Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At købe tusinde backlinks på Fiverr - Virker det?

Side 7 ud af 11 (108 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Mikkel:
Det er da rigtigt, at der har været nogle gode svar ind i mellem. Men alligevel er størstedelen af svarene noget, der ikke handler om indlæggets emne.

Det er ikke for at angribe nogle, for jeg elsker Amino og alle de personer der frivilligt hjælper andre med problemer. Respekt for det.

Men hvis du f.eks. tjekker alle svar, der er skrevet siden dit indlæg, så er der ingen der handler om emnet.

Kan vi please skifte tilbage til det oprindelige emne?:D

I stedet for at lytte til hvad vi siger, kan du jo teste det lidt selv. Det vil tage dig nogle måneder at lave testen. Hvorefter du vil finde ud af at langt de fleste af de links der er blevet oprettet er blevet slettet. Nogen forbliver hvilket jo er fint nok. Men hvis du ikke selv gør noget aktivt for at linkene skal blive opdaget af Google, tvivler jeg på at du overhovedet vil få ret mange af de links registreret i Google eller hos andre søgemaskiner. og samtidig vil de tabe deres værdi ret hurtigt fordi du ikke skaber noget værdi.

Jeg kan ikke sidde og lærer dig alt om SEO, men værdi bliver blandt andet skabt via interne links til en side, og da langt de fleste af den type links er profil links, vil dine profiler ikke rigtig få nogle interne links fra andre sider på samme domæne, fordi du er jo ikke aktiv på forummet. 

Jeg selv har testet den type links, og det har jeg gjort i ca. 12 måneder. hvor resultatet er det samme. og jeg sætter da gerne en test mere i gang.

Den eneste og bedste metode er at holde sig fra at spamme andre hjemmesider, hvorfor? jo fordi du i stedet skal fokusere på at skabe kvalitet i de links du får, gør du det, vil alle stort set bibeholde de links og intet have imod at de er der, da de også skaber kvalitet for deres hjemmeside. Og samtidig er du aktiv og dermed bliver linkene også opdaget betydeligt hurtigere af Google. Ja du kan nok tænke dig til resten.

Man kan lidt sige det sådan, Hvis du har aktier i en virksomhed, ville du jo heller ikke gå hen og gøre så den virksomheds aktier falder i værdi, vel? Du skal se dine links og de steder de optræder som dine samarbejdspartnere, som du kun vil det bedste, for så får du selv det bedste.

Mere præcist kan man altså ikke sige det.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:18

Mikkel, så har jeg sat endnu en test igang ;)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40

Jeg kan ret klart sige, hvad der skete for vores vedkommende med et site der havde været i gang i seks mdr:

• Da det gik i gang fik vi umiddelbart efter ingen trafik fra google i to dage
  • Derefter gik vi cirka 50% ned i trafik på hele sitet
  • Vi gik frem på placeringen på de søgeord der blev arbejdet for, men ikke nok frem til, at vifik trafik på de søgeord
  • Antallet af indexerede links på yahoo steg på cirka en måned til 400. Efter yderligere 2 måneder var samtlige af de links væk igen. 
  • Vi er faldet cirka 40% tilbage på de placeringer, som vi fik (som alligevel ikke skabte trafik)
Jeg tror, at det at vi var et nyt site gjorde, at vores site fik en straf fra google. Det er min mavefornemmelse (som jeg ikke har belæg for), at hvis det var et ældre site med en stærk linkprofil, så kunne det muligvis godt have en positiv effekt. 
Vil jeg gøre det igen? Nej, det er for risikabelt. 
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 21:46

Giver god mening, og er med til at underbygge min påstand om at Google ikke er en eksakt videnskab. Man kan aldrig vide hvad ens SEO aktivitet giver af resultat. Medmindre, naturligvis, man køber adwords ;)

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 05:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ppehrson:

Giver god mening, og er med til at underbygge min påstand om at Google ikke er en eksakt videnskab. Man kan aldrig vide hvad ens SEO aktivitet giver af resultat. Medmindre, naturligvis, man køber adwords ;)

Det giver ikke god mening at man kan købe for 5$ backlinks og dermed få alle sine nystartede konkurrenter straffetSmile så en straf er der ok ikke tale om.

Men det giver god mening at der var en effekt som forsvandt da denne type backlinks har det med at blive fjernet igen.

Da sitet er nyt er de variationer der er sket før og efter bare Google der tester sitet af, man kan naturligvis ikke få et site straffet ved at købe for 5$ backlinks, så er det i hvert fald nemt at straffe alle sine nystartede konkurrenter.

SEO er i øvrigt at betegne som en eksagt videnskab efter min mening: http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Sprog/Fremmedord/e-ek/eksakt_videnskab

eksakt videnskab, (se eksakt), videnskab, der bygger på klart formulerede og almengyldige love (fx matematik og naturvidenskaber); det modsatte af konjektural videnskab.

Vi har at gøre med en algoritme der matematisk bestemmer placeringer i SERP´s på forskellige søgeord. At vi ikke kender algoritmen gør ikke at det ikke kan betragtes som en eksakt videnskab. Eksakt videnskab er i øvrigt også kendetegnet ved at man kan lave forsøg og senere replikere disse forsøg og få samme resultater.

Det er rigtigt man aldrig helt kan vide hvad en SEO-aktivitet giver af resultat, men jo mere man arbejder med det jo bedre bliver man til at forudsige dette (også et kendetegn ved eksakt videnskab som jeg har forstået det).

Men en ting er sikkert, du bryder dig ikke om linkbuilding Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:22
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Frost:

Men en ting er sikkert, du bryder dig ikke om linkbuilding Smile

Hvem bryder sig om linkbuilding udover SEO-folk som lever af det? Hvad er der at kunne lide? Langt de fleste af alle links er på sider med PR N/A. Der kommer ingen besøgende via de links. De har kun til formål at manipulere google, Bing osv. I almindelige menneskers øjne er det spild af tid. 

Jeg er enig i, at SEO er en eksakt videnskab, så derfor undrer det mig, at det er så få SEO-folk der tør køre performancebaseret. Undskyld: hvor mange andre brancher kender du der sælger så meget varm luft uden at levere resultater efter betaling? Det bør være muligt at analysere et søgeord og så vurdere, at der ligger XX antal timer i optimering og mellem XX og XXX links at komme i top ti - og så tage en betaling som lyder på xxx kr. når man rammer top 10. I lever i en forkælet branche. Alle andre brancher vil gerne tale om proces, men de taler sandelig også om resultater. 

Wink

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:33

Pay per Rank er den absolut dårligste afregningsform. Erfaringerne viser at den giver alt for mange konflikter. CPA SEO bør baseres på objektive kriterier der kan måles entydigt.

Læs i øvrigt mit snart gamle indlæg om hvorfor CPA SEO ikke altid er den rette løsning for dig som kunde - der er i hvert fald mange ting du skal overveje inden du kaster dig ud i det, som de fleste glemmer!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:36

JonasJ:
Hvem bryder sig om linkbuilding udover SEO-folk som lever af det?

Indehaverne af de websites der nyder godt af resultaterne?

JonasJ:
Det bør være muligt at analysere et søgeord og så vurdere

Der er mange ting der "bør være muligt" for dem der ikke skal gøre det selv ;-)

JonasJ:
Alle andre brancher vil gerne tale om proces, men de taler sandelig også om resultater. 

"Alle andre" er temmelig mange, jeg kan ikke udtale mig på vegne af dem alle. Diskussionen omkring fastpris-løsninger indenfor konsulentbrancherne har været oppe mange gange før. For mit eget vedkommende kan jeg sige at vi gerne giver en fast pris på service, support, vedligeholdelse, opgradering osv. af servere, netværk, firewalls m.m., men det kræver at der ikke er andre end os der har admin-adgang til udstyret, jeg kan ikke give fast pris med den ubekendte faktor at andre kan have direkte påvirkning på mit arbejde.

Det samme gør sig gældende indenfor SEO, du kan ikke garantere at det du laver giver det forventede resultat, fordi der er mange andre der laver arbejde der har indflydelse på resultatet. Her på Amino har der været en tråd hvor folk ligefrem opfordrede indehaveren af et website til at påvirke resultatet så han ikke kom til at betale.

Jeg er til gengæld enig med dig i at der er meget varm luft i branchen, men det kommer altså fra alle de smarte sælgere der er skiftet fra annonce-markedet og kopimaskinebranchen :)

/Brian

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:42

@ JonasJ

Jeg er meget enig med dig. Kender hellere ikke til andre brancher der ikke på den ene eller anden måde må "garantere" for et resultat/mål m.m.

Min egen branche har også diverse problemstillinger, kan f.eks. væggene dække af en eller 2 gange eller mere. Hvad med det indeunder vægbeklædningen ? og så videre I såfald en omkostningsstigning på mindst 50 % eler mere, og mange andre forhold.

I sådanne tilfælde må erfaringerne jo tælle. Det burde vel også gøre sig gældende i SEO ?

Så er der vel nogle i branchen der laver no cure no pay. Men igen ofte nogle smudsige koncepter.

Jeg tror hele SEO branchen skal have et gevaldigt branding løft, alt for mange brådne kar i den.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:45

Hej Ib,

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Min egen branche har også diverse problemstillinger, kan f.eks. væggene dække af en eller 2 gange eller mere. Hvad med det indeunder vægbeklædningen ? og så videre I såfald en omkostningsstigning på mindst 50 % eler mere, og mange andre forhold.

I sådanne tilfælde må erfaringerne jo tælle. Det burde vel også gøre sig gældende i SEO ?

Ja, men i dit tilfælde der betinger du dig vel også at du er den eneste der maler på væggen? Giver du også fast pris hvis kunden lader nevøen øve sig på væggen i weekenden?

Stor hilsen
/Brian 

Side 7 ud af 11 (108 indlæg)