com. Det er muligt at lave performancebaserede aftaler. Jeg har f.eks. indgået en aftale om 6 søgeord med samlet 83.000 eksakte søgninger per måned indenfor et område med mellem konkurrence. Hvis alle keywords går i top 3, så skal jeg betale 600 USD samlet. De har 4 måneder til at performe og jeg får ugentlige rapporter.  Hvis de har behov for noget fra mig, så skal de sende en liste og jeg får det ændret på sitet eller får udarbejdet artikler til distribution. Jeg kan kun opfordre til, at folk benytter sig af udenlandsk arbejdskraft, som har nøjagtig samme know-how og koster en brøkdel. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:25

JonasJ:
Det er din opgave som konsulent at være på forkant med den teknologiske udvikling. På nøjagtig samme måder som i alle andre brancher. Det er ikke spor anderledes end hvis Cisco ændrer i en protocol og netværket skal re-konfigureres. 

Helt enig og jeg kan garantere dig for at der ikke er nogen af service/opdateringsaftalerne på Cisco-udstyr, der indbefatter omlægning af kundens netværk fra IPv4 til IPv6, uden ekstra omkostninger.

JonasJ:
Så længe der ikke er et pres udefra, så lever branchen godt af ikke at være fleksible og konkurrencedygtige. Når en branche får konkurrence og modnes, så bliver den nødt til at ændre adfærd.

Jonas, jeg bliver lige nødt til at spørge, har du set at jeg har skrevet at der findes performancebaserede tilbud indenfor SEO?

JonasJ:
Indenfor VVS var der for få år siden avancer på omkring 200% på et lokum. Hvorimod der var cirka 10% avance på en pc. Er det fordi et lokum er mere komplekst og har behov for dygtigere pre-sales folk? Nej, det er igen et spørgsmål om konkurrence.

Analogier holder altså sjældent, du sammenligner æbler med rulleskøjter :-)
I danmark har udsalgsprisen aldrig afspejlet produktionsomkostningerne eller andre faktorer end "hvad kan vi få for den". 

I dag kan du købe performancebaserede løsninger indenfor SEO, og du kan køber ydelser baseret på timeafregning. Det lyder bare som om at du er "sur" over at det er de forkerte der tilbyder de performancebaserede ydelser, du vil have at alle skal gøre det - eller misforstår jeg dig helt? Det er da helt tilladt for en virksomhed, selv at afgøre hvordan man prissætter sine ydelser, i SEO-branchen er det så "de gode" der afregner pr. time og "de onde" der laver performancebaseret, hvorfor mon?

/Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30

@Brian

Nej, jeg er ikke sur over, at jeg ikke kan få tilbud fra danske SEO-folk. Jeg har et udenlandsk site, som er onsite optimeret og kun har behov for links. Så jeg har ikke følelser eller penge i klemme :) 

Jeg beklager, hvis jeg blev tolket som sur. Det er jeg nu ikke. Hvad folk vil gøre med deres virksomhed skal også være op til dem at beslutte. Det ønsker jeg dybest set ikke at blande mig i. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:34

JonasJ:

@Thomas 

Så løb du tør for argumenter? Smile

Jeg kender til flere freelancere der laver det gamle performance-trick med at smide dit link på deres eget netværk af SEO-blogs, og når du har betalt og din aftale udløber bliver de erstattet af andre.

Der sidder folk og tjener tykt på at tilføje links til egne blog- og artikelnetværk på performance baserede aftaler fordi kunden så tror at han er sikret.

Et godt råd herfra er at sikre du ikke falder for det trick, problemet er bare at det er svært og mange bliver snydt på den måde. Men held og lykke med projektet, der er mange der kun har ligget højt indtil aftalen var ovre ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:45

Thomas Frost:

JonasJ:

@Thomas 

Så løb du tør for argumenter? Smile

Jeg kender til flere freelancere der laver det gamle performance-trick med at smide dit link på deres eget netværk af SEO-blogs, og når du har betalt og din aftale udløber bliver de erstattet af andre.

Der sidder folk og tjener tykt på at tilføje links til egne blog- og artikelnetværk på performance baserede aftaler fordi kunden så tror at han er sikret.

Good point! Jonas, har du sikret dig, at de links, der laves, forbli'r online for tid og semi-evighed?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:47

@ Hej Jonas og andre i tråden !

