@Thomas Sikke dog en omgang navlepillende sludder. @Alle Jeg kan kun opfordre Jer om at gå på freelancer.com. Det er muligt at lave performancebaserede aftaler. Jeg har f.eks. indgået en aftale om 6 søgeord med samlet 83.000 eksakte søgninger per måned indenfor et område med mellem konkurrence. Hvis alle keywords går i top 3, så skal jeg betale 600 USD samlet. De har 4 måneder til at performe og jeg får ugentlige rapporter. Hvis de har behov for noget fra mig, så skal de sende en liste og jeg får det ændret på sitet eller får udarbejdet artikler til distribution. Jeg kan kun opfordre til, at folk benytter sig af udenlandsk arbejdskraft, som har nøjagtig samme know-how og koster en brøkdel. |
JonasJ:Det er din opgave som konsulent at være på forkant med den teknologiske udvikling. På nøjagtig samme måder som i alle andre brancher. Det er ikke spor anderledes end hvis Cisco ændrer i en protocol og netværket skal re-konfigureres.
Helt enig og jeg kan garantere dig for at der ikke er nogen af service/opdateringsaftalerne på Cisco-udstyr, der indbefatter omlægning af kundens netværk fra IPv4 til IPv6, uden ekstra omkostninger.
JonasJ:Så længe der ikke er et pres udefra, så lever branchen godt af ikke at være fleksible og konkurrencedygtige. Når en branche får konkurrence og modnes, så bliver den nødt til at ændre adfærd.
Jonas, jeg bliver lige nødt til at spørge, har du set at jeg har skrevet at der findes performancebaserede tilbud indenfor SEO?
JonasJ:Indenfor VVS var der for få år siden avancer på omkring 200% på et lokum. Hvorimod der var cirka 10% avance på en pc. Er det fordi et lokum er mere komplekst og har behov for dygtigere pre-sales folk? Nej, det er igen et spørgsmål om konkurrence.
Analogier holder altså sjældent, du sammenligner æbler med rulleskøjter :-)
I danmark har udsalgsprisen aldrig afspejlet produktionsomkostningerne eller andre faktorer end "hvad kan vi få for den".
I dag kan du købe performancebaserede løsninger indenfor SEO, og du kan køber ydelser baseret på timeafregning. Det lyder bare som om at du er "sur" over at det er de forkerte der tilbyder de performancebaserede ydelser, du vil have at alle skal gøre det - eller misforstår jeg dig helt? Det er da helt tilladt for en virksomhed, selv at afgøre hvordan man prissætter sine ydelser, i SEO-branchen er det så "de gode" der afregner pr. time og "de onde" der laver performancebaseret, hvorfor mon?
/Brian