Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At købe tusinde backlinks på Fiverr - Virker det?

Side 8 ud af 11 (108 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:
Ja, men i dit tilfælde der betinger du dig vel også at du er den eneste der maler på væggen? Giver du også fast pris hvis kunden lader nevøen øve sig på væggen i weekenden?

Hej Brian !

Ja hvis nevøen maler første gang under minne instruktioner og køber malingen af mig ja så er det helt iorden. Arbejder gerne på denne måde. Så skal jeg nok lave slut finischen.

Men du har da ret i at jeg forinden kunne lave en masse ansvarsfraskrivelser, så næsten hvad der skete kom kunden af med flere penge til maleren.

Men er dette fair ?

Er det ikke rimelig at man med sin kompetance giver kunden tillid/tryghed m.m.

Og hvis ens kompetancer ikke slå til/fejlagtige så skal kunden ikke betale for dette. Det må man selv.

Det er jo bl.a. på dette punkt at SEO branchen er "god", nemlig fraskrivning af egne resultater.

Hvis jeg som opgavestiller stiller ønsker at komme på side 1 i Google med søgeordet "Malerfirma" måtte man vel kunne "garantere mig dette for XX kr. ?

Jeg behøver ikke at købe søgeordet "malertilbud" - Det har jeg "malet selv."

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:04

JonasJ:
Hvem bryder sig om linkbuilding udover SEO-folk som lever af det? Hvad er der at kunne lide?

Jeg elsker f.eks. når de allerbedste SEO-folk laver linkbuilding via hinanden blogs. Den ene skriver en super god artikel om et emne og får lov at poste den på kollegaens blog. Det er gratis viden til mig og forfatteren har fået et link tilbage.

Det er da supergod linkbuilding som der vel ikke er nogen der kan være utilfreds med (?)

Det er ærgerligt du og ppherson ikke forstår at skelne.

Det er meget svært at aftale præcis hvad der skal afregnes for hvis man kører performancebaseret, det er ikke nær så enkelt som du lægger op til.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Ja hvis nevøen maler første gang under minne instruktioner og køber malingen af mig ja så er det helt iorden. Arbejder gerne på denne måde. Så skal jeg nok lave slut finischen.

Her mener jeg allerede at du har helt andre betingelser end f.eks. SEO-branchen, men også mange andre konsulentbrancher. Derudover så opsætter du jo også krav til kunden her, så du har altså også forudsætninger for at du vil lave en fastpris aftale.

I forbindelse med SEO er der bare ikke mange webadmins der vil "male efter dine instruktioner og med din maling", de vil have lov til at lave egne funktioner, skifte tekster ændre linkstruktur osv..

Men selvfølgelig, hvis du kan sætte samme forudsætninger op for dem, i forbindelse med SEO, så tror jeg også du kan nærme dig en fast pris aftale.

Hvis jeg som opgavestiller stiller ønsker at komme på side 1 i Google med søgeordet "Malerfirma" måtte man vel kunne "garantere mig dette for XX kr. ?

Analogier er altid svære, og nu er det at komme på side 1 ikke helt så statisk som at få malet en væg. Men jeg er da sikker på at du kan få en no cure no pay løsning med en SEO-konsulent, hvis alle forudsætningerne er tilstede, men jeg er ikke sikker på at du ønsker det - det vil som regel blive dyrere end en løbende aftale.

Da vi fik nyt køkken sidst, var det ikke svært for mig at få en no cure no pay aftale, på et bestemt (kringlet) afsnit af køkkenet. Konsulenten sagde endda at "det skulle de nok lave så vi synes det var pænt, ellers skal I ikke betale for det". Vi var meget uenige om hvad der var pænt, så det lavede de om flere gange.

/Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32

@Demib

Jeg er meget enig i, at man skal definere nogle rammer. Men det hører ind under almindelig kravspecifikation fra begge sider og adskiller sig ikke væsentligt fra andre brancher. SEO-konsulenten skal have de bedst mulige vilkår at arbejde under og skal også kunne stille krav til at en række forhold er opfyldt. Derefter påtager SEO-konsulenten sig en risiko, hvis det er en performancebaseret aftale. Som i alle andre brancher skal risikoen følge muligheden for gevinst. Personligt synes jeg, at det er forkert at aflønne efter omsætning, for det skal ikke være SEO-konsulents ansvar sitet konverterer godt. Det bør være en aflønning på søgeord. F.eks. top 10, top 5, top 3 osv. 