JonasJ:

@Thomas 

@Alle

Jeg kan kun opfordre Jer om at gå på freelancer.com. Det er muligt at lave performancebaserede aftaler. Jeg har f.eks. indgået en aftale om 6 søgeord med samlet 83.000 eksakte søgninger per måned indenfor et område med mellem konkurrence. Hvis alle keywords går i top 3, så skal jeg betale 600 USD samlet. De har 4 måneder til at performe og jeg får ugentlige rapporter.  Hvis de har behov for noget fra mig, så skal de sende en liste og jeg får det ændret på sitet eller får udarbejdet artikler til distribution. Jeg kan kun opfordre til, at folk benytter sig af udenlandsk arbejdskraft, som har nøjagtig samme know-how og koster en brøkdel. 

Det lyder spændende. Det var vi vist mange der kunne tænke os og høre nærmere om, altså dine erfaringer når du "er kommet i mål"

Ja jeg undres også over at der tilsyneladende ikke er mere udenlandsk arbejdskraft involveret, således som det f.eks. er sket i min egen branche, med deraf følgende afsmitning på priserne.

Den viden som de enkelte SEO folk må opretholde må også kunne bruges på flere opgaver, selvom Google ændrer. Det vel hellere ikke "store" ændringer hvergang ?

Bruger SEO folk lidt den samme argumentation som advokater, revisorer m.m. "Vi skal hele tiden bruge meget tid på opdaterer viden m.m. ?

Men dette ændrer sig nok også efter portaler som "Stjerneadvokater" - "Revisorpris" Masevis af håndværkerportaler m.m.

Jeg tror SEO branchen må se i øjnene at den også må undergå en selvransagelse. Hvis ikke er den vist den eneste branche der kan undgå dette.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:56

Thomas Frost:
performance-trick

Thomas, selvom jeg i årevis har forsøgt at uddanne købere af SEO-ydelser til at forstå det du siger, og de mange andre faldgrupper ved performancebaseret SEO (CPA SEO), så kan jeg jo konstatere, både her i tråden, og andre steder, at der er langt igen :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:59

Thomas Frost:
Google ændrer algoritme 400-500 gange årligt og se bare hvor meget SEO er ændret i forhold til for 2 år siden.

Det er ikke helt rigtigt. Google laver rigtig nok 4-500 ændringer årligt, men de fleste af dem er interface ændringer, ændringer i backend systemer og meget små justeringer, der i praksis så godt som ingen betydning har for SEO.

Faktisk er det forbløffende få ting der ændrer sig over årene ved SEO. Rigtig meget af det jeg skrev i min første bog om SEO fra 1998 passer stadig! :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:13

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas Frost:
Google ændrer algoritme 400-500 gange årligt og se bare hvor meget SEO er ændret i forhold til for 2 år siden.

Det er ikke helt rigtigt. Google laver rigtig nok 4-500 ændringer årligt, men de fleste af dem er interface ændringer, ændringer i backend systemer og meget små justeringer, der i praksis så godt som ingen betydning har for SEO.

Faktisk er det forbløffende få ting der ændrer sig over årene ved SEO. Rigtig meget af det jeg skrev i min første bog om SEO fra 1998 passer stadig! :)

Ja fair nok, 400-500 ændringer i algoritme, backend og frontend, jeg er enig i at en hel del af de grundlæggende er det samme som i 98, men når man ser på Pandaen er der også meget der er tilføjet/ændret.

Se bare hvor stor en indflydelse social media har fået på SERPS i dag. Jeg så en test SEOmoz havde lavet af retweets, og det var ikke så lidt powerfuldt, selv på sider med tynde backlinkprofiler.

Jeg er stadig af den opfattelse af man skal holde sig opdateret, især fordi der hele tiden opstår nye muligheder og hele tiden er små tips som konkurrenterne måske drager nytte af. Udover det er SEO et enormt stort område, jeg føler mig på ingen måde som ekspert til trods for de timer jeg lægger i det. Og tak i den forbindelse til bl.a. dig for at inspirere SEO-interesserede bl.a. her på AminoYes

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, naturligvis er der sket ændringer og det sker fortsat. Men når man ser på de store linier er de væsentlige ændringer relativt få. I starten af århundrede fik vi links ind som en vigtig faktor. For et par år siden kom så de sociale medier og en øget fokus på¨kvalitetsanalyser så. Der er også sket en vis udvikling i hvad søgemaskinerne vælger at crawle, hvordan de behandler det de finder osv.

Men, som jeg har sagt en del gange før, hvis man følger de langsigtede strategier som jeg ofte argumentere for, så løber man stort set aldrig ind i alvorlige problemer, når der sker ændringer hos Google. Selv den store Panda update (og mange tilsvarende store før den) berørte ikke et eneste af de sites, som har fulgt de strategier jeg anbefaler.

Side 9 ud af 11 (108 indlæg)