Det er fordi SEO først og fremmest er en kommunikations-strategisk udfordring - det er ikke, som nogle tror, først og fremmest en teknisk udfordring. Derfor er det afgørende at rådgiverne forstår de kulturer, sprog og de virksomheder de rådgiver godt - ellers bliver rådgivningen ikke særlig god. |
Ib Abildgaard, RÅD & MAL:Ja jeg undres også over at der tilsyneladende ikke er mere udenlandsk arbejdskraft involveret, således som det f.eks. er sket i min egen branche, med deraf følgende afsmitning på priserne.
Fordi de udenlandske freelancere ofte tilbyder noget billigt skrammel. Et enkelt godt link kan være mange tusinde kroner værd, men det er der stort det ikke nogen kunder der vil betale, når det bliver stillet sådan op.
Derfor er der en masse freelancere der bl.a. tilbyder performance baserede aftaler, som i øvrigt kun performer i den tid kunden betaler, men sådan bliver produktet ikke solgt, så der er tale om svindel. Dem findes der RIGTIGT mange af.
Så længe 19 ud af 20 udenlandske SEO´er brugere deres evner på at småsvindle og lave billigt og dårligt arbejde påvirker det ikke priserne på god SEO i Danmark, da de to ting der tilbydes er VIDT forskellige. Bevares der findes også masser af SEO-svindlere i Danmark, men igen, det er ikke noget der trækker prisen ned for god SEO.
Så der sker ikke noget så længe der ikke er nogen konkurrence udefra, og det er det på nuværende tidspunkt overhovedet ikke.
Det skal siges at vi kun sælger on-site SEO-forbedringer så omkring backlinks og performance-aftaler er jeg udelukkende observatør og debattør, jeg er ikke markedsdeltager.