@Thomas

Det er lige før den går i bukserne på dig, hvis det er et godt link? :)

@Brian

Jeg synes det er synd, at du sætter SEO-branchen op på en pedestal og er fuldstændig uimodtagelig overfor muligheden for performancebaseret betaling. Den eneste usikkerhedsfaktor i SEO er hvad konkurrenterne gør. Alle andre faktorer kan du analysere. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JonasJ:
Jeg synes det er synd, at du sætter SEO-branchen op på en pedestal og er fuldstændig uimodtagelig overfor muligheden for performancebaseret betaling. Den eneste usikkerhedsfaktor i SEO er hvad konkurrenterne gør. Alle andre faktorer kan du analysere. 

Jeg sætter absolut ikke SEO-branchen op på nogen pidestal, tværtimod skriver jeg netop at det er en branche med mange banditter i. Jeg er bare nået frem til at performancebaseret betaling, ikke er en god løsning i den sammenhæng.

Det er bare for let at kritisere andre brancher fordi de ikke gør som man synes de skal, alene dit udsagn om at den eneste usikkerhedsfaktor er hvad konkurrenterne gør, viser at du er meget langt fra virkeligheden. Hvordan vil du analysere dig frem til hvordan Google ændre sine algoritmer i morgen, blot for attage et eksempel.

Det er simpelthen for letkøbt bare at sige "det burde de gøre", alene her på Amino er der da nok af indlæg fra folk der beklager sig over at de er bundet op af fastpris aftaler. Aftaler hvor kunden ikke føler de får hvad de betaler for, fordi de ikke har kunnet gennemskue hvad de gik ind til.

Der er virksomheder i SEO-branchen der tilbyder performancebaseret betaling, så det er muligt at indgå den slags aftaler. Der er bare ikke mange der vil handle med dem der gør - hvorfor mon?

/Brian

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:54

Brian Reinhold Jensen:

Det er bare for let at kritisere andre brancher fordi de ikke gør som man synes de skal, alene dit udsagn om at den eneste usikkerhedsfaktor er hvad konkurrenterne gør, viser at du er meget langt fra virkeligheden. Hvordan vil du analysere dig frem til hvordan Google ændre sine algoritmer i morgen, blot for attage et eksempel.

Det er simpelthen for letkøbt bare at sige "det burde de gøre", alene her på Amino er der da nok af indlæg fra folk der beklager sig over at de er bundet op af fastpris aftaler. Aftaler hvor kunden ikke føler de får hvad de betaler for, fordi de ikke har kunnet gennemskue hvad de gik ind til.

Der er virksomheder i SEO-branchen der tilbyder performancebaseret betaling, så det er muligt at indgå den slags aftaler. Der er bare ikke mange der vil handle med dem der gør - hvorfor mon?

Hæ, her sidder jeg og skriver og ser så at du skriver eksakt det samme... du er lidt for hurtig :) men jeg er meget enig

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56

Brian Reinhold Jensen:

Hvordan vil du analysere dig frem til hvordan Google ændre sine algoritmer i morgen, blot for attage et eksempel.

Det er din opgave som konsulent at være på forkant med den teknologiske udvikling. På nøjagtig samme måder som i alle andre brancher. Det er ikke spor anderledes end hvis Cisco ændrer i en protocol og netværket skal re-konfigureres. 

Hvorfor der er så få der har denne type løsninger? Fordi kunderne ikke er i stand til at stille de rette spørgsmål og fordi der har været for få dygtige SEO-konsulenter på markedet. Så længe der ikke er et pres udefra, så lever branchen godt af ikke at være fleksible og konkurrencedygtige. Når en branche får konkurrence og modnes, så bliver den nødt til at ændre adfærd.

Indenfor VVS var der for få år siden avancer på omkring 200% på et lokum. Hvorimod der var cirka 10% avance på en pc. Er det fordi et lokum er mere komplekst og har behov for dygtigere pre-sales folk? Nej, det er igen et spørgsmål om konkurrence. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:03

JonasJ:

@Thomas

Det er lige før den går i bukserne på dig, hvis det er et godt link? :)

Nu arbejder jeg ikke med linkbuilding til vores kunder, men jeg kan godt være oppe at køre over at få et godt link Smile. F.eks. var der en af vores kunder der fik et link fra en kæmpe offentlig side med masser af backlinks og høj trust, linket var til kundens forside hvor vores link ligger.

Vores backlink fra kunden blev altså lige pludselig meget mere værd, det kan jeg som SEO-kender godt få ret meget optur over Big Smile (det indrømmer jeg gerne).

Omkring performance baseret SEO så er der netop en masse faktorer man ikke bare kan analysere. Hvis man skal garantere en placering kan det være man skal skrive alle kunden tekster om, lave forskellige onsite-forbedringer først for derefter at gå i gang med social media og backlinks.

Hvis jeg skulle arbejde performancebaseret skulle kunden slet ikke have adgang til sit eget site overhovedet. Jeg gider ikke lave en masse arbejde og så kunden sidder og opdaterer ting selv som ikke er godt for SEO og dermed modarbejder mig og mit arbejde.

Når du tror man kan analysere alt udover hvad konkurrenterne gør viser det blot at du ikke er nok inde i tingene til at udtale dig så skråsikkert. Lad os sige jeg laver en aftale med en kunde om at få ham op på et ord, jeg går derefter ind på nogle af alle mine egne sider og indsætter link til ham. Han kommer hurtigt op og betaler mig. Når næste kunder kommer fjerner jeg forrige kundes link og indsætter den nye kundes i stedet for.

Er det en god forretning for dig som kunde?

Det er ekstremt svært at sælge performance baseret SEO og det er din manglende kendskab til tingenes sammenhæng der gør at du udtaler dig så skråsikkert forkert.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:06

Hej Brian !

Brian Reinhold Jensen:
Konsulenten sagde endda at "det skulle de nok lave så vi synes det var pænt, ellers skal I ikke betale for det". Vi var meget uenige om hvad der var pænt, så det lavede de om flere gange.

YesJa lige netop håndværkeren/montøren vil gøre næsten alt for at "please" kunden. Men hvad med SEO manden/kvinden ?

Holdes der en kunstig mystik oppe omkring Googles gøren og færden ? WinkSåledes at SEO branchen har en interesse i, at det at lave SEO arbejde er noget meget vanskeligt - og derfor dyrt ?  Wink

Eller er det kun SEO folk på Amino der har disse vanskelige udfordringer med SEO ?Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:20

Holdes der en kunstig mystik oppe omkring Googles gøren og færden ? WinkSåledes at SEO branchen har en interesse i, at det at lave SEO arbejde er noget meget vanskeligt - og derfor dyrt ?  Wink

Eller er det kun SEO folk på Amino der har disse vanskelige udfordringer med SEO ?Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Jeg er tilmeldt omkring 10 nyhedsbreve og læser med på flere forskellige fora dagligt. Jeg synes nogen gange det kan være svært at følge så meget med som jeg gerne vil og det til trods for jeg læser dagligt. Nogen gange ligger der pludselig 25 artikler i min "SEO-must read" som jeg mangler at læse, men som jeg vil læse.

Google ændrer algoritme 400-500 gange årligt og se bare hvor meget SEO er ændret i forhold til for 2 år siden.

Det er de færreste der har tid og ikke mindst lyst til at bruge så meget tid på SEO, derfor er det naturligvis dyrt. Det er ikke mystisk, bare enormt tidskrævende at følge med i alle de nye ting Google kontant ændrer, tweaker og forbedrer og alle de muligheder der hele tiden opstår og forsvinder.

Så ja, det er faktisk ret vanskeligt altid at holde sig 100 % opdateret og det kræver meget tid og ikke mindst lyst til at læse om stoffet, ellers bliver det for tørt og kedeligt tror jeg.

Side 8 ud af 11 (108 indlæg